Jump to content

Feyenoord

Fabian.

Recommended Posts

Heb er vandaag niets van kunnen zien en las hier wat gehaat op Trauner. Zie nu de samenvatting en bij de eerste 4 goals heeft hij echt weer twee fantastische inspeelpasses waardoor je zo snel opende helft van de tegenstander komt.

Die kwaliteit van hem, gecombineerd met een goede verdediger, ga je zo lastig kunnen vervangen. Hij moet even weer wat ritme hebben en dan is het duo van Trauner en Hancko gewoon weer fantastisch. Met Read en Hartman ernaast is het gewoon weer fantastisch voor de eredivisie  achterin

Wel Smal voor Hartman dan graag. Niet verwacht dit ooit te zeggen, maar Smal verrast en Hartman zeer matig sinds zijn rentree.

Overigens heerlijke overwinning dit wel hoor. Paixao man in vorm, Read in balbezit ook geweldig. Zie nog steeds wel dingen die vooral verdedigend beter kunnen, maar technisch erg sterk. Gaan we nog een hoop plezier aan beleven.

Op 10-3-2025 om 12:12 zei ReneLeBlanc:

Mathias Kvistgaarden, 22 jaar SP, LW, RW

https://www.transfermarkt.nl/mathias-kvistgaarden/profil/spieler/569663

Ik blijf nog even bij m'n Deense clubbie hangen want daar speelt nog een interessante aanvaller, namelijk jeugdproduct Mathias Kvistgaarden. In 18 wedstrijden staat de beste man nu op 11 goals en 4 assists. Is met zijn 1,74 niet heel groot maar dat hoeft ook niet, laatste spits met lengte die functioneerde was Pelle en dat is al even geleden. Met al die naar binnen trekkende vleugelspelers hoef je ook niet groot te wezen. 8 miljoen is ook een bedrag wat nog prima te doen is, maar vrees wel dat deze eerder naar de 15 zal gaan.

Deze heeft nu trouwens een hamstringblessure.

Mijn tip als vervanger van Calvin Stengs heeft dit weekend zijn 12e dit seizoen in de Zwitserse competitie erin gelegd:

8 uur geleden zei 007mark:

Mijn tip als vervanger van Calvin Stengs heeft dit weekend zijn 12e dit seizoen in de Zwitserse competitie erin gelegd:

Serginho gister 1 goal 2 assists tegen Kopenhagen waardoor Viborg met 3-2 wint :<

Nog even terugkomend op het Bever verhaal laatste dagen: lastig om te bepalen wat wel/niet waar is. Met Priske zat die in ieder geval wel spot on. Dat verhaal door the Athletic gepubliceerd is zeer pijnlijk, over het fysieke gedeelte. 

Wat van Persie bezielde met Bueno op het middenveld vind ik ook bijzonder, wel pluisje dat die vervolgens luistert naar z’n spelers.

Op 7-3-2025 om 12:53 zei ReneLeBlanc:

https://fanshop.feyenoord.nl/products/feyenoord-vierde-shirt-2024-2025-mannen

Voor de liefhebbers! 28,50 voor het vierde shirt. 

Besteld hoor (d)

Uitendelijk ging er zelfs nog iets af, omdat ik lid ben van Legioen. En wat verzendkosten er juist weer bij. Anyway, lekker shirtje en goed prijsje.

7 uur geleden zei 007mark:

Besteld hoor (d)

Uitendelijk ging er zelfs nog iets af, omdat ik lid ben van Legioen. En wat verzendkosten er juist weer bij. Anyway, lekker shirtje en goed prijsje.

Ik moet m eigenlijk nog bestellen maar ben nog in dubio of ik iemand achterop zet. Heb jij iemand achterop gezet? :< 

1 uur geleden zei ReneLeBlanc:

Ik moet m eigenlijk nog bestellen maar ben nog in dubio of ik iemand achterop zet. Heb jij iemand achterop gezet? :< 

Nee, doe ik ook vrijwel nooit. Zal je net zien dat die speler een paar maanden later weer weg is en dat vind ik dan toch jammer.

Heb alleen nog zo´n oud shirt met Qurrent voorop (uit mijn hoofd). En daar staat Boëtius erop haha

1 uur geleden zei 007mark:

Nee, doe ik ook vrijwel nooit. Zal je net zien dat die speler een paar maanden later weer weg is en dat vind ik dan toch jammer.

Heb alleen nog zo´n oud shirt met Qurrent voorop (uit mijn hoofd). En daar staat Boëtius erop haha

Nee oke, maar zelfs al gaat een Hancko weg blijft het een ongekende eindbaas. Zelfde met Gimenez, heb dat zwarte shirt waarin die een hattrick maakte tegen Ajax. :D 

14 uur geleden zei Orrie:

Volgens een Twente insider op Twitter is er een transfersom afgesproken over Sem Steijn en is een stap naar de top 3 zeer reëel. Halen! :D

Jij ziet Feyenoord 10-15 miljoen neerleggen bij Twente voor Steijn? Ik verwacht namelijk niet dat hij voor minder gaat.

50 minuten geleden zei Thierryvane:

Jij ziet Feyenoord 10-15 miljoen neerleggen bij Twente voor Steijn? Ik verwacht namelijk niet dat hij voor minder gaat.

10 wel, zou dat echt een koopje vinden. 15 zou ik ook een oké bedrag vinden maar dat zie ik Feyenoord niet neerleggen. 

Alles zal wel afhangen van de plek op de ranglijst natuurlijk. Maar je hebt sowieso 3-4 (basis)spelers die gaan waarvan Hartman en Timber moet (door het aflopende contract). Op zich heb je op Timber al best voor gesorteerd en kan Steijn prima van dat geld gehaald worden. 

17 uur geleden zei Urbeto:

Ruilen voor Yamal, anders niet @La Pulga

'Confidencial' staat er, en lekt toch weer uit he! Bedankt Sjaak!!

20 minuten geleden zei Orrie:

10 wel, zou dat echt een koopje vinden. 15 zou ik ook een oké bedrag vinden maar dat zie ik Feyenoord niet neerleggen. 

Alles zal wel afhangen van de plek op de ranglijst natuurlijk. Maar je hebt sowieso 3-4 (basis)spelers die gaan waarvan Hartman en Timber moet (door het aflopende contract). Op zich heb je op Timber al best voor gesorteerd en kan Steijn prima van dat geld gehaald worden. 

Doe even normaal. Hoop toch wel dat we geleerd hebben van het halen van middenvelder met niveuatje Immers en Diemers. Onverantwoord risico.

2 minuten geleden zei 007mark:

Doe even normaal. Hoop toch wel dat we geleerd hebben van het halen van middenvelder met niveuatje Immers en Diemers. Onverantwoord risico.

Steijn is natuurlijk geen niveau Immers of Diemers. 

Neemt niet weg dat Steijn die geruchten over een lage afkoopsom zelf steeds in de wind heeft geslagen, dus mij lijkt hij onhaalbaar. Denk wel dat 'ie goed bij Feyenoord zou passen, maar liever niet voor een absolute vernietiging van het clubrecord. 

3 uur geleden zei Erwin.:

Steijn is toch gewoon Til 2.0. Voetballend heb je er erg weinig aan

Dit ja. Misschien zit ik weer fout a là Smal (hopelijk), maar meer dan tegen een bal aanlopen heb ik Steijn nog niet zien doen. 

Til heeft met zijn uienbek nog nooit 22 doelpunten in een seizoen gemaakt toch?

Nu hoeft hij van mij ook niet te komen want ik vind het een tokkie uit een tokkiefamilie en Feyenoord is daar te chique voor, maar toch.

29 minuten geleden zei Arezo:

Til heeft met zijn uienbek nog nooit 22 doelpunten in een seizoen gemaakt toch?

Nu hoeft hij van mij ook niet te komen want ik vind het een tokkie uit een tokkiefamilie en Feyenoord is daar te chique voor, maar toch.

tokkie uit een tokkie familie is een match Made in heaven wat mij betreft 😂

Op 9-3-2025 om 22:08 zei 007mark:

Feyenoord 25/26

Goed, zoals beloofd zou ook ik gaan kijken naar de squad depth van volgend seizoen en mogelijke aankopen. Het gaat nu wel een lastige worden, want je hebt niet de zekerheid van CL-geld. Zal dus trachten om haalbare opties te geven voor de posities waar het nodig is. Ook nog maar zeer de vraag wie er gaan blijven en wat voor grote transfers we uitgaand kunnen verwachten. Laat ik het per linie en positie eens uitzoeken.

Doelmannen

Direct al een lastige linie. Eerste keeper Justin Bijlow moet je eigen vanaf, want is grootverdiener en te weinig beschikbaar om zo'n salaris te ontvangen. Maar welke club zit er nu op Bijlow te wachten? Komende zomer ook nog maar 1 jaar contract, dus je kan misschien ook gewoon verlengen tegen een (veel) lager salaris. Wil je toch verder met Wellenreuther, dan is het verstandiger om niet de druk van Bijlow achter de Duitser te hebben. Dan heb je verder ook nog het grote talent Plamen Andreev. Althans, dat wordt gezegd. Vooralsnog hebben we daar niets van kunnen zien en is dat dus moeilijk oordelen. En dan hebben we in U21/U19 ook nog 6 andere keepers onder contract staan; Ka, Berger, Geneuglijk, Haksteeg, Husselin en Zon. Beetje veel als je het mij vraagt. Ik zie in tegenstelling tot MetalMichael dus niet direct de noodzaak om een keeper te halen. Zeker niet omdat er veel vertrouwen lijkt te zijn in Andreev?

Mocht je toch een talentvolle jongen willen halen, zou ik eens een belletje doen richting Polen. Bij Raków Częstochowa beleeft de 21-jarige Kacper Trelowski namelijk zijn doorbraak. Dit seizoen wist hij ook al 14 keer de 0 te houden. Contract tot 2026 met een optie voor nog een jaar, maar het transferrecord van deze club ligt op 11 miljoen voor een spits die afgelopen zomer naar de Championship is gegaan. Moet toch ook Dennis te Kloese lukken om hier een normale prijs voor te betalen.

Verdediging

Beginnend aan de linkerkant hebben we Hartman, Bueno, Smal en Lopez. Normaliter in die volgorde van kwaliteit, maar ik ben eigenlijk niet te spreken over Q sinds zijn rentree. Op het moment eigenlijk gewoon de nummer 3, maar moet speeltijd krijgen om weer wedstrijdfit te worden. Enige manier zodat hij ook maar in de buurt kan komen van zijn oude niveau. Voor Bueno is geen koopoptie. Mocht Feyenoord wel interesse hebben in overname, verwacht ik dat hij te duur gaat zijn. Kunnen we dus afschrijven. Gijs Smal laat eigenlijk een zeer behoorlijke ontwikkeling zien, dus mag van mij blijven. Prima om het seizoen in te gaan met Q en Smal dus en dan er vanuit te gaan dat de koopoptie op Lopez geactiveerd wordt. Brengt dan ook nog wat in het laadje. 

Centraal achterin gaat het grootste probleem vormen. Trauner moet je echt afscheid van nemen en hopelijk trapt een Bundesliga-club daarin. Alle respect voor de kale bats, maar dit kan eigenlijk niet meer. Niet fit, mist snelheid en beste is er echt wel vanaf. Daarnaast verwacht denk ik ook niemand meer dan David Hancko nog van de partij is. Die transfersom komt hopelijk uit op 35 miljoen, dan doen we weer goede zaken. Ook Kasanwirjo (afscheid nemen of blessure nog) en Gonzalez (einde huurcontract) zijn er nog twee die we niet terug zien. Heb je alleen Beelen en Mitchell over. Zouden dus minimaal 2 spelers bij moeten en de prioriteit is een linksbenige speler. Laten die alleen ook erg moeilijk te vinden zijn. Toch zou ik een optie willen noemen: De Frans-Malinese Soumaïla Coulibaly is door Borussia Dortmund twee seizoenen op rij uitgeleend aan respectievelijke FC Antwerp en Stade Brestois. Beide jaren Champions League ervaring opgedaan. Heeft komende zomer nog maar een contract voor een jaar, dus wellicht valt hij definitief over te nemen. Risico kleeft wel aan hem dat hij beide seizoenen ook een keer langere tijd geblesseerd is geweest. Opleiding genoten bij PSG trouwens. Rechtsbenige centralen is wat makkelijker, dus daar noem ik 2 opties. Voor de Italiaan Nicolò Bertola moeten we denk ik snel zijn. Speelt in de Serie B bij Spezia en doet het daar erg goed. Is komende zomer alleen transfervrij, dus zijn ook al berichten dat Juventus hem op de radar heeft. Wordt deze maand overigens pas 22 jaar. Verder noemde X-account Kantoona inmiddels ook al David Affengruber van FC Elche. Speelt pas een seizoen op het tweede niveau van Spanje, maar supporters zijn lyrisch. Heeft komende zomer ook nog maar een contract voor een jaar. Haalbare kaart dus.

Aan de rechterkant van de verdediging mogen we enorm blij zijn met de stormachtige ontwikkeling van Givairo Read. Van Lotomba hebben we niet super veel gezien helaas, maar ik denk dat hij redelijk okay is. Wel relatief dure speler voor de bank. Bart Nieuwkoop vind ik echt helemaal niks en moet ook eigenlijk lekker weg. Zelfde voor Marcus Pedersen, maar dat gaat ook gebeuren (zie opmerking Michael hierboven). Met Read/Lotomba is het niet nodig om ons te versterken, aangezien ook Mitchell hier kan spelen. Vergeet hier bijna nog Benita, maar verpats die ook maar. Doorselecteren heet dat.

Middenveld

Zerrouki, Van den Belt, Bullaude, 't Zand en Nadjé zijn eigenlijk allemaal niet het niveau wat je moet nastreven en mogen wat mij betreft op zoek naar een nieuwe club. Calvin Stengs is ook wel mooi geweest, hopelijk durft een club het met hem aan. Voor het salaris wat hij nu verdient, moeten we een stabielere speler weten te vinden. Flinke puzzel op het middenveld, want ik verwacht eigenlijk ook geen Quinten Timber. Althans, er zijn geruchten dat hij ook begin 25/26 gewoon gaat missen. Kom ik uit op Targhalline, Hwang, Moder, Zechiël en Milambo als overgebleven spelers. Allen wel goed genoeg voor de basis, maar je mist creativiteit en scorend vermogen. Dat moeten we dus ergens anders gaan halen.

Eerder noemde FlyD al Ezechiel Banzuzi, wat ik zelf ook een goede optie vind. Grappig genoeg heb ik zijn voetbalkaartje nog gehad in Sorare, en goed winst op gemaakt hehe. Zitten verder niet zo op één lijn wat we voor hem moeten betalen, maar ik schat het kostenplaatje in als redelijk haalbaar. Toch wil je spelers die kunnen scoren. En voordat mensen denken dat ik Sem Steijn ga noemen (ook al doe ik dat nu), moeten we dat dus niet willen. Twente gaat nooit aan een 'concurrent' verkopen, tegen een normaal bedrag. En ik zie het nog niet zo snel gebeuren dat Steijn het ergens anders gaat maken. Wel zou ik voorstander zijn van Jakob Breum. Ook hier kun je het verwijt maken dat het bord-op-schoot is, maar dit is wel een type voetballer dat zou kunnen slagen. Kan ook nog op links uit de voeten en dat helpt natuurlijk wel. Wie echter de 1-op-1 vervanger moet worden van Calvin Stengs is in mijn ogen Alvyn Sanches. Niet ontoevallig omdat hij ook linksbenig is. Beleeft zijn doorbraak bij Lausanne, waar hij in een 4-4-2 systeem op diverse posities uit de voeten kan. Op het middenveld, rechtshalf en staat soms ook wel in de spits. Beweeglijk, goed schot en een prima dribbel. Ook dit is dus weer een multifunctionele speler die we goed kunnen gebruiken. Zelfs als rechtsbuiten als er toch meer middenvelders bij Feyenoord gaan blijiven komend seizoen.

Aanval

Grootste zorgenkindje na het vertrek van Santi natuurlijk. Ueda en Carranza hebben het beiden niet echt, ook al maken ze hier en daar wel een doelpuntje. Is alleen echt niet genoeg kwaliteit. Als ze beiden vertrekken, ben ik er niet heel rauwig om. Carrillo is nog veel te vroeg om een oordeel over te vellen, maar dat we een spits moeten hebben is wel duidelijk. In Servië heb je dan Mihajlo Cvetkovic. Een nog bijzonder jonge speler die in de belangstelling staat van Malmö FF. Hebben een kleine 4 miljoen euro voor hem over. Dit speelt in de laatste dagen, maar ze lijken de transfer niet te kunnen afronden en nu werden ook Lazio Roma en Fenerbahce al genoemd. Betreft overigens wel een pure afmaker die op andere vlakken nog veel moet ontwikkelen. Als back-up derde spits kun je in de 2. Bundesliga terecht bij Tim Lemperle. Die is na dit seizoen transfervrij en maakt daar toch wel zijn goaltjes.

Qua buitenspelers dan. Ivanusec is echt klaar en Osman vertrekt weer. Paixao gaat hopelijk een nieuw transferrecord worden en nog hoger dan Hancko, rond de 40-45 miljoen. Verder is niemand verbaast als er interesse komt voor Hadj Moussa en die moet je bij een bod van 25 miljoen ook laten gaan. Zie clubs dit nog wel neerleggen ook. Slory mag zich gaan bewijzen en Sebaoui zie ik het niet in. Dus dan blijft er met Sauer/Slory wel bijzonder weinig over. Nu heb ik hierboven Breum en Sanches natuurlijk al genoemd, maar ik wil heel erg graag ook Ernest Poku nog uitlichten. Heb dit al genoemd tegen enkele AZ-kameraden (waaronder Fabian. van dit forumpje), en die schoten in de lach. Blijkbaar zijn AZ-ers niet zo gecharmeerd van hem. Tuurlijk is het nog wat ongepolijst af en toe, maar ik zie wel een enorm talentvolle jongen met snelheid en een goede dribbel. Geef het nog een half jaartje en ik zie zomaar een grote doorbraak in het verschiet voor hem. Hoeft ook niet veel te kosten met een contract tot 2026, al zal AZ niet graag willen verkopen aan een 'concurrent'. Kan trouwens ook dat Feyenoord een nieuwe poging gaat doen voor Sindre Walle Egeli natuurlijk.

Aan de linkerkant zou je ook in Denemarken een poging kunnen wagen voor Mathias Kvistgaarden. Speelde het overgrote deel van het seizoen in de spits, maar komt ook veel vanaf 10 of van links. Zou afgelopen winter op weg zijn geweest naar Celtic, maar dat is uiteindelijk geklapt. Van alle spelers die ik vandaag noem, misschien ook wel de duurste. En anders haal je een landgenoot van Sauer als directe concurrent voor hem. Bij Slovan Bratislava speelt namelijk Nino Marcelli. Scoorde in de CL ook een fraaie treffer tegen AC Milan.

Dat was hem dan. Getracht om haalbare opties in kaart te brengen die Feyenoord ook niet in financieel gevaar zouden brengen. Het op de laatste speeldag overbieden van ons eigen transferrecord met een verschil van 7 miljoen is dat bijvoorbeeld wel (hoi Dennis). Met het mislopen van de CL moet je denk ook weer creatief zijn met de beschikbare euro's. Heb namelijk al begrepen dat het geld alsnog niet tegen de plinten op klotst, zelfs niet na de verkoop van diverse sterkhouders en 2 CL-jaren. Daarnaast geen hele exotische namen uit Zuid-Amerika aangedragen, te meer omdat ik daar ook maar beperkte kennis over heb. En ik ook een beetje weg wil blijven van spelers die ik uit FM ken hehe. Andere voorwaarde was dat het spelers moesten zijn die zich nog wel kunnen door ontwikkelen en waar restwaarde in zit (of met winst doorverkopen dus). Zeer benieuwd waar de dikgedrukte spelers terecht komen en of er namen zijn die daadwerkelijk aan Feyenoord gelinkt gaan worden.

Op 16-3-2025 om 23:11 zei 007mark:

Kruisband gescheurd vorige week. Dus zal hem niet meer worden. Alhoewel, bij Feyenoord is dat bijna een reden om wel aan te nemen.

Schijnt trouwens dat Luis Guilherme voor komende zomer ook nog in beeld is om te huren. Dan zouden we ons zowaar eens optijd kunnen melden.