Jump to content
Vilhena

[FM19] Vilhena's carrières

Recommended Posts

Inhoudsopgave:

Girondins de Bordeaux

Seizoen I - Deel I

Seizoen I - Deel II

Seizoen I - Deel III

Seizoen I - Deel IV

Seizoen II - Deel I

Seizoen II - Deel II

Seizoen II - Deel III

Seizoen II - Deel IV

Seizoen III - Deel I

Seizoen III - Deel II

Alemannia Aachen

Seizoen I

Seizoen II

Seizoen III

Seizoen IV

i86ns6h9wk3.png

Introductie

Zo, daar zijn we weer. Football Manager 2019 nog amper aangeraakt, maar toch een novelle gestart. Girondins de Bordeaux heeft uiteraard geen introductie nodig. Mooie Franse club met genoeg mogelijkheden om successen te boeken in de toekomst. Mijn doel? Zo snel mogelijk de rijkste club ter wereld worden. Er moeten dus harde pegels binnen komen, en het liefst zo snel mogelijk. Hoe ik miljoenen ga verdienen? Kan op meerdere manieren. Prijzengeld, talenten inkopen, laten floreren en vervolgens verkopen, en de beroemde huur-tactiek. Het kan mij niet gek genoeg. Ik wil gewoon miljoenen zien. Dat zal in de eerste paar seizoen nog niet zo zijn. Ik zal moeten investeren in het elftal, want dat is niet goed genoeg op dit moment. Hierover later meer. Ik wens jullie veel plezier met het volgen van mijn weg naar prijzen en geld. 

Transfers In

Tja, gezien de beginselectie waren enkele versterkingen noodzakelijk. Echter gaf ik de voorkeur aan talent. Jonge spelers halen en na enkele jaren verkopen levert gewoon veel geld op, dus hierin moest ik investeren. Alle transfers onder de streep zijn gedaan onder mijn bewind. Met spelers als Bellegarde, Rus, Jevric, Lima, Nørrestrandt en Obando heb ik geïnvesteerd in spelers die komend seizoen nog geen deel uit zullen maken van het eerste elftal.

Nwakali heb ik gehaald als verhuurspeler. Ik heb hem voor het laagste salaris vastgelegd met de maximale contractduur. Enige clausule die in zijn contract staat is dat hij na 5 wedstrijden voor mijn club een salaris van €51k per week krijgt. Die vijf wedstrijden gaat hij toch niet spelen, dus nu kan ik hem vier jaar verhuren voor 100% salaris + een huurbedrag en vervolgens verkopen. Gratis geld. 

Jorge Sáenz en Antonio Marin heb ik gehaald met de intentie om te komend seizoen te laten spelen in mijn eerste elftal. Het zijn jonge spelers die niet onderdoen van de eerste elftal spelers van dit moment. Waarom zou ik ze dan niet laten spelen? Hopelijk spelen ze goed en kan ik ze over een jaar jaar verpatsen. Zoals al eerder gezegd: Ik moet de eerste seizoenen investeren om het later profijt van te hebben. Dus deze miljoenen komen dubbel en dwars weer terug in onze kassa. 

Spoiler

z7lr9b3s.png

Transfers Uit

Als het aan mij lag had ik het halve elftal verkocht. Helaas was er weinig interesse voor veel van mijn spelers. Enkele spelers die mijn eerste elftal niet halen + mijn gehaalde investeringen heb ik verhuurd voor 100% salaris, zodat clubs ze makkelijk konden betalen. Ik hoop dat ze een goed jaar hebben zodat ik ze volgend seizoen voor 100% + een huursom kan verhuren. 

Igor Lewczuk was te oud en heb ik dus voor een schappelijk prijsje laten gaan. Aan hem zouden we nooit veel gaan verdienen. Wegwezen dus. Opgeruimd staat netjes.

Spoiler

bnr8qlm4hyjt.png

Selectie

Dit is dus de ploeg waarmee we het moeten doen dit seizoen. Niet veel spelers zullen hier lang blijven, dus hopelijk presteren ze goed zodat ik ze voor veel poen kan verkopen. Vermoedelijke opstelling 4-2-3-1 (mits iedereen fit): Costil; Sabaly, Jovanovic/Jorge, Koundé, Pellenard; Sankharé, Lerager; Kalu/Kamano, Vada, Marin; Briand. 

