Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei ReneLeBlanc:

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/als-feyenoord-per-se-een-nederlander-wil-strikken-voor-slots-erfenis-vallen-twee-eredivisiecoaches-op~aa498926/

ALS Feyenoord per se een Nederlanders wilt is wat anders dat Feyenoord hoopt op een Nederlandse trainer. AD loopt weer lekker te gissen net zoals De Telegraaf. 

Gouka had het erover in de AD voetbal podcast. Dat ze in Rotterdam hopen op een Nederlandse trainer.

@Elsjorro1990 hooguit moeten ze wellicht Salah gaan vervangen. Verder staat er nog een prima fundament mijns inziens 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei rich ruzzian:

Gouka had het erover in de AD voetbal podcast. Dat ze in Rotterdam hopen op een Nederlandse trainer.

@Elsjorro1990 hooguit moeten ze wellicht Salah gaan vervangen. Verder staat er nog een prima fundament mijns inziens 

Gouka is net zo geloofwaardig als Krabbie. Drama dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aankomende uren dus waarschijnlijk cruciaal in de deal voor Slot. Liverpool gaat nu echt pushen en willen vandaag nog de deal rondmaken. Enerzijds wel goed hoor, heb echt geen zin in elke dag 5 artikelen over Slot en hoeveel miljoen ze nu weer geboden hebben. Blik op de toekomst. Er is een bepaalde visie bedacht waar nu gehoor aan gegeven mag worden.

Slot en co zijn overigens enorm onder de indruk van Rogier Meijer. Ik vind hem in de duels met Feyenoord soms een beetje een vervelend mannetje langs de lijn maar hij heeft het tactisch wel vaak echt enorm goed voor elkaar. Dat ze af en toe een uitglijder hebben is natuurlijk ook te wijten aan de selectie van NEC. Vraag me alleen wel af of hij de stap naar Feyenoord aan kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Minder idd, maar Liverpool draait wel mee om de titel. En je moet ergens straks een man of 3/4 gaan vervangen die echt uitermate belangrijk zijn geweest voor dit Liverpool. Dat maakt het wat mij betreft niet echt de meest gelukkige situatie. 

Ben wel benieuwd welke 3/4 je dan bedoelt. Salah is er eentje en voor de rest staat het team toch nog wel? De plekken waar wat bij moet zijn niet echt uitermate belangrijke spelers als je het mij vraagt.

Of je moet het ten op zichte van 2022 bekijken. Dan kan je nog wel een RCV, een cvm (zal McAllister en Szoboszlai naast elkaar als CVMs werken? Anders een CAM erbij) en een spits er bij halen, maar het team dat nu om de titel strijd hoeft niet veel uitermate belangrijke spelers te vervangen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei bas huijsmans:

Ben wel benieuwd welke 3/4 je dan bedoelt. Salah is er eentje en voor de rest staat het team toch nog wel? De plekken waar wat bij moet zijn niet echt uitermate belangrijke spelers als je het mij vraagt.

Of je moet het ten op zichte van 2022 bekijken. Dan kan je nog wel een RCV, een cvm (zal McAllister en Szoboszlai naast elkaar als CVMs werken? Anders een CAM erbij) en een spits er bij halen, maar het team dat nu om de titel strijd hoeft niet veel uitermate belangrijke spelers te vervangen

Als Salah vertrekt is dat natuurlijk wel meteen echt zo’n mega grote aderlating dat je maar moet kijken wie dat gaat opvangen. Dan heeft Liverpool geen echte gamechanger meer in de ploeg. Diaz is leuk, Gakpo is leuk Nunez is een meme. Verder verwacht ik echt dat Geertruida meegaat naar Liverpool. Slot is enorm gecharmeerd van hem en hij kan op alle posities achterin uit de voeten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei bas huijsmans:

Deze zomer misschien nog niet, maar Van Dijk wordt 33 en zal dus steeds minder worden, Salah en Alisson worden 32, Robertson is inmiddels ook al 30 en het beste lijkt er wel vanaf. En met gasten als Nunez en in mindere mate Diaz ga je geen grote prijzen winnen. Wat Sjorro zegt klopt dus wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei ReneLeBlanc:

Als Salah vertrekt is dat natuurlijk wel meteen echt zo’n mega grote aderlating dat je maar moet kijken wie dat gaat opvangen. Dan heeft Liverpool geen echte gamechanger meer in de ploeg. Diaz is leuk, Gakpo is leuk Nunez is een meme. Verder verwacht ik echt dat Geertruida meegaat naar Liverpool. Slot is enorm gecharmeerd van hem en hij kan op alle posities achterin uit de voeten. 

Ja Salah ga je absoluut missen en dat is erg lastig te vervangen. Een aanval met Diaz en Jota vind ik ook nog wel aardig maar mis je net zo'n type speler. Nunez zie ik nog steeds wel potentie in, maar kansen afmaken is wel lastig aan te leren

3 uur geleden zei Arles:

Deze zomer misschien nog niet, maar Van Dijk wordt 33 en zal dus steeds minder worden, Salah en Alisson worden 32, Robertson is inmiddels ook al 30 en het beste lijkt er wel vanaf. En met gasten als Nunez en in mindere mate Diaz ga je geen grote prijzen winnen. Wat Sjorro zegt klopt dus wel. 

Ooit moet je ze inderdaad vervangen maar ik interpreteerde het van ElSjorro als in deze zomer. Maar juist nog een jaar met de basis werken die er nu staat om dan naar je 'eigen' selectie te bouwen vind ik zelf een best prima instapmoment. Vorige zomer of de zomer van 2025 zou ik slechtere momenten vinden omdat er dan heftiger ingegrepen moet worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei bas huijsmans:

Ja Salah ga je absoluut missen en dat is erg lastig te vervangen. Een aanval met Diaz en Jota vind ik ook nog wel aardig maar mis je net zo'n type speler. Nunez zie ik nog steeds wel potentie in, maar kansen afmaken is wel lastig aan te leren

De beste man is meer geblesseerd dan dat die op het veld staat. Teveel dobbelsteen speler (voor Engelse begrippen). Zag al een tweet voorbij komen met 'eerste aankoop van Slot bij Liverpool: Summerville'. Zou ik overigens geen slechte aankoop vinden want die heeft zich toch wel stevig ontwikkeld. Niet basis maar wel voor de roulatie. Zou overigens niet weten wie ze zouden moeten halen als vervanging van Salah. Wellicht is Malen een optie? :< 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei bas huijsmans:

Allison, salah, van dijk, robertson, Thiago en matip zullen normaliter ergens in de komende 2 seizoenen wel klaar zijn, gok ik. Of in elk geval als top top top spelers. Matip idem, al vind ik dat dan zowiezo geen topper. Dat zijn toch 5 namen. 

In de groep daaronder, laten we zeggen mid twintigers, zit je niet bepaald dik in de kwaliteit imo, mcallister, Diaz en Arnold wel imo, maar jongens als die griek, gomez nunez: zie ik het niet zo in. En ook een Jota is geen zekerheidje.

Het is ook niet dat er niet een aardige selectie staat ofzo hoor. Maar je staat wat dat betreft wel een beetje voor een wisseling van de wacht binnen 1/2 seizoenen. Veel jong spul in de selectie. Het zou wel een lastige klus kunnen worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Allison, salah, van dijk, robertson, Thiago en matip zullen normaliter ergens in de komende 2 seizoenen wel klaar zijn, gok ik. Of in elk geval als top top top spelers. Matip idem, al vind ik dat dan zowiezo geen topper. Dat zijn toch 5 namen. 

In de groep daaronder, laten we zeggen mid twintigers, zit je niet bepaald dik in de kwaliteit imo, mcallister, Diaz en Arnold wel imo, maar jongens als die griek, gomez nunez: zie ik het niet zo in. En ook een Jota is geen zekerheidje.

Het is ook niet dat er niet een aardige selectie staat ofzo hoor. Maar je staat wat dat betreft wel een beetje voor een wisseling van de wacht binnen 1/2 seizoenen. Veel jong spul in de selectie. Het zou wel een lastige klus kunnen worden. 

Maar dit is natuurlijk wel iets wat bij Liverpool zelf ook bekend is en als er iets is wat Slot heeft aangetoond is dat hij met weinig mogelijkheden toch zijn wil kan overbrengen naar de spelersgroep. Hij staat ondertussen denk wel bekend als een bouwer en ik denk dan ook dat hij de tijd gaat krijgen. Er zit ook voldoende geld daar dus daar zal het ook niet aan liggen. Verwacht dat Orrie ook wel eens die kant op kan gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Maar dan kijk je naar het team van 2022 en niet naar het team dat er nu staat en dan kijk je vooral naar de volgende zomer waarin er door geselecteerd moet worden. Zo'n wisseling van de wacht, die ook al deels vorig jaar is ingezet, is denk ik juist wel ideaal als trainer. Vooral met het de toch wel matige afgelopen twee seizoenen.

Het is vooral dat je een 'succescoach' als Klopp opvolgt en als de resultaten nu even tegenzitten aan het begin dat de vergelijking met Klopp direct getrokken wordt. Dat vind ik het gevaar wat er schuilt wat bijv. Moyes bij United had.

Maar lang mee doen om het kampioenschap en Europees er niet afgaan in seizoen 1 is een prima prestatie, want zoveel prijzen heeft Klopp ook niet gepakt. Dan kan je een goede basis leggen qua team voor de jaren er na.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ReneLeBlanc:

De beste man is meer geblesseerd dan dat die op het veld staat. Teveel dobbelsteen speler (voor Engelse begrippen). Zag al een tweet voorbij komen met 'eerste aankoop van Slot bij Liverpool: Summerville'. Zou ik overigens geen slechte aankoop vinden want die heeft zich toch wel stevig ontwikkeld. Niet basis maar wel voor de roulatie. Zou overigens niet weten wie ze zouden moeten halen als vervanging van Salah. Wellicht is Malen een optie? :< 

Summerville en Koopmeiners daar incoming waarschijnlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik eergisteren al aangaf had ik nog wel enkele namen in gedachten voor de opvolging van Slot, dus zal die even uitwerken voor de geïnteresseerden. Ik vind Neestrup en Priske ook wel interessante namen, maar die zijn al genoemd in dit topic. 

• Kieran McKenna (Ipswich Town): Deze Noord-Ierse oefenmeester moest op zijn 22e stoppen met voetballen en heeft in de vijftien jaar die volgden lange tijd als jeugdtrainer gewerkt. Tottenham Hotspur en Manchester United waren zijn voornaamste broodheren. Bij laatstgenoemde was McKenna van 2018-2021 assistent onder Mourinho en Solksjaer. Sinds december 2021 heeft McKenna Ipswich Town onder zijn hoede. De club bungelde op dat moment in het niemandsland van de League One en nadat hij de club wist te handhaven in de tweede seizoenshelft wist hij vorig jaar in zijn eerste volledige seizoen als runner-up te promoveren. Van afremmen is nog geen sprake, want ook na deze promotie doet Ipswich momenteel als nummer drie nog altijd mee voor promotie naar de Premier League. Qua spel speelt Ipswich zeer vergelijkbaar met Feyenoord; korte passing, hoge druk. Het grootste verschil lijkt dat de backs aanvallend belangrijker zijn in McKenna's ploeg. Mocht Ipswich promoveren zal dit een onmogelijk verhaal zijn, maar zoniet heb je met de Champions League in het vooruitzicht ongetwijfeld een opening hebben voor gesprekken met de 37-jarige McKenna. 
  • Jesse Marsch (clubloos): De Amerikaanse investeerders zijn dan wel uitgebleven, maar we kunnen nog altijd Amerikaanse invloeden naar Rotterdam halen. Marsch is bij de meesten hier wel bekend denk ik vanwege zijn overwegend succesvolle tijd in het Red Bull-imperium in New York, Salzburg en Leipzig. Bij laatstgenoemde heb ik in 2021 een wedstrijd bezocht toen hij de leiding had en het viel vooral op hoe dynamisch zijn ploeg speelde. Niet ongeduldig op zoek naar een onmogelijke bal maar door geduldig balbezit en veel beweging de opening vinden. Desalniettemin werd zijn periode in Leipzig niet bepaald een succes, maar zijn spelprincipes lijken nog altijd te staan. Na Leipzig volgde Leeds United in de Premier League. Hier wist hij zich met Leeds te handhaven, maar in zijn tweede jaar vloog hij er na een matige reeks alsnog uit. Sindsdien is hij clubloos. Het zal geen laag salaris vereisen, maar ik denk dat dit een goede opvolger voor Slot zou kunnen zijn. 
  • Dejan Stankovic (Ferencvaros): Goed, een beetje out of the box dan. We kennen Dejan Stankovic natuurlijk als de middenvelder met een fijne traptechniek die in Italië prijs na prijs binnensleepte bij Lazio en Inter, maar tegenwoordig is hij als trainer actief. Hij begon zijn trainersloopbaan bij zijn jeugdliefde Rode Ster Belgrado in december 2019. In tweeënhalf jaar Belgrado won hij drie landstitels. Dat is niet zo vreemd als je bij Rode Ster zit, maar met 2,51 punten per wedstrijd deed hij het zelfs voor Rode Ster-begrippen érg goed. Een totaal mislukt avontuur bij Sampdoria vorig jaar gaf toch wel een smetje op zijn cv, maar de bestuurlijke onrust en licentieperikelen waar de club mee kampte maakten het voorkomen van degradatie ook wel schier onmogelijk. Inmiddels is Stankovic sinds september bij Ferencvaros actief. Daar is de landstitel inmiddels ook al binnengesleept, maar dat mag in Boedapest ook geen wonder heten gezien de verhoudingen. Ik denk vooral dat dit een optie voor Feyenoord zou kunnen zijn omdat dit een trainer is die inmiddels ervaring heeft bij topclubs, zowel als speler als als trainer. Tegelijkertijd speelt hij met zeer agressieve pressing zoals we dat de laatste jaren in Rotterdam ook gezien hebben. Ik heb vernomen dat Stankovic de Engelse taal machtig is, dus het grootste obstakel zou zijn tot 2027 lopende contract zijn.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh god de gekte begint. 

@Urbeto mooie namen die ook overeen komen met die van het lijstje van 1908. Zelf vond ik de naam van die Italiaan die nu bij Nice zit ook wel een mooie. Kantoona had ook nog wel een mooi duootje: Bielsa samen met Gio. Dan heb je de Spaanse, Engelse en Nederlandse taal en iemand die dit voetbal tot in de puntjes heeft uitgedacht. :< Of zal Sarri te porren zijn om naar de Kuip te komen? ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei ReneLeBlanc:

@Urbeto mooie namen die ook overeen komen met die van het lijstje van 1908. Zelf vond ik de naam van die Italiaan die nu bij Nice zit ook wel een mooie. Kantoona had ook nog wel een mooi duootje: Bielsa samen met Gio. Dan heb je de Spaanse, Engelse en Nederlandse taal en iemand die dit voetbal tot in de puntjes heeft uitgedacht.  Of zal Sarri te porren zijn om naar de Kuip te komen?  

Ik zie het lijstje van Rutger nu. Klassiek gevalletje als je heel veel roept heb je vanzelf een naam goed, want enige samenhang tussen de namen ontbreekt natuurlijk. Farioli is verre van een mooie suggestie imo. Hij doet het qua resultaten prima bij Nice, maar er is juist kritiek op dat de wedstrijden van Nice zo onnoemelijk slaapverwekkend zijn dit seizoen. Defensief staat het prima, maar aanvallend is het veel te stroperig.  

Bielsa en Gio slaat natuurlijk ook nergens op. Bielsa is sowieso op zichzelf al veel te duur qua salaris, spreekt de taal inderdaad niet en dan is hij ook nog eens bondscoach van Uruguay. Dat moet je dus niet willen. En Gio gaat natuurlijk nooit als rechterhand van zo'n maniakale gek fungeren, daar is hij ook veel te nuchter voor. Gelukkig maar. 

Ik vrees er nog altijd voor dat Feyenoord voor een Nederlandse trainer gaat, maar hoop op een buitenlander omdat ik de Nederlandse opties niet zo goed vind. Ben vooral heel benieuwd waar Te Kloese mee gaat komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Grote Ree:

Oprechte vraag @Urbeto: waar haal je de tijd en energie vandaan om zo goed geïnformeerd te zijn over buitenlandse coaches? Kijk je wedstrijden van alle clubs met trainers die je nu in beeld hebt? Of houd je het bij samenvattingen? Of heb je andere bronnen?

Ik vermoed ChatGPT, als het anders is dan hoor ik het graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Urbeto:

Zoals ik eergisteren al aangaf had ik nog wel enkele namen in gedachten voor de opvolging van Slot, dus zal die even uitwerken voor de geïnteresseerden. Ik vind Neestrup en Priske ook wel interessante namen, maar die zijn al genoemd in dit topic. 

• Kieran McKenna (Ipswich Town): Deze Noord-Ierse oefenmeester moest op zijn 22e stoppen met voetballen en heeft in de vijftien jaar die volgden lange tijd als jeugdtrainer gewerkt. Tottenham Hotspur en Manchester United waren zijn voornaamste broodheren. Bij laatstgenoemde was McKenna van 2018-2021 assistent onder Mourinho en Solksjaer. Sinds december 2021 heeft McKenna Ipswich Town onder zijn hoede. De club bungelde op dat moment in het niemandsland van de League One en nadat hij de club wist te handhaven in de tweede seizoenshelft wist hij vorig jaar in zijn eerste volledige seizoen als runner-up te promoveren. Van afremmen is nog geen sprake, want ook na deze promotie doet Ipswich momenteel als nummer drie nog altijd mee voor promotie naar de Premier League. Qua spel speelt Ipswich zeer vergelijkbaar met Feyenoord; korte passing, hoge druk. Het grootste verschil lijkt dat de backs aanvallend belangrijker zijn in McKenna's ploeg. Mocht Ipswich promoveren zal dit een onmogelijk verhaal zijn, maar zoniet heb je met de Champions League in het vooruitzicht ongetwijfeld een opening hebben voor gesprekken met de 37-jarige McKenna. 
  • Jesse Marsch (clubloos): De Amerikaanse investeerders zijn dan wel uitgebleven, maar we kunnen nog altijd Amerikaanse invloeden naar Rotterdam halen. Marsch is bij de meesten hier wel bekend denk ik vanwege zijn overwegend succesvolle tijd in het Red Bull-imperium in New York, Salzburg en Leipzig. Bij laatstgenoemde heb ik in 2021 een wedstrijd bezocht toen hij de leiding had en het viel vooral op hoe dynamisch zijn ploeg speelde. Niet ongeduldig op zoek naar een onmogelijke bal maar door geduldig balbezit en veel beweging de opening vinden. Desalniettemin werd zijn periode in Leipzig niet bepaald een succes, maar zijn spelprincipes lijken nog altijd te staan. Na Leipzig volgde Leeds United in de Premier League. Hier wist hij zich met Leeds te handhaven, maar in zijn tweede jaar vloog hij er na een matige reeks alsnog uit. Sindsdien is hij clubloos. Het zal geen laag salaris vereisen, maar ik denk dat dit een goede opvolger voor Slot zou kunnen zijn. 
  • Dejan Stankovic (Ferencvaros): Goed, een beetje out of the box dan. We kennen Dejan Stankovic natuurlijk als de middenvelder met een fijne traptechniek die in Italië prijs na prijs binnensleepte bij Lazio en Inter, maar tegenwoordig is hij als trainer actief. Hij begon zijn trainersloopbaan bij zijn jeugdliefde Rode Ster Belgrado in december 2019. In tweeënhalf jaar Belgrado won hij drie landstitels. Dat is niet zo vreemd als je bij Rode Ster zit, maar met 2,51 punten per wedstrijd deed hij het zelfs voor Rode Ster-begrippen érg goed. Een totaal mislukt avontuur bij Sampdoria vorig jaar gaf toch wel een smetje op zijn cv, maar de bestuurlijke onrust en licentieperikelen waar de club mee kampte maakten het voorkomen van degradatie ook wel schier onmogelijk. Inmiddels is Stankovic sinds september bij Ferencvaros actief. Daar is de landstitel inmiddels ook al binnengesleept, maar dat mag in Boedapest ook geen wonder heten gezien de verhoudingen. Ik denk vooral dat dit een optie voor Feyenoord zou kunnen zijn omdat dit een trainer is die inmiddels ervaring heeft bij topclubs, zowel als speler als als trainer. Tegelijkertijd speelt hij met zeer agressieve pressing zoals we dat de laatste jaren in Rotterdam ook gezien hebben. Ik heb vernomen dat Stankovic de Engelse taal machtig is, dus het grootste obstakel zou zijn tot 2027 lopende contract zijn.

Tof lijstje zeg!  Hoop ook dat Te Kloese met een dergelijke ‘out-of-the-box’ optie weet te komen. Zou denk ik heel goed passen bij de fase waar Feyenoord nu in zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites