Jump to content
FM_Lesly

[IDS] [FM19] The Grecians; Gently to the topflight!

Recommended Posts

30SRn6t.png

Slechte resultaten leidt tot een vierde plaats op de eindrangschikking;

We hebben in de laatste twee maanden van het reguliere seizoen toch wel erg veel punten laten liggen. We wisten inmiddels al wel dat we Europees voetbal veilig hadden gesteld, maar dat kwam de resultaten echt niet ten goede. We hebben in de laatste twee maanden namelijk maar één wedstrijd gewonnen, waar we er ook maar twee gelijk wisten te spelen. Ook in de UEFA Champions League werden we uitgeschakeld, maar Chelsea is gewoon een klasse beter dit seizoen en dat is ook zeker geen schande. Gelukkig pakten we uiteindelijk net voldoende punten om wel in de top vier te eindigen, zodat we de UEFA Champions League veilig konden stellen.

De maand april begon eigenlijk wel met een eenvoudig duel voor ons, maar mijn jongens wisten niet het goede spel op de mat te leggen. We kwamen vlak na het kwartier spelen al op een 1-0 achterstand, waar Enzo Monzón de score opende voor de gastheren. Heel lang leek Huddersfield ook gewoon de overwinning vast te kunnen houden, maar drie minuten voor tijd wist invaller Neil Farrugia de 1-1 op de borden te zetten en pakken we in extremis toch nog een puntje. Het bleek een redelijke generale te zijn voor het thuisduel met Chelsea, waar we eigenlijk een goed resultaat neer wilden zetten. Maar dat goede resultaat stond er na negentig minuten niet op, want we kwamen wel op een 1-0 voorsprong door Victor Manuel Flores. Maar op slag van rust wist Thomas Lemar als nog de 1-1 aan te tekenen, waardoor we minimaal één treffer moeten maken in Londen om een verlenging eruit te slepen. Tussendoor speelden we nog een wedstrijd tegen het gedegradeerde Preston, waar we dankzij Kasey Palmer met 1-0 de zege in eigen huis wisten te houden. In de slotfase kreeg Ryan Jates nog wel zijn tweede gele kaart, waardoor de overwinning al helemaal niet meer in gevaar kwam. Waarna we op Stamford Bridge de return moesten spelen, echter liepen we weer op slag van rust tegen een treffer aan en wederom was het Thomas Lemar die het net vond. Na de rust moesten we dus op zoek naar die ene treffer om minimaal een verlenging eruit te slepen. Gelukkig konden we vlak na het uur spelen juichen, Kasey Palmer wist namelijk de gelijkmaker aan te tekenen en zette ons op koers voor een verlenging. Maar twaalf minuten voor tijd kwamen de gastheren weer op voorsprong. Anthony Martial maakte een goedlopende aanval af en zette de thuisploeg op 2-1. Ondanks een zwaar slotoffensief, wilde de bal er maar niet invallen en werden we uitgeschakeld in de UEFA Champions League. Echter hebben we de kwartfinale gehaald en mogen we daar zeer trots op zijn. Helaas gaf die uitschakeling zo'n harde klap in ons gezicht, dat we die niet meer te boven wisten te komen. Christoph Fastermann was voor Watford goud waard, want de Oostenrijkse spits kwam tot een hattrick in het duel op The New Den. Cristian Pavón kwam ook tot scoren, waar Rhys Hayes in de slotfase nog de 1-4 eretreffer kon aantekenen. We moesten deze maand ook nog een duel met Chelsea afwerken, waar ik er voor koos om weer wat jeugdtalent te laten debuteren. Jordan Bates en Karl Prynn mochten in de basisopstelling beginnen en deden het zeker niet onaardig. Echter verloren we het duel wel, wat via Sergej Milinkovic-Savic en Alvaro Morata stond de 2-0 eindstand op de borden.

50picGn.png

Debuut Bates en Prynn

Het seizoen telde nog twee duels in de maand mei, waar Jordan Bates en Karl Prynn ook tijdens het thuisduel met Manchester United nog in de basisopstelling mochten blijven staan. Maar we kwamen uiteindelijk niet tot een gelijkspel, want via een treffer van Federico Bernardeschi wisten de bezoekers de 0-1 zege mee te nemen uit Londen. Wederom staan we met lege handen, maar we hebben nu genoeg aan één punt om de top vier vast te houden. Dat betekende dat mijn sterkst mogelijke opstelling het veld op werd gestuurd in Newcastle. Maar de pijp was volledig leeg bij mijn jongens, ze zijn niet gewend om zo lang zo goed te moeten voetballen en het dipje die we normaal gesproken in januari hebben. Die kregen we nu in het slot van de competitie, maar we konden wel de 0-0 over de streep trekken en zo de vierde plaats op de ranglijst vasthielden.

2Xa1llJ.png

CWOWoEa.png

Statistieken Exeter City

Het seizoen zit er op, we kunnen nu ook het hoofdstuk van Exeter City in Londen afsluiten. Het nieuwe stadion staat bijna volledig klaar in Exeter, waardoor we komend seizoen weer terugkeren in de Engelse zuid-west kust. Eindelijk mogen we weer terug naar onze echt plaats en kunnen we een nieuw tijdperk gaan beginnen. Echter was er nog veel meer nieuws te vermelden, want door ons goede seizoen besloot ik gelijk bij het bestuur aan te kloppen om wat aan het trainingscomplex te doen. Ook het jeugdcomplex had een hoge prioriteit bij het bestuur en dus trekken ze ruim vier miljoen uit om het complex een upgrade te geven. Doordat we ons hebben geplaatst voor de UEFA Champions League via de competitie, heeft het bestuur ook gelijk een bak geld vrij gemaakt om uit te geven aan nieuwe spelers. Ik heb een transferbudget van ruim honderdvijfendertig miljoen gekregen, maar ik zit er niet om te springen om zoveel geld uit te gaan geven. We moeten namelijk eerst de complexen en faciliteiten op orde krijgen, voordat we een stap kunnen gaan maken met het uitgeven van zeer veel geld voor spelers. Het seizoen werd ook afgesloten met het uitreiken van de individuele prijzen, waar er één prijs naar Exeter City ging. Justin Howe werd namelijk verkozen tot Manager van het Jaar in de Barclays Premier League. Ze hadden weer niet verwacht dat de ploeg zo hoog op de ranglijst zou gaan eindigen, waar Howe zelf ook de doelstelling op handhaving liet staan.

lVSl5rr.png

Als laatste moest ik ook al de voorselectie voor het Europees Kampioenschap bekend maken. Ik heb besloten om enigszins naar mijn assistent te luisteren, maar heb zelf ook hier en daar een aanpassing gedaan. We hebben een aantal jongens van Exeter City opgenomen in de voorselectie voor het EK, want zij hebben echt die kans verdiend. Ik wil namelijk dat mijn jongens op het allerhoogste niveau actief zijn en hoe mooi is het om te debuteren op het EK. Hopelijk ziet mijn assistent ook in dat ze deze kans verdienen.

RuvJDBo.png

Mentions

@Marius @Handzeep @delichris @komodo25 @Jotew @Mordurette @True_Legend @Minitolluz @Darkcrusader @Thomassje123 @Vlonkie @kaspdb @kimvdb14 @bas2204 @Bokke @ivago @Kavinos @Titan @Jespresso @jelmerrr @TeamWesil @Isco22

De loting moet zeker wel te doen zijn, al lijken Wales en Tsjechië ook wel behoorlijk sterk. Hopelijk kunnen mijn jongens de vorm van de Qualifiers weer vinden en dan weet ik wel zeker dat het goed gaat komen!

Je hebt CL veilig gesteld en dat is het belangrijkste. Zo blijven de miljoenen wel binnen komen.

Zonde van de mindere eindschot. Wel netjes Champions League voetbal veilig gesteld.

Niet het allerbeste einde, maar met een vierde plaats en een kwartfinale in de CL kan je natuurlijk niet ontevreden zijn! De club blijft stappen maken.

Een vierde plek is een prima prestatie. 

Ik mis Rashford in de voorselectie... Geblesseerd?

Jammet dat het op het eind er niet meer in zat. Maar wel de CL gehaald. Al met al een keurig seizoen

Helaas een minder slotstuk maar gelukkig nog wel de Champions League weten veilig te stellen en dat is momenteel even het belangrijkste. 

30SRn6t.png

Engeland plaatst zich zeer eenvoudig voor de tweede ronde;

Engeland heeft zich zeer overtuigend weten te plaatsen voor de tweede ronde van het Europees Kampioenschap in Duitsland. De ploeg van Justin Howe bleef zonder puntverlies in de groepsfase en kreeg qua loting ook geen echte hoogvlieger aan zich geloot. Echter moesten er eerst een aantal pechvogels worden aangewezen voor het aankomende EK, na lang wikken en wegen werden Raheem Sterling, Ben Pearson, Bradley Sims, Will Hughes, Ryan Sessegnon, Kevin Prescott en John Shaw niet opgenomen in de definitieve selectie van de nationale ploeg. Vooral voor Raheem Sterling was dat een behoorlijke klap, want de vleugelaanvaller dacht er wel bij te zitten. Echter speelt Raheem bijna nooit meer bij Manchester City en daardoor is hij niet langer meer op de radar van Howe te vinden. In de voorselectie werd Marcus Rashford niet eens opgenomen, de aanvaller van Manchester United heeft geen enkel uitzicht op het EK. Mede door zijn uitspraken over Exeter City, de ploeg van Justin Howe. Hij kan pas na het EK weer een uitnodiging verwachten voor de nationale ploeg.

UmkbtYq.png

Voor het EK speelden we ook nog twee uitzwaaiduels, waar we eigenlijk best wel aardig voor de dag wisten te komen. We begonnen in eigen huis tegen Macedonië en hadden daar geen enkele moeite mee. Binnen de minuut spelen had Dele Alli de voorsprong al op de scoreborden van Wembley gezet. Nog voor de rust wist Harry Kane twee treffers te maken, waardoor we met een ruime 3-0 voorsprong de kleedkamers mochten opzoeken. Na de rust hoopte ik nog een beetje verbetering te zien, zodat we met een goed gevoel naar het volgende duel kunnen gaan. Dat goede gevoel kwam er ook, want Lewis Cook wist zes minuten na de rust al de 4-0 eindstand op de borden te zetten. Daarna besloot ik te gaan wisselen en zagen we Rhian Brewster zijn debuut voor de nationale ploeg maken. De aanvaller van Liverpool heeft een zeer goed seizoen achter de rug en wordt daardoor beloond door Howe. Onze laatste oefenwedstrijd voordat het EK zou gaan beginnen, was tegen Montenegro. Zij hebben best wel aardige spelers, maar ze zijn natuurlijk niet van het niveau van mijn ploeg. Waar we na een half uur spelen al een ruime voorsprong op de borden hadden gebracht. Harry Kane opende voor ons de score en lijkt op tijd in vorm voor het EK. Ook Dele Alli wist weer het doel te vinden en ook zijn vorm blijkt behoorlijk goed te zijn. Na de 2-0 ruststand hoopte ik nog wat meer van mijn ploeg te zien. Danijel Vujadinovic besloot ons een handje te helpen, door zijn tweede gele kaart te pakken. Echter was ik toen al bezig met het wisselen van een aantal jongens, zo zagen we de andere debutant ook minuten maken. Voor James Maddison een zeer mooi debuut, zo vlak voor het EK. In de slotfase gooiden we het duel compleet in het slot, want via Callum Hudson-Odoi kwamen we op 3-0 en was het duel gespeeld.

N74ypzP.png

De twee ruime overwinningen bleken een goede opmaat voor de groepsfase van het EK. We begonnen gelijk met de derby tegen onze buren uit Wales, waar we een behoorlijk aantal spelers van Exeter City tegen kwamen. Maar zij konden niets beginnen tegen mijn sterke selectie en na twintig minuten spelen stond de latere 2-0 eindstand al op de scoreborden in Dortmund. Jadon Sancho heeft jaren lang in Dortmund gevoetbald en bij zijn terugkeer in zijn oude stadion wist hij gelijk het doel te vinden. Na de vroege voorsprong gingen we nog op zoek naar een volgende treffer om het leven wat makkelijker te maken. Die treffer kwam ook via de voet van Dele Alli, de middenvelder van FC Barcelona bekroonde een goede solo-actie met de tweede treffer. In de slotfase zag ik nog wel één van mijn Exeter City-spelers het hoofd verliezen, want Ethan Ampadu werd met een directe rode kaart van het veld gestuurd. Het tweede groepsduel was eigenlijk wel de belangrijkste, waar we de Belgen troffen. In Stuttgart begonnen we furieus aan het duel en hadden we binnen de eerste minuut al de voorsprong op de borden gezet, Jadon Sancho maakte alweer zijn tweede treffer van het EK en lijkt op tijd de juiste vorm te pakken te hebben. Maar lang konden we niet genieten, want vier minuten later wist Divock Origi de stand alweer gelijk te trekken, Christy Pym kon echt helemaal niets aan de tegentreffer doen. Gelukkig konden we nog voor de rust orde op zaken stellen en liepen we via Jadon Sancho's tweede treffer en John Stones uit naar een 1-3 voorsprong. Na de rust besloot ik een beetje te gaan wisselen, zodat we meerdere jongens op het hoge niveau konden laten spelen. Met name Harry Kane valt behoorlijk tegen op het EK, waardoor ik denk dat we hem gaan passeren voor het laatste groepsduel. De overwinning kwam overigens niet meer in gevaar, waardoor de tweede ronde nu heel erg dichtbij is. Tijdens de laatste wedstrijd in de poulefase stond Harry Kane nog wel aan de aftrap, maar het was pas laat in de tweede helft dat zijn vervanger Rhian Brewster de enige treffer van het duel op de borden bracht. Voor de jonge aanvaller was het zijn eerste treffer voor de nationale ploeg. Echter waren de Tsjechen defensief echt heel erg sterk en kwamen we er mondjesmaat doorheen, gelukkig wisten we de 1-0 zege veilig te stellen in Leipzig en kunnen we ons als groepswinnaar gaan opmaken voor de tweede ronde.

zHNqfA0.png

Door alle overige resultaten kunnen we drie ploegen uit deze groep B verwachten in de tweede ronde. Wij zijn natuurlijk één van de favorieten voor de eindzege, waar we samen met Frankrijk en Portugal al onze duels hebben weten te winnen. België wist als nummer twee zelfs meer punten te pakken dan de groepswinnaar in groep E. Voor Wales zit het toernooi er na drie duels al op, de ploeg wist namelijk na het verlies tegen ons niet meer te winnen. Ze verloren twee maal met 2-1 van België en Tsjechië en mogen zich nu al gaan vervoegen bij hun clubs. Er zijn echter niet echt verrassingen te vermelden, waar Frankrijk, Slowakije en Zweden uit poule A doorgaan en Servië daar naar huis mag. Uit poule C gaan Spanje, Noorwegen en Albanië verder en zit het toernooi voor Polen er op. In groep D mogen Zwitserland en Duitsland verder, waar Kroatië en Turkije weer huiswaarts kunnen, in poule E gaan Bulgarije, Nederland en Oekraïne een ronde verder en mag Oostenrijk naar huis toe. Portugal en Italië komen uit poule F, waar Denemarken en Rusland weer huiswaarts kunnen gaan.

bM8XIRT.png

Dat rest alleen nog de loting voor de tweede ronde, waar er best wel leuke affiches op het programma staan. Zo staat de burenruzie tussen Duitsland en Nederland al direct op de rol, waar een andere burenruzie tussen Italië en Zwitserland ook gespeeld gaat worden. Frankrijk en Noorwegen openen de tweede ronde met hun duel in Düsseldorf, waarna Slowakije en België in Berlijn aan de aftrap verschijnen. Zweden en Engeland gaan in Leipzig spelen, waar Spanje en Oekraïne de degens kruisen in Stuttgart. Duitsland en Nederland spelen hun duel in Dortmund, waar Portugal en Albanië weer in Berlijn mogen acteren. Frankfurt is het decor voor Bulgarije tegen Tsjechië, waar Gelsenkirchen het laatste duel heeft tussen Italië en Zwitserland. De kwartfinales zullen gespeeld worden in Stuttgart, Hamburg, Berlijn en München. De halve finales worden gespeeld in München en Dortmund, waar de finale in Berlijn op het programma staat.

Tba5jaz.png

Mentions

@Marius @Handzeep @delichris @komodo25 @Jotew @Mordurette @True_Legend @Minitolluz @Darkcrusader @Thomassje123 @Vlonkie @kaspdb @kimvdb14 @bas2204 @Bokke @ivago @Kavinos @Titan @Jespresso @jelmerrr @TeamWesil @Isco22

Het einde van het seizoen was zeker niet heel erg best, maar een plaatsje in de top vier had ik op voorhand voor getekend. Echter had er misschien wel iets meer in gezeten, maar dat weten we natuurlijk nooit. De stap naar de echte Engelse top moet nog gemaakt worden, maar ik heb echt een goed voorgevoel over de komende jaren bij de club!

Overtuigend in de groepsfase en met Zweden weer een tegenstander die voor weinig problemen zal moeten zorgen.

Zeer goede eerste ronde toch wel. Vooraf zou je dat niet zo makkelijk voorspellen. De volgende ronde is in principe haalbaar.

Overtuigend doorgestoten naar de volgende ronde. Zweden zou ook geen probleem mogen zijn.

Zeer overtuichend door naar de volgende ronde. Zweden mag normaal geen probleem zijn

Zeer gemakkelijk door naar de volgende ronde en Zweden moet gewoon te doen zijn.

Zweden is op papier een hele haalbare kaart als tegenstander. De groepsfase ben je in ieder geval soeverein door. 

Ook je seizoen met Exeter is een fantastisch seizoen geweest,

30SRn6t.png

Ondanks strafschoppen en een verlenging wordt Engeland wel Europees Kampioen!

Na de groepsfase waar Engeland vrij eenvoudig doorheen wist te komen, heeft de ploeg het wel een stuk lastiger in de knock-outfase gehad. Maar echt in de problemen kwam de ploeg tijdens de kwartfinale tegen Frankrijk, waar er uiteindelijk zelfs strafschoppen de beslissing moesten geven. Waarna er in de halve finales met groepsgenoot België er zelfs met tien man een verlenging werd uitgesleept en daarin werd zelfs de winnende treffer nog gemaakt. In de finale waren we echter oppermachtig en na een vroege achterstand stuurden we Nederland van het kastje naar de muur.

De tweede ronde begon dus met een duel tegen Zweden, waar we in Leipzig eigenlijk geen enkel moment echt in de problemen kwamen. Na twee minuten spelen had Dele Alli de score al geopend en voetbalden we al een gewonnen duel. Maar we hadden echt heel veel moeite met het benutten van onze kansen, maar in de slotfase van het duel wisten we toch nog de 0-2 op de borden te zetten. Na een goed lopende aanval wist Callum Hudson-Odoi de beslissende tweede treffer tegen de touwen te schieten. Waarna we ons mochten gaan opmaken voor het duel met Frankrijk, waar we echt wel goed tegen speelden. Echter waren de Fransen toch behoorlijk goed aan ons gewaagd, waar ze ook op voorsprong kwamen. Kylian Mbappé zette de Fransen verdiend op voorsprong, wat al halverwege de tweede helft gebeurde. Ik moest dus wat gaan doen en besloot om een beetje te gaan wisselen, dat pakte goed uit. Want zeven minuten voor tijd wist Kasey Palmer de 1-1 op de borden te brengen en mochten we gaan verlengen. Daarin gebeurde eigenlijk niet veel en was het al vrij snel duidelijk dat de strafschoppen de doorslag zouden gaan geven. Christy Pym werd uiteindelijk de gevierde man, want hij pakte de tweede strafschop van de Fransen. Thomas Lemar schoot de bal rechtstreeks in de handen van Christy, waar Kylian Mbappé, Antoine Griezmann, Houssem Aouar en Nordi Mukiele wel wisten te scoren. Dele Alli, James Maddison, John Stones, Reiss Nelson en Ben Albini wisten voor ons niet te falen en zo winnen we de strafschoppenserie met 4-5 van Frankrijk. Tijdens de halve finale met België hadden we eigenlijk een probleem na een half uur spelen, want Dele Alli kreeg een directe rode kaart en daardoor moesten we een uur met een man minder spelen. Na de 66e minuut was het behoorlijk in mineur voor ons en leek de uitschakeling nabij, want via Divock Origi en Yorick Van Driessche hadden de Belgen op 0-2 gezet. Pas een kwartier voor tijd maakte invaller Rhian Brewster de 1-2, waarna we vol op de aanval gingen spelen. In de tweede minuut van de blessuretijd wist Kasey Palmer toch nog de gelijkmaker aan te tekenen en de verlenging eruit te slepen. Rhian Brewster werd uiteindelijk de gevierde man, want in de 94e minuut was het v3-2 voor ons en verrassend genoeg hadden we met tien man de overwinning uit het vuur gesleept!

uo4uZQ7.png

Doordat Dele Alli een rode kaart kreeg tegen de Belgen, moeten we hem wel missen voor de finale tegen Nederland. Hij is natuurlijk geschorst voor deze prestigieuze eindstrijd. Ik besloot dat James Maddison hem zou vervangen op het middenveld en hopelijk kon hij een goede impact hebben op het spel. Echter zagen we de Nederlanders op een voorsprong komen, want via Derrick Luckassen werd het na zestien minuten spelen 0-1. Maar dat deerde ons goede gevoel niet, in de 31e minuut wist Rhian Brewster de gelijkmaker aan te tekenen en zelfs twee minuten later wist Rhian zijn tweede treffer van het duel te maken. Het bleek uiteindelijk de laatste treffer van het duel, waardoor Rhian Brewster eigenhandig de finale heeft beslist met zijn twee treffers. De 2-1 overwinning betekent dat Engeland het Europees Kampioenschap op haar naam schrijft.

fyxxvPa.png

Joe Gomez bedankt Howe voor titel

Na het EK reisde ik zeer snel weer terug naar Exeter, want de opening van het nieuwe stadion was nabij. Op de vlucht van Berlijn naar Exeter was ik al zo lang bezig met het nieuwe seizoen met Exeter, zodat ik eigenlijk vergat dat ik het EK had gewonnen met Engeland. Eenmaal op de luchthaven van Exeter stapte ik het toestel van Flybe uit en dat was wel een reality-check. Want er stonden honderden mensen bij de uitgang van de luchthaven om mij op te wachten, dat was echt zo mooi om te zien. Maar ik wilde zo snel mogelijk naar het nieuwe stadion van Exeter, want ik mocht het stadion gaan openen als kersverse Europees Kampioen. Ik zat overigens in het vliegtuig met de andere jongens van Exeter City en besloot om hen mee te nemen naar de grand-opening van het stadion. Daarnaast heb ik van het bestuur als bedankje ook nog een trainerscursus gekregen, zodat ik mijn vaardigheden nog verder aan kan scherpen!

70yFTDU.png

Mentions

Zweden werd inderdaad wel behoorlijk eenvoudig, maar daarna kwam het echte werk pas. Ik moet zeggen dat ik super trots op mijn jongens ben. Ze hebben het echt schitterend gedaan en we zijn de verdiende overwinnaars van het EK!

Heerlijk hoor om het EK te winnen. Mooie prestatie. Ook mooi dat het nieuwe stadion geopend is 

Niet zonder moeite, maar dat is volkomen logisch op dit niveau! Proficiat met de Europese titel!