Spoiler

epga26l1s.png

Voorbereiding

Over de voorbereiding kan ik kort zijn: degelijk. Ik hecht hier nooit zo heel veel waarde aan. Plan wat wedstrijden in om geld te verdienen en dat was het eigenlijk wel. Paar mooie potjes gespeeld, vooral in ons eigen Bordeaux Tournament. Dat toernooi gaat trouwens jaarlijks terugkomen in de voorbereiding. Goed voor de inkomsten hè. 

8gxrg6o.png

UEFA Europa League

Het is voor elke club essentieel om Europees voetbal te halen, zo ook voor ons. We moesten drie voorrondes overleven om te kunnen instromen in de groepsfase. Met pijn en moeite hebben we het uiteindelijk geflikt. Zo kunnen we weer drie miljoen euro bijschrijven. In de groepsfase treffen we Villarreal, AEK Athene en FC Krasnodar. Pittige poule. 

6o4z2epsg.png

Ligue 1 Conforama

Voor onze competitiewedstrijden heb ik één woord over: ruk. Laten we maar zeggen dat we met onze koppies bij de kwalificatie van de Europa League waren. Iedereen speelde ondermaats en als dit niet verbetert gaan er koppen rollen binnen de selectie. Op naar september!

ybuholhlwq6q.png

Balen van de start in de Ligue 1, maar goed dat je je geplaatst hebt voor de Europa League! 🙂 

Bordeaux is zeker een leuke club. De keuze valt dus zeker te begrijpen. De motivatie om de rijkste club ter wereld te worden en de gedachtegang erachter zeker ook. De resultaten dan .... voorbereiding top, EL voorronde op het randje, en de competitie tja ... Hopelijk weet je het tij snel te keren.

Oef, stroef begin in de Ligue 1. Maar alle tijd om het nog om te bouwen, want met de prestaties in de EL zal je nog wel even zoet zitten.

Beroerde start in de competitie. Wel goed nieuws dat je je hebt geplaatst voor de Europa League. 

Dit is een dramatische start van de competitie, maar de competitie duurt 38 speeldagen dus er is tijd genoeg om dit te herstellen ... In Europa, goed dat je de groepsfase ingaat, maar het was wel altijd maar heel nipt ... 

73fd5g3nn3xwv.png

Zo, de eerste seizoenshelft zit erop en in deze update ga ik jullie meenemen naar alles wat er is gebeurd. Voor ik daar aan begin ga ik nog even enkele zaken toelichten. Misschien was ik wat te kort door de bocht de vorige update. De doelstellingen van het bestuur waren duidelijk: de groepsfase van de Europa League bereiken en minimaal de zesde plek behalen in de competitie. De groepsfase is reeds gehaald en in de competitie draaien we goed mee zoals jullie straks hieronder lezen. Echter zijn misschien mijn eigen doelstellingen nog wat vaag. Mij draait het dus om de poen, de miljoenen, de pegels. Hoe wil ik dit bewerkstelligen en wat vind ik belangrijk? 

- Talentvolle non EU-spelers richting mijn club halen om ze hun eerste ervaringen in het Europese voetbal te gunnen. Halen voor een prikkie, verkopen voor miljoenen. Dat is het motto.

- Spelers transfervrij ophalen en verhuren voor 100% salaris en een huursom. Ik haal dus spelers voor het laagste salaris en de clausule dat ze na vijf wedstrijden voor mijn club een torenhoog salaris krijgen. Deze wedstrijden gaan ze niet spelen en zo zijn het goedkope krachten. Geef ze een vijfjarig contract en verkoop ze na het vierde seizoen. Zoals ik in de vorige update ook al zei: gratis geld. 

- Talentvolle spelers halen om mijn eigen club te versterken. Win-winsituatie. Mijn elftal wordt er beter van en de club verdient bakken met geld. 

- Eigen jeugd inpassen in mijn elftal. De meest goedkope manier om geld te verdienen. Ik heb inmiddels voor totaal acht miljoen euro mijn jeugd- en trainingscomplex laten verbeteren, zodat onze club betere talenten kan voortbrengen. Laat de spelers maar enkele jaren voor onze club spelen en kassa. Goede prestaties worden beloond met hoge transfersommen.

Dit zijn dus de punten waar ik aandacht aan ga besteden. Uiteraard wil ik ook prijzen pakken, maar dat komt vanzelf wel. Dit is geen prioriteit voor mij. Enfin, laten we gaan kijken naar een overzicht van de eerste seizoenshelft.

Ligue 1 Conforama

Zoals jullie in de vorige update al hebben gezien was de start niet heel goed. Ik moet eerlijk zeggen, de eerste maanden waren een zware bevalling voor me. Het was zoeken naar de juiste tactiek en opstelling. Uiteindelijk denk ik het juiste te hebben gedaan. Een 4-1-2-2-1 opstelling werkte beduidend beter dan de 4-2-3-1 waar ik mee begon. Verdedigend staan we ijzersterk. We kregen zelfs vanaf 8 november tot en met de winterstop geen goal tegen. Twaalf wedstrijden mensen, inclusief Europese wedstrijden. Ik kan niet anders dan tevreden zijn. Zolang we de nul houden hoeven we zelf maar één goal te maken en meestal lukt dat ook nog. Het gelijkspel bij PSG en de overwinning op Monaco springen eruit. Met de huidige vijfde plek kunnen we dan ook erg tevreden zijn. Naar beneden kijken is geen optie, ik wil jagen op Marseille en PSG. Het zal een hele kluif worden om nog plekken te stijgen, maar dat is wel ons doel nu. Zie hier een overzicht van alle competitiewedstrijden. De stand staat in de spoiler. 

ikuqtw3a1d91.png

Spoiler

rz3guw.png

UEFA Europa League

Ingedeeld in Poule D met Villarreal, AEK Athene en FC Krasnodar wist ik dat het een helse opgave was om door te komen in de Europa League. Het begon dan ook stroef met een nederlaag en twee gelijke spelen. Daarna pakte we de draad gelukkig op. Ik ben blij met het feit dat we overwinteren in Europa. En die eerste plek in de poule, wat is 'ie lekker, maar wat heb je er weinig aan. In de volgende ronde treffen we Atalanta Bergamo. Nog zo'n zware opgave. 

i7cput.png

Spoiler

ey44xrmr.png

Coupe de la Ligue

Ook ons bekeravontuur is inmiddels begonnen. Hierin zijn we uiteraard een ronde verder gekomen door een 2-0 overwinning op Amiens SC. In de volgende ronde wacht AJ Auxerre. Ook is er geloot voor de 9e ronde van de Coupe de France. Hierin treffen we semi-professionele club Le Puy Football 43 Auvergne. Een hele mond vol, maar voetballen kunnen ze waarschijnlijk niet. 

386ubgr3jz.png

Statistieken & debutanten

Dat ik doorstroming vanuit de jeugd belangrijk vindt heb ik hierboven al gezegd. Mede door enkele blessures hebben verschillende jeugdspelers al hun debuut mogen maken voor onze club. Aurélien Tchouameni, Brendan Lebas, Albert Lottin en Emeric Depussay waren de gelukkige. Zij zullen zich in de tweede seizoenshelft ook weer mogen laten zien. Hieronder een overzicht van de spelersstatistieken. 

Spoiler

e2p56qfmn.png

Nu is het tijd om in januari enkele spelers te verkopen. Ook zal ik de nodige spelers aantrekken, voor verschillende doeleinden uiteraard. Een mooie klus!

@Darkcrusader @True_Legend @ROEMM @Marius @komodo25 @Juca @Mordurette @delichris @Dysproz @Lazy Bedankt voor jullie reacties heren! Doet me goed.

Heel goede seizoenshelft en dit toont aan dat het tij snel kan keren ! Tien punten achter op Lyon kan nog ongedaan worden, maar dan zal je wel de perfecte tweede seizoenshelft moeten spelen 

Ik ga jouw beleid met veel plezier volgen, want het spreekt mij erg aan. De uitslagen zijn prima te noemen en je staat gewoon boven Monaco. In de Europa League ook een knappe prestatie, want de poule was best zwaar.

De tactische omzetting heeft je ploeg duidelijk goed gedaan. Uitstekend herpakt en goed te zien dat de diverse talenten kansen krijgen aangeboden. 

Een financieel beleid, keer wat anders maar daardoor wel verfrissend. Goede eerste seizoenshelft ook! 🙂

Het duurde even voor je op gang kwam maar nu ben je toch al even ongeslagen. Resultaat is een mooie tussenstand met een PSG dat verrassend teleursteld. Benieuwd of je kan uitkomen op een CL-plek. Europees had je het erger kunnen treffen.

Goede eerste seizoenshelft. Wel een vreemde tussenstand aangezien PSG 'pas' derde staat. 

Goede eerste seizoenshelft. Dacht eerst verrassende nederlaag tegen Angers in eigen huis maar die staan verrassend hoog 

Mooie prestatie door te overwinteren in Europa. Nationaal is er nog alles mogelijk. Mooi ook om te zien dat PSG niet zo´n dominerende factor is dit seizoen.

Je beleid is een interessante, die ik zelf ook graag toepas. Ik volg zeker! Een mooie 5de plek voorlopig, Europees ook mooi hoor!