Jump to content
germandutch

[FM19] DE HOLLANDSE SCHOOL op zijn Duits

Recommended Posts

Gepost (edited)

[ FM19] De Hollandse School op zijn Duits          

logoK.jpg

En toen was het eindelijk zo ver. Op vrijdag 24 mei vlogen wij naar Berlijn.  TD Veh had geregeld, dat wij morgen avond na de wedstrijd onmiddellijk terug konden vliegen naar Keulen.  Winst of verlies deed er niet toe. Belangrijk was dat wij zondagmiddag in ons eigen stadion het kampioenschap zullen vieren, in het bijzijn van onze trouwe fans.

Zoals zo vaak was zaterdagavond weer K*Tweer, motregen maar desondanks toch 53.876 toeschouwers in het Olympia Stadion te Berlijn. Scheidsrechter was ene Deniz Aytekin, een topscheidsrechter die alleen 1e Bundesliga- en Europawedstrijden fluit. 

Bayer 04 Leverkusen of te wel de Werkself kwam in een 4-2-3-1 opstelling het veld op en wij in de 4-1-3-2 formatie. In de 11de minuut kreeg Wendell van Bayer 04 de gele kaart wegens protesteren. Scheids Aytekin duldde geen commentaar op zijn leiding, een gegeven om rekening mee te houden.  In het eerste halfuur konden we nog aardig meekomen en waren we beslist niet de mindere ploeg. Maar in het daarop volgende kwartier werden we gewoon weggespeeld.  Bayer 04 gooide het gas erop en het was linksbuiten Brandt die de openingstreffer aantekende. Hij schoot de bal onhoudbaar in ons doel en Timo Horn was kansloos.  1 : 0 in de 33ste minuut.  In de 44ste minuut was het Kagawa die de 2 : 0 in de touwen joeg.   Dat was even balen en met een klotengevoel mochten we in de rust de kleedkamer opzoeken.

Mijn toespraak was kort en krachtig:  We staan 2 : 0 achter. So what?  Willen jullie als verliezers hier vertrekken of gaan jullie in de tweede helft iets anders laten zien?  Waar is jullie wil om te winnen? Ga het vel d op en laat zien wie je bent!” 

Niemand wil  verliezen en wij al helemaal niet. Maar de tegenstander ook niet. Ze dachten de wedstrijd in de zak te hebben en namen gas terug en controleerden alleen nog maar.  Wij kwamen steeds beter in de wedstrijd. Maar het duurde nog tot de 72ste minuut, tot wij eindelijk een antwoord hadden gevonden. Clemens haalde de achterlijn en gaf een scherpe en keiharde voorzet, die door iedereen gemist werd behalve door de naar binnenkomende Pires. Hij schoot de bal loepzuiver in het doel. Hradecky was kansloos.  2 : 1  en de Anschlusstreffer gaf ons hoop.

Twee minuten later kreeg doelpuntenmaker Pires de gele kaart, nadat hij met Kagawa ruzie maakte.  Een minuut later had Kagawa ook geel te pakken, omdat hij maar commentaar bleef leveren.

In de 77ste minuut was het wederom Clemens, die de achterlijn haalde en deze keer de bal perfect op Zoller speelde. Zoller nam de bal volley en de gelijkmaker was een feit.   2 : 2 en bij sommige spelers kwamen de zenuwen blank te liggen.  Maar het meest verbaasde mij de scheidsrechter, die ineens alle acties van Bayer oogluikend toeliet en elke scheet onzerzijds onmiddellijk affloot en met een gele kaart honoreerde.  Ik had het gevoel dat de scheids ons zocht en klaagde bij de 4e man, hetgeen echter geen zoden aan de dijk zette. Het was net alsof ik tegen een houten paal stond te praten.

Enfin, Höger 87ste, Terodde 88ste en Schmitz 92ste minuut geel voor niets.  Deze kaarten waren gewoon lachertjes en blijkbaar wilde de scheids dat Bayer als winnaar van het veld ging.  Mijn jongens dachten er gelukkig anders over.

Verlenging was nodig  en in de 95ste minuut besloot ik vers bloed te brengen.  Ik haalde Höger en Terodde van het veld en stuurde de verse krachten Koziello en Guirassy erin. Hoe dan ook wilde ik forceren en de match winnend afsluiten, want ik veronderstelde dat Bayer betere penaltynemers had dan wij.

Koziello stond koud op het veld toen hij ook al een gele kaart zag. In de laatste minuut van de 1e helft verlenging kreeg ook Hector een gele kaart.  Ik baalde als een stier en in de korte drinkpauze liep ik op de scheids af en vroeg of hij begreep dat er twee teams tegen elkaar voetbalden en dat voetbal een fysieke sport is. Hij keek me ietwat onbegrijpend aan maar plots scheen het kwartje te vallen en er kwam een woeste uitdrukking in zijn ogen.

Dus voegde ik met enige stemverheffing toe: “Setz die Bayer-Brille ab und pfeif anständig! 

Armin Veh trok me weg, voordat de scheids ook mij een kaart kon geven.  Na wat heen en weer gezeur liet die het erbij en floot voor de 2e helft verlenging.

In de 112de minuut haalde ik Nartey eraf, die er volledig doorheen zat en bracht huurspeler Foden, die een goede trap in huis had.  Maar het lukte ons niet meer te scoren en dus werden het penalty's.  Iedereen wilde een penalty nemen, dus koos ik zelf 5 spelers en wel Pires, Czichos, Guirassy, Clemens en Foden.

Pires naam de eerste en schoot hem keihard in het doel.  Lekker zo, dacht ik. Een goed begin.  +

Aranguiz schoot en ja hoor, Timo Horn stopte de penalty.   x

Czichos  had totaal geen moeite en schoot de tweede achter de doelman. +

Alario knalde de bal in de bovenhoek en liet Horn kansloos.  +

Guirassy treuzelde niet en schoot raak.  +

Bailey was aan de beurt en zijn penalty werd eveneens door Timo Horn gestopt.  x

Clemens kon de beslissing brengen en deed dat ook. Feilloos schoot hij de penalty binnen. +

Ik wil niet zeggen dat het stadion explodeerde maar alles wat voor Keulen was sprong op en begon te juichen. Lekker toch!  Kampioen, promotie naar de 1e Bundesliga en nu ook nog de Beker. Dus we gaan ook nog Europa in.

Voor ons doen hebben we geschiedenis geschreven.  En vergeet niet, we stonden 2 : 0 achter .  We hebben de achterstand ingehaald, dik 120 minuten strijd geleverd en de penalty's beter en feilloos genomen.  Al met al waren we niet de mindere ploeg en durf ik te zeggen dat we deze overwinning verdiend hebben.

443.jpg

444.jpg

445.jpg

448.jpg

Edited by germandutch

Gepost (edited)

logoK.jpg

455.jpg

456.jpg

457.jpg

458.jpg

459.jpg

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

460.jpg

Horrorcrash auf  Aachener Strasse:  Mann (25) überschlägt sich im Smart, dann passiert Wunder

autoongeluk1.jpg

Köln - Ein Autofahrer aus Köln mit Beifahrer hat am Sonntag einen spektakulären Unfall auf der Kreuzung Aachener Strasse / Peter Günther Weg  mit schweren Verletzungen überlebt. Wie die Polizei am Montagmorgen mitteilte, fuhr der 25-Jährige und seine 22 jährige Beifahrerin  mit einem Smart Cabrio am Sonntag gegen 15.50 Uhr auf der Aachener Strasse in Richtung Rhein Energie Stadion.

In einer scharfen Rechtskurve auf der Kreuzung Aachener Strasse/Peter Grünther Weg, platzte der linke Vorderreifen und verlor er im Nieselregen und auf regennasser Fahrbahn die Kontrolle über sein Fahrzeug.

autoongeluk2.jpg

Autofahrer konnte sich noch selbst aus dem Wrack befreien

Der Smart kam nach rechts von der Fahrbahn ab, geriet auf den Grünstreifen, prallte gegen ein Schild sowie einen Leitpfosten und überschlug sich dann. Nach 25 Metern kam der totalbeschädigte Kleinwagen schließlich auf der Fahrerseite liegend zum Stillstand.

Hier konnte sich der Fahrer selber und auch seine Beifahrerin aus dem Wagen befreien, bevor sie mit einem Rettungswagen in das Universitätskrankenhaus gebracht wurde. Der Smart wurde in der Zwischenzeit geborgen und abgeschleppt.

Die Identität des schwerverletzten Fahrers und seiner Beifahrerin wurde bisher von der Polizei nicht freigegeben.  Für die Dauer der Rettungs-, Bergungs-, Unfallaufnahme- und Aufräumarbeiten wurde die Fahrbahn im Bereich der Unfallstelle einseitig gesperrt. Wegen des Verkehrs Richtung Stadion kam es zu längeren Staus.

Kurz nach 17 Uhr war die Unfallstelle wieder geräumt und uneingeschränkt zu befahren.

Edited by germandutch

Gepost (edited)

logoK.jpg

460.jpg

UPDATE

Bei dem am Sonntag schwerverletzten Unfallfahrer handelt es sich nach Angaben der Polizei um ein Holländisches Paar und zwar um den 25 jährigen Fussballtrainer R. H.  des 1.FC Köln, sowie um seine Verlobte M. v.B. Sie waren am Sonntagmittag in einem Mietwagen zur Meisterschaftsfeier des 1.FC Köln unterwegs.  Beide wurden zwar schwer verletzt, befinden sich jedoch nicht in lebensgefahr.

Ruben.jpg

Edited by germandutch

Gepost (edited)

logoK.jpg

461.jpg

FC Update

Der Zustand unseres Holländischen Fussballtrainers Ruben H., der am vergangenen Sonntag nach einem tragischen Autounfall zusammen mit seiner Verlobten M. v.B. mit schweren Verletzungen in das Universitätskrankenhaus eingeliefert wurde, ist stabil. Die Verlobte unseres Trainers konnte das Krankenhaus inzwischen bereits verlassen, da sie, wie inzwischen festgestellt wurde, nur leichte Verletzungen davongetragen hat.

Bei Ruben H., der zwischenzeitlich bereits operiert wurde im Bezug auf einige teils komplizierte Knochenbrüche, wurden zum Glück keinerlei innere Verletzungen festgestellt. Er befindet sich auf dem Wege der Besserung und wurde bereits von der IC in eine ruhige Abteilung verlegt.

463.jpg

462.jpg

Zojuist hebben wij van de Duitse voetbalclub 1.FC Köln vernomen, dat ze definitief afscheid hebben genomen van hun Nederlandse succestrainer Ruben H., die momenteel in de Uniklinik Köln verblijft.

Met wederzijdse goedkeuring werd het contract met de trainer ontbonden. Wel betaalt 1.FC Köln nog een volledig jaarsalaris inclusief promotieverhoging en de afgesproken premies, zodat de trainer zich volledig op zijn herstel kan richten.

Onze redactie en trouwe lezers wensen hem BETERSCHAP en hopen dat hij zo spoedig mogelijk weer zijn werk als trainer  bij welke club dan ook kan hervatten.

Edited by germandutch

Gepost (edited)

logoK.jpg

Kein AUF WIEDERSEHEN maar afgelopen.

Deze novelle is ten einde en er komt geen vervolg.  Het ging allemaal veel te makkelijk. Vandaar dat ik terugkeer naar mijn oude liefde  LLM – volgens de vaste regels van LLM en beginnen bij NUL.    

Edited by germandutch