Jump to content
Doe mee en voorspel het Nederlands Elftal van 2030!`` ×

Feyenoord

Fabian.

Recommended Posts

Het is toch ongelofelijk he kameraden. Na elk Eredivisieweekend geef je er geen stuiver voor. En dan klinkt de CL-hymne en leggen ze dit weer op de mat. Na die megasnelle 1-0 vrees je een horrorscenario, maar dat vond ik al meevallen qua spelbeeld zelfs. Tuurlijk was Milan beter, maar er waren ook fases waarin ik Feyenoord aardig vond meedoen. Dan heb je de 2e helft die enorme droplul van een Théo Hernandez, wat wel erg meehelpt. Merci Beaucoup et au revoir. Helaas heb ik toen nog slechts half, half alles meegekregen want zat in de tram en moest mij klaar maken om te trainen. Dus pak zo de samenvatting er nog even bij om hier nogmaals van te gaan genieten.

Ook voor de penningmeester heerlijk zeg. Zeker aangezien je vrijwel zeker de CL-inkomsten volgend jaar moet missen. Niet alleen deze extra 11M is lekker, maar dit zijn ook de wedstrijden waar scouts naar zullen kijken. Hoe Paixao en Hancko zich hebben laten in dit tweeluik, maar ook jonge gasten als Read en Milambo zullen flink in waarde stijgen. Dat je nog een halve selectie aan blessures moet missen maakt het ook des te knapper.  

Volgende ronde dus Inter Milan of Arsenal. Laatstgenoemde zou wel het leukste zijn denk ik, al hebben de supporters zich volgens mij prima vermaakt in Italië. Maar eens wat anders is ook leuk. Helaas zonder Givairo Read, dat is wel een smetje. Al zullen ze bij de UEFA ongetwijfeld wakker liggen van Joris van Benthem.

9 minuten geleden zei bas huijsmans:

Waarom vrijwel zeker? Derde worden is toch voorrondes CL. Die moet je gewoon kunnen winnen en dan speel je CL

Je gaat geen derde worden hoor. Snap dat je dat hoopt maar dat is uitgestelde teleurstelling. Deze ploeg kan het alleen in de CL opbrengen. Zaterdag zal je nog wel winnen maar met wedstrijden tegen Twente, AZ en PSV nog voor de boeg zie ik het somber in hoor. 

8 minuten geleden zei ReneLeBlanc:

Je gaat geen derde worden hoor. Snap dat je dat hoopt maar dat is uitgestelde teleurstelling. Deze ploeg kan het alleen in de CL opbrengen. Zaterdag zal je nog wel winnen maar met wedstrijden tegen Twente, AZ en PSV nog voor de boeg zie ik het somber in hoor. 

Je hebt nu drie makkelijke thuiswedstrijden achter elkaar en je staat qua verliespunten al gewoon derde. Hoezo zou je dat niet kunnen halen?

AZ houdt het dubbele programma ook en speelt nog uit bij Ajax, Eagles, Twente en thuis tegen Feyenoord

Twente speelt ook nog tegen Ajax, Feyenoord, Psv en AZ. Waarom zouden die ploegen per se meer punten gaan halen dan Feyenoord?

Ik zie het door al die blessures ook niet heel positief in, maar uiteindelijk zou je na zaterdag wel gewoon boven Utrecht kunnen staan, terwijl Utrecht ook gewoon nog wedstrijden tegen GAE, Ajax en Twente in het vooruitzicht heeft. Die zie ik ze in hun huidige vorm ook niet allemaal even winnen. Ik maak me nog de meeste zorgen om AZ en Twente, maar dat Twente in de laatste week van het seizoen nog tegen Utrecht, AZ en Ajax mag aantreden zou best kunnen helpen te zijner tijd.

Oftewel, nog genoeg om voor te spelen ondanks dat het in de Eredivisie sowieso een mislukt jaar is. 

16 minuten geleden zei bas huijsmans:

Waarom vrijwel zeker? Derde worden is toch voorrondes CL. Die moet je gewoon kunnen winnen en dan speel je CL

Omdat Nederlandse clubs nog altijd niet bovenaan de transferketen zitten. Dat betekent dat er weer spelers zullen vertrekken en je pas richting het sluiten van de markt jezelf versterkt. En je moet al in de voorbereiding op het seizoen (of als de Eredivisie net gestart is) al die voorrondes spelen. Helpt wel dat de clubcoëfficienten hoog zijn, en wel nog uitmaken voor de seeding in de voorrondes. Alleen dan kom je in de play-off alsnog tegen bijv. de nummer 2 van Portugal (al zal die doorschuiven als EL-winnaar zich direct plaatst), België of Turkije, of de nummer 4 van Frankrijk. Dan hebben we het nu over Benfica, Club Brugge, Fenerbahce en AS Monaco. Dan ga ik er gemakshalve vanuit dat de sterkste teams ook Q3 door komen. Tuurlijk, met de ploegen die wij in deze campagne verslaan moet het kunnen. Maar dit zijn allerminst zekerheidjes om in augustus dan al van te winnen.

Dan zijn er mogelijk nog ploegen die instromen uit Q2 en door weten te komen. Volgens de acces list, mits competities zo eindigen als ze nu staan: Viktoria Pilsen, Rangers, FC Basel, Austria Wien, Brann Bergen en AEK Athene. Ja, dat moet inderdaad kunnen als het een beetje mee zit. 

Zoals gezegd zie ik dat niet als een zekerheidje. En sluit mij ook aan bij @ReneLeBlanc Die derde plek wordt een hele kluif om Twente, AZ en Utrecht van je af te houden. Vind in de Eredivisie die eerste twee ook absoluut niet minder goed voor de dag komen. En zelfs als het lukt, zie ik een leegloop wel weer gebeuren; Hancko, Trauner (hopelijk), Gonzalez, Bueno, Osman, Paixao, Hadj Moussa zien we mogelijk allemaal vertrekken. En dan staan Read en Milambo er ook nog goed op in het buitenland.

Trouwens, ik hoop en verwacht dat we thuis tegen Almere en NEC dan de jongens in de basis zien die niet staan ingeschreven voor de CL. Als je Hartman, Targhelline en Carillo opstelt, zorg je ervoor dat enkele anderen in ieder geval zo fris mogelijk kunnen starten tegen Inter of Arsenal. Zit zelf in het stadion as zaterdag, dus sowieso wel benieuwd naar die laatste 2 spelers. Benieuwd of die gasten wat kunnen!

Waar gaat verder de voorkeur naartoe qua tegenstander? Denk dat beide ploegen beter zijn dan AC Milan. Voor de fans lijkt mij London deze keer dan wel leuker. Arsenal schat ik normaliter ook hoger in dan de Italianen, ware het niet dat ze vooral voorin wat spelers missen. London ook wel eens vet trouwens, dus laten we maar Arsenal doen?

Verder zou het ook goed zijn als FC Twente het donderdag haalt tegen Bodo Glimt. Dan hebben ze net als wij namelijk een Europese wedstrijd voor het weekend dat we tegen elkaar spelen. En mogen zij uiteraard ook nog eens op donderdag.

15 minuten geleden zei 007mark:

Trouwens, ik hoop en verwacht dat we thuis tegen Almere en NEC dan de jongens in de basis zien die niet staan ingeschreven voor de CL. Als je Hartman, Targhelline en Carillo opstelt, zorg je ervoor dat enkele anderen in ieder geval zo fris mogelijk kunnen starten tegen Inter of Arsenal. Zit zelf in het stadion as zaterdag, dus sowieso wel benieuwd naar die laatste 2 spelers. Benieuwd of die gasten wat kunnen!

Waar gaat verder de voorkeur naartoe qua tegenstander? Denk dat beide ploegen beter zijn dan AC Milan. Voor de fans lijkt mij London deze keer dan wel leuker. Arsenal schat ik normaliter ook hoger in dan de Italianen, ware het niet dat ze vooral voorin wat spelers missen. London ook wel eens vet trouwens, dus laten we maar Arsenal doen?

Verder zou het ook goed zijn als FC Twente het donderdag haalt tegen Bodo Glimt. Dan hebben ze net als wij namelijk een Europese wedstrijd voor het weekend dat we tegen elkaar spelen. En mogen zij uiteraard ook nog eens op donderdag.

Hartman gaat sowieso spelen. Die zijn ze gewoon aan het klaarstomen om volgend jaar weer helemaal terug te zijn en dan heb je met Hartman en Smal twee prima opties op links. Bueno zal wel teruggaan naar Wolves om vervolgens door een Spaanse club gekocht te worden. Targhelline viel afgelopen wedstrijd tegen NAC al in en dat zag er iig veelbelovend uit. Weten wanneer je het spel moet versnellen, goede strakke pass en ook veel 1 x raken. Ook gevoel voor de 16 in dribbelen. Tevens verwacht ik dat Stengs wellicht een halve wedstrijd gaat spelen, misschien weer 30 minuutjes. Zag eindelijk ook weer een beetje gif bij hem gisteren.

Voorkeur gaat naar mij uit naar de ploeg waar je het meeste kans tegen zou maken en dat is denk ik dan Internazionale. Zitten momenteel niet in hun beste fase, al schat ik ze nog steeds veel te hoog in voor ons. Tegen Arsenal is denk ik elke corner een goal want daar blinken wij nou niet bepaald in uit :D Het is te hopen dat Hwang snel weer een beetje is opgelapt dan heb je iig weer een 'normaal' middenveld. 

44 minuten geleden zei bas huijsmans:

Je hebt nu drie makkelijke thuiswedstrijden achter elkaar en je staat qua verliespunten al gewoon derde. Hoezo zou je dat niet kunnen halen?

AZ houdt het dubbele programma ook en speelt nog uit bij Ajax, Eagles, Twente en thuis tegen Feyenoord

Twente speelt ook nog tegen Ajax, Feyenoord, Psv en AZ. Waarom zouden die ploegen per se meer punten gaan halen dan Feyenoord?

Makkelijk en thuiswedstrijd achter elkaar in dit seizoen? :D :D Armoe troef dit seizoen joh. Leuk dat je qua verliespunten derde staat maar dat sta je nog niet he. Ik schaar NEC en Groningen overigens ook niet onder makkelijk. Tegen NEC hebben wij de laatste jaren altijd lastig en Groningen was uit ook al zo'n succes nummer. De tijd van makkelijke wedstrijden is ver achter ons hoor. Met Slot hadden we dat niet eens altijd.

21 minuten geleden zei ReneLeBlanc:

Jongens. Read heeft rood gekregen maar ik denk dat de scheids er twee door elkaar heeft gehaald:

Die man heeft ook echt een heerlijke tackle. Hoop dat hij volgend seizoen gewoon de vaste backup centraal achterin wordt. Vind dat echt een mooi mannetje.

3 uur geleden zei 007mark:

Je kan het best tegen Arsenal loten, die hebben zeker voorin hetzelfde probleem als ons (geen fitte spelers). Tegen beide ploegen ben je op papier overigens vrij kansloos. Inter krijgt amper goals tegen en Arsenal is sterk met corners. Maar goed, gras is groen en de bal is rond.

Toch enigszins verrast dat ze het al aandurven met Van Persie. Zou het hem enorm gunnen dat hij hier succesvol wordt als trainer, maar ook wel enige kans op afbreukrisico met de staat van dienst die hij als speler heeft opgebouwd voor de club. Laat tot nu toe bij SC Heerenveen ook erg wisselvallige dingen zien. Een ervaren man als Hake erbij als achtervang en assistent is dan misschien ook wel wat Robin nodig heeft.

Van wat ik begreep werd hij binnen de jeugdopleiding wel op handen gedragen en was men zeer positief over hem. Ook als spitsentrainer schijnen ex-spitsen veel aan hem te hebben gehad en bij U17(?) kwam hij goed uit de verf. Bijvoorbeeld in de Youth League. Goed, hij stond niet bovenaan mijn lijstje. Maar liever Van Persie dan een Pusic bijvoorbeeld.

Het spel is op de wagen! 

.. Maar volgens Krabbendam wel pas aan het eind van dit seizoen. Dat zou ik dan wel weer apart vinden. Als je deze keuze dan toch maakt zie ik liever dat je er z.s.m. mee gaat bouwen richting volgend jaar. 

Edited by Urbeto

31 minuten geleden zei 007mark:

Toch enigszins verrast dat ze het al aandurven met Van Persie. Zou het hem enorm gunnen dat hij hier succesvol wordt als trainer, maar ook wel enige kans op afbreukrisico met de staat van dienst die hij als speler heeft opgebouwd voor de club. Laat tot nu toe bij SC Heerenveen ook erg wisselvallige dingen zien. Een ervaren man als Hake erbij als achtervang en assistent is dan misschien ook wel wat Robin nodig heeft.

Van wat ik begreep werd hij binnen de jeugdopleiding wel op handen gedragen en was men zeer positief over hem. Ook als spitsentrainer schijnen ex-spitsen veel aan hem te hebben gehad en bij U17(?) kwam hij goed uit de verf. Bijvoorbeeld in de Youth League. Goed, hij stond niet bovenaan mijn lijstje. Maar liever Van Persie dan een Pusic bijvoorbeeld.

Onder 18 dacht ik, vorig jaar. 

Vind het een gedurfde keuze. Met Van Persie weet je in ieder geval wel dat ze kiezen voor en vanuit een bepaalde voetbalvisie. Met Hake, Reijnen en de Wolf erbij heeft hij denk ik ook een staf die hem kan helpen. Benieuwd of Pinas weer in de jeugdopleiding komt werken, of dat die ook nog een plek bij het eerste moet krijgen.

Van Persie stond er binnen de jeugdopleiding inderdaad wel goed op. Ook daar zag je wat hij bij Heerenveen doet: Harde keuzes op basis van zijn visie. Spelers die daarvoor nog in de basis speelden, maar niet in zijn profielschets van een positie pasten werden vervangen. Hoe goed ze het ook deden in die andere rol.

Qua uithangbord en communicatief zit het wel goed, nu afwachten wat het gaat opleveren qua resultaten. Ben benieuwd hoe zijn eigenzinnigheid zich verhoud tot de druk die bij Feyenoord toch een stuk groter is en de pers die veel kritischer op zaken zal reageren. Zaken zoals de keeperswissel etc. 

Het is in ieder geval niet de conservatieve keuze waar ik bang voor was. Nu afwachten hoe het uitpakt. Bij Heerenveen valt het natuurlijk (in ieder geval voor mij) wel wat tegen.

Edited by MetalMichael

30 minuten geleden zei Urbeto:

Het spel is op de wagen! 

.. Maar volgens Krabbendam wel pas aan het eind van dit seizoen. Dat zou ik dan wel weer apart vinden. Als je deze keuze dan toch maakt zie ik liever dat je er z.s.m. mee gaat bouwen richting volgend jaar. 

Op VI schrijft Krabbendam dat het ook per direct is

Van Persie is na de 9-1 nederlaag bij AZ heel snel terug gekomen op zijn beloftes qua aanvallend spel. 

Hij stelt spelers op een verkeerde positie op (Rallis op de vleugel, is een echte spits), hij heeft liever een matige keeper op goal, omdat die wat beter een bal kan inpassen, dan Noppert. Hij lijkt ook koppig en laat zich niet de les lezen, wat niet slecht hoeft te zijn, maar soms moet je eens luisteren.

Ik ga de trainer van Persie, die bij ons fouten mag maken en ook gemaakt heeft, niet missen, maar gun hem alle geluk in Rotterdam

9 minuten geleden zei Satyr:

Van Persie is na de 9-1 nederlaag bij AZ heel snel terug gekomen op zijn beloftes qua aanvallend spel. 

Hij stelt spelers op een verkeerde positie op (Rallis op de vleugel, is een echte spits), hij heeft liever een matige keeper op goal, omdat die wat beter een bal kan inpassen, dan Noppert. Hij lijkt ook koppig en laat zich niet de les lezen, wat niet slecht hoeft te zijn, maar soms moet je eens luisteren.

Ik ga de trainer van Persie, die bij ons fouten mag maken en ook gemaakt heeft, niet missen, maar gun hem alle geluk in Rotterdam

Ik heb persoonlijk ook liever een matige keeper op goal dan een dramatische.