Jump to content
Vacatures: Social Media & Site Staff ×

Feyenoord

Fabian.

Recommended Posts

4 minuten geleden zei timpy00:

Je gebruikt nu exact het argument wat hij eigenlijk al had aangegeven.

Statistieken zegt niet alles. Persoonlijk ben ik van mening dat een matig Feyenoord heel veel gehad heeft aan Berghuis. Maar @PJHoutman benoemt hele andere dingen. Zegt ook niet dat Berghuis wekelijks de slechtste was. Zegt eerder dat Berghuis een speler is die een 8 speelt of een 3.

Wat een feit is is namelijk dat Feyenoord er sinds het vertrek van Berghuis veel beter op geworden is. Je zou kunnen zeggen dat de punten waar Berghuis ontevreden over was plausibele punten waren waar Feyenoord veel op vooruitgegaan is. Of Berghuis dan moet muiten? Denk het niet.

Ik zei dat overigens wel en vond dat van zeker het laatste halve seizoen ook absoluut de waarheid. Michael was degene die het had over een 8 of een 3.

Van die 19 goals waren er overigens maar 10 geen strafschop, het jaar ervoor waren dat er zelfs maar 8. Die moeten er ook in natuurlijk, maar dat zegt echt helemaal niets over de je veldspel. Een seizoen lang alles opeisen en dan maar 10 of 8 goals maken is echt veel te weinig. 

Edited by PJHoutman

Zojuist zei PJHoutman:

Ik zei dat overigens wel en vond dat van zeker het laatste halve seizoen ook absoluut de waarheid. Michael was degene die het had over een 8 of een 3.

Sorry haalde ik dat door elkaar. Wat ik van Feyenoord gezien heb vond ik hem niet wekelijks de slechtste, maar ik heb lang niet zo veel (hele) wedstrijden van Feyenoord gezien als jij dat hebt.

Bij Ajax heeft hij het als rechtsbuiten ook echt nog nooit gebracht. Als middenvelder daar en tegen heel sterk eerste jaar. Maar lijkt ook niet de kar te kunnen trekken bij Ajax.

Wat het met die transfer vooral is geweest (zeker achteraf, maar geloof dat ik dat ttv de transfer ook in dit topic benoemd heb), is dat je zonder Berghuis anders kon gaan spelen. Je hoefde niet meer je elftal in te richten om de bal bij hem te krijgen. Wat Advocaat natuurlijk had gedaan. Zij het om hem tevreden te houden en belangrijk te maken (werd ook aanvoerder), zij het omdat hij je gevaarlijkste speler was.

Je ging er misschien in kwaliteit op achteruit, maar het team als geheel ging er meer op vooruit. 

Nou hielp het natuurlijk ook dat Slot toen kwam, met zijn speelwijze. En dat het geld van Berghuis geïnvesteerd is in spelers die een voor een een schot in de roos waren, wat eigenlijk bizar is.