Jump to content
Vilhena

[FM19] Vilhena's carrières

Recommended Posts

kp82k0ae.png

It's the most wonderful time of the year... En nee ik heb het natuurlijk niet over kerst, maar over de zomerse transferperiode! Dit zijn de maanden waarin er poen verdiend kan worden. We moeten dan ook op onze hoede zijn, want we willen zelf uiteraard ook op koopjesjacht. Zie hier een overzicht van de maanden juni, juli en augustus 2019.

Inkomende Transfers

We beginnen deze keer met de inkomende transfers. Ben gewaarschuwd: het zijn er nogal wat. Om alles overzichtelijk te houden zal ik mijn aankopen verdelen in enkele groepen. Zo kunnen jullie makkelijk zien welke spelers gehaald zijn voor bepaalde doeleinden. 

Handelsmiddelen: Hieronder schaar ik spelers die ik gebruik om de beruchte verhuurtactiek op los te laten. Deze spelers worden dus transfervrij (en heel soms voor een lage transfersom) opgehaald en vervolgens enkele jaren verhuurd voor 100% salaris en een huursom. Enfin, dit verhaal hebben jullie al enkele malen gelezen in mijn updates. De spelers die in deze categorie vallen zijn: Victorien Angban, Aleix Febas, Adam Maher, Dominic Iorfa, Blaz Kramer, Cazim Suljic, Juan Cruz Mascia, Sebastián Sosa, Christopher Richards, Josh Emmanuel, Stefan Strandberg, Gorka Fidalgo en Federico Giraudo. Zij zullen nooit een wedstrijd voor onze club spelen, maar toch gaan we er lekker aan verdienen.

Twijfelgevallen: Daley Sinkgraven, Ramadan Sobhi en Andrew Hjulsager zijn spelers die wellicht in de toekomst goed genoeg zouden kunnen worden voor mijn eerste elftal, maar hoogstwaarschijnlijk worden ze dat niet. Sinkgraven was gratis op te pikken, terwijl Hjulsager maar één miljoen euro kostte. Daar zit weinig risico aan vast. Ramadan Sobhi kwam over voor zes miljoen euro en ik hoop dan ook op een mooie ontwikkeling van hem, anders is het weggegooid geld helaas. Mijn plan is om de heren te verhuren en te kijken of ze over een jaar klaar zijn om voor mijn club uit te komen.

Grote talenten: Uiteraard heb ik ook enkele grote talenten aangetrokken. Deze spelers zijn komend seizoen nog niet rijp voor een plek in het eerste elftal, maar ik verwacht veel van deze spelers in de toekomst. Zij moeten zorgen voor dikke winst. De spelers die ik als groot talent beschouw zijn Adil Taoui, Kaíque Rocha, Arkadiusz Niziolek, Tetê en Fransisco Trincão. 

Eerste elftal: Welke spelers gaan vertrekken zien jullie hieronder, maar er moet natuurlijk wel een volledige selectie staan begin augustus. Afgelopen half jaar heb ik al enkele spelers transfervrij vastgelegd. Andreas Pereira en Johannes Geis komen ons middenveld versterken, Lazar Markovic zal gebruikt worden op de rechterflank en Josip Drmic zal onze back-up spits worden. Alsof dat nog niet genoeg was heb ik de portemonnee getrokken voor toptalenten Fiepe Arp en Victor Tsygankov. Zij zullen gegarandeerd een basisplaats hebben komend seizoen. Ik heb misschien hoge bedragen voor ze betaald, maar ik ben er zeker van dat ik dat geld vier dubbel ga terugverdienen. Als laatste heb ik nog Marcos Llorente en Georges-Kévin Nkoudou aangetrokken voor schappelijke prijsjes. Zij stonden beide op de transfermarkt en zullen in een roulatiesysteem gebruikt worden. Gevalletje te goed om te laten lopen. 

Spoiler

uody04s8.png

Uitgaande Transfers

Er moest flink verdiend worden om winst te draaien deze transferperiode, en ik kan je verklappen: dat is gelukt. De toptransfer van deze periode was Leandro Damião. Mijn plan om hem te laten floreren en voor een mooi bedrag te verkopen is dan ook gelukt. Binnen een half jaar maken we ruim 23 miljoen euro winst op hem.

Daarnaast heb ik nog enkele spelers verkocht, omdat ik goedkopere vervangers aangetrokken heb of omdat ze niet meer in mijn plannen voorkwamen. Voor Jimmy Briand, Lukas Lerager, Pablo, Milan Gajic, Jonathan Cafu en Daniel Mancini (beide vorig jaar verhuurd), Jordan Morris en Toma Basic houdt het helaas op bij onze club. De groep spelers die verhuurd is bestaat uit grote talenten en de handelsmiddelen. 

Spoiler

wilyvw.png

Al met al maken we op de transfers ongeveer 12 miljoen euro winst. Samen met het startgeld van de Champions League brengt dat de balans op 88 miljoen euro. Op naar de honderd! 

5dmkpz8ccfk5.png

@Jespresso @True_Legend @ROEMM @Elano @kaspdb @Bramvinos @Mordurette @delichris @Bokke @komodo25 @Marius @Mo @Dysproz @Juca Bedankt voor alle reacties! Top!

Wat een transfers zeg. Ik dacht dat ik veel transfers deed, maar jij slaat echt alles. Hopelijk verdien je er ook nog eens goed aan in de toekomst.

Wow dat zijn heel veel transfers. Hier ga je natuurlijk wel lekker op verdienen. Is Febas niet goed genoeg overigens? Heeft zich bij mij makkelijk in de basis gespeeld en is nu zelfs een van de betere spelers.

Echt geweldig om zo snel geld te verdienen. Zitten bekende spelers bij, maar ook enkele die ik niet ken en zeker even ga opzoeken in mijn spel. 

Dat is een hele lijst 😛 

Hopelijk leveren ze ook een hele berg winst op (en goede resultaten)

Dat zijn er inderdaad wel heel veel! Maar de gedachtegang erachter doet het plaatje ook kloppen op het eerste zicht. De spelers die aangetrokken zijn om een rol van betekenis te gaan spelen gaan volgens mij ook voor heel wat vuurwerk zorgen komend seizoen: stormloop van Bordeaux naar de top!

8kje3kmemroi.png

We zijn inmiddels aangekomen bij de seizoensstart van het tweede seizoen. Allereerst wil ik mijn excuses maken, ik ben namelijk in de vorige update helemaal vergeten om de volledige selectie te laten zien. Aangezien ik in-game al verder ben, kan ik ook deze update helaas geen screen plaatsen. Desalniettemin gaan we gewoon lekker door waar we gebleven waren, namelijk in september 2019.

UEFA Super Cup

Doordat we de Europa League hadden gewonnen mochten we opdraven in de Europese Super Cup. Hierin troffen we de Engelse grootmacht Tottenham Hotspur. Dat het een moeilijke wedstrijd ging worden was een understatement, maar dat we zo weinig te vertellen hadden had ik niet verwacht. We verloren kansloos met 2-0 en de Spurs gingen er met de beker vandoor. Een gemiste kans. 

0mtridouyp8j7.png

Ligue 1 Conforama

De eerste seizoenshelft was er eentje om van te dromen. We begonnen nog met een valse start tegen AS Monaco, maar daarna bleven we zeventien wedstrijden ongeslagen. We sloten helaas af met een nederlaag tegen Angers SCO. Wat ik wel nog graag wil benoemen is de knappe 1-5 uitzege op Paris Saint-Germain. Toptalenten Fiete Arp en Antonio Marin hadden het op hun heupen en zorgde voor een hele mooie avond in Parijs. Ons doel om minimaal tweede te worden is nu bijgeschaafd. Het kampioenschap, dat is wat ik wil. Met vijf punten voor op AS Monaco (en een wedstrijd minder gespeeld ook nog) is het helemaal niet zo'n gekke gedachte om voor die eerste plek te gaan. Uiteraard besef ik wel dat PSG vorig seizoen een hele goede tweede seizoenshelft speelde en zo te titel nog pakte, dus we moeten ons nog niet rijk rekenen.

zlqn2klumi7.png

Spoiler

xr1bs5g.png

Coupe de la Ligue

In de eerste seizoenshelft hebben we één bekerwedstrijd gespeeld. Uit bij Red Star FC wisten we vrij eenvoudig met 1-3 te winnen. In de volgende ronde wacht een pittige uitwedstrijd, we gaan namelijk op bezoek bij FC Nantes. Ook is er geloot voor de 9e ronde van de Coupe de France. Hierin spelen we ook een uitwedstrijd, maar deze keer tegen Tours FC.

