Jump to content
Vilhena

[FM19] Vilhena's carrières

Recommended Posts

Je blijft echt een handelshuis met Bordeaux, alleen het knappe daaraan is. Is dat de resultaten er niet onder lijden, trek deze lijn door!

sjy9azpjumdn2.png

Welkom bij een mega-update. Ik neem jullie mee naar de tweede seizoenshelft van het seizoen 2019/2020 en de zomerse transferperiode. 

Coupe de la Ligue & Coupe de France

Helaas... Weer geen beker dit seizoen. Nadat we knap van FC Nantes wonnen in de kwartfinale van de Coupe de la Ligue moesten we het in de halve finale opnemen tegen Olympique Lyon. Ondanks dat de wedstrijd gelijk op ging verloren we met 2-3. Een teleurstellend resultaat.

In de Coupe de France zat het niet mee met de loting. We troffen achtereenvolgens Stade de Reims, Sochaux, Caen en AS Monaco. Die laatste was iets te sterk. In de halve finale verloren we met 2-0 in de dwergstaat.

q4rpizuitl7.png

UEFA Champions League

Met Tottenham Hotspur als tegenstander wisten we dat het een enorme opgave zou worden om door te komen naar de volgende ronde. De opgave was net iets te groot. Thuis wisten we nog knap gelijk te spelen tegen de Spurs, maar uit moesten we het onderspit delven. We verloren met 3-1 en zo kwam er snel een eind aan onze Champions League-campagne. 

78hzkgo5.png

Ligue 1 Conforama

Met een kleine voorsprong op nummer twee AS Monaco begonnen we vol goede moed aan de tweede seizoenshelft. Ondanks het zelfvertrouwen wat we op hadden gebouwd verloren we eind januari enkele dure punten. Gelukkig herstelde we het goed en zette we een mooie reeks neer. Het kwam uiteindelijk aan op de laatste speelronde. We stonden één punt voor op Paris Saint-Germain. Uit bij AS Monaco moest gewonnen worden om zeker te zijn van de titel. We speelde gelijk. Nul tegen nul. Bagger. Echter wist PSG ook niet te winnen bij Stade de Reims, ook zij speelde gelijk. Zo wisten we als nog de titel binnen te slepen, maar mannnn wat een spanning! Zo flikken m'n spelers het dus om al in het tweede seizoen kampioen te worden, chapeau! Dit smaakt naar meer. 

zbeh7e2y445ot.png

Spoiler

0tuiasby7fr51.png

Een mooi seizoen gehad dus. De transferwaardes van mijn spelers schoten omhoog en dus was het zaak om daar maximaal van te profiteren. Mijn doel deze transferperiode: mijn topspelers voor hoge transfersommen verkopen en talent binnenhalen om ze op te volgen. Eens kijken of dat gelukt is... 😉

Uitgaande Transfers (alleen incl. transfersom)

Zoals jullie zien zijn enkele belangrijke krachten vertrokken. Zach Steffen, Andreas Pereira, Théo Pellenard, Lazar Markovic, Marcos Llorente, Felix Uduokhai en Johannes Geis zijn verkocht voor mooie bedragen en we moeten zorgen dat ze goed opgevangen worden.

Paul Baysse, Daley Sinkgraven, Jérôme Prior, Aleix Febas, Josip Drmic en Aaron Boupendza speelde geen belangrijke rol binnen onze club en we waren dan ook erg tevreden met de verkregen transfersommen. Blij dat ik van ze af ben.

ae422c.png

Inkomende Transfers (grote talenten en eerste elftal)

Om de gaten in het eerste elftal op te vullen zullen we komend seizoen nog geen jeugdspelers gebruiken. Ze zijn er nog niet klaar voor en hun situatie wordt volgend seizoen bekeken. Mijn voornemen is dus om vanaf 2021/2022 meer jeugdspelers in te passen. Mits ze er klaar voor zijn uiteraard. Dit seizoen heb ik enkele spelers gekocht om de selectie compleet te maken.

