Jump to content
Jespresso

Tactieken

Recommended Posts

Zie een heel aantal vragen in het Café over tactieken..

Lijkt me handig om daar iets centraals voor te hebben dus als je vragen hebt over je tactiek, of er eentje wil delen, kun je dat hier plaatsen.

9 minuten geleden zei Bramvinos:

Tactieken board kan toch terug keren? Zeker met de stijgende activiteit. 

Dacht te lezen dat dat niet terugkwam? Of ging dat over iets anders?

1 uur geleden zei Nom de Guerre:

Ik weet niet of het meer mensen is opgevallen, maar set pieces zijn fucked up  to the max sinds de patch.

https://i.gyazo.com/3a8570f05de7809cf2be17d37a0f37ee.mp4

Kijk even naar die verdedigers 😄 

Dit gebeurde al pre-patch. Had bij mijn IJslandse team iemand met 20 verre inworpen. Scoorde daar zeker 8/10 wedstrijden uit door deze glitch/bug.

Kunnen er geen subforums hier gemaakt worden, zoals vroeger. 1 met vragen over je tactiek en dan 1 met te downloaden tactieken?

9 minuten geleden zei W8er:

Kunnen er geen subforums hier gemaakt worden, zoals vroeger. 1 met vragen over je tactiek en dan 1 met te downloaden tactieken?

Zouden we in overweging kunnen nemen als er meer vraag naar is. De afgelopen jaren was er niet genoeg activiteit in die topics om dit jaar daar weer een apart gedeelte voor te openen. Dus liefhebbers, laat je vooral horen! Dan kunnen we er wellicht naar kijken.

Ik heb toch de indruk dat het forum sinds de nieuwe fm toch activer is geworden dan vroeger.

Had vorige fm de indruk dat er vooral weinig response kwam op de vragen. Daarom dat ik dan ook gewoon geen moeite meer deed om nog vragen te stellen.

mag er van mij part ook bij.

Binnenkort schaf ik het ook aan, als mijn drukkere periode erop zit. Kan ik weer lekker tactiekjes maken :classic_ninja:

Scoort jullie centrale middenvelder, die het meest aanvallend ingesteld is, ook zoveel momenteel? Pogba heeft bij mij nu 18 goals in 20 wedstrijden.

8 minuten geleden zei Karlo:

Scoort jullie centrale middenvelder, die het meest aanvallend ingesteld is, ook zoveel momenteel? Pogba heeft bij mij nu 18 goals in 20 wedstrijden.

Veel long shots.

Ja bij mij ook al, CM scoort heel veel en spits nauwelijks. Maar corners is inderdaad ook lastiger geworden, scoor er stuk minder uit op dit moment.

Op 14-12-2018 om 17:14 zei Vilhena:

Zouden we in overweging kunnen nemen als er meer vraag naar is. De afgelopen jaren was er niet genoeg activiteit in die topics om dit jaar daar weer een apart gedeelte voor te openen. Dus liefhebbers, laat je vooral horen! Dan kunnen we er wellicht naar kijken.

Het lijkt me sowieso handig om een apart gedeelte voor te downloaden tactieken neer te zetten alleen al voor de overzichtelijkheid. Natuurlijk zal er minder gepost worden in die topics, vind het huidige nieuwe forum erg minimalistisch en onoverzichtelijk maar dat is mijn mening.

Mijn opkomende backs lijken geen voorzetten te kunnen geven, terwijl ze er wel de stats voor hebben... 

Ze komen prima mee op, maar lijken dan te wachten met voorzetten tot er een verdediger voor ze staat, met een mislukte voorzet tot gevolg. Meer mensen die hier last van hebben en er eventueel een oplossing voor hebben? Heb het even bijgehouden: gemiddeld 10 zulke ballen per helft...

1 uur geleden zei misterhille:

Mijn opkomende backs lijken geen voorzetten te kunnen geven, terwijl ze er wel de stats voor hebben... 

Ze komen prima mee op, maar lijken dan te wachten met voorzetten tot er een verdediger voor ze staat, met een mislukte voorzet tot gevolg. Meer mensen die hier last van hebben en er eventueel een oplossing voor hebben? Heb het even bijgehouden: gemiddeld 10 zulke ballen per helft...

Kom ik ook wel veel tegen, maar geregeld komen er voorzetten ook. Heeft het niet te maken met geen of te weinig spelers in de 16.

Ja, heb ook wel vaak dat ze even lijken te wachten en daarna dus een mislukte voorzet komt. Erg vervelend. Extra instructies als 'more crosses' lijkt niet te helpen.

Wat zijn de instructies van je backs en van je team? Als je team defensief is ingesteld, of op een counter moet loeren, dan kan het ook zijn dat een back toch denkt een bal zo lang mogelijk in de ploeg te houden als je zelf in de opbouw bent.  Waar moeten ze de bal op voorzetten? Eerste paal, tweede paal, iets anders? Wie is er voor het doel te vinden, hoeveel spelers?

@W8er @Titan

Instructies: veel voorzetten geven, minder op doel schieten. Vleugelverdediger aanvallend

Spelopvatting is positief. Voorzetten gevarieerd. En er zijn meestal wel mensen in de 16 maar dan moet de bal er wel komen...

Heb echter wel geduld opbrengen aan. Maar is dit niet meer voor schoten, of werkt dit ook bij voorzetten?

Speel meestal met 1 spits, een ‘10’ en vleugelaanvallers, waarvan er vaak ook 1 in de 16 staat als er voorzetten gegeven kunnen worden.