paoms7m96upz.png

UEFA Champions League

Na de loting voor de groepsfase van de Champions League in Monaco wisten we dat we het dit seizoen moesten opnemen tegen Liverpool, Hoffenheim en Fiorentina. Geen misselijke poule. Liverpool is op papier veel beter en Hoffenheim en Fiorentina kunnen we als gelijkwaardig beschouwen. Het zou dan ook een flinke kluif worden om door te komen. Uiteindelijk is dit met pijn en moeite gelukt. Het kwam aan op de laatste speelronde. Wij moesten winnen bij Hoffenheim en Fiorentina moest thuis verliezen van Liverpool. En dit gebeurde ook. Wij wisten 1-2 te winnen en Fiorentina bezweek onder de druk en verloor met 1-4 van The Reds. In de volgende ronde wacht een tegenstander die we al eerder dit seizoen troffen: Tottenham Hotspur. 

kheg7p.png

Spoiler

0ip9jvn.png

Spelersstatistieken & debutanten

Mede door de vele debutanten vorig seizoen waren er het afgelopen half jaar geen nieuwe namen te bekennen in de selectie. Een speler die ik wel wil benoemen is Zaydou Youssouf. Vorig jaar verhuurde ik hem nog aan FC Lorient in de Ligue 2, maar dit seizoen draait hij goed mee in het elftal. Een toekomstige goudmijn. Zie hieronder alle spelersstatistieken van het afgelopen half jaar.

Spoiler

x09feip0aylaw.png

Randzaken

Uiteraard gebeurde er meer binnen de club. Zo werd Fiete Arp verkozen tegen Europese Golden Boy en wist ik het bestuur te overtuigen om het stadion uit te breiden. Een investering voor de lange termijn. De capaciteit zal van 41.458 naar 46.938 gaan en met deze uitbreiding is zo'n 29 miljoen euro gemoeid. Een flink bedrag, maar dat gaan we uiteindelijk allemaal terugverdienen. 

@Bramvinos @Marius @Bokke @komodo25 @Mordurette @Dysproz @delichris Bedankt voor de reacties! Ik zie in Febas niet te potentie om een basisspeler te worden op termijn, er zijn veel betere opties op dit moment en in de toekomst. En inderdaad het handelshuis Bordeaux is geopend, maarja, je moet wat om knaken te verdienen. 

Je draait een heerlijk seizoen tot nu toe. Vijf punten is een klein gaatje, maar er is nog van alles mogelijk. PSG zal nog wel weer opstomen in de tweede helft van het seizoen inderdaad. 

Een keurige 1e helft van het seizoen. In de CL lastiger dan gedacht gezien de 1-5 in Parijs. Benieuwd of je spurs nu wel lastig kunt malem

Heerlijk hoe je ook focust op het money maken. Iets waar ik zelf ook wel graag mee bezig ben, maar niet op deze schaal. Wel leuk om te volgen! De resultaten zijn ook schitterend te noemen voorlopig, blijven gaan! 

In de competitie loopt het echt wel heel vlot, zeker als je vergelijkt met Europa, waar het toch net wat moeilijker is. Ik zou ook vooral met PSG rekening houden en dan is zes punten nog niet onoverkomelijk voor hun gezien er ook sowieso nog een onderling duel is. Maar natuurlijk liever 6 punten voor dan 6 achter. In de CL is het wat afwachten aangezien je eerder van Spurs verloor.

Heerlijke transferzomer heb je gehad! Ook de eerste seizoenshelft is om van te smullen en goed te zien Arp goed rendeert. De verkiezing tot Golden Boy is uiteraard lekker voor z'n marktwaarde. Tsygankov heeft zo te zien nog wat aanpassingsproblemen.

7wuse4jeg.png

Het is weer zover: transfertijd! Mijn favoriete onderdeel van Football Manager en ook een zeer belangrijk deel van deze carrière. Met een transferbudget van ruim vijftig miljoen euro mocht ik op jacht naar nieuwe aanwinsten. Maar er mocht niet alleen gekocht worden, er moesten ook zeker spelers van de hand gedaan worden. Tijd om winst te maken.

Inkomende Transfers

Zoals jullie van mij gewend zijn is er weer een hele lading spelers richting Bordeaux gekomen. Ik zal het weer makkelijker maken voor jullie door de spelers in categorieën te zetten.

Aankopen eerste elftal: In totaal heb ik vijf nieuwe spelers aangetrokken die in de tweede seizoenshelft aansluiten bij het eerste elftal. Lincoln zal met Fiete Arp de strijd om een plek in de punt van de aanval aangaan, Miguel Almirón wordt de nieuwe spelverdeler op het middenveld en Jeremy Toljan, Angeliño en Ibrahima Konaté komen de verdediging versterken. 

Grote talenten: Ik heb de afgelopen transferperiode aardig wat jong talent naar de club gehaald. Jean-François Reynaud, Kim Dong-Won, Sékou Djédjé, Flor van den Eynden, Antonio, Billel Trabelsi, Eymeric Renaud en Heinz Gunkel komen de jeugdopleiding versterken en zullen meteen mee gaan trainen met het eerste elftal. Dit zijn allemaal spelers die bij een normale ontwikkeling ons al veel geld gaan opleveren. Mark my words. 

Verhuurspelers: Uiteraard liepen de contracten van spelers uit de MLS en nog enkele andere competities weer af. Een mooie kans om wat leuke spelers transfervrij op te pikken. Alle gratis spelers zullen worden gebruikt als verhuurspelers. Dani Martin wist ik gratis op te pikken bij Sporting Gijon en zal ook verhuurd worden de komende jaren. Als laatste heb ik Sven van Beek voor een schappelijk prijsje overgenomen van Feyenoord. Een speler met al een redelijke reputatie zal meer geld opleveren bij het verhuren en op hem verwacht ik dan ook een kleine winst te maken de komende jaren.

Spoiler

ir870711lak.png

Uitgaande Transfers

De vele inkomende transfers betekende dat er ook spelers moesten vertrekken. Ik zal er enkele voor jullie uitlichten.

Gedurende de eerste seizoenshelft kwam er interesse voor Otávio en François Kamano. Aangezien ze beide niet op heel veel speeltijd konden rekenen besloot ik ze te verkopen. Voor aardig hoge transfersommen verlieten ze op 1 januari de club.

Door de komst van Miguel Almirón moest er één middenvelder vertrekken. Aangezien de meeste middenvelders pas net bij de club waren of grote talenten waren viel helaas voor Valentin Vada het doek. We streken nog mooi even 15 miljoen euro voor hem op. Prima bedrag.

Jorge Sáenz, Gilberto en Josip Drmic mochten op huurbasis vertrekken door de komst van Ibrahima Konaté, Jeremy Toljan en Lincoln, hun situatie wordt in de zomer opnieuw bekeken.

Vukasin Jovanovic mocht net als Jorge Sáenz ook vertrekken na de komst van Konaté, het plan was om hem te verhuren, maar door een mooi bod van RB Leipzig besloot ik hem toch te verkopen. Konaté bewandelde het pad andersom en ik maakte dus ook nog bijna vijf miljoen euro winst. In potentie is Konaté een betere speler, dus een prima deal dacht ik zo.

Dan hebben we als laatste nog een aparte deal. AS Roma had interesse in Andreas Pereira, die we in de zomer nog transfervrij oppikte. Ik vroeg uiteraard een flinke transfersom, maar dat wilde de Italianen niet meteen op tafel leggen. Hij wordt dus verhuurd en na vijf wedstrijden voor Roma wordt hij definitief overgenomen voor maar liefst 43,5 miljoen euro! Ik zal jullie verklappen, die vijf wedstrijden speelde hij vrij snel en dus is hij vanaf 1 juli definitief in dienst van AS Roma. We maken dus in een jaar tijd meer dan 45 miljoen euro winst op deze speler (hierbij heb ik de huursom ook nog meegerekend). Zo zie ik het graag.

Spoiler

1296qeb4k388.png

Selectie

Mede doordat ik het de vorige updates vergeten was heb ik hier een screen van de selectie na de winterse transferperiode. Ramadan Sobhi was maar voor een half jaar verhuurd en sluit dus ook aan bij het eerste elftal. Een talentvolle selectie die wellicht het kampioenschap gaat pakken. Dat zou goed voor de transferwaardes😉

tnwvrc1.png

@ROEMM @Bokke @delichris @Marius @Dysproz @kaspdb @Bramvinos @komodo25 @Mordurette Bedankt voor alle reacties! Hopelijk zien jullie spelers die jullie zelf ook kunnen gebruiken in de saves 😉 

Veel transfers, maar je boekt wel winst. Ik zie dat je wel weinig Fransen in de selectie hebt. Is het de bedoeling om dat te veranderen in de toekomst of leveren de buitenlanders zoveel meer geld op 😄

Weer een enorme drukke transferperiode zoals we ondertussen weeral een beetje gewend zijn. Maar er valt weinig negatief over te zeggen. Als je kijkt wat een winst je bijvoorbeeld opstrijkt met Pereira. Als je naar de selectie zelf kijkt zie je inderdaad misschien wat weinig Fransen, maar dat is misschien muggenziften ...