Spring naar bijdragen
007mark

Wielerprono 2019 Discussietopic

Aanbevolen berichten

Om het andere topic even vrij te houden met enkel de voorbeschouwingen van de koersen, kan er in dit topic worden gediscusieerd. Hier kunnen door de organisatoren bijvoorbeeld ook de tussenstanden geplaatst worden.

bewerkt door 007mark

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk dat we ook dit jaar weer de prono doen. Zo de lijst ff maken en sturen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei tdogg16:

Ingevuld en opgestuurd! Gewoon naar jou @007mark toch?

Thanks, heb hem binnen inderdaad.

Klopt! Bij elke koers mag je lijstje naar diegene die de aankondiging plaatst. Mocht je zelf een aantal koersen willen tellen, dan kun je je naam achter 1 of meerdere koersen invullen via de volgende link: https://docs.google.com/spreadsheets/d/15cYhGzj47obLJtFJobV7e4pIS37yN4EYJxMHrn6mI7M/edit?usp=sharing

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

In totaal 9 deelnemers voor de prono in Australië, begint dus nog wat magertjes. 2 man hebben een afwijkende kopman van de rest, dat zijn Viktor (Impey) en komodo25 (Sagan). De rest heeft Richie Porte. Later vandaag de eerste tussenstand na 1 etappe.

bewerkt door 007mark

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Erwin.:

Heb al spijt dat ik van Poppel boven Walscheid gekozen heb..

RT, en Sagan boven Viviani..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Etappe 1

Gert 270 (Viviani, Mareczko, Halvorsen, Sagan & Van Poppel)

Hwb 230

Erwin. 220

Komodo25 200

Viktor 150

tdogg16 150

007mark 100

Elano 50

Satyr 30

@Gert trekt de eerste leiderstrui aan.

bewerkt door 007mark

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Etappe 2

Gert 390 (Bevin, Ewan, Sagan, van Poppel, Viviani & Halvorsen)

Erwin 330

Viktor 280

tdogg16 280

komodo25 260

Elano 240

007mark 220

Hwb 180

Satyr 170

Tussenstand

Gert 660 

Erwin. 550

Komodo25 460

Viktor 430

tdogg16 430

Hwb 410

007mark 320

Elano 290

Satyr 200

bewerkt door 007mark

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei 007mark:

Etappe 2

Gert 390 (Bevin, Ewan, Sagan, van Poppel, Viviani & Halvorsen)

Erwin 330

Viktor 280

tdogg16 280

komodo25 260

Elano 240

007mark 220

Hwb 180

Satyr 170

Tussenstand

Gert 660 

Erwin. 550

Komodo25 460

Hwb 410

Viktor 430

tdogg16 430

007mark 320

Elano 290

Satyr 200

Scores kloppen wel maar de tussenstand klopt niet helemaal. Hwb moet van 4 naar 6. Hoeveel sprinters heb je @Gert? Verwachten we nog een terugval van je zodra we de 'bergen' in gaan? Of is het al een gelopen race haha?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei tdogg16:

Scores kloppen wel maar de tussenstand klopt niet helemaal. Hwb moet van 4 naar 6. Hoeveel sprinters heb je @Gert? Verwachten we nog een terugval van je zodra we de 'bergen' in gaan? Of is het al een gelopen race haha?

Oh ja, even mis gegaan met sorteren.

Alle lijstjes kun je overigens vinden in het andere topic. Onderaan de post van de TDU is een spoiler te vinden die je dan even moet openen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei tdogg16:

Gert heeft wel Bevin 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als enige Bevin inderdaad. Goede keuze vooralsnog die ik sowieso niet direct had verwacht. Niet eens overwogen huhu

Etappe 3

Viktor 330 (Sagan, Impey (c), van Poppel)

Gert 310

Elano 250

Komodo25 210

Satyr 180

tdogg16 180

007mark 180 

Erwin. 170

Hwb 80

Tussenstand

Gert 970 

Viktor 760

Erwin. 720

Komodo25 670

tdogg16 610

Elano 540

007mark 500

Hwb 490

Satyr 380

@Viktor pakt zijn eerste overwinning van dit seizoen. Gert blijft leider.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had hem wel overwogen moet ik zeggen. Net als LL Sanchez. Maarja, nauwelijks tijd en zelfs Sagan niet gekozen... Hopen dat Wilunga nog wat goedmaakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik overweeg Bevin altijd wel omdat ik wel fan van. Maar dit is de eerste keer dat hij aan mijn verwachtingen voldoet 😛

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Etappe 4

Viktor 270 (Impey (c), Ulissi, Woods)

007mark 220

Gert 190

Satyr 180

Elano 170

tdogg16 170

Hwb 140

Komodo25 90

Erwin. 40

Etappe 5

Erwin. 280 (Sagan, Van Poppel, Viviani, Bauhaus)

tdogg16 260 

Komodo 240

Gert 230

Viktor 230

Elano 190

007mark 160

Hwb 140

Satyr 110

Tussenstand

Gert 1390

Viktor 1260

Erwin. 1040

tdogg16 1040

Komodo25 1000

Elano 900

007mark 880

Hwb 770

Satyr 670

Gefeliciteerd @Viktor en @Erwin. met jullie etappeoverwinningen. Kijken of het nog spannend kan worden op Willunga Hill.

bewerkt door 007mark

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Etappe 6

007mark 440

tdogg16 440

Elano 440

Satyr 410

Viktor 400

Erwin. 320

Hwb 310

Gert 280

Komodo25 30

Klassement

007mark 1120

tdogg16 1120

Elano 1120

Viktor 1070

Satyr 1070

Hwb 850

Gert 800

Erwin 650

Komodo25 50

Eindstand Tour Down Under

Viktor 2730

tdogg16 2600

Gert 2470

Elano 2460

007mark 2440

Satyr 2150

Erwin. 2010

Hwb 1930

Komodo25 1080

@Viktor gefeliciteerd met de overwinning. @tdogg16 @Gert @Elano @Satyr @Erwin. @Hwb @komodo25 Bedankt voor het meespelen!

Volgende koers is de Cadel Evans Great Ocean Race op 27 januari. Wil je tellen? Zet je naam dan in het schema: https://docs.google.com/spreadsheets/d/15cYhGzj47obLJtFJobV7e4pIS37yN4EYJxMHrn6mI7M/edit#gid=0

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei komodo25:

Tering hard onderuit geklapt 

Met alleen Ulissi in de top 10 was dat niet zo gek natuurlijk ;c

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt was zo druk met sprinters voor etappe zege's dat ik geen moment aan algemeen klassement heb gedacht . Vond het wel aardig gaan steeds mooi in het midden of subtop dat dit wel ff hard aan kwam 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• [FM19]  De VoetbalTrainer – Real Madrid     Mooi zo een actie van die Belgische eikel. Dat had die ook na de wedstrijd kunnen doen.  Die Belg kan beter zorgen dat ‘ie weer een basisplaats krijgt dan onze beste speler voor zo een belangrijke wedstrijd lastig te vallen. Bovendien, waar bemoeit die zich mee?   Natuurlijk, Tuchel mocht niet ontbreken. Hij doet maar.  Echter geloof ik niet dat er ook maar een topspeler is die naar PSG wil.  Maar misschien moeten onze scouts maar naar Neymar, Mbappe en Draxler gaan kijken. Ben benieuwd hoe die dan piept?   Geen slechte cijfers toch voor een club die in een ‘grote crisis’ vertoeft.       Een dik uur voor de wedstrijd klopte ineens iemand op de deur van de kleedkamer. Ik opende de deur en tot mijn verbazing stond Jose Mourinho, netjes in het pak zoals altijd, voor de deur. Terwijl ik in gedachten me afvroeg wat hij hier moest, gaf hij me de hand en legde me vriendelijk uit dat hij hier was in opdracht van  beIN SPORTS in hoedanigheid als analist van de wedstrijd. Daar had ik uiteraard niets op tegen, evenmin over het feit dat hij enkele spelers persoonlijk begroete. Ik gaf hem een lijstje met de opstelling en de reserves, we wensten elkaar succes en dat was het dan ook. Principieel heb ik niets tegen deze man, wel had ik altijd iets tegen de spelwijze waarop hij MU tegen ons liet spelen. Maar hoe dan ook, dat is zijn zaak. En begrijpen doe ik hem ook, want hij wil graag bij RM aan de slag, alleen zit ik daar nu nog. In hoeverre hij de activiteiten die men tegen mij in scene zet en heeft gezet, goedkeurt, weet ik niet en interesseert me ook niet. Ieder zijn meug. Voorlopig concentreer ik me op onze wedstrijd want ik ben zeker dat meester Klopp weer een verrassing uit de hoge hoed tovert.   En dat deed Klopp ook. Voor 54.074 toeschouwers, waarvan 2.703 Real fans, toonde Liverpool aan over bijzondere kwaliteiten en capaciteiten te beschikken. De eerste 25 minuten speelde Liverpool ons volledig van de mat. We kregen totaal geen vat op het drietal voorin, AMR Salah + AML Mane + spits Roberto Firmino.    In de 13de minuut ontfutselde Mane de bal aan Nacho, dribbelde de 16 in en haalde uit. Onze topkeeper had geen schijn van kans en dus werd het 1 : 0. De kop was eraf, Liverpool stond voor en Nacho stond even voor lul. Hij baalde als een stier, maar ik liet hem staan. Hopende dat hij zich zou herpakken.   10 minuten later was het Firmino die een voorzet van ongrijpbare Salah binnenschoot.  2 : 0 binnen 23 minuten. Wij kregen geen poot aan de grond, dus waren een aantal technisch tactische veranderingen noodzakelijk. Ons spelsysteem bleef 4-4-1-1 met de nodige aanpassingen en wat positionele wijzigingen zoals Bale die ML werd en Isco verhuisde van ML naar AMC. Het tempo ging omhoog en de passing werd directer en vooruit. 3 minuten later kreeg MR Vazquez een gele kaart voor een lichte overtreding. Wederom twee minuten later won Vazquez een duel van zijn directe tegenstander, vol van frustratie sprintte hij de 16 binnen en schoot de bal langs de keeper het doel in. 2 : 1  de aansluitingstreffer was een feit.   In de 36ste minuut kregen wij een corner die Vazquez verlengde en die aanstormende Varane onhoudbaar binnenschoot. 2 : 2 en de gelijkmaker was een feit. Wij zijn terug en nu kon het spel pas echt beginnen.   4 minuten voor het rustsignaal, dus in de 41ste minuut, kregen wij een penalty n.a.v. een handsbal van Virgil van Dijk.  Isco schoot de penalty onberispelijk in en wij stonden met 2 : 3 voor. Het tij was gekeerd.  Klopp wist niet wat hem overkwam. Ik stak mijn duim naar hem op en riep: 'Geht es noch, Herr Klopp?"   Inwendig lachte ik me kapot, want Klopp stond gigantisch te balen en wist niet waar die moest kijken. Bij het rustsignaal liep ik met de borst vooruit richting kleedkamer toen Klopp mij zwijgend en met een lange bek passeerde.    In de tweede helft kreeg Kroos in de 74ste minuut geel voor een lichte duwfout. Uit de vrije trap kopte Salah de bal in het net. 3 : 3 en Liverpool en Klopp kregen nieuwe hoop.  Nu was het Klopp die zijn duim naar me opstak en vriendelijk lachte. Gelukkig voor ons konden zij niet lang hopen.  Want twee minuten later was het Bale, die Robertson de bal ontfutselde en op volle snelheid de 16 binnen dribbelde, uithaalde en de bal in de touwen knalde. 3 : 4  en misschien wel de winnende treffer.    In de resterende 20 minuten hadden we nog maar weinig te vertellen. Liverpool gaf gas, opgejut door Klopp en vol op de aanval spelend. Het geschreeuw van het publiek motiveerde Liverpool en ze persten alle energie eruit die nog in hun zat. De scheids had moeite om op balhoogte te blijven en liet meer toe. Liverpool speelde alles of niets en pakte het botte bijl uit. Wij konden nog slechts verdedigen en Courtois kon laten zien dat hij een topkeeper was. Het bleef 3 : 4 en in de 96ste en laatste minuut schopte de volledig gefrustreerde Robertson Bale van het veld. In plaats van een rode kaart aan de dader te geven floot de scheids af.    Met een verbeten gezicht gaf Klopp mij de hand, murmelde iets onverstaanbaars en liep teleurgesteld richting kleedkamers. Ik mag Klopp wel en zeker als hij zo af moet druipen. Lekker toch. Het publiek stond min of meer op de banken en juichte beide elftallen toe. Ze hadden een dijk van een wedstrijd gezien die feitelijk, als ik eerlijk ben en dat ben ik altijd of meestal dan, geen winnaar had verdiend. Met een gelijkspel had ik ook kunnen leven en ik was benieuwd hoe Mourinho en de Spaanse kranten over deze wedstrijd zouden berichten.        
    • Dank je wel buren voor de 12 punten
    • Poeh, dat wordt toch flink versterken het komende jaar. Met het extra drukke schema zul je een brede selectie moeten hebben. Het liefst ook jongens met wat ervaring in de EL, al zal dat niet eenvoudig zijn. Voor nu al met al een prima seizoen gedraaid met een 11e plek en natuurlijk de fantastische bekerwinst! Ik ben benieuwd naar het volgende seizoen.     Is Dick Proper nog haalbaar voor je? Prima talentje, voor weinig op te halen in het eerste seizoen. 
    • Ik heb het 3 keer geprobeerd bij hem, maar telkens vroeg hij net teveel salaris. Veel verder dan 5k per week kom ik niet. Heb overigens wel Sven van Beek kunnen halen voor 1 miljoen. Stond op de transferlijst bij mij, dus dat is een mooie versterking. Heb jij hem kunnen krijgen?  Of speel je niet met Twente?
    • Had hij gisteren niet "gewoon" met Blind als linksback moeten starten en dan met Frenkie of Magallan centraal naast de Ligt?