Jump to content
Isco22

[IDS] Voor ons dierbaar Rood en Wit

Recommended Posts

Ik hoop dat jullie me nog kennen. Na mijn verhalen op FM17 was het de vorige FM een beetje karig van mijn kant. Ik heb verschillende stijlen en clubs geprobeerd maar elke keer liep ik na een tijdje vast. Ik ben ook een tijdje inactief geweest op het forum vanwege allerlei redenen.

Maar nu, op FM19, ben ik weer terug en ga ik proberen om weer een verhaal te maken zoals “The Second Chance” op FM17 die toch voor een aantal verkiezingen in aanmerking kwam. Dit ga ik doen met Ajax. 

6854A23A-0659-4AA0-AFA3-899A959260BF.png.a0b76cd6dcacd291534ebc0e32dcad5d.png

Edited by Marius

Ten Hag geeft de jeugd de kans tijdens drukke voorbereiding

1qvxlsqou72q.png

De selectie van Ajax is vanochtend begonnen met trainen in aanloop naar het nieuwe seizoen. Over drie weken moet het team er staan als het direct in misschien wel de belangrijkste fase van het seizoen zit, de voorrondes van de Champions League. Voorafgaand aan deze play-off wedstrijden speelt Ajax zes oefenwedstrijden waarin het klaargestoomd moet worden om de volgende ronde(s) te behalen. 

Één nadeel voor trainer Erik Ten Hag is dat hij in de eerste ronde (waarschijnlijk) niet kan beschikken over Schöne, Ziyech en Tagliafico. De WK-gangers hebben nog vakantie gekregen van de club en sluiten pas later in de voorbereiding aan. Dusan Tadic sluit pas volgende week aan maar moet op tijd fit zijn voor  de wedstrijden tegen PAOK Saloniki.

Vanwege bovenstaande afwezigen én de blessuregevallen (Veltman, Bandé, Dolberg en Sinkgraven) zijn er een hoop jeugdspelers doorgeschoven naar de eerste selectie. Ryan Gravenberch, Mitchel Bakker, Jurgen Ekkelenkamp, Dominik Kotarski, Nicolas Kühn, Kaj Sierhuis, Noa Lang, Dennis Johnsen, Vaclav Cerny en Ché Nunnely mogen zich bewijzen deze voorbereiding.

Tips zijn altijd welkom!

@delichris @Vlonkie @Bokke @Marius @Sheppard3rd Bedankt voor jullie reacties!

Je zal er inderdaad meteen moeten staan. En met die WK-gangers die op zijn minst een deel van de voorbereiding missen is dat zeker geen sinecure! Hopelijk zit de loting wat mee en kan je uiteindelijk toch doorstoten naar de CL.

Het is nooit fijn als jij je CL avontuur moet gaan beginnen zonder al je basisspelers. Hopelijk kunnen de nieuwe talenten zich bewijzen.

Ajax moet altijd verplicht CL spelen want met de jeugd die er aanwezig is, verplicht ! Ik zeg zelfs meer : binnen de vier seizoenen heb je het potentieel om de beker terug de lucht in de steken

Tegen PAOK moet je het ook redden zonder de WK gangers. Schijnt dat talent Brobbey? ook een enorme potentie heeft. Hem wellicht ook een kans geven.

Ajax ongeslagen in aanloop naar Paok Saloniki

2q184xmnnndh.png

In de afgelopen weken heeft Ajax voldoende aan het zelfvertrouwen gewerkt. De zes oefenwedstrijden zijn ongeslagen afgerond en afgezien van de gelijke spelen tegen Girona en Dinamo Boekarest werden alle wedstrijden winnend afgesloten. Vooral de vele speelminuten voor Jurgen Ekkelenkamp, Nicolas Kühn en Kaj Sierhuis vielen op.

Oefenwedstrijden
Ajax - Spartak Moskou 4-1
1' 1-0 Sierhuis
7' 2-0 de Jong
12' 3-0 Sierhuis
15' 3-1 Matri
45' 4-1 de Jong

Dinamo Boekarest - Ajax 1-1
21'0-1 van de Beek
53' 1-1 Murariu (p)

Ajax - Oostende 1-0
65' 1-0 Labyad

Ajax - KV Mechelen 4-1
2' 1-0 Huntelaar (p)
9' 2-0 van de Beek 
33' 2-1 Lecocq 
48' 3-1 Huntelaar
50' 4-1 Neres

Telstar - Ajax 1-4
28' 0-1 Wöber
35' 0-2 Schöne
67' 0-3 Kühn
83' 0-4 Ekkelenkamp
88' 1-4 van Haaren

Ajax - Girona 1-1
34' 1-0 Tadic
90+3' 1-1 Pedro Porro

Overig Nieuws

Citaat

Ziyech, Schöne en Tagliafico beschikbaar, maar niet fit

Ajax opent de jacht op Boadu

Ogararu. Davids en Litmanen versterken technische staf Ajax

Tips zijn altijd welkom!
@Marius Gelukkig hebben we met PAOK een tegenstander geloot waar we ook zonder de WK-gangers van moeten winnen. Bedankt voor je reactie!
@delichris Bedankt voor je reactie!
@True_Legend In potentie hebben we inderdaad een selectie die binnen een aantal jaar de Champions League zou kunnen winnen. De grootste uitdaging is echter om de ploeg bij elkaar te houden. Bedankt voor je reactie!
@Mordurette Brobbey is zeker een groot talent maar momenteel krijgen Sierhuis en Kühn nog de voorkeur in de spitspositie. Bedankt voor je reactie!
@komodo25 Bedankt voor je reactie!
@ROEMM Bedankt voor je reactie!

Goede voorbereiding en mooi om te lezen dat je veel de jeugd de kans geeft. Boadu zou een mooie versterking zijn.

Goede voorbereiding waarin je tegen ploegen van verschillende niveaus en vooral verschillende competities afgewerkt hebt. Maar ik mis wel een wedstrijd tegen een absolute topper ... Duidelijke evolutie te zien denk ik in je spelersgroep en ben benieuwd naar je tactiek ... 

Tagliafico valt geblesseerd uit bij overwinning Ajax

lhgmiskonetly.png

In de eerste play-offwedstrijd heeft Ajax een stap richting de volgende ronde gezet. De Amsterdammers wonnen met 2-1 van PAOK Saloniki maar mogen zich wel achter de oren krabben over de score. Ajax creëerde kans op kans maar vonden slechts tweemaal het doel nadat ex-Feyenoorder Diego Biseswar de score had geopend. 

Naast de vele gemiste kansen is er nog een groot minpunt voor trainer Erik ten Hag, Nico Tagliafico moest na 52 minuten gedwongen gewisseld worden omdat hij door een blessure niet verder kon. Tagliafico, net terug van vakantie, werd samen met Ziyech in de basisopstelling opgesteld en daarmee nam de trainer een groot risico. De Argentijn is hiermee direct een twijfelgeval voor de uitwedstrijd tegen PAOK. 

Champions League 
Ajax - PAOK
3' 0-1 Biseswar
12' 1-1 Ziyech
77' 2-1 Blind

Opstelling: Onana - Mazraoui, de Ligt, Wöber, Tagliafico (52' van de Beek) - Blind, de Jong, Ziyech - Neres, Tadic (70' Cerny), Sierhuis (70' Huntelaar)

Overig nieuws

Citaat

Ajax verlengt contracten Schöne en Sinkgraven

Lamprou weigert contractverlenging

Lamprou raakt plek als tweede keeper kwijt aan Kotarski

Tips zijn altijd welkom!
@delichris Bedankt voor je reactie!
@komodo25 Bedankt voor je reactie!
@ROEMM Ik heb in de eerste transferperiode de transfers uitgezet maar Boadu wordt mijn grote doelwit in de winter. Bedankt voor je reactie!
@Mordurette In de 93e minuut een voorsprong weggeven tegen Girona was inderdaad totaal onnodig. Bedankt voor je reactie!
@N4z4reno Bedankt maat!
@Darkcrusader Bedankt voor je reactie!
@True_Legend De oefenwedstrijd tegen de absolute topper er expres buiten gelaten vanwege de vroege Champions League wedstrijden. Bedankt voor je reactie!

Edited by Minitolluz

Nipte zege ... Dat tegendoelpunt zal voor druk zorgen. Maar uitgaan van eigen kwaliteit en dan zal dat wel goedkomen. Goed nieuws die contractvernieuwingen. Hoe lang is Tagliagico out ? Heb je hem terug voor de terugwedstrijd ?