Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

2q1s510.jpg

Welkom!

Een nieuw jaar, een nieuwe FM-save. En zoals elk jaar, begin ik mijn save met PEC Zwolle. Na het ontslag van John van 't schip, nu aan Jaap Stam de taak om er voor te zorgen, dat de zo belabberde 2e seizoenshelft van het seizoen '17/'18 wordt vergeten in Zwolle! Laten we gaan voor een prachtig Eredivisie seizoen! 

Zoals iedereen hier waarschijnlijk wel weet, was de 2e seizoenshelft van het seizoen '17/'18 een ramp voor elke PEC Zwolle supporter. Na de onthutsende 6-0 nederlaag in Alkmaar op de laatste speeldag van het seizoen, heeft het bestuur van PEC Zwolle besloten John van 't schip op straat te zetten. En al snel na het ontslag van John van 't schip, zong de naam van Jaap Stam al rondt op Social Media. Op 1 Juli 2018 maakte PEC Zwolle dan ook, doormiddel van een ingelaste persconferentie, bekend dat Jaap Stam de nieuwe trainer/coach is van PEC Zwolle! 

2zjazif.png

Voorbereiding Seizoen 2018 - 2019:

Het nieuwe seizoen gaat beginnen! Ik heb zelf de tegenstanders uitgekozen. Dit bewust, omdat ik mijn elftal tegen verschillende ploegen van kwaliteit wil zien spelen. Ik wil dit seizoen met PEC Zwolle de Play-Offs voor Europees voetbal gaan halen. Hoewel het bestuur & de selectie een plek in het linkerrijtje al voldoende vinden. Voor de transferperiode ben ik niet zoveel van plan, misschien een paar uitgaande transfers. Zelf haal ik pas in Januari spelers binnen, die over een aflopend contract beschikken bij hun club! 

2h3vkg8.png

Vaste basiself: 

a9k6h.png

Maand Augustus: 

s5ee0k.png

2s0xxme.png

Stand Eredivisie: 

2z50nkp.png

bewerkt door Mike2208

• Antwoorden 61
  • Weergaven 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst

Half januari contractvrije spelers binnen halen ben ik nieuwsgierig uit welke competitie die komen. 

Zal vast geen Europese zijn. 

Mooie start van het seizoen, ziet er veelbelovend uit. 

Geplaatst

Leuke interessante uitdaging! Des te meer omdat je zonder inkomende transfers begint. Dat vind ik zelf nog altijd het allermooist en meest realistisch. Uiteindelijk beschik je immers steeds over de kern waar een club mee aan het seizoen begonnen is. De voorbereiding was prima en ook de start is uitstekend. Niet de makkelijkste tegenstanders en toch al meteen een overwinning op PSV. Succes!

Geplaatst
  • Auteur

2q1s510.jpg

Verslag maand September 2018

In de maand September spelen we toch best wel belangrijke & zware wedstrijden. Om te beginnen, reizen we af naar het hoge noorden, om te spelen tegen FC Groningen. Na de ontmoeting met FC Groningen, wacht in het eigen stadion Vitesse! Na de clash in het eigen stadion, reist het elftal van Stam af naar Drenthe, om te spelen tegen promovendus FC Emmen. In de 1e ronde van de Nederlandse Beker, spelen we  tegen FC Lisse. De maand September wordt afgesloten met een uitwedstrijd in Alkmaar, tegen AZ Alkmaar. Hopelijk kunnen we September minimaal afsluiten met 7 punten!

PEC Zwolle - Vitesse Arnhem:

4j6iye.png

t4wz61.png

Overige wedstrijden in de maand September: 

x10z15.png

Stand Eredivisie per 30/9:

30crmh4.png

Loting 2e ronde Nederlandse Beker:

2isifck.png

Prestatie speler onder de loep:

30uu54w.png

Statistieken spelers per 30/9:

2ptqjb8.png

Antwoorden op berichten:

@Titan Zeker! vooral PSV thuis verraste mij heel erg. Ik hoop dan ook dat we deze lijn kunnen doortrekken!

@Mordurette Dat Stam meer punten heeft binnen gehaald dan John in Augustus, moge duidelijk zijn. Dank voor je compliment!

@Bramvinos Dank! zelf doe ik in de zomer nooit aankopen, ik wil in de winterperiode pas gaan kijken naar spelers die een aflopend contract hebben bij hun club. En die dan voor het seizoen erop binnen halen. Mocht een belangrijke speler in de winter vertrekken, zal er natuurlijk een opvolger komen!

@Marius Dank! Net als wat ik tegen @Bramvinos

zei, eigenlijk het zelfde. Ik ga in de winterstop pas kijken welke spelers een aflopend contract hebben, en die wil ik dan voor het seizoen erop binnen halen. Neem bijvoorbeeld Mohamed El Hankouri. heeft in Januari een aflopend contract, en zou prima in het elftal passen! Niet te min, dank voor je compliment! ?
@Copywriter Dank voor je compliment! Denk dat ik het niet helemaal goed had verwoordt. Ik ga in Januari kijken welke spelers over een aflopend beschikken, en deze wil ik dan alvast binnen halen voor het seizoen erop. Mocht het zo zijn dat een vaste basisspeler vertrekt, ga ik natuurlijk de markt op! 
@komodo25 Dank! Winnen van de kampioen van afgelopen seizoen is altijd lekker! ?

bewerkt door Mike2208

Geplaatst

Vier op vijf winnen terwijl je vier keer op verplaatsing speelt, dat is knap! Deze periode belooft alleen maar goeds voor de toekomst.

