Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei E2E:

Pijnlijke stukken wel vandaag hoor in de kranten. Stam na de eerste training: 'is dit wel de juiste lichting toptalenten?' Die man is gewoon een heel ander beeld voorgespiegeld vooraf. 

Wil ik niet vervelend zijn, maar hij werd midden in t seizoen aangesteld voor 2019/20. Dan ga je toch zelf een keer of 10 bij de O17 en O19 kijken/vraag je videomateriaal? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jespresso:

Het wordt hoe dan ook gewoon kut. Zal wel Dick Advocaat worden en het seizoen erna zo'n middelmatige trainer als Fraser of Steijn en bij de directie weer een partij vriendjespolitiek. Wordt gewoon een vicieuze cirkel van ellende als dezelfde mensen het beleid bepalen.

Ja heerlijk toch. Elkaar een beetje aftrekken in de bestuurskamer 'oh dirk wat goed' 'lekker sjaak'. De rest van de namen ken ik niet want het is toch allemaal een pot nat. 

Begrijp ik overigens goed dat de scouting Senesi had afgeraden? Bijzonder. Al ligt dat voor deze club dan weer volstrekt binnen de verwachtingen, maargoed. Ié hadden ze ook afgeraden, maar dat zegt niet zoveel want elke blinde met een béétje verstand van voetbal had aan 2 minuten beeldmateriaal voldoende om te zien dat dat helemaal niks is. 

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Magikarp:

Ja heerlijk toch. Elkaar een beetje aftrekken in de bestuurskamer 'oh dirk wat goed' 'lekker sjaak'. De rest van de namen ken ik niet want het is toch allemaal een pot nat. 

Begrijp ik overigens goed dat de scouting Senesi had afgeraden? Bijzonder. Al ligt dat voor deze club dan weer volstrekt binnen de verwachtingen, maargoed. Ié hadden ze ook afgeraden, maar dat zegt niet zoveel want elke blinde met een béétje verstand van voetbal had aan 2 minuten beeldmateriaal voldoende om te zien dat dat helemaal niks is. 

Het is inderdaad één grote cirkeljerk daar in het Maasgebouw. 

Wbt scouting; Senesi heb ik niets over gehoord/gelezen, maar vind ik vooralsnog niet verkeerd hoor; 6 miljoen lijkt me alleen voor een club als wij een beetje teveel voor een redelijke speler, waar je uiteindelijk waarschijnlijk weer 1,2 miljoen winst op maakt door vreemde clausules en dergelijke. Ié wil ik het niet eens over hebben, schijnen ze te hebben gescout toen hij een omhaal maakte tijdens beachvolleybal. Lachwekkend zijn we.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Jespresso:

Het is inderdaad één grote cirkeljerk daar in het Maasgebouw. 

Wbt scouting; Senesi heb ik niets over gehoord/gelezen, maar vind ik vooralsnog niet verkeerd hoor; 6 miljoen lijkt me alleen voor een club als wij een beetje teveel voor een redelijke speler, waar je uiteindelijk waarschijnlijk weer 1,2 miljoen winst op maakt door vreemde clausules en dergelijke. Ié wil ik het niet eens over hebben, schijnen ze te hebben gescout toen hij een omhaal maakte tijdens beachvolleybal. Lachwekkend zijn we.

O ja ik vind Senesi ook meevallen. Begrijp echt al die kritiek niet. Moet wel zeggen dat ik nog niet heel goed op hem heb gelet, maar zonder gerichte aandacht is ie me niet opgevallen en denk dat dat voor een centrale verdediger (zeker bij dit Feyenoord) toch al een positief punt is. 

Kritiek op de transfer zelf heb ik al voldoende geleverd en onderbouwd voor het rond was ja. Veel te veel geld voor een club in deze situatie. 

Dat al die andere gasten zonder overleg zijn gehaald had ik wel verwacht, maar over Senesi hoorde ik het gister in VI. Geen goede bron uiteraard, dus het was hier vooral een balletje opgooien indien iemand er meer van weet. 

Zojuist zei E2E:

Hmm, Kelly, die spelers van Rob Jansen en die jonge CV uit Liverpool via Kuyt, was dat allemaal niet via de scouting gegaan joh? :classic_ohmy: Serieus? Dacht dat die allemaal al maanden gevolgd werden en uitgebreid bekeken waren. 

:D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei PJHoutman:

Wil ik niet vervelend zijn, maar hij werd midden in t seizoen aangesteld voor 2019/20. Dan ga je toch zelf een keer of 10 bij de O17 en O19 kijken/vraag je videomateriaal? 

Het was niet zo dat hij dat half jaar niks te doen had he pipo. Hij moest PEC nog behoeden voor degradatie, dan ga je toch niet beelden van je nieuwe club zitten kijken :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Pino:

Het was niet zo dat hij dat half jaar niks te doen had he pipo. Hij moest PEC nog behoeden voor degradatie, dan ga je toch niet beelden van je nieuwe club zitten kijken :-D

Dan moet Stam ook niet zeiken dat hij geen goed beeld had van de jeugd. Hij was degene die met die lui moest gaan werken en er op afgerekend zou worden, dan had ik eerst een goed beeld van die boys willen hebben voor ik ja zou zeggen. Feyenoord afwijzen was namelijk ook gewoon een optie hè (zie td's). 

Dit zijn gewoon goedkope verhaaltjes achteraf, maar ik zie dat de media weer vol het "Het ligt niet aan Stam!!!" fabeltje loopt te spinnen, dusja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei E2E:

Hmm, Kelly, die spelers van Rob Jansen en die jonge CV uit Liverpool via Kuyt, was dat allemaal niet via de scouting gegaan joh? :classic_ohmy: Serieus? Dacht dat die allemaal al maanden gevolgd werden en uitgebreid bekeken waren. 

surprisedpikachu.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei PJHoutman:

Dan moet Stam ook niet zeiken dat hij geen goed beeld had van de jeugd. Hij was degene die met die lui moest gaan werken en er op afgerekend zou worden, dan had ik eerst een goed beeld van die boys willen hebben voor ik ja zou zeggen. Feyenoord afwijzen was namelijk ook gewoon een optie hè (zie td's). 

Dit zijn gewoon goedkope verhaaltjes achteraf, maar ik zie dat de media weer vol het "Het ligt niet aan Stam!!!" fabeltje loopt te spinnen, dusja.

Maar je gaat er toch vanuit dat er een beeld wordt geschetst dat enigszins overeenkomt met de werkelijkheid. Dat Jan de Jonge en martin van Geel toch eerlijk zijn. Misschien wat naïef gedacht van Jaap, maar ik neem het hem niet kwalijk.

Bovendien is het achteraf natuurlijk makkelijk praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei PJHoutman:

Nouja als de trainer van de O19 en de hoofd jeugdopleiding aangeven dat er blijkbaar een bak toptalenten klaar staat mag je als trainer er wel vanuit gaan dat dat zo is. Hoeven ze nog niet allemaal in de basis, maar ze moeten iig wel meekunnen komen.   Nou had Stam inderdaad ook best wel een keer kunnen gaan kijken of iemand anders heen kunnen sturen.   Maar geeft ook wel aan dat ze in de jeugdopleiding geen flauw benul hebben wat ze aan het doen zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Regis:

Nouja als de trainer van de O19 en de hoofd jeugdopleiding aangeven dat er blijkbaar een bak toptalenten klaar staat mag je als trainer er wel vanuit gaan dat dat zo is. Hoeven ze nog niet allemaal in de basis, maar ze moeten iig wel meekunnen komen.   Nou had Stam inderdaad ook best wel een keer kunnen gaan kijken of iemand anders heen kunnen sturen.   Maar geeft ook wel aan dat ze in de jeugdopleiding geen flauw benul hebben wat ze aan het doen zijn. 

Dit ben ik met je eens hè. Maar dat is dus precies wat ik bedoel. Als niemand bij de jeugd weet dat het ruk is, dan kunnen ze ook niet eerlijk vertellen dat het ruk is. Feyenoord is de verpersoonlijking van het Dunning-Kruger effect. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is een andere mogelijkheid, die mij ook een stuk aannemelijker lijkt: het is niet ruk in de jeugd, het zijn daadwerkelijk (top)talenten in hun lichting, maar er is geen mogelijkheid om de stap van jeugd naar senioren fatsoenlijk te overbruggen. Dat duurt langer dan wat je bij andere clubs ziet/zou willen. Het verschil is echt imméns groot. Je staat als topspeler tegen leeftijdsgenoten opeens tegen gasten die vaak 10 jaar ouder zijn. Alleen de écht grote talenten kunnen dat zonder die begeleiding/mogelijkheden in een kortere periode. En dan moet je dus denken aan Van Persie en Wijnaldum als enige twee? 

Als het ruk was zouden ze ook niet in alle nationale jeugdelftallen lopen. Of het moet consequent nog slechter zijn bij andere clubs, maar eerlijk gezegd geloof ik daar niet in. Het is al te lang aan de gang om dat daar op te kunnen gooien.

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Magikarp:

Er is een andere mogelijkheid: het is niet ruk in de jeugd, het zijn daadwerkelijk (top)talenten op hun niveau, maar er is geen mogelijkheid om de stap van jeugd naar senioren fatsoenlijk te overbruggen. Alleen de écht grote talenten kunnen dat zonder die begeleiding/mogelijkheden. En dan moet je dus denken aan Van Persie en Wijnaldum als enige twee? 

Dat is een ander, hieraan gerelateerd issue. Het probleem is dat er dus geen spelers van topniveau rondlopen, waar dat gezien investering, resultaten in jeugdcompetities en statuur wel zou moeten. Dat kan andere redenen hebben (stilstand, blessures, vertrek van de echte top b.v. Chong en Zirkzee), maar dit soort uitspraken impliceert dat deze jongens weinig toevoegen aan een eerste elftal. Dat kan niet bij een top-drie club, zelfs als je geen 'tussenstap' in de vorm van Jong hebt. 

Ik ben absoluut voorstander van een Jong Feyenoord, maar het niveau van de jeugdspelers is al jaren ondermaats en dat keer je niet met alleen maar een beloftenelftal. Probleem zit dieper.

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Magikarp:

Als  de scouting hem daadwerkelijk heeft afgewezen, dan zal het dus wel een topper worden. Moeten niet doen alsof de scouting de laatste jaren met louter pareltjes is gekomen he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In navolging van de grote Feyenoord bingo, kunnen we ook wel een pooltje maken wanneer de aanstelling van Dick Advocaat officieel wordt. Is al contact namelijk :D

Ik begin wel:

1. 007mark: Donderdag 15.00

@Rogier. @Magikarp ook even meedoen joh. Winnaar krijgt een cursus 'hoe ben je een succesvolle TD' van Sjaak Troost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. 007mark: Donderdag 15.00

2. Kavinos: Woensdag 12:30u

3. Vilhena: Woensdag 17.00

4. JanVertonghen: Woensdag 15:00

5. Regis: Donderdag 17:30

6. PJHoutman: Niet, het wordt Robert Maaskant

7. MrMHB: Woensdag 13:00 met Petrovic als nieuwe assistent erbij.

8. Rogier: Donderdag 14:00 met een gepromoveerde Kuyt als assistent natuurlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites