Magikarp Geplaatst 7 oktober 2019 Share Geplaatst 7 oktober 2019 Joh Hw ze weten het zelf toch ook niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 8 oktober 2019 Share Geplaatst 8 oktober 2019 Ik vond reactie van Berghuis wel prima na afloop. Rare supporters die Feyenoorders. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 8 oktober 2019 Share Geplaatst 8 oktober 2019 (bewerkt) Ze hadden inderdaad gewoon het stadion uitgewerkt moeten worden die spelers. Maken de club kapot. Dat schijnt wel normaal te zijn volgens sommigen. Maar dat je wat dingen roept gaat opeens te ver. 8 oktober 2019 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 8 oktober 2019 Share Geplaatst 8 oktober 2019 Berghuis heeft daar inderdaad ook helemaal gelijk in. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 8 oktober 2019 Share Geplaatst 8 oktober 2019 (bewerkt) Waarom precies? Er wordt wat terechte frustratie geuit, op de eigenzinnige Rotterdamse manier. De hele Rotterdamse cultuur is zowat gebouwd op 'hard werken', dus dat is iets waar snel naar teruggegrepen wordt. We kennen het temperament van de supporters, zeker als je dat tyfuseind naar Sittard bent gereden en dan dit (voor de zoveelste keer) krijgt voorgeschoteld. Verder hoef je daar als speler en technische staf niks mee te doen, je hoeft niet opeens op 'inzet' te trainen ofzo. Er heeft ook niemand last van, sticks and stones... "Ze zijn het shirt niet waard." "Werken voor je kankergeld." "Lopend naar huis." Heb ik nog dingen gemist? Wat is hier zo schandalig aan? Werden spelers daadwerkelijk de toegang tot de bus ontzegd? Moet je het maar lekker accepteren en je frustratie niet uiten via woorden omdat ze zelf ook wel weten dat het nergens op lijkt? We weten wat er gebeurt wanneer mensen niet 'praten', he? Dat borrelt en borrelt maar, tot het fluitketeltje afgaat. Als het enkel om 'kanker' gaat vind ik het nogal hypocriet en selectief, want als er iemand tering of tyfus zegt springt er niemand op de barricade. Vraag me overigens af of ze weten dat het nergens op lijkt, want er staat een trainer die niet weet wat ie doet en keer op keer dezelfde fouten maakt. 8 oktober 2019 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jespresso Geplaatst 8 oktober 2019 Share Geplaatst 8 oktober 2019 (bewerkt) Ze durven volgens mij gewoon niet te zeggen dat het team gewoon enorm veel kwaliteit mist. Je lacht je toch scheel van zo'n duo als Botteghin en Ié? Op dit moment zouden Bassie & Adriaan niet misstaan in het centrum. En Berghuis heeft helemaal gelijk over sommige uitspraken van 'supporters'. Hoor je alleen bij Feyenoord. 8 oktober 2019 bewerkt door Jespresso Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 8 oktober 2019 Share Geplaatst 8 oktober 2019 (bewerkt) 31 minuten geleden zei E2E: Nee, het ging mij vooral om het meerdere malen ontkennen dat het aan instelling lag, en dat hij aangaf dat iedereen heus wil, maar dat je gewoon te maken hebt met een spelersgroep die ongeveer de 3e, 4e of 5e van Nederland is met een niet-bovengemiddelde trainer, die er niet méér uithaalt dan er in zit. Dan kan je op een slechte dag (en als de tegenstander bijna alles erin schiet) met 4-2 van een degradatiekandidaat verliezen. Dat heeft weinig met instelling te maken, terwijl dat wel altijd het eerste is waar media naar vragen en voetballers gaan er dan braaf in mee omdat men dat wil horen. En ja, ik vind het verder sterk dat er benoemd wordt dat het niet normaal is om te roepen 'werken voor je kanker geld', terwijl die spelers gewoon hun best doen, maar niet goed genoeg zijn. Vond ik ook moedig van Berghuis, zie ik weinig andere profvoetballers benoemen, uit angst dat ze zichzelf impopulair maken bij de achterban. Als je dan echt met die ziekte moet schelden, kan je nog beter als uitvak roepen 'speel die kanker bal schuin vooruit naar een medespeler' of 'altijd genoeg kanker middenvelders achter de bal in omschakelingsmomenten' of 'minder statisch voetbal, meer positiewisselingen'. Ah zo ja. Denk alleen wel dat je op die manier teveel waarde hecht aan wat ze roepen. Gewoon laten roepen, uit laten razen. Ze doen er niemand kwaad mee. Er wordt niemand bedreigd, er wordt niemand een stadion uitgeduwd, er wordt geen enkele ruit ingegooid. Er zijn twee redenen dat ze in dat uitvak zitten: 1) ze zijn niet gekwalificeerd om in de dugout of de bestuurskamer te zitten en 2) ze voelen iets voor die club waardoor ze wel die frustratie hebben. Je moet het als speler/staf horen, maar er niet naar luisteren. Dan doel ik nu enkel op wat er gezongen werd, maar hij heeft het al vaker gezegd ook dus daar heb je gelijk in verder. Het enige waar ik dan mee zit is dat er wel keer op keer bepaalde keuzes gemaakt worden waar ik hele grote vraagtekens bij heb. Dat gaat verder dan 'niet goed genoeg zijn' als speler (trainer en bestuur is een ander verhaal), maar heeft inderdaad ook weinig met inzet te maken. Verder is het natuurlijk gewoon simpele frustratie. Overigens worden die inhoudelijke dingen ook wel geroepen, maar de meesten kijken niet op een 'tactische manier' naar een wedstrijd van hun eigen club (kijk naar de dingen die PJ, MM en 008marcel roepen bijvoorbeeld, dat is af en toe alsof je met 3 Vincent Bijlootjes over het kleurgebruik van Monet praat ) dus dan is het gewoon ff de frustratie uiten. Gaat op sommige plekken wat 'rauwer' dan op andere plekken. Clubcultuur, stadscultuur. Jij, en vele anderen, vinden het niet normaal. Dat het niet normaal is, vind ik een vrij extreme stelling. Zijn er genoeg die het wel normaal vinden, en ook dat kan ik begrijpen. Niemand is in de positie om te bepalen wat normaal is. Enkel wat hij/zij normaal vindt, in zijn/haar eigen bubbel. En ook hier: niet teveel naar de inhoud kijken. Ze hebben het over inzet etc, maar dat is omdat dat die hele cultuur is, niet alleen van de club maar ook van de stad. Niet lullen maar poetsen, mouwen opstropen, geen woorden maar daden, sterker door strijd, etc. Dat voelt bekend en in moeilijke tijden (frustratie, verdriet, ...) grijp je heel snel en gemakkelijk terug naar bekende dingen. Dan is het niet rationeel, en dat geeft niet zolang niemand het als rationeel probeert te benaderen: wel horen, niet luisteren. Ja knikken, handjes omhoog, en verder je eigen ding blijven doen (ervan uitgaande dat ze weten waar ze mee bezig zijn). Ze roepen inzet, maar weten zelf dondersgoed dat het niks met inzet te maken heeft. Het is echter het makkelijkst te bereiken tijdens een waas van frustratie. Je gaat met een dementerende oudere ook niet in discussie wanneer hij ervan overtuigd is dat hij op zn 44e in z'n eentje Arnhem heeft bevrijd vanuit een zeppelin. Dan knik je ja. 8 oktober 2019 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 8 oktober 2019 Share Geplaatst 8 oktober 2019 42 minuten geleden zei Magikarp: Als het enkel om 'kanker' gaat vind ik het nogal hypocriet en selectief, want als er iemand tering of tyfus zegt springt er niemand op de barricade. Omdat de tering en de tyfus geen ziektes zijn die nog bestaan (of vrijwel niet). Kanker is de grootste dodelijk ziekte momenteel van de wereld en iedereen krijgt daar mee te maken. Buiten dat vind ik "Werken voor je geld" een vrij onnozele leus maar goed voetbalsupporters kun je meestal niet echt betrappen op intelligentie. En dan doel ik niet alleen op die van Feyenoord. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 8 oktober 2019 Share Geplaatst 8 oktober 2019 3 minuten geleden zei Magikarp: Verder is het natuurlijk gewoon simpele frustratie. Overigens worden die inhoudelijke dingen ook wel geroepen, maar de meesten kijken niet op een 'tactische manier' naar een wedstrijd van hun eigen club (kijk naar de dingen die PJ, MM en 008marcel roepen bijvoorbeeld, dat is af en toe alsof je met 3 Vincent Bijlootjes over het kleurgebruik van Monet praat ) Jij bent hier inderdaad de enige almachtige die zonder Feyenoordbril op een tactische manier naar zijn club kan kijken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 8 oktober 2019 Share Geplaatst 8 oktober 2019 (bewerkt) 4 minuten geleden zei Pino: Omdat de tering en de tyfus geen ziektes zijn die nog bestaan (of vrijwel niet). Kanker is de grootste dodelijk ziekte momenteel van de wereld en iedereen krijgt daar mee te maken. Buiten dat vind ik "Werken voor je geld" een vrij onnozele leus maar goed voetbalsupporters kun je meestal niet echt betrappen op intelligentie. En dan doel ik niet alleen op die van Feyenoord. Citaat Tyfus of buiktyfus is een infectieziekte. Ze komt vooral voor in ontwikkelingslanden in Azië, Afrika en Latijns-Amerika. Mensen raken het vaakst besmet in streken waar drinkwater met rioolwater in aanraking komt. Dat water gebruiken ze vaak toch om voedsel te wassen of te bereiden. Wereldwijd krijgen elk jaar zo'n 16 miljoen mensen de ziekte. Zonder behandeling sterven 10 tot 25 procent van alle gevallen door complicaties. In het Westen sterft minder dan 1 procent van de behandelde patiënten. In totaal sterven er jaarlijks ongeveer 600.000 mensen aan. Ver van m'n bed show, selectieve verontwaardiging. Ik vind het ook zo'n enorme moralistische dooddoener van de buitenwacht. Het zit er in bepaalde steden en/of delen daarvan gewoon in. Jij vindt het niet normaal, je zou het als werkgever niet willen, maar verder is het gewoon onderdeel van het dagelijks taalgebruik. Boehoe. Dat andere stukje heb ik al toegelicht als de amateurpsycholoog die ik ben. 90% identificeert zich met 'hard werken, niet lullen maar poetsen' etc. en op dat soort momenten grijp je makkelijk terug op bekende dingen. Ook als het nergens op slaat. 3 minuten geleden zei 007mark: Jij bent hier inderdaad de enige almachtige die zonder Feyenoordbril op een tactische manier naar zijn club kan kijken satire 8 oktober 2019 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 8 oktober 2019 Share Geplaatst 8 oktober 2019 6 minuten geleden zei Magikarp: ij vindt het niet normaal, je zou het als werkgever niet willen, maar verder is het gewoon onderdeel van het dagelijks taalgebruik. Boehoe. Ik weet niet wat jij voor taalgebruik hebt, maar waar ik kom is het woord kanker geen onderdeel van het dagelijks taalgebruik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 8 oktober 2019 Share Geplaatst 8 oktober 2019 (bewerkt) 6 minuten geleden zei Pino: Ik weet niet wat jij voor taalgebruik hebt, maar waar ik kom is het woord kanker geen onderdeel van het dagelijks taalgebruik. 20 minuten geleden zei Magikarp: Gaat op sommige plekken wat 'rauwer' dan op andere plekken. Clubcultuur, stadscultuur. Jij, en vele anderen, vinden het niet normaal. Dat het niet normaal is, vind ik een vrij extreme stelling. Zijn er genoeg die het wel normaal vinden, en ook dat kan ik begrijpen. Niemand is in de positie om te bepalen wat normaal is. Enkel wat hij/zij normaal vindt, in zijn/haar eigen bubbel. Was ff vergeten dat langere stukken tekst voor Pino altijd ingekort moeten worden met Jip en Janneke taal en alles exáct benoemd moet worden 8 oktober 2019 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 8 oktober 2019 Share Geplaatst 8 oktober 2019 19 minuten geleden zei Magikarp: satire Ahkoh krijg toch de tyfus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 8 oktober 2019 Share Geplaatst 8 oktober 2019 8 minuten geleden zei Magikarp: Was ff vergeten dat langere stukken tekst voor Pino altijd ingekort moeten worden met Jip en Janneke taal en alles exáct benoemd moet worden Ja mafketel, dat stukje had je later ge-edit en dat heb ik toen niet gelezen. Maar ik snap je punt nu wel, ben het er alleen niet mee eens, maar dat mag hopelijk toch wel? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 8 oktober 2019 Share Geplaatst 8 oktober 2019 8 minuten geleden zei Pino: Ja mafketel, dat stukje had je later ge-edit en dat heb ik toen niet gelezen. Maar ik snap je punt nu wel, ben het er alleen niet mee eens, maar dat mag hopelijk toch wel? Satire. Maar dat mag zeker hoor, zeg ook dat je het best niet normaal mag vínden, wat ik ook gewoon begrijp. Is net welk referentiekader je hebt. 10 minuten geleden zei 007mark: Ahkoh krijg toch de tyfus. Taalgebruik aub Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 8 oktober 2019 Share Geplaatst 8 oktober 2019 Lekker boeiend als supporters zich laten gelden door wat emotie en dan wat dingen roepen. Hoort er gewoon bij. Als je daar niet tegen kan als voetballer moet je maar wat anders gaan doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 8 oktober 2019 Share Geplaatst 8 oktober 2019 20 minuten geleden zei Regis: Lekker boeiend als supporters zich laten gelden door wat emotie en dan wat dingen roepen. Hoort er gewoon bij. Als je daar niet tegen kan als voetballer moet je maar wat anders gaan doen. Op 6-10-2019 om 13:02 zei Regis: Over Blind zongen ze dat ie het met zn kind doet. Maar goed dat ze gaan degraderen. Mist toch niks aan die grafclub, ongeacht deze spreekkoren. ...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 8 oktober 2019 Share Geplaatst 8 oktober 2019 24 minuten geleden zei Pino: ...... Ongeacht de spreekkoren. Moeilijk he. Zijn daarnaast ook 2 compleet verschillende situaties. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 8 oktober 2019 Share Geplaatst 8 oktober 2019 2 minuten geleden zei Regis: Ongeacht de spreekkoren. Moeilijk he. Zijn daarnaast ook 2 compleet verschillende situaties. Op 6-10-2019 om 13:02 zei Regis: Over Blind zongen ze dat ie het met zn kind doet. Maar goed dat ze gaan degraderen. Mist toch niks aan die grafclub, ongeacht deze spreekkoren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 8 oktober 2019 Share Geplaatst 8 oktober 2019 Ja? wat probeer je nu leuk te doen en duidelijk te maken? ADO mis je niks aan en het is idd goed dat ze degraderen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kavinos Geplaatst 8 oktober 2019 Share Geplaatst 8 oktober 2019 2 minuten geleden zei Regis: Ja? wat probeer je nu leuk te doen en duidelijk te maken? ADO mis je niks aan en het is idd goed dat ze degraderen. Eerst zeg je dat supporters zich mogen laten gelden en spelers zich niet aan moeten stellen en daarna wens je ADO een degradatie toe omdat ze iets lelijks zingen over Blind... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 8 oktober 2019 Share Geplaatst 8 oktober 2019 (bewerkt) Nee, hij zegt 'ongeacht de spreekkoren' en later benadrukt ie dat nog eens. Die spreekkoren hebben met zijn wens niets te maken, en dat gaf hij op dat moment al aan. Wat Pino daarna wil zeggen weet ik niet. Had het beter zo kunnen doen om de relevante info te highlighten: 17 minuten geleden zei Pino: Op 6-10-2019 om 13:02 zei Regis: Over Blind zongen ze dat ie het met zn kind doet. Maar goed dat ze gaan degraderen. Mist toch niks aan die grafclub, ongeacht deze spreekkoren. 8 oktober 2019 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 8 oktober 2019 Share Geplaatst 8 oktober 2019 Maar hij geeft toch aan dat hij het goed vind dat ze degraderen en impliceert dat hij dat vind omdat ze die spreekkoren naar blind zongen. Dat was immers de zin ervoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 8 oktober 2019 Share Geplaatst 8 oktober 2019 (bewerkt) Hij zegt verdomme letterlijk 'ongeacht de spreekkoren'. Dat impliceert één ding, en dat is dat hij hoopt dat ze degraderen ongeacht de spreekkoren. Die zin daarvoor was een aanvulling op een post van iemand anders die het over 'Ziyech je moeder is een kech' had. Daarna ging hij over in het uitspreken van de wens dat ADO degradeert, met nog eens een extra (blijkbaar broodnodige) toevoeging dat deze spreekkoren daar niets mee te maken hebben. Je kan er iets anders van willen maken maar dan kom je van een koude kermis thuis. Iemand woorden in de mond leggen is één, maar het proberen terwijl er zwart op wit iets anders staat is van een hele andere orde. 8 oktober 2019 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 8 oktober 2019 Share Geplaatst 8 oktober 2019 (bewerkt) 7 uur geleden zei Magikarp: Ze hadden inderdaad gewoon het stadion uitgewerkt moeten worden die spelers. Maken de club kapot. Dat schijnt wel normaal te zijn volgens sommigen. Maar dat je wat dingen roept gaat opeens te ver. Wist niet dat de club Feyenoord ophoudt met bestaan wanneer ze verliezen van een degradatie kandidaat. Had het graag gewild, waren ze al heel vaak gedegradeerd en dat kanker geld was dan ons ook bespaart. Dat je dat niet kan snappen, vanwege je haat aan Berghuis zegt genoeg over jou. Die Pino, kun je niet lezen of wat? 8 oktober 2019 bewerkt door cimbomcu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten