Spring naar bijdragen
Marius

[IDS] [FM19] Voor altijd in ons hart

Aanbevolen berichten

Ergens is het spijtig dat deze clubs die toch gedurende een aantal jaren meegeschreven hebben aan de geschiedenis van het Belgische voetbal op deze manier verdwijnen van het hoofdtoneel ... Maar als Anderlecht fan ben ik er helemaal niet rouwig om ... Ik ben benieuwd hoe jij het gaat aanpakken en vooral hoelang het gaat duren vooraleer deze kleine club zich terug tussen de grote jongens gaat begeven ! Knappe opener en passende foto

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben benieuwd hoe je dit gaat aanpakken!

Zou mooi zijn moest je Eric Gerets vanonder het stof halen om deze club weer naar de top te brengen! :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een mooie clubkeuze zou dit zijn! Laatst zag ik op Sporting Telenet nog een reportage over die laatste keer dat een kleine club in België de titel won... Onbegrijpelijk eigenlijk! Club was toen - onder impuls van een sterke Spehar - de grote titelkandidaat en opponent maar ze lieten het zelf liggen op de Bosuil. Ik was bijzonder ontgoocheld en herinner me nog een opstootje tussen Spehar en Eric Addo...

Met nog meer aandacht dan ik sowieso ging doen zal ik deze novelle volgen! Of zet je ons op een verkeerd been en volgen nog enkele van die vergane gloriën...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

HnHfe5q.jpg

Hef8AWt.jpg

@True_Legend @Jarry_Thys @Vlonkie @delichris @Jornski @prinz poldi @ROEMM @komodo25 Wauw, bedankt voor alle hartverwarmende reacties! Dit doet me vooral iets om het gaat om mijn geliefde Lierse, de club waar ik al sinds jongs af aan supporter van ben. Maar dat was hier misschien niet alom geweten. Jarenlang heb ik een abonnement gehad op het Lisp. Bij mijn eerste bezoek kregen we 1-8 om de oren van Anderlecht, maar dat heeft me niet tegen gehouden om terug te keren. Schitterende momenten heb ik beleefd, met de titel in '97 (waar Brugge en Lierse inderdaad haasje over speelden, niet alleen op de voorlaatste speeldag, maar ook nog de speeldag daarvoor ...) en de beker in '99 ontegensprekelijk als hoogtepunten. De laatste jaren ging het echter bergaf en kon je eigenlijk voorspellen dat het niet meer goed zou komen. Hoe Lierse in deze novelle verwerkt zal worden, komen jullie gauw te weten. Daarvoor zullen jullie nog even geduld moeten oefenen!

bewerkt door Marius

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fusie ofwel iets nieuw opstarten ... Qua niveau zal het niet zoveel verschillen en mits de juiste opzet van de nieuwe club ben je binnen de kortste keren op en over Lyra ... Ben dus wel heel benieuwd !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Moet verschrikkelijk zijn om als supporter met lede ogen aan te zien hoe je favoriete club naar de verdoemenis wordt geholpen...

Uiteindelijk een club die ook echte kleppers voort bracht, Ceulemans en Vandenbergh onder andere.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben benieuwd op welke manier er een doorstart gemaakt wordt. Een fusie lijkt me wel goed voor beide partijen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

HnHfe5q.jpg

AR5GFhk.jpg

@True_Legend @Jarry_Thys @Vlonkie @delichris @Jornski @prinz poldi @ROEMM @komodo25 Bedankt voor de reacties! Zo ... helemaal geen tovertrucs of zo die ik bovenhaal ... gewoon een overname van de realiteit! Ik zal in de huid kruipen van René Trost, die aan het begin van het seizoen aangesteld werd als trainer van het nieuwe Lierse Kempenzonen. Dit was eigenlijk mijn "test game" maar ik kon het toch niet laten om er meteen een novelle aan te verbinden. Er zit immers een hele leuke uitdaging aan Lierse Kempenzonen. De club start pas op niveau 3 en er moet nog een volledige structuur op poten gezet worden. Als Belg ben ik echter niet meteen een liefhebber van lange games in eigen land dus ik sluit niet uit dat deze novelle slechts een beperkt aantal seizoenen zal beschrijven, of ik na afzienbare tijd voor een andere club zal kiezen. Ik laat mezelf ook graag verrassen!

bewerkt door Marius

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hopelijk kan je ze snel weer naar boven brengen. Was René Trost ook geen voetballer in Nederland? Zijn naam komt erg bekend voor namelijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zijn er IRL nu ook 2 clubs die Lierse in hun naam dragen?

Veel succes in de opmars! Ik ben wel benieuwd of er nog bekende namen in je kern zitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

HnHfe5q.jpg

e5eLkYC.jpg

Toelichting spelerskern en transfers 
De transfer van Yoni Buyens is geen eigen transfer. Hij is, samen met Thomas Wils, wel een ex-Lierse speler die besloot om de overstap naar Lierse Kempenzonen te maken afgelopen zomer. Voor het overige zitten er in de kern met Sols en Meeus nog twee spelers uit de befaamde Lierse jeugdwerking. Zij kwamen enkele jaren geleden echter te kort voor het hoogste niveau en speelden al enkele jaren op een lager niveau. Nu zijn zij terug. De rest van de kern wordt opgevuld met enkele spelers die vorig seizoen al bij Oosterzonen actief waren en enkele nieuwe jongens. De voltallige spelerskern en de belangrijkste spelers kunnen jullie hieronder terug vinden. Het is eveneens belangrijk om te weten dat er maar enkele jongens een voltijds contract hebben (zoals Wils en Buyens). Het overgrote deel heeft slechts een deeltijds contract aangezien Lierse Kempenzonen in FM slechts een semi-profclub is. Behalve een assistent manager is er bijna geen sportieve staf aanwezig. Budget om iets op poten te zetten is er echter bijna ook niet. Ik heb besloten om geen transfers toe te laten in de zomerperiode. Zowel niet voor mij als voor de andere clubs. Zo kan deze save zo dicht mogelijk aansluiten bij de realiteit. Verder wil ik graag de oorspronkelijke Lierse waarden zo hoog mogelijk in het vaandel dragen. Jeugdwerking en ontwikkeling van eigen spelers wordt dus een prioriteit. Dit zal echter niet van vandaag op morgen kunnen. Om competitief te blijven zal ik dus wel transfers doen maar ik wil mij zelf beperken tot jongens uit eigen streek ("de Kempen") of ex-Lierse spelers. Doelstelling dit seizoen wordt het linkerrijtje. Natuurlijk willen we graag meedoen voor promotie (top vier in een reeks van 16 plaatst zich voor een nacompetitie) maar we mogen niet vergeten dat dit een volledig nieuwe start is. De kern heeft bovendien zo zijn zwakke punten: er is slechts één linksback bijvoorbeeld, en vooraan hebben we behalve Vermeiren ook niet al te veel opties.

@True_Legend @Jarry_Thys @Vlonkie @Jornski @ROEMM Bedankt voor alle reacties!

@delichris René Trost speelde zowat zijn ganse carrière bij Roda dacht ik. Hij nam er nadien ook verschillende rollen in de sportieve staf op zich. Bij Lierse is hij een halve legende omdat hij een tiental jaar geleden eens midden in het seizoen overnam als trainer en Lierse nog miraculeus van de degradatie wist te redden.

@komodo25 Klopt. Ironisch genoeg een uurtje na mijn openingspost werd het nieuws bekend gemaakt dat Trost IRL ontslagen werd. Toch denk ik dat het nog steeds een leuk uitgangspunt was om met hem te starten als trainer.

@prinz poldi Jep, dit is een volledige weergave van de realiteit. Lyra-Lierse is een fusieclub ontstaan uit Lyra TSV (de zogenaamde tweede club uit de stad Lier) en speelt op het vijfde niveau. Zij namen een groot deel van de oorspronkelijke Lierse jeugdwerking over maar hebben geen eigen stadion meer dat voldoet en wijken uit naar buurgemeente Berlaar voor hun thuiswedstrijden. Lierse Kempenzonen is een verderzetting van KFC Oosterzonen dat een naamsverandering onderging en haar wedstrijden afwerkt op de originele thuisbasis van Lierse. Zij spelen op het derde niveau en trekken daardoor de meeste supporters.

bewerkt door Marius

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites