Jump to content
Jespresso

Tactieken

Recommended Posts

Goedeavond, 

ik speel deze stijl met AZ maar krijg veel tegendoelpunten helaas. weet iemand iets hoe ik minder tegen krijg of iets in die richting? 

image.png.7115675ace4846bdf7380548bf46d95d.png

9 minuten geleden zei Boerejung:

Goedeavond, 

ik speel deze stijl met AZ maar krijg veel tegendoelpunten helaas. weet iemand iets hoe ik minder tegen krijg of iets in die richting? 

Word je niet voortdurend in de rug gepakt? Anders mss eens proberen de verdedeging een lijntje achteruit te zetten.

58 minuten geleden zei Boerejung:

Goedeavond, 

Ik denk dat je met een club als AZ niet zoveel risico in het spel moet leggen. VSM of SVD zou ik veranderen naar een CM (on), anders is het te aanvallend misschien. Ook de verdedigende lijn zou ik niet op het hoogst zetten. Er is waarschijnlijk vaak een groot gat tussen je middenveld en je verdediging en wordt je vaak in de counter gepakt. Als het te aanvallend is kan je misschien eerst proberen om op Positief te spelen en als dat goed gaat uitbouwen naar Aanvallend?

Je spelmaker voor defensie zou ik op verdedigend zetten of eventueel veranderen naar een balveroverende middenvelder, zodat je wat meer evenwicht hebt tussen verdedigende taken, ondersteunende taken en aanvallende taken.

10 uur geleden zei JoelAjax:

Ik denk dat je met een club als AZ niet zoveel risico in het spel moet leggen. VSM of SVD zou ik veranderen naar een CM (on), anders is het te aanvallend misschien. Ook de verdedigende lijn zou ik niet op het hoogst zetten. Er is waarschijnlijk vaak een groot gat tussen je middenveld en je verdediging en wordt je vaak in de counter gepakt. Als het te aanvallend is kan je misschien eerst proberen om op Positief te spelen en als dat goed gaat uitbouwen naar Aanvallend?

Ik scoor wel veel dat wel, maar indd misschien rustig opbouwen ja! ik ga het eens proberen! :D thanks voor de tips! 

2 uur geleden zei Mordurette:

Je spelmaker voor defensie zou ik op verdedigend zetten of eventueel veranderen naar een balveroverende middenvelder, zodat je wat meer evenwicht hebt tussen verdedigende taken, ondersteunende taken en aanvallende taken.

Misschien meer balans gaan zoeken ja. moet natuurlijk eerst wat opbouwen en niet meteen veel eisen! 

52 minuten geleden zei FMNOOB:

Iemand die toevallig een vergelijkbare tactiek als de  3-4-3 counterstrike (FM18) van @Daniell heeft gebruikt bij FM19?

Drie spitsen was in FM18 overpowered, dat hebben ze er (volgens mij) wel uitgehaald met FM19. Ik gebruik zelf wel af en toe een tactiek met drie spitsen, maar dat is meer een 4-3-3.

Goedemiddag,

Ik ben in mij eerste seizoen bij Helmond sport geheel onverwacht kampioen geworden. Ik ben bezig om een tactiek te maken voor de eredivisie. Mijn doel is om te handhaven. Maar ik niet wat de beste tactiek ervoor is, zou iemand mij hiermee willen helpen? 

PS: de bijgevoegde foto is de tactiek waarmee ik gepromoveerd ben, maar denk niet dat dit gaat werken in de eredivisie.

tactiek.thumb.PNG.ea7b7ab1b65c28a45850b2fea211a02f (1).png

Hebben jullie ook het idee dat behoudend (Balanced) spelen tegen defensieve/mindere ploegen beter werkt? En ook omgedraaid; aanvallend tegen aanvallende/betere ploegen?

ja ik ben laatste tijd ook aan het experimenteren met tegenstrijdige tacktieken; als ik voor sta tegen een top ploeg dan overschakelen naar positief of aanvallend ipv naar verdedigend en als ik achter sta naar voorzichtig, dat laatste merk ik nog niet veel van maar wel van het zeg maar doorschakelen als je voorstaat dat schijnt toch best wel goed te gaan. ik heb ook eerst geprobeerd om super verdedigend tegen die ploegen te spelen en dan werd ik vervolgens met 5-0 verslagen, maar ik zal het nog eens wat verder testen

EDIT:31931608_ScreenShot2019-08-01at14_35_46.png.3d27c33308935ce27bbb223f0eaba917.png

6 ccc ;c  

Edited by oblomov

Ik heb momenteel problemen met het maken van doelpunten, of eigenlijk schoten op het doel te krijgen...

Kansen/schoten zijn er wel maar gaat echt heel veel naast. Net potje gespeeld(overigens wel gewonnen) 18 schoten totaal; 9naast....

Ligt dit aan mijn spelers, of ligt dit aan mijn tactiek? Als jullie meer info nodig hebben hoor ik t graag.

Opzich gaat het nog wel redelijk qua resultaat enzo maar wil toch wel een iets hoger percentage dan 50% schoten op doel....

1 uur geleden zei misterhille:

Ik heb momenteel problemen met het maken van doelpunten, of eigenlijk schoten op het doel te krijgen...

Kansen/schoten zijn er wel maar gaat echt heel veel naast. Net potje gespeeld(overigens wel gewonnen) 18 schoten totaal; 9naast....

Ligt dit aan mijn spelers, of ligt dit aan mijn tactiek? Als jullie meer info nodig hebben hoor ik t graag.

Opzich gaat het nog wel redelijk qua resultaat enzo maar wil toch wel een iets hoger percentage dan 50% schoten op doel....

Eens proberen de trainingen in te stellen met meer nadruk op afwerken?

17 uur geleden zei W8er:

Eens proberen de trainingen in te stellen met meer nadruk op afwerken?

Niet zo thuis in de trainingen, misschien maar even in verdiepen! Thx voor je reactie! :)

8 minuten geleden zei oblomov:

haha inderdaad maar bij mij zet degene die de bal ontvangt vaak de bal voor 

Mijn libero knalt er gemiddeld 30 per jaar in zo.

Op 2-8-2019 om 19:37 zei Nom de Guerre:

Net anders. Ik screen wel als ik thuis ben.

Had je de screens nog? ben wel benieuwd

3 uur geleden zei Nom de Guerre:

Oeps :D

5281ecf23191a1375df60a611fa3090a.png

Als ik de corners kort laat nemen, dan begint de ontvanger terug achteruit te lopen met de bal, waardoor de kans weg is. Heb je enig idee hoe dit komt?

Waarom neemt mijn tactiek niet mijn 'opposition instructions' op in de wedstrijd? Moet ik steeds handmatig doen

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...