In totaal heb ik negen spelers gekocht die deel gaan uitmaken van mijn eerste elftal. Als vervanger van Zach Steffen komt de pas 16-jarige Zakaria Trixier over van Toulouse FC. Hij wordt onze nieuwe eerste doelman. Ajax leek uitverkoop te hebben en daar sloeg ik dus slim mijn slag. Ryan Gravenberch, Kenneth Taylor, Perr Schuurs en Jurriën Timber komen voor schappelijke prijsjes over van de Nederlandse grootmacht. Timber wordt echter wel meteen een jaar verhuurd, aangezien ik voor de rechtsback-positie Jeremy Toljan en Frederik Nørrestrand al heb. 

Verder heb ik twee jonge talenten aangetrokken. Brenner komt over van São Paulo en Ajdin Hasic komt over van de talentenfabriek Dinamo Zagreb. Hij gaat samen spelen met zijn maatje Antonio Marin. Mijn plan was om Brenner eerst een seizoen te verhuren, maar door weinig interesse blijft hij komend seizoen in mijn selectie. Ik zal gaan rouleren tussen Fiete Arp, Lincoln en hem. 

Als laatste heb ik twee ''grote'' namen weten binnen te halen. Benjamin Mendy en Lucas Ocampos komen onze selectie versterken. Ze kwamen beide over voor mooie prijsjes. 

uqg30f67mz.png

Ook heb ik enkele grote talenten binnen weten te hengelen. De Eredivisie-talenten zijn allemaal bekende namen voor jullie en de rest komt over vanuit Zuid-Amerika. Zij zullen verhuurd worden om ervaring op te doen in Europa en hun situatie wordt volgend seizoen opnieuw bekeken. Ik verwacht veel van ze. De Eredivisie-talenten worden trouwens ook verhuurd, maar misschien was dat al duidelijk. 

ethe3ob2m9.png

Spelers verhuurtactiek

Uiteraard heb ik ook spelers aangetrokken om de komende jaren te verhuren. In de spoiler zie je een overzicht van de ingekochte en verhuurde spelers. Ik zal je alvast voorbereiden: het zijn er heel veel.

Spoiler

a8w24jqu.png

1kymglvu.png

Selectie

Uiteindelijk ben ik zeer tevreden met mijn selectie. Een piepjonge ploeg die hunkert naar prijzen. Dat zie ik graag. Hopelijk laten we dit jaar Europees wat meer zien, zodat hun waardes nog meer gaan stijgen. Ik kan niet wachten om ze met dikke winst te verkopen. 

5ct2hu70.png

Balans

Afgelopen transferperiode heb ik totaal 80 miljoen euro uitgegeven aan nieuwe spelers. Eigenlijk allemaal investeringen. Ik verwacht alle ingekochte spelers over enkele jaren met winst te verkopen. Dit seizoen heb ik al voor 253 miljoen euro verkocht. Hierin zitten alle transfer- en huursommen inbegrepen. Boven in het overzicht van de verhuurde spelers staat het bedrag per maand, vermenigvuldig dat met elf en je kunt uitrekenen hoeveel ik dit seizoen aan elke speler verdien. Onze balans is nu 234 miljoen euro. Niet slecht na twee seizoenen. Willen we de rijkste club ter wereld worden dan moet de balans toch minimaal één miljard euro zijn, er is dus nog een flinke weg af te leggen. 

anjsa5.png

@FM_Lesly @Mordurette @delichris @Marius @komodo25 @Bokke @Dysproz Bedankt voor alle reacties heren! Buitenlandse spelers leveren niet per se meer geld op, maar Franse spelers zijn over het algemeen gewoon duurder. Daarbij ligt mijn prioriteit niet bij het gebruiken van Franse spelers. Kan altijd nog nationaliseren, maar voor maakt het me niks uit dat ik met veel buitenlanders speel. It's all about the money 😉

Je hebt echt heel veel winst gemaakt op sommige spelers. En uiteraard heel knap dat je kampioen geworden bent. Zeker met zo'n selectie, want die lijkt mij op het eerste gezicht toch wel een stuk zwakker dan PSG bijvoorbeeld.

Wat een winsten op sommige spelers. heel knap. en natuurlijk ook de winst in de Ligue 1. Heel sterk bezig. 

Wat een heerlijke transfers  heb je gedaan en wat een winst. Jammer dat je geen beker kon winnen, maar de titel maakt veel goed.

Ik had nog iets betere prestaties verwacht sportief gezien. Vooral op Europees vlak is er nog wel wat werk. In de competitie was het super spannend uiteindelijk maar geweldig om in seizoen 2 al de titel te pakken. En qua transfers ... als je naar die winstbedragen kijkt ... puik werk natuurlijk! Hoedje af!

Financieel een heel sterk seizoen, proficiat ook met de Ligue 1 titel. Toch niet slecht in seizoen 2.

Hopelijk volgend jaar Europees ook weer wat verder geraken, maar dat zal wat afhangen van hoe je nieuwkomers zich integreren.

Prachtige prestatie geleverd door kampioen te worden! Chapeau voor je beleid, je werkt met een duidelijke visie en dat wordt beloond. 

Zo dat zijn even fijne winsten. Wel jaloers op het verhuur verhaal. Krijg dat bij Groningen nog niet van de grond. Ocampos is wel een held je hoor. Prima selectie. Owja en gefeliciteerd met de titel 

Kampioen worden en zoveel geld binnen halen, een zeer geslaagd seizoen! In de CL valt er nog wat meer eer te behalen, maar dat gaat wel goed komen de volgende jaren met zo'n jonge, talentvolle selectie 🙂

sjy9azpjumdn2.png

Het is eind januari 2021 als we terug gaan kijken op de eerste seizoenshelft en transferperiode. In een seizoen waarin we financieel veel stappen kunnen maken is het ook zaak om sportief goed te presteren. We gaan kijken of dat al gelukt is.

Trophée Des Champions

Ook wel de Franse Super Cup genoemd. De kampioen tegen de winnaar van de Coupe de France. Dit jaar zullen we het opnemen tegen Olympique Lyon, die in de finale van de Coupe de France AS Monaco met 1-0 versloegen. Zoals bekend een lastige tegenstander, dat bleek ook deze wedstrijd weer. Na een mooie 1-2 voorsprong leken we binnen 90 minuten af te rekenen met Lyon. Helaas voor ons kopte de Franse topspits Moussa Dembélé diep in blessuretijd de 2-2 binnen. Verlengen. Een saaiere verlenging dan deze heb ik niet vaak gezien en dus gingen we over op strafschoppen. Hierin bleken we duidelijk bekwamer dan onze tegenstander. We wonnen 4-2 en zo was de eerste Super Cup-winst onder mijn leiding een feit. 

mvil5j12m.png

Ligue 1 Conforama

Als kersvers kampioen wisten we dat het zaak was om dit seizoen onze titel te verdedigen. Ik moet eerlijk zeggen: ik ben erg tevreden over onze eerste seizoenshelft, zowel qua resultaat als vertoond spel. Slechts zes tegendoelpunten in twintig wedstrijden is niet slecht. Paris Saint-Germain lijkt onze enige concurrent voor de titel. Gelukkig zijn we Olympique Lyon, AS Monaco en Olympique Marseille al kwijt, want hoe minder concurrenten hoe beter. Opvallend is wel dat Marseille pas één keer verloor en toch 16 (!) punten achterstaat op de koplopers. Elf keer een gelijkspel, ik heb medelijden met ze! Not.

De laatste twee seizoenen hebben we gezien dat PSG een goede tweede seizoenshelft kan spelen. We moeten dus zelf niet te veel punten gaan morsen. En het voordeel is: we krijgen de Parijzenaren nog op bezoek. We gaan zien wat de tweede seizoenshelft ons brengt!

1cf2wr9g.png

Spoiler

t7i4fun.png

Coupe de la Ligue

Zoals elk seizoen hebben we voor de winterstop één bekerwedstrijd gepland staan, en wel voor de Coupe de la Ligue. We troffen FC Lorient en versloegen ze heel eenvoudig met 3-0. In de volgende ronde komt SM Caen op bezoek. In de Coupe de France treffen we de semi-professionele club Blois Foot 41. 

25v82a4w.png

UEFA Champions League

Dit jaar wederom een lastige poule. Manchester City, Ajax en Galatasaray SK waren de ploegen die verslagen moesten worden. Ondanks twee oorwassingen tegen City wisten we ons te plaatsen voor de knock-out fase. Een beetje geluk hadden we wel: we wisten twee keer in de laatste minuten de overwinning binnen te slepen. In de volgende ronde treffen we FC Barcelona, weer zo'n slechte loting net als vorig seizoen. Hopen op een stunt!

3tqd5856ahboh.png

Spoiler

ll56enr89vx.png

Spelersstatistieken & debutanten

Mijn club kende afgelopen half jaar vijf debutanten. Antonio, Tom Lacoux, Louis Mbarga, Arkadiusz Niziolek en Jean-François Reynaud mochten hun eerste minuten maken voor het eerste elftal. Hieronder zie je alle spelersstatistieken van het afgelopen half jaar. 

Spoiler

p2hq2gu.png

Inkomende Transfers

Het was een vrij saaie transferperiode voor mijn doen. Ik heb wat grote talenten opgepikt voor prikkies en voor het eerste elftal kwam alleen Marko Rog per direct over. Hij zal het middenveld komen versterken.

Uiteraard zien jullie dat ook Justin Kluivert aangetrokken is. Hij komt komende zomer richting onze club, aangezien ik nu nog genoeg buitenspelers heb en niemand daarvan verwacht te verkopen laat ik hem het komende half jaar nog bij AS Roma voetballen. 

Spoiler

0wvhj49lk2xo5.png

Uitgaande Transfers

Deze transferperiode heb ik alleen maar spelers verhuurd. Er zijn geen belangrijke spelers verkocht, omdat ik deze groep graag nog tot het eind van het seizoen bij elkaar wilde houden. Over een half jaar kijken we wel weer wie we voor een flinke transfersom van de hand kunnen doen. Voor nu was dit het beste. Belangrijkste speler die tijdelijk bij een andere club gaat spelen is Brenner. Drie spitsen voor één positie was toch iets te veel van het goede en dus gaat hij het komend half jaar bij VfB Stuttgart spelen.

Ook Samuel Kalu is verhuurd. Aangezien ik een overschot aan goede buitenspelers had besloot ik degene die het minst speelde weg te doen. Er kwam geen goed genoeg bod om hem definitief te verkopen, dus heb ik een mooie deal kunnen sluiten met SL Benfica. Die huren Kalu het komende half jaar voor 100% salaris en de Portugezen hebben in die tijd de keuze om hem definitief over te nemen voor iets meer dan 17 miljoen euro. Benieuwd of ze toehappen. 

@Jespresso @FM_Lesly @Mordurette @komodo25 @Elano @kaspdb @Marius @delichris @Bokke @Dysproz Bedankt voor jullie reacties! Komodo, waar loop je tegenaan? Als je wilt kun je me PM'en voor tips 🙂

Dat gaat voortvarend daar in Frankrijk! Je hebt een mooie constructie opgesteld als Kalu inderdaad overgenomen  wordt voor 17 miljoen, afwachten...

Hele mooie resultaten. De transfers zien er ook goed uit. Pintor ken ik wel van mijn game bij Lyon, groot talent.

Sterke eerste seizoenshelft. Maar dat heeft PSG ook. Gaat nog spannend worden. In Europa door ondanks een lastig parcour. Met Barca wel een zeer zware loting tebpakken

Verdedigend gaat het zeer goed zo te zien. In de Ligue 1 dan toch. CL gaat het iets moeizamer en de loting voor de 1/8ste finale zit ook niet mee. 

Geweldige heenronde maar PSG prijkt wel mee op de eerste plaats dus dat kan inderdaad nog een spannende terugronde worden. In de CL een gelukje want met negen punten ga je niet altijd door. Barcelona wordt ongetwijfeld een zware kluif nu, zeker als je naar de uitslagen tegen City kijkt.

yizw7by.png

Alweer drie seizoenen aan het roer bij deze mooie club. De tijd vliegt. Het gaat de goede kant in... Kampioenschap, Europa League winst, toch leuke prestaties. In de winterstop van 2020/2021 doen we nog mee voor alle prijzen. Hoe de tweede seizoenshelft verlopen is gaan jullie nu zien. 

Ligue 1 Conforama

De angst voor Paris Saint-Germain was dit seizoen onnodig. De Parijzenaren speelde een slechte tweede seizoenshelft en zodoende werd ik vrij gemakkelijk kampioen met zes punten voorsprong. En dan moet je nagaan dat onze tweede seizoenshelft ook zeker niet top was. Één nederlaag en vier gelijke spelen. Tja, het had ons fataal kunnen worden, maar gelukkig dus niet. Het tweede kampioenschap onder mijn leiding is een feit. Nu is het zaak om deze lijn de komende jaren door te zetten. Onoverwinnelijk zijn in eigen land het streven, vanuit daar kunnen we verder kijken.

Overigens is het wel opvallend dat we vaak in de laatste minuten toeslaan. Ik heb het al eerder aangehaald, maar dat is wel echt een wapen van mijn team. In de laatste vijf minuten van de wedstrijd wonnen we het afgelopen half jaar namelijk acht (!) punten. Als we niet scherp waren in de slotfase waren we nu geen kampioen geweest...

3717zd9.png

Spoiler

rpmhaz6kp.png

Coupe de France & Coupe de la Ligue

Beide bekers verliepen voortvarend dit seizoen. In de Coupe de la Ligue wisten we SM Caen en FC Nantes uit te schakelen om vervolgens in de finale Paris Saint-Germain tegen te komen. Een 50/50 wedstrijd. Wederom besliste we de wedstrijd in de slotfase: we wonnen 1-2 in de laatste minuut. Fiete Arp werd de matchwinner. De derde prijs dit seizoen!

In de Coupe de France wisten we achtereenvolgens Blois Foot 41, Quevilly-Rouen, Paris FC, AS Monaco en Olympique Marseille uit te schakelen. Dit allemaal zonder problemen. In de finale troffen we net als in de andere beker PSG. En ook nu was Fiete Arp de gevierde man. Door zijn doelpunt wonnen we 1-0 en zo was de vierde prijs ook een feit.

h7z0tbrhx3j.png

UEFA Champions League

Met FC Barcelona als opponent in de 1ste knock-out ronde wisten we dat het een hels karwei zou worden om de volgende ronde te bereiken. Gelukkig waren we in de Champions League ook scherp in de laatste minuten. Door twee late treffers wonnen we beide wedstrijden van Barça, een hele mooie prestatie!

In de kwartfinale kwamen we landgenoot Paris Saint-Germain tegen. Dit seizoen waren de Paris al vaak de baas en zo ook nu. Uit werd nog met 2-1 verloren, maar thuis lieten we weer zien we de baas was. 3-0. Afgetekend. 

Met Real Madrid, Atlético Madrid en Borussia Dortmund nog in de race troffen we misschien wel de lastigste tegenstander. Los Blancos moest verslagen worden om een finaleplek te behalen. Helaas was Real een trede te hoog. Uit verloren we met 3-0 en dus moest er een wonder gebeuren wilde we nog doorgaan. Het wonder bleef uit, al wisten we nog wel met 1-0 te winnen. Helaas. Geen finale. Balen. Real Madrid won overigens de finale van Atlético met 3-1, dus we verloren wel van de winnaar gelukkig...

3br0yubds58.png

Tja, wat een seizoen was dit! Vier prijzen en de halve finale van de Champions League behaald. Ik zou bijna willen zeggen ''beter kan niet'', maar dat kan het wel degelijk. Één ding wist ik zeker: dit was het moment om mijn topspelers te verkopen. De bezem door de selectie en flink verdienen. 

Uitgaande Transfers 

En of er flink verdiend is, 601 miljoen wel te verstaan. Totaal heb ik 558 miljoen euro verdiend aan definitieve transfers en 43 miljoen euro aan verhuurde spelers. De grootste winst is gemaakt op Fiete Arp. Hij is pas 21 jaar, maar een bod van 124 miljoen was niet te weigeren. Al helemaal niet omdat ik nog twee goede spitsen binnen m'n club had, namelijk Lincoln en Brenner. Het was nu mijn taak om de selectie weer genoeg te versterken om deze verkochte spelers op te vangen. 

nxbjxayz7vmd.png

Inkomende Transfers

Daar waar vele belangrijke spelers gingen kocht ik maar twee echte versterkingen. Malcom keert terug bij onze mooie club. Zijn rol bij FC Barcelona was uitgespeeld en hij wilde graag terugkeren naar de club die hem naar Europa haalde. Hij was uiteraard meer dan welkom en heb ook nog eens maar 6,25 miljoen euro moeten neerleggen. Topdeal! 

Daarnaast komt Victor Bobsin over van Juventus. Deze Braziliaanse middenvelder stond al langer op de radar en nu hij van Juventus mocht vertrekken vond ik het de tijd om toe te slaan. Wellicht had ik hem enkele jaren terug voor minder geld kunnen kopen van Grêmio, maar dat is allemaal achteraf. Ik ben blij met de transfer en hij zal met Taylor rouleren als verdedigende middenvelder. 

Juan Foyth is bij Tottenham Hotspur opgehaald voor slechts twee miljoen euro. Ik verhuur hem komend jaar nog, zijn situatie wordt volgend seizoen opnieuw bekeken. 

De rest zijn talenten die opgepikt zijn voor schappelijke prijsjes. Ik hoop dat er enkele van hun de komende jaren doorbreken in het eerste elftal. Nu zijn ze er in ieder geval nog niet klaar voor. Naast deze talenten zijn er nog veel gratis spelers opgehaald om de komende jaren te verhuren, maar die zal ik jullie besparen. Totaal niet interessant wie dat allemaal zijn en het zijn er erg veel. 

aed7rop8g.png

Al deze transfers zorgden ervoor dat mijn balans enorm steeg. Momenteel staat de balans op 694 miljoen euro. We komen er wel. Al over de helft. 

Selectie

Ondanks de vele verkopen zien jullie nog vele bekende namen in de selectie. Toch vind ik het belangrijk om de minder bekende namen nog even te benoemen. 

Jurriën Timber werd vorig seizoen overgenomen van Ajax en hij zal na een verhuurperiode nu gaan rouleren met Frederik Nørrestrand op de rechtsbackpositie. 

Jean-François Reynaud heeft vorig seizoen al even mogen proeven aan het profvoetbal en mag komend seizoen laten zien hoe goed hij is. Ik vond het overbodig om een extra centrale verdediger te kopen aangezien ik deze man in de jeugd had lopen. Hij zal komend seizoen genoeg minuten maken om zich goed te ontwikkelen. 

Rogério is vorig seizoen eigenlijk gehaald als verhuurspeler, maar heeft zich dusdanig ontwikkeld dat hij voor mijn elftal van waarde kan zijn. Na vijf wedstrijden stijgt zijn salaris aanzienlijk, maar aangezien ik een royaal salarisbudget heb is dit niet erg. Mocht hij zijn salaris niet waard blijken te zijn dan is hij zo verkocht. 

Alex Blesa en Adil Taoui kwamen beide enkele seizoenen geleden naar de club als grote talenten. Na verschillende verhuurperiodes zijn ze nu klaar voor het grote werk. Ze mogen laten zien wat ze in huis hebben. 

Justin Kluivert kwam uiteraard in de winterstop al over van AS Roma. Echter had ik hem toen nog niet nodig en mocht hij het afgelopen half jaar nog in Italië blijven spelen. Nu zal hij onze selectie komen versterken. 

nv8dn1qodzn3t.png

@FM_Lesly @Bramvinos @True_Legend @Jespresso @Marius @Bokke @Mordurette @komodo25 @Dysproz @Titan @delichris Bedankt voor alle reacties! We gaan de goede kant in.