Geplaatst

Je bent goed bezig hoor met PEC Zwolle! AZ & Vitesse zijn nou niet bepaald de makkelijkste tegenstander(s). Ook heb je voor de 2e ronde van de beker weer gunstig geloot! Wissel je de basiself af tav de beker & competitie, of laat je het allemaal staan zoals het is?  ga vedergeval zo door met PEC! Ik ben benieuwd waar het eindigt! 

Geplaatst

Wat een slotfase tegen Vitesse ? dankzij Van Duinen nestel je mooi in de top. Ik ben benieuwd of jij (en hij) deze vorm weet te behouden. 

Geplaatst
  • Auteur

2q1s510.jpg

Verslag maand Oktober & November 2018

In de maand Oktober & November spelen we vooral wedstrijden tegen directe concurrenten. We beginnen de maand Oktober thuis tegen Excelsior, na de wedstrijd tegen Excelsior reizen we af naar Rotterdam, om te spelen tegen Feyenoord. Na Feyenoord uit, spelen we thuis in de tweede ronde van de Nederlandse Beker tegen Katwijk. De maand Oktober wordt afgesloten met een thuiswedstrijd tegen Heracles Almelo. In November reizen we helemaal af naar Sittard, om te spelen tegen Fortuna Sittard, en spelen we thuis tegen Willem ll, en sluiten we November af met een thuiswedstrijd tegen ADO Den Haag.

(Ik heb er bewust voor gekozen om Oktober & November samen te doen, omdat we in November maar 3 wedstrijden hebben, en December gelijk weer 5 wedstrijden heeft)

Wedstrijden in Oktober

2chweih.png

Wedstrijden in November:

2mnr9na.png

Loting 3e ronde van de Nederlandse Beker:

x1i0hu.png

Stand Eredivisie per 26/11:

2vmiwq1.jpg

Statistieken spelers per 26/11:

rbgrgk.png

Contractverlening Sepp v.d Berg:

2eyju4m.png

Oefenwedstrijden voor de winterstop:

adkcvl.png

@Marius Dank! het lijkt erop alsof nu een beetje de klad erin komt, tegen ADO & Willem ll heer en meester, maar eindigt gelijk. Toch maar kijken misschien naar een andere formatie! Al met al tevreden dat we nogsteeds bovenin meedraaien! 

@komodo25 Dank! November was niet best van onze kant, ADO & Willem ll moeten we natuurlijk gewoon winnen. Hopelijk kunnen we de winterstop in met een plek in de top 7!

@nickdijksen Dankje voor je compliment! Vitesse thuis was me veelte spannend! AZ uit is geen schande, zelfde voor Feyenoord uit. Basiself wissel ik inderdaad af tav de bekerwedstrijden, hangt natuurlijk wel van de tegenstander af!

@Minitolluz Dank! Ik hoop dat we de winterstop in kunnen gaan met een plek bij de top 7! 

@Mordurette Dank! Blij dat het in de 1e en 2e ronde meezat met de loting! Emmen zou te doen moeten zijn. Ik mik zelf op de kwartfinale, als de loting gunstig is voor de kwartfinale, misschien de halve finale. Maar eerst maar is Emmen verslaan.

@Bramvinos Dank! Zeer tevreden over September! 

@Titan Mike is van ongekende waarde voor het elftal. Gaat nog steeds alleen aan kop als topscoorder vd Eredivisie eind November!

@ROEMM Ik hoop dat Mike het beste uit zichzelf naar boven haalt, elke wedstrijd weer. ben benieuwd op hoeveel doelpunten hij straks staat eind December! 

@Copywriter Zeker mooie start! Tevreden ook, Ajax is nu, eind November ook de te kloppen ploeg! 

bewerkt door Mike2208

Geplaatst

Kijkend naar de hoeveelheid doelpunten eigenlijk een matige periode. 1-0 winnen van Katwijk is eigenlijk niet goed, tuurlijk beker je wel verder, maar zeker thuis moet je zo'n club helemaal oprollen. De andere thuiswedstrijden worden ook niet gewonnen Heracles, Willem II en ADO en dat is ook zonde. Voorlopig sta je nog wel keurig op de vierde plek, maar de achtervolgers hijgen in je nek.

Geplaatst
  • Auteur
5 minuten geleden zei Mordurette:

Kijkend naar de hoeveelheid doelpunten eigenlijk een matige periode. 1-0 winnen van Katwijk is eigenlijk niet goed, tuurlijk beker je wel verder, maar zeker thuis moet je zo'n club helemaal oprollen. De andere thuiswedstrijden worden ook niet gewonnen Heracles, Willem II en ADO en dat is ook zonde. Voorlopig sta je nog wel keurig op de vierde plek, maar de achtervolgers hijgen in je nek.

Het is heel matig inderdaad, ik erger mezelf ook kapot, tegen Willem ll & ADO heer & meester thuis, geen idee waar het mis gaat. maar ben mij wel aan het oriënteren voor de winterperiode! Maar, we staan nog wel steeds mooi op de 4e plek in de Eredivisie, met ook nog kans in de beker! 

Geplaatst

Matige twee maanden gezien de start. Verliezen bij feyenoord is natuurlijk niet erg maar 3 x gelijkspelen tegen heracles, Willem II en ado is niet al te best. 

Geplaatst

Twee mindere maanden jammer genoeg... Gelukkig is dat op de stand nog niet echt terug te zien en sta je nog lekker in de top 5! Ook erg goed nieuws dat Sepp heeft verlengd