007mark Gepost February 10 Share Gepost February 10 2 minuten geleden zei rich ruzzian: Is toch maar tijdelijk dus boeit dan niet heel erg toch? Er is niet gezegd hoe tijdelijk. Tot einde seizoen is ook tijdelijk 1 minuut geleden zei Rogier.: Echte Feyenoorder deze man hè, mooi. Ben het volledig met hem eens in ieder geval. Heel benieuwd naar het alternatief. Ten Hag gaat lijkt me niet komen. Waarom zou Ten Hag niet komen? Overigens niet eens met Kramertje, maar dat kon je al opmaken uit mijn eerdere berichten over Priske. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElPrincipito Gepost February 10 Share Gepost February 10 Bijzonder moment. Benieuwd naar de vervanger, wie denk jij dat nu al onderweg is @Dansmeister? Kom er maar in.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sick Blik Gepost February 10 Share Gepost February 10 7 minuten geleden zei 007mark: Kramerinho vind er ook iets van. Ja dit klopt natuurlijk wel. Heel slecht aangepakt bestuurlijk. Te Kloese en de RvC mogen ook wel eens even na gaan denken of zij de juiste mensen op die plek nog zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PJHoutman Gepost February 10 Share Gepost February 10 (edited) Kunnen we Kramert niet nog even een halfjaartje huren trouwens? Alles beter dan Ueda. Ik vind het trouwens onzin, die tweet van hem. "De juiste man voor de job" dat is praat richting de media. Er is geen haar op mijn hoofd dat gelooft dat Priske binnenskamers verteld is dat er vertrouwen in hem is. Edited February 10 by PJHoutman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost February 10 Share Gepost February 10 2 minuten geleden zei Sick Blik: Ja dit klopt natuurlijk wel. Heel slecht aangepakt bestuurlijk. Te Kloese en de RvC mogen ook wel eens even na gaan denken of zij de juiste mensen op die plek nog zijn. Ja okee, sorry. Ik meng het misschien ook teveel met dat ik heel blij ben dat hij eindelijk een eindje opgetyfd is. Als het aan mij lag, was hij na Bayern alsnog eruit gestuurd. Hele communicatie is niet sterk zo. Maar mooi dat eindelijk alsnog gebeurd is Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sick Blik Gepost February 10 Share Gepost February 10 2 minuten geleden zei PJHoutman: Kunnen we Kramert niet nog even een halfjaartje huren trouwens? Alles beter dan Ueda. Ik vind het trouwens onzin, die tweet van hem. "De juiste man voor de job" dat is praat richting de media. Er is geen haar op mijn hoofd dat gelooft dat Priske binnenskamers verteld is dat er vertrouwen in hem is. Het is op z'n minst hele warrige communicatie naar buiten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PJHoutman Gepost February 10 Share Gepost February 10 Zojuist zei Sick Blik: Het is op z'n minst hele warrige communicatie naar buiten. Maar hoezo dan? Ik heb hier in het verleden ook met Cim wel eens over gehad; wat clubs/bestuurders/trainers in de media zeggen is totaal oninteressant want als het om controversiële zaken gaat, zoals prestaties van spelers of trainers, is het altijd een leugen. Daarom snap ik ook niet waarom iedereen altijd al die persconferenties enzo wil zien. Alsof Priske en het elftal zelf niet weten hoe de vlag erbij hangt maar die dit soort informatie vanuit de krant moeten lezen. Ik geloof daar niet in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
himan Gepost February 10 Share Gepost February 10 Ik zou Paul Simonis halen, mocht dat tussendoor kunnen. Anders gewoon maar van Bronckhorst en Advocaat voor de time being. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ReneLeBlanc Gepost February 10 Share Gepost February 10 Las op X voornamelijk twee namen: Dick Schreuder en René Hake. Samen met Pusic zullen dat wel de opties zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MetalMichael Gepost February 10 Share Gepost February 10 Zal wel een (halve) Nederlander moeten worden helaas. Zou zeggen: Pak de lijst erbij die er van de zomer lag en ga daar eens goed naar kijken met wat je nu met Priske hebt geleerd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Urbeto Gepost February 10 Share Gepost February 10 Tijd om even enkele kandidaten op een rijtje te zetten, deels gebaseerd op m'n lijstje van afgelopen zomer. Ik begin met enkele Nederlandse opties: Mark van Bommel (clubloos): Deze optie is onlangs hier al uitgebreid besproken. Van Bommel staat in ieder geval voor realistisch voetbal en heeft bij PSV en Antwerp vaak wel degelijke tot goede resultaten behaald met als hoogtepunt de historische titel met Antwerp. Bij Wolfsburg was het daarentegen (net als in zijn laatste fase bij PSV) helemaal niks, dus het is de vraag hoeveel Van Bommel van dergelijke tegenslagen geleerd heeft. Ik heb de indruk dat Van Bommel gezien recente mediaoptredens wel geïnteresseerd zou zijn in Feyenoord, ondanks zijn afkeer richting het instappen gedurende een seizoen. Giovanni van Bronckhorst (clubloos): Ook deze optie behoeft weinig uitleg. Nu Te Kloese door de vele kritiek in zwaar weer zit zou het mijn inziens onwaarschijnlijk maar niet uitgesloten zijn dat hij naar een echte clubman grijpt om de achterban weer tevreden te stellen. Toch betwijfel ik of Gio op dit moment bij Feyenoord in zou willen stappen. Het is een echte held, maar ik hoop dat we verder kijken dan deze makkelijke naam. Dick Schreuder (clubloos): Toen Arne Slot naar Liverpool trok was Dick Schreuder al een veel gehoorde naam in de coulissen van de Kuip. De Barnevelder bracht PEC Zwolle successen met attractief voetbal in de KKD, waarna hij naar CD Castellón vertrok. Hier bouwde hij aan een Eredivisie-enclave en wist in zijn eerste jaar direct promotie af te dwingen. Dit seizoen ging het op het tweede niveau van Spanje iets minder en dus staat Schreuder sinds enkele weken weer op straat. Ik zou vanwege een gebrek aan ervaring bij grote clubs geen voorstander zijn van Schreuder. Marino Pusic (Shakhtar Donetsk): Het verhaal over deze bord-op-schootnaam is ook bekend: als voormalig assistent van Slot wordt door een deel van de Feyenoordaanhang gedacht dat Pusic de lijn van Slot weer op zou kunnen pakken in de Kuip. Met Shakhtar is hij echter maar wisselend succesvol. De club lijkt dit seizoen voor het eerst sinds 2021 geen kampioen te worden, dus het lijkt me dat Shakhtar hem best zou laten gaan, al vraag ik me af hoe happig je er zelf op moet zijn. Als tussenpaus vind ik dit wel een optie, maar ik betwijfel of Pusic bereid is zijn miljoenencontract in Oekraïne op te zeggen voor een maand of vier op Rotterdam Zuid. Door het falen van Priske verwacht ik eigenlijk weer 'gewoon' een Nederlandse trainer die het seizoen afmaakt, maar toch wil ik ook nog een paar buitenlandse namen noemen, al is het eventueel pas met het oog op aankomende zomer. Het zijn drie Scandinaviërs, aangezien ik in België geen geschikte opties zie en ik bij een eventuele nieuwe buitenlandse trainer (misschien in de zomer) eigenlijk uitsluitend iets uit deze contreien verwacht. Henrik Rydström (Malmö FF): Rydström speelde bijna zijn hele loopbaan bij Kalmar FF en liet hier later als trainer nog leukere dingen zien door ze als degradatiekandidaat in 2021 naar de zesde plaats te loodsen. Een jaar later verbeterde hij dat kunstje door zelfs vierde te worden. De afgelopen twee seizoenen werd Rydström met Malmö kampioen van Zweden. Ik ben van mening dat Malmö voor Zweedse begrippen ook gewoon de beste selectie heeft, maar dan nóg moet je dat ook naar de resultaten kunnen vertalen. Europees blijven die misschien ietwat uit, maar dat ligt mijn inziens meer aan het abominabele niveau van de Allsvenskan als geheel. Qua tactiek speelt Rydström niet het flitsende pressingvoetbal van Slot of het wanstaltige breivoetbal van Priske. Hij staat immers voor het relationisme, waarbij vele driehoekjes en constante positiewisselingen de tegenstander moeten ontregelen. Het zou mijn inziens zorgen voor attractiever voetbal dan onder Priske, maar toch zit in deze tactiek direct mijn lichte twijfel wat betreft de job bij Feyenoord. Feyenoord heeft onder Slot een nieuwe weg ingeslagen qua speelstijl en ik verwacht dat Te Kloese daar ondanks het falen van Brian "Gegenpress" Priske niet al te ver van af zal willen wijken. Mocht hij wel bereid zijn dat te doen is Rydström een interessante optie. Zeker op dit moment, aangezien het seizoen in Zweden nog moet beginnen. In de zomer zal dit wellicht een lastiger verhaal zijn. Kjetil Knutsen (Bodø/Glimt): Knutsen hanteert een vergelijkbare speelstijl qua pressing en formatie zoals we bij Feyenoord inmiddels gewend zijn en is al jarenlang succesvol in Noorwegen waar hij met Bodø/Glimt eigenlijk al jarenlang boven de verwachtingen presteert. Onder leiding van Knutsen werd de club al viermaal kampioen, hetgeen direct de enige titels uit de clubhistorie zijn. Toch denk ik dat Knutsen ook nu niet bereid is om te komen. Hij heeft in het verleden al diverse clubs de deur gewezen en het is bekend dat hij al talloze malen aanbiedingen om uit het hoge noorden te vertrekken in de wind heeft geslagen. Ook schijnt het dat Knutsen in Noorwegen een clausule heeft waardoor hij meedeelt in de opbrengsten van uitgaande transfers, waardoor hij voor het geld de stap ook niet zou hoeven maken. Die twee factoren tezamen maken dat ik niet verwacht dat Knutsen een serieuze kandidaat wordt. Toch zou dit mijn inziens een perfecte kandidaat zijn. Kasper Hjulmand (clubloos): De afgelopen jaren is ook dit een veelgehoorde naam geweest wanneer een van de Nederlandse topclubs op zoek moest naar een nieuwe oefenmeester. Onder zijn leiding werd Denemarken weer een ploeg om - als outsider - rekening mee te houden op de eindtoernooien. Dit deed hij met realistisch maar ook frivool voetbal, al wist de ploeg in Qatar en Duitsland allesbehalve door te pakken. Inmiddels is Hjulmand voor het eerst in jaren weer beschikbaar, maar ik verwacht niet dat Feyenoord in de zeer nabije toekomst nog eens op een Deen gokt. Omwille hiervan valt een Jacob Neestrup bijvoorbeeld ook af. Adrian Siemieniec (Jagiellonia Bialystok): Dit is nu natuurlijk echt geen serieuze optie, maar wel eentje waarvan ik het interessant vind om de komende jaren te volgen. Met Siemieniec treffen we immers een jonge coach (33) die provincieclub Jagiellonia Bialystok vorig jaar uit het niets naar haar eerste Poolse titel wist te leiden. Hij doet me qua stijl een beetje denken aan Farioli, aangezien zijn kracht vooral in het verkrijgen van defensieve stabiliteit ligt. Onder de leiding van Siemieniec is Jagiellonia haast niet te verslaan, waarbij het weinig scoort maar vooral weinig goals incasseert. Enfin, ik hoef hem qua speelstijl en gebrek aan ervaring niet bij Feyenoord te zien, maar wilde er nog een oostelijk-exotische naam bijgooien. Dan rest mij nog maar een ding te zeggen: mand. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
timpy00 Gepost February 10 Share Gepost February 10 Er was toch paar weken toch al gerucht dat ze Schreuder wilde of heb ik dat gedroomd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sick Blik Gepost February 10 Share Gepost February 10 Citaat Sjaak Troost heeft in aanloop naar de kraker tegen Bayern München vertrouwelijke informatie gelekt naar sponsoren. Dit meldt het Algemeen Dagblad maandagavond. De voormalig voetballer liet voorafgaand aan de wedstrijd in de Champions League weten, in een volle sponsorzaal, dat de Deense trainer ontslagen zou worden. Jajaja Sintersjaak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas huijsmans Gepost February 10 Share Gepost February 10 Ben wel voorstander van een trainer voor de groep zetten die dit seizoen afmaakt en dat je in de zomerstop dan een nieuwe trainer er neer kan zetten die met een volledige voorbereiding het seizoen kan starten. Opties om het seizoen af te maken lijken er wat mij betreft wel voldoende. Opties waar ik aan denk die het organisatorisch weer goed neer kunnen zetten zodat de derde plek binnen gehaald kan worden: Gio Hake Pastoor Good old Dicky mag natuurlijk niet ontbreken (alhoewel ik het niet hoop haha) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rich ruzzian Gepost February 10 Share Gepost February 10 15 minuten geleden zei bas huijsmans: Ben wel voorstander van een trainer voor de groep zetten die dit seizoen afmaakt en dat je in de zomerstop dan een nieuwe trainer er neer kan zetten die met een volledige voorbereiding het seizoen kan starten. Opties om het seizoen af te maken lijken er wat mij betreft wel voldoende. Opties waar ik aan denk die het organisatorisch weer goed neer kunnen zetten zodat de derde plek binnen gehaald kan worden: Gio Hake Pastoor Good old Dicky mag natuurlijk niet ontbreken (alhoewel ik het niet hoop haha) Hake en Pastoor zie ik niet snel instappen voor maar een paar maanden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiemel Gepost February 10 Share Gepost February 10 Ik weet nog wel een nieuwe trainert en TD voor jullie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost February 10 Share Gepost February 10 Op 26-11-2024 om 17:40 zei 007mark: Is ook maar gissen hoor. Sowieso opvallend dat er nog niks gelekt is. Niks voor Feyenoord Op 26-11-2024 om 18:05 zei PJHoutman: Dan weten we in ieder geval dat het niet met Sjaak Troost te maken kan hebben. JE VERWACHT HET NIET!!1! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beppu Gepost February 10 Share Gepost February 10 Farioli halen voor restant competitie. Die komt nog op de fiets naar het grote Feyenoord. Lekker op het resultaat spelen. Daarna weer verder kijken voor een trainer die samba voetbal wil spelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grote Ree Gepost February 10 Share Gepost February 10 Schreuder staat garant voor harakiri-voetbal. Defensief was het bij PEC vaak zo lek als een mandje, zeker in de omschakeling bij aanvallende corners. Maar je had in ieder geval garantie op entertainment en heerlijk aanvallend voetbal. Qua persoonlijkheid heeft een beetje het nuchtere wat Slot ook over zich heeft. Ik wil het wel zien eigenlijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas huijsmans Gepost February 10 Share Gepost February 10 2 uur geleden zei rich ruzzian: Hake en Pastoor zie ik niet snel instappen voor maar een paar maanden. Ik Pastoor juist misschien nog wel nu die ook als assistent van Indonesië aan de slag is gegaan. Een half jaartje jezelf bewijzen dat je het ook als trainer van een tip club kan en dan verder werken aan het project daar. Misschien dat je dan spelers ook weer iets gemakkelijker kan overtuigen ofzo. Dit is natuurlijk wel volledig gebaseerd op mijn gevoel haha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sick Blik Gepost February 10 Share Gepost February 10 Dick Schreuder kan echt niet, wat heeft die nu gepresteerd? Ontslagen op het 2e niveau van Spanje ook dit seizoen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dansmeister Gepost February 11 Share Gepost February 11 14 uur geleden zei ElPrincipito: Bijzonder moment. Benieuwd naar de vervanger, wie denk jij dat nu al onderweg is @Dansmeister? Kom er maar in.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arezo Gepost February 11 Share Gepost February 11 Henk de Jong huren met een optie tot koop? Die gaat lekker met Bosschaart toch? Is wel prima mannetje voor de sfeer. Wordt je 3e en kijken we daarna verder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aron24 Gepost February 11 Share Gepost February 11 Ik denk dat van Bommel de meest logische optie is, als je kijkt naar Nederlanders, aangezien Ten Hag natuurlijk totaal niet te betalen valt. Die heeft het in principe wel bewezen bij een grotere club. Dat kan in principe ook in de zomer. Open huis voetbal zoals met Priske hoef ik niet nog eens te zien (lees Dick Schreuder). Pastoor en Hake, goede trainers, maar geen top 3-club materiaal. Gio topgozer, maar geen topcoach helaas. Mocht je van Bommel halen, dan is Mootje halen ineens een stuk logischer. Volgens mij hebben die 2 wel een goede band. Maar goed, dat is iets te voorbarig. Qua buitenlandse trainers is erg weinig beschikbaar. Van Hjulmand bijvoorbeeld ben ik ook niet zo onder de indruk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rrrood Gepost February 11 Share Gepost February 11 Wat een armoede... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts