Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

21 minuten geleden zei Pino:

Dat is toch ook iets van jaren geleden. Dat is toch allang niet meer?

Dat kampioensjaar daar gelaten.

Vorig seizoen 14x winst en 3x verlies. Tegen Fortuna, Willem ll en ADO (wat de laatste wedstrijd was en er een B-elftal stond). 

2017-2018: 11-3-3

2016-2017: 15-2-0

2015-2016: 11-3-3

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sophomore:

En omdat hij sinds 2016 überhaupt in de top drie  Eredivisie werkt, dat lijkt mij de belangrijkste kanttekening bij die statistiek. Kunnen weinig tot geen andere trainers zeggen.  

Weet niet of de paniek al is toegeslagen, maar gelijkspelen tegen FC Utrecht en sc Heerenveen is toch geen ramp denk ik. 

Dit Heerenveen is anders wel heel matig hoor.    Lijkt mij ook dat voor Feyenoorders vooral het veldspel tot zorgen lijdt, dat er gewoon bijna geen 1 speler nog fit is en dat er amateurverenigingen zijn die met meer visie geleid worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei MetalMichael:

Voornamelijk onder de "Feyenoordwatchers" en tv-analisten heb ik het idee.

Dan hebben die er meer kijk op dan ik tot nu toe dacht. Die paniek is volledig gegrond namelijk. 

Begin toch spijt te krijgen van mn voorspelling voorafgaand aan het seizoen Mikey. Heb Feyenoord te hoog ingeschat verdomme

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Magikarp:

Dan hebben die er meer kijk op dan ik tot nu toe dacht. Die paniek is volledig gegrond namelijk. 

Begin toch spijt te krijgen van mn voorspelling voorafgaand aan het seizoen Mikey. Heb Feyenoord te hoog ingeschat verdomme

Ik ga die poule winnen, al mijn voorspellingen komen uit! Alhoewel, als dat zo is...kan ik t niet meer na vertellen :mrgy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei MetalMichael:

Voornamelijk onder de "Feyenoordwatchers" en tv-analisten heb ik het idee.

Mag toch hopen dat het ook 'bovenin' de club eens paniek komt. Vind bij Feyenoord altijd (al jaaaren) zo een gelaten sfeer hangen als er 2 of 3 wedstrijden niet gewonnen wordt. Dat vind ik nou echt topclubonwaardig / het missen van een topsportklimaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een miljoen krijgen voor een speler die niet in de plannen voorkomt. Best netjes.

11 uur geleden zei 007mark:

Mag toch hopen dat het ook 'bovenin' de club eens paniek komt. Vind bij Feyenoord altijd (al jaaaren) zo een gelaten sfeer hangen als er 2 of 3 wedstrijden niet gewonnen wordt. Dat vind ik nou echt topclubonwaardig / het missen van een topsportklimaat. 

Het grootste probleem ligt op bestuurlijk vlak en dan vooral voorbij de poppetjes. De hele constructie met SC, profclub en stadion icm het stadiondossier, de VvF in de RvC maken van Feyenoord een moeilijke club om te besturen.  Daarnaast geen jong elftal in de KKD. 

De meeste van de structurele problemen zijn terug te voeren naar het bijna faillissement van nog niet eens zo heel lang geleden. Naast dat van Geel op inhoudelijke gronden niet voor jong elftallen in de piramide was, was er destijds ook geen geld voor. Het was of dat, of investeren in je eerste elftal. Iets wat toen misschien wel meer broodnodig was dan een CV en spits nu. 

Is het een gemiste kans? Ja, zeker in retrospectief. Was het een te begrijpen keuze? Zeker wel, gezien de omstandigheden. Had Feyenoord er op dat moment financieel goed voorgestaan, dan hadden we nu "gewoon" in de KkD gespeeld en hadden Burger en Kokcü etc nu de belasting aangekund. 

Feit is dat de situatie destijds anders was en dat het nu eenmaal een feit is dat jong Feyenoord niet in de KkD zit en er geen mogelijkheden zijn om in te stromen op dat niveau. 

Op bestuurlijk vlak is er een strijd geweest tussen de VvF en de rest. Uiteindelijk gewonnen door de VvF (met Kuyt en Brard), met als gevolg het vertrek van Van Geel en De Jong (ook door een groot deel van de aanhang toegejuicht). Toen kwamen ze erachter dat die stammenstrijd ervoor zorgde dat geen enkele bestuurder zijn vingers wilde branden aan Feyenoord.  Zo'n richtingenstrijd heb je overigens ook op Varkenoord gehad. 

Stam komt uit de koker van de VvF. Moet werken met de selectie die door Van Geel is achtergelaten en waar Troost niet adequaat mee om is gegaan. Hij moet het maar doen met de spelers die er zijn: Spelers die voldoen (Haps, Berghuis) , spelers die niet voldoen, maar bij gebrek aan beter in de basis staan (Botteghin en VD Heijden), geblesseerde sterkhouders (Toornstra, Jörgensen) en voor de rest spelers die vorig jaar niet veel hebben gespeeld en dus niet zomaar drie wedstrijden in de week kunnen spelen (Fer, Narsingh, Kokcü, Burger etc). Daarnaast werden ook nog Vilhena (logisch en terecht) en St Juste (enige die naast Berghuis voor direct budget kon zorgen) verkocht. 

Als iedereen beschikbaar is kun je een elftal neerzetten waarmee je de derde plek moet kunnen halen. Op sommige posities kun je blessures opvangen, op een aantal niet. Spits is er daar één van. Nu heb je net de pech dat daar een langdurige blessure zit en je moeilijker kan schuiven met zo'n plek dan met een geblesseerde middenvelder. Je backups zijn onvoldoende (Vente in kwalteit en Bannis in leeftijd), en spitsen zijn nu eenmaal duur. Daarnaast wil je een spits die ook genoegen neemt met een reserverol als Jorgensen straks weer fit is. 

Zijn de keuzes van Troost c.s. perfect? Verre van, ik snap bijvoorbeeld niet dat je tijdens de transferwindow Toornstra gaat verlengen als je al een beperkt salarisbudget hebt. Voor de rest is Feyenoord niet in de gelegenheid om voor alle spelers die nodig zijn transfersommen neer te leggen, dus kom je in de categorie spelers die geen wedstrijden hebben gespeeld. Fer, Karsdorp etc, allemaal prima spelers voor Feyenoord, maar geen spelers die direct iedere wedstrijd 90 minuten kunnen maken. 

De komende paar jaar zul je je moeten instellen op een derde plek, hogere verwachtingen zijn onrealistisch en geven geen blijk van kennis van de situatie waar Feyenoord inzit. 

Betekent het dat je moet accepteren dat er al drie keer puntverlies is geleden? Nee. 

Betekent het dat je niet kritisch mag zijn? Nee.

Betekent het dat je alles maar goed moet vinden en je als klapvee moet gedragen? Nee.

Maar laten we de zaken aub wel in perspectief blijven zien.  

bewerkt door MetalMichael
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uitendelijk heb je inderdaad groot gelijk met dit stuk en denk dat 90% van de supporters ook echt wel slim genoeg is om zich te verplaatsen in dit hele verhaal wat je post en de situatie die er op dit moment is bij de club. Echter heb ik al jarenlang het idee dat er altijd een beetje een tendens is van het zoeken naar excuses, dat er nooit eens met de vuist op tafel wordt geslagen. Wat is bijvoorbeeld ons beleid eigenlijk? Schijnt dat we ons weer willen richten op de jeugd, dus ik hoop van harte dat dit doorgezet wordt. Maar als je vervolgens Liam Kelly naar de club haalt, betwijfel ik echt of de filosofie uitgevoerd gaat worden. Op dit moment zie ik Feyenoord echt als een stuurloos schip, waarvan ik niet weet waar die gaat stranden.

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stam heeft blijkbaar aangegeven dat Kelly voor zijn speelwijze een goede speler zou zijn en blijkbaar iemand die hij in de selectie niet zag. Ik zie het ook niet helemaal, maar goed. Qua jeugd: Kokcü lijkt een basisplek te hebben (uit mn hoofd 3 vd 5 wedstrijden in de basis) en Burger krijgt ook veel minuten. Daarnaast is in het verhaal met Elia rond de open dag aangegeven dat er geen plek voor hem is, omdat er jeugdtalenten aankomen. Nu Nieuwkoop geblesseerd is, krijgt Geertruida op rb minuten als eerste invaller daar. 

Daarnaast: Welke jeugdspelers zijn er kwalitatief goed genoeg om in het eerste een rol te hebben. Naar mijn mening enkel Kokcü als basis, Burger en Malacia als rotatiespeler. Geertruida wil ik wel een kans geven als back-up, maar denk eerlijk gezegd dat die uiteindelijk tekort gaat komen. Dan hebben we nog Vente en Nieuwkoop die eigenlijk het niveau niet hebben om in de basis te staan, maar wel eigen jeugd zijn. Van AEB, Touré, Hendriks, Azarkan, Bannis moet je wat mij betreft nog niet te veel verwachten voor het eerste direct. Wel talentvol, maar nog (lang) niet klaar. Dat je voor die posities niet langdurig spelers gaat vastleggen is overigens wel logisch. 

Snapte ook niet dat één van de watchers ook een conflict tussen Stam en Troost zag, omdat er afgelopen zondag maar één uit de jeugd speelde. Terwijl Buger en Kokcü toch voldoende speeltijd hebben gehad tijdens de seizoensstart.

Dat Feyenoord een stuurloos schip is ben ik met je eens, op bestuurlijk vlak. Vorig seizoen een machtsstrijd op Varkenoord, gewonnen door de oude garde die een deel van de innovatie eruit hebben gegooid, nu een machtsstrijd in het bestuur, gewonnen door de VvF. Die nu overigens op blote voeten lopen omdat ze hun oude schoenen al weg hebben gegooid.

Ik denk overigens dat je het langetermijngeheugen van de Feyenoordsupporters schromelijk overschat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei MetalMichael:

Daarnaast wil je een spits die ook genoegen neemt met een reserverol als Jorgensen straks weer fit is. 

Nee hoor. Jorgensen heeft geen garantie op een basisplaats lijkt me. Ja, nu met De Houten Naaktslak als concurrent wel, maar als er een andere spits komt mag die best goed genoeg zijn voor een concurrentiestrijd. 

45 minuten geleden zei MetalMichael:

Dat Feyenoord een stuurloos schip is ben ik met je eens, op bestuurlijk vlak. Vorig seizoen een machtsstrijd op Varkenoord, gewonnen door de oude garde die een deel van de innovatie eruit hebben gegooid, nu een machtsstrijd in het bestuur, gewonnen door de VvF. Die nu overigens op blote voeten lopen omdat ze hun oude schoenen al weg hebben gegooid.

Dit vat toch precies samen waarom er álle reden tot paniek is?

Dan zit er ook een interim technisch directeur die z'n ballen op tafel slaat alsof ie er de komende 25 jaar de dienst uit gaat maken. Ken je plek vriend. Zorgen voor continuïteit en verder je grote mond houden. Het baasje spelen doe je maar bij je vrouw in de slaapkamer. Sowieso Troost, maar ik durf te wedden dat er meer zijn die er enkel en alleen voor het egootje zitten. 

Sportief gezien is er geen reden tot paniek. Wat kan mij zo'n 2-2 tegen Sparta nou schelen? In augustus 2020 staat iedereen weer op 0. Het is allemaal relatief joh. Deze malaise had ik al voorspeld en zelfs aangemoedigd door te stellen dat we in ieder geval het komende jaar lekker die jonge gasten voor de leeuwen moeten gooien omdat ze op geen enkele andere wijze aan weerstand en speelminuten kunnen komen. Probleem is dat zij niet de reden zijn van het slechte spel, maar dat dat komt door a) gasten die er staan door slecht beleid en door b) Steven Berghuis. Beleid waar geen verbetering in lijkt te zitten. 

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duidelijk verhaal @MetalMichael, maar waarom is er nu financieel weinig mogelijk dan? Deze zomer hebben ze tegen de €20 miljoen als netto-transfersaldo. Natuurlijk leveren ze qua salaris in met een paar transfervrije aanwinsten en Karsdorp, maar dan nog moet er best wat geld overblijven. Wordt er structureel verlies geleden? Er is geen reden dat Feyenoord pak 'm beet Dalmau niet als 1,5e spits had kunnen halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Hwb:

Duidelijk verhaal @MetalMichael, maar waarom is er nu financieel weinig mogelijk dan? Deze zomer hebben ze tegen de €20 miljoen als netto-transfersaldo. Natuurlijk leveren ze qua salaris in met een paar transfervrije aanwinsten en Karsdorp, maar dan nog moet er best wat geld overblijven. Wordt er structureel verlies geleden? Er is geen reden dat Feyenoord pak 'm beet Dalmau niet als 1,5e spits had kunnen halen.

Europees wordt niet mee-begroot en dan wordt eer een klein verlies gemaakt, naar ik begrepen heb. Miljoenen uit de CL zijn gegaan naar het nieuwe trainingscomplex en het jeugdcomplex. Daarnaast moet bij winstgevendheid een deel van de aandelen teruggekocht worden. Tenslotte wordt er geld opzij gezet voor kosten rondom het nieuwe stadion (niet voor het stadion zelf).  

Ik denk dat de moeilijkheid hem zit in het salarisbudget. Dat is volgens mij opgegaan aan de verlengingen van de contracten (logisch ook, als je Berghuis er bijna een miljoen bij geeft...) en de transfervrije spelers.  

@Magikarp

Jorgensen vertegenwoordigt transferwaarde en je hebt de afgelopen seizoenen gezien dat hij goed presteert als hij de duidelijk eerste spits is. Bovendien heeft het wmb ook met kosten te maken. Een eerste spits op de bank is voor Feyenoord financieel zeer ongunstig. 

Over ego's: Joh het is de voetballerij en het gaat om rijke mensen. De VvF bestaat enkel uit ego's. Ben blij dat ze ooit zijn ingestapt om een naderend faillissement af te wenden, maar heb liever dat hun invloed vandaag dan morgen stopt. Liever Van Geel en De Jong als beleidsmakers, met al hun fouten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah, thanks. Zonde wel dat ze alle financiële problemen opgelost hebben en dat ze dan nog steeds redelijk beperkt zijn in hun mogelijkheden.

Overigens had je denk ik beter een extra spits en/of cv kunnen halen dan Narsingh (als je Berghuis en Sinisterra al in je selectie hebt).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Hwb:

Ah, thanks. Zonde wel dat ze alle financiële problemen opgelost hebben en dat ze dan nog steeds redelijk beperkt zijn in hun mogelijkheden.

Overigens had je denk ik beter een extra spits en/of cv kunnen halen dan Narsingh (als je Berghuis en Sinisterra al in je selectie hebt).

Ja, die snap ik ook niet zo. Bezetting op de vleugels was een van de weinige dingen die prima voor elkaar waren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De geluiden over Senesi worden nu toch wel concreter. Clubs zouden elkaar naderen waarbij het bedrag dan rond de 7 miljoen ligt. Wat mij betreft prima. Op dit moment zouden we zulke bedragen ook moeten betalen voor spelers van clubs als FC Utrecht, AZ etc. Dan maar in het buitenland. Dan heb je zometeen een achterhoede met Haps - Senesi - Ié - Karsdorp met als back-ups Malacia - Johnston - Botje - Geertruida. Ik verwacht dat Nieuwkoop nog wel verkast. Verder lees ik vaak dingen over Jonas Wind, en ik heb wat beelden opgezocht: dat zou me toch een veel betere optie lijken dan die Gaich. Daarbij is die Deens waarbij die zich waarschijnlijk wat makkelijker thuis voelt en zal die ook minder hoeven te kosten. Het zijn overigens geen geruchten, lees zijn naam voorbij komen onder supporters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites