Jump to content

Feyenoord

Fabian.

Recommended Posts

45 minuten geleden zei Urbeto:

Ik denk dat je dit alleen niet 123 krijgt deze zomer vanwege deze vormdip. Feyenoords clubrecord is immers nog altijd 'maar' 25 miljoen. Zie het wel weer gebeuren dat clubs als Atletico voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten door deze vormdip en met 22 miljoen op de proppen komen. In zo'n geval moet je hem gewoon behouden. Zoals je zelf zegt gaan Hancko en Wieffer sowieso wel weg, terwijl ook Geertruida naar iedere waarschijnlijkheid gaat vertrekken. Er zullen al genoeg nieuwe spelers ingepast moeten worden, dus laat Santi maar gewoon blijven. 

Mwoah, ik denk dat dat wel mee valt. Ik denk dat er een boel clubs zijn die een Gimenez gezien hebben die 1. een hele snelle stijle leercurve heeft en 2. zien dat Gimenez heel veel aspecten van het spits zijn bezit. Ik heb denk ik niet vaak een veel completere spits gezien dan Gimenez. Dus in dat opzicht zou ik het niet eens zo gek vinden als idd een Atletico alsnog komt met een miljoen of 40.

Maar, inderdaad eens met jou: Enkel en alleen als hij 1 vd 2/3 vertrekkers is. Als je al Geertruida, Hancko, Wieffer, Minteh en wellicht een Timber kwijt raakt, dan zou ik er wel echt voor gaan liggen. We zien bij ons hoeveel impact een half basiselftal vervangen heeft. 

2 uur geleden zei Elsjorro1990:

Nou ja, los van de populariteit van Gimenez, brengt Ueda wel echt veel te weinig in de wedstrijden die ik heb gezien. Om dan maar eens een spits te vergelijken, die wel ietwat meer speelminuten gemaakt heeft ( Ueda 866 totaal in alle competities) en een Akpom ( 1224 minuten) dan zie je dat Ueda elke 433 minuten een goal maakt. Akpom elke 95 minuten. Tot zover de statistieken.

Wat mij vooral opvalt aan Ueda, is dat hij gewoon echt teveel kansen mist. En dat zijn er echt een boel. Ik heb best wat wedstrijden gezien van Feyenoord dit jaar, omdat ik het een ploeg vindt die mooi voetbal laat zien. En dan valt wat mij betreft die Ueda heel erg uit de toom. Jij zegt: Ik vind Ueda tegen Fortuna prima spelen. Maar uiteindelijk gaat het er in meer of mindere mate om, zeker als spits, dat je die ballen in het netje legt. Dat lukt Ueda niet. Of dat dan kwaliteit, ritme, of ongeluk is, laat ik even in het midden. Maar zeker die kans wat later in de wedstrijd tegen Fortuna, verraad imo een gebrek aan kwaliteit. 

Ben ik het met je eens hoor. Al met al presteert Ueda te weinig, alleen vond ik hem tegen Fortuna wel lekker invallen en laatst scoorde die dan wel. En 10 min invallen is natuurlijk sowieso moeilijker dan de speeltijd die hij nu krijgt of een paar wedstrijden in de basis mag staan.

54 minuten geleden zei cimbomcu:

Ben ik het met je eens hoor. Al met al presteert Ueda te weinig, alleen vond ik hem tegen Fortuna wel lekker invallen en laatst scoorde die dan wel. En 10 min invallen is natuurlijk sowieso moeilijker dan de speeltijd die hij nu krijgt of een paar wedstrijden in de basis mag staan.

Ik denk dat het heel erg vertekend, omdat hij wel een bezig bijtje is, om het maar zo te stellen. Dus dan lijkt het al heel gauw wat: Hij is zo bedrijvig. Maar imo gaat het bij een spits, zeker eentje die als wisselspeler gebruikt wordt, nog steeds om het afdrukken. En dat doet die gewoon niet goed. Er komt namelijk een moment dat je moet gaan bepalen of het wel genoeg is als reservespits. Ik heb de statistieken er zo niet bij, maar ik kan me voorstellen dat hij van alle reservespitsen in de eredivise met hetzelfde speelminuten, 1 vd slechtste moyennes heeft. 

Dat vind ik dan persoonlijk wel vrij kwalijk als je bij een team als Feyenoord voetbalt, die toch best aardig voetbal op de mat leggen. Dan moet je gewoon meer doelpunten maken, gelet ook op de kansen die die krijgt. Ik denk dat Slot dat ook ziet, zeker ook op trainingen, want anders was het moment daar echt wel al geweest om Ueda een keer een wedstrijdje of 3/4 te geven. 

Ergens hoop ik gewoon dat Feyenoord de stoute schoenen aantrekt om Minteh gewoon te kopen. Pets even 15-20 miljoen neer want was een talent is dat zeg. Ivanusec gaat volgend seizoen denk ik ook hele hoge ogen gooien. Die heeft echt een jaar nodig gehad om te wennen aan het voetbal wat Feyenoord speelt maar die zag je toch echt grote stappen maken. Hoop ergens nog dat Ueda ook gewoon een jaar heeft nodig gehad om te wennen maar vrees bij hem het ergste, en dat terwijl ik de dingen die ik aan het begin en bij Japan zag nog echt wel hoopgevend vond.

3 uur geleden zei Urbeto:

terwijl ook Geertruida naar iedere waarschijnlijkheid gaat vertrekken. 

Dit is denk ik de eerste die gaat vertrekken, en waarvan de kans het kleinst is dat hij blijft.

2 uur geleden zei cimbomcu:

Zag ook wat statistiekjes dat Ueda betere cijfers kan overleggen. Qua schoten per 90 minuten, touches in de box etc.
Maar dat is hoe dan ook vervuilde data, omdat hij altijd pas binnen de lijnen komt als een tegenstander al 70 minuten kapot is gespeeld, en wellicht meer ruimtes komen, óf Feyenoord aanvallender gaat spelen. Dus ik weet niet zo goed hoe waardevol dat soort cijfers op dat moment zijn.

Wat ik wel zie, is dat Ueda niet enorm veel voetbal in de ploeg brengt. Wel dat hij een goede hoogspringer had kunnen zijn.

Geertruida zou niet misstaan bij Leverkusen, vind ik. Verwacht dat Frimpong ook een klapper van een transfer zou gaan kunnen maken deze zomer. City kan wel een opvolger voor Walker gebruiken bijvoorbeeld.

3 uur geleden zei Keeza:

Geertruida zou niet misstaan bij Leverkusen, vind ik. Verwacht dat Frimpong ook een klapper van een transfer zou gaan kunnen maken deze zomer. City kan wel een opvolger voor Walker gebruiken bijvoorbeeld.

Dan kan Walker weer naar Feyenoord om het cirkeltje compleet te maken.

3 uur geleden zei Keeza:

Ik zie Geertruida Frimpong niet vervangen. Zou Geertruida eerder als vervanger van die Kosso zien (dat is de RCV toch?) dan van Frimpong. Lutsa is een goede RA maar denk nog betere RCV in 3/5 mans verdediging

Eens. Frimpong is meer een rechtsbuiten dan een rechtsback. Geertruida komt wel veel mee naar voren maar niet in de hoedanigheid van Frinpong. Kunnen ze beter Bartje Nieuwkoepoe halen daar in Leverkusen!

17 uur geleden zei 007mark:

Zag ook wat statistiekjes dat Ueda betere cijfers kan overleggen. Qua schoten per 90 minuten, touches in de box etc.
Maar dat is hoe dan ook vervuilde data, omdat hij altijd pas binnen de lijnen komt als een tegenstander al 70 minuten kapot is gespeeld, en wellicht meer ruimtes komen, óf Feyenoord aanvallender gaat spelen. Dus ik weet niet zo goed hoe waardevol dat soort cijfers op dat moment zijn.

Wat ik wel zie, is dat Ueda niet enorm veel voetbal in de ploeg brengt. Wel dat hij een goede hoogspringer had kunnen zijn.

Cijfers van Ueda dit jaar bij Feyenoord:

Schermafbeelding2024-04-17om09_01_52.thumb.png.ee7d2692723cb8382c37091e8e464450.png

Scoort dus ver onder zijn xG. Vorige jaren zat hij meestal op zijn xG, dus ik geloof er wel in dat het nog kan komen bij hem. De ketchup-fles theorie zou weleens van toepassing kunnen zijn hier.

Cijfers van Gimenez:

Schermafbeelding2024-04-17om09_02_45.thumb.png.7ecfc2409bfe7647918369c9500ae6dd.png

Ook leuk om nog te zien; de cijfers van Ueda voor Japan dit seizoen:

Schermafbeelding2024-04-17om09_04_05.thumb.png.c96c14badb845dcb2a8ac8ab72ccc910.png

16 minuten geleden zei FlyD:

Cijfers van Ueda dit jaar bij Feyenoord:

Schermafbeelding2024-04-17om09_01_52.thumb.png.ee7d2692723cb8382c37091e8e464450.png

Scoort dus ver onder zijn xG. Vorige jaren zat hij meestal op zijn xG, dus ik geloof er wel in dat het nog kan komen bij hem. De ketchup-fles theorie zou weleens van toepassing kunnen zijn hier.

Cijfers van Gimenez:

Schermafbeelding2024-04-17om09_02_45.thumb.png.7ecfc2409bfe7647918369c9500ae6dd.png

Ook leuk om nog te zien; de cijfers van Ueda voor Japan dit seizoen:

Schermafbeelding2024-04-17om09_04_05.thumb.png.c96c14badb845dcb2a8ac8ab72ccc910.png

Weet niet of  het mogelijk is, maar heb je misschien ook het verschil in statistieken van Gimenez van voor de winterstop en na?

16 minuten geleden zei bas huijsmans:

Weet niet of  het mogelijk is, maar heb je misschien ook het verschil in statistieken van Gimenez van voor de winterstop en na?

Nee, helaas niet. Maar als ik er doorheen scroll/scan dan lijken de meeste van deze statistieken voor en na de winterstop redelijk gelijk. Enkel de geslaagde dribbels en de forward runs liggen lager (en uiteraard de doelpunten).

Als ik bij de passingstatistieken ga kijken is er ook niet veel verschil, voor en na de winterstop, maar valt het wel op dat hij de laatste 2 wedstrijd nog nauwelijks aangespeeld wordt door zijn ploeggenoten (of niet bereikbaar is voor zijn ploeggenoten?).

De statistieken van Brobbey en L. De Jong er ook even bij gepakt, gewoon ter vergelijking (bij Pavlidis kan ik niet filteren op dit seizoen). Daar zie je duidelijk dat De Jong een heel ander type is en bv. dat Brobbey heel veel duels aan gaat.

Brobbey:

Schermafbeelding2024-04-17om09_48_51.thumb.png.c95210578836ef32c63fed67e9c70925.png

L. De Jong:

Schermafbeelding2024-04-17om09_49_39.thumb.png.81f72d845bd0fc9e2b20b0e4b3ecee63.png

41 minuten geleden zei bas huijsmans:

Je kunt op Fbref veel zien per wedstrijd wat betreft spelers:
https://fbref.com/en/players/37337aea/matchlogs/2023-2024/Santiago-Gimenez-Match-Logs

Moet je zelf beetje filteren, maar kom je een heel eind mee. 

11 minuten geleden zei FlyD:

https://www.sparta-rotterdam.nl/sparta-legt-jeugdinternational-mike-kleijn-vast/

Deze had ik nog niet gezien. Heel benieuwd wat hij bij Sparta kan laten zien. Vond hem altijd de betere op het middenveld bij Feyenoord in de o17 en o18. Denk dat hij, net als bijvoorbeeld Slory, echt een jong Feyenoord in de KKD heeft gemist.

Denk dat het bij Kleijn gewoon de vraag is of zijn lichaam op fysiek vlak het volwassen profvoetbal aankan.

3 minuten geleden zei Kyrill:

https://www.whoscored.com/Players/392644/Show/Jeremie-Frimpong

Frimpong heeft zelfs zowel niet als RB als amper niet als AMR gespeeld maar maar liefst 24x!! Als Rechter Defensieve Middenvelder en op die positie pakte hij 8 goals en 6 assists. Rechts midden heeft ie slechts 3x gespeeld.

Gaat niet om de positie waar die volgens een score app staat, maar hoe die op het veld functioneert als speler. Daar staat Frimpong erg hoog en is het meer een aanvaller dan een back. Waar Geertruida meer een extra CV/CDM wordt in het spel van Feyenoord

5 minuten geleden zei bas huijsmans:

Gaat niet om de positie waar die volgens een score app staat, maar hoe die op het veld functioneert als speler. Daar staat Frimpong erg hoog en is het meer een aanvaller dan een back. Waar Geertruida meer een extra CV/CDM wordt in het spel van Feyenoord

Zucht.

https://www.bundesliga.com/en/bundesliga/player/jeremie-frimpong

''He was substituted in and played as a midfielder for a total of 28 minutes in this game. ''

Je whoscored misschien niet gelooft, is tot daar aan toe maar dit is de website Bundesliga.com :cab:

Zojuist zei Kyrill:

Zucht.

https://www.bundesliga.com/en/bundesliga/player/jeremie-frimpong

''He was substituted in and played as a midfielder for a total of 28 minutes in this game. ''

Je whoscored misschien niet gelooft, is tot daar aan toe maar dit is de website Bundesliga.com :cab:

Zucht.

Zoals ik al zegt gaat het er niet om op welke positie hij officieel gepositioneerd staat, maar het type speler dat hij is

2 minuten geleden zei bas huijsmans:

Zucht.

Zoals ik al zegt gaat het er niet om op welke positie hij officieel gepositioneerd staat, maar het type speler dat hij is

Man man man:5:cab:

Natuurlijk wel!! De manager is Xabi Alonso ze zijn kampioen met al 43 duels ongeslagen!!! En kunnen ook nog de EL en de Duitse beker winnen. Natuurlijk is positie waar hij staat en speelt, super belangrijk. Leverkusen is geoliede machine iig in Duitsland, Frimpong kan echt niet overal gaan lopen en staan waar ie trek/zin in heeft;e

Leuk en aardig allemaal maar dit is Feyenoord topic en daar gaat minimaal komende 3-5 jaar lekker toch niet voor spelen haha.

Edited by Kyrill