Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

Deze editie van PEC - Feyenoord gaat niet in het jaaroverzicht komen, maar toch lekker dat we de 3 punten pakken en zo op nationaal niveau dit blok aan wedstrijden foutloos blijven en weer eens de 0 houden. Volgende blok gaat wel een stuk zwaarder worden met wedstrijden tegen FC Twente en AZ, beide ook na Europees te hebben gespeeld.

Santi gaat wel lekker door op de Coen Dillen index trouwens :<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei aron24:

Makkelijke zege dit

Inderdaad PEC kwam er geen minuut aan te pas. Maar wat is dit voor begin tijd ook 12:15 op zondag hahahah. Ik denk dat e maar weinig mensen in het stadion, gisteravond laat hebben gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei MetalMichael:

2-0 overwinning na een zware Europese uitwedstrijd, waarbij je nooit in de problemen bent geweest. En dan toch een ontevreden gevoel overhouden dat het maar 2-0 is geworden. How times have changed.

Santi nog steeds op weg naar 50 goals. :D 

Het is wachten op de krant die als eerste met de Coen Dillen-matrix komt om te kijken of Gimenez op schema loopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Kelvin:

Het is wachten op de krant die als eerste met de Coen Dillen-matrix komt om te kijken of Gimenez op schema loopt.

Ver voor, want die deed er een paar wedstrijden over om stoom te raken. 10 goals na 14 wedstrijden.

https://www.eredivisievoetbal.com/psv/coen-dillen-index

bewerkt door MetalMichael
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb er gisteren niets van gezien en kijk net even de samenvatting. In de tweede helft krijgt Feyenoord een penalty en die wordt meteen geannuleerd omdat Gimenez buitenspel stond, wat overduidelijk ook het geval is en ik snap dat daar voor gefloten wordt.

Wat ik dan nu na afgelopen woensdag afvraag: Waarom wordt hier dan eigenlijk wel voor buitenspel gefloten? De overtreding op Gimenez wordt al gemaakt voordat hij de bal heeft of uberhaupt kan binnenschieten. Dat die verdediger hem besluit vast te houden is dan toch eigenlijk dezelfde situatie als Wieffer die besluit de pass te onderscheppen? 

Wat ik mij dus vooral afvraag is wat de regel maakt dat in deze situatie wel voor buitenspel wordt gefloten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei bas huijsmans:

Heb er gisteren niets van gezien en kijk net even de samenvatting. In de tweede helft krijgt Feyenoord een penalty en die wordt meteen geannuleerd omdat Gimenez buitenspel stond, wat overduidelijk ook het geval is en ik snap dat daar voor gefloten wordt.

Wat ik dan nu na afgelopen woensdag afvraag: Waarom wordt hier dan eigenlijk wel voor buitenspel gefloten? De overtreding op Gimenez wordt al gemaakt voordat hij de bal heeft of uberhaupt kan binnenschieten. Dat die verdediger hem besluit vast te houden is dan toch eigenlijk dezelfde situatie als Wieffer die besluit de pass te onderscheppen? 

Wat ik mij dus vooral afvraag is wat de regel maakt dat in deze situatie wel voor buitenspel wordt gefloten.

Wat ik er van begrijp, is dat buitenspel vóór een overtreding gaat. Dat maakt deze situatie al anders dan afgelopen woensdag: daar werd geen overtreding gemaakt, maar ging het puur om al dan niet hinderlijk buitenspel bij beide doelpunten.

Een vergelijkbaar geval is denk ik de kwartfinale tegen Rusland op het EK 2008, waar een Rus rood krijgt, maar wordt ingetrokken omdat van Nistelrooy (geloof ik) werd afgevlagd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Beppu:

Wat ik er van begrijp, is dat buitenspel vóór een overtreding gaat. Dat maakt deze situatie al anders dan afgelopen woensdag: daar werd geen overtreding gemaakt, maar ging het puur om al dan niet hinderlijk buitenspel bij beide doelpunten.

Ik bedoel het meer in de zin van: Tot wanneer is het zo dat buitenspel voor de overtreding gaat. Bijv. Hartman besluit de bal niet op Gimenez te geven, maar geeft hem hoog voor op de tweede paal op Minteh (volgens mij stond hij daar?) en de verdediger besluit alsnog om Gimenez vast te houden. Wordt er dan alsnog geen penalty gegeven omdat Gimenez in buitenspelpositie staat? Of als de voorzet van Hartman van de zijlijn gegeven wordt ipv van in de 16 is de situatie de conclusie dan precies hetzelfde of zorgt er iets in de regels dan voor dat het dan wel een strafschop is ipv buitenspel?

Ik vergelijk deze situatie ook niet echt met woensdag, maar het is meer dat ik dit nu afvraag door de situatie die er woensdag was haha.

14 minuten geleden zei Beppu:

Een vergelijkbaar geval is denk ik de kwartfinale tegen Rusland op het EK 2008, waar een Rus rood krijgt, maar wordt ingetrokken omdat van Nistelrooy (geloof ik) werd afgevlagd. 

Wat ik net op google kon vinden is dat de bal over de lijn was geweest en dat daardoor de tweede gele kaart ingetrokken werd. Kan de beelden niet zo snel vinden dus geen idee hoe die situatie precies was en of het dan terecht is om geen tweede gele kaart te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bas huijsmans:

Ik bedoel het meer in de zin van: Tot wanneer is het zo dat buitenspel voor de overtreding gaat. Bijv. Hartman besluit de bal niet op Gimenez te geven, maar geeft hem hoog voor op de tweede paal op Minteh (volgens mij stond hij daar?) en de verdediger besluit alsnog om Gimenez vast te houden. Wordt er dan alsnog geen penalty gegeven omdat Gimenez in buitenspelpositie staat? Of als de voorzet van Hartman van de zijlijn gegeven wordt ipv van in de 16 is de situatie de conclusie dan precies hetzelfde of zorgt er iets in de regels dan voor dat het dan wel een strafschop is ipv buitenspel?

Ik vergelijk deze situatie ook niet echt met woensdag, maar het is meer dat ik dit nu afvraag door de situatie die er woensdag was haha.

Wat ik net op google kon vinden is dat de bal over de lijn was geweest en dat daardoor de tweede gele kaart ingetrokken werd. Kan de beelden niet zo snel vinden dus geen idee hoe die situatie precies was en of het dan terecht is om geen tweede gele kaart te geven.

Ah ja, je hebt gelijk ja! Vreemde situatie was dat.

Interessante kwestie inderdaad. Ik denk dat dan alsnog geen penalty wordt gegeven omdat er een overtreding op een speler wordt gemaakt die zich in buitenspelpositie begeeft. Als is dit wel heel vreemd, want dan krijg je natuurlijk een situatie waarin een speler een tikkie uit kan delen aan een ander wanneer hij buitenspel staat en er in theorie mee weg kunnen komen.

Mocht je hier achter komen of contact hebben gezocht met Roeloef Luinge, laat het even weten;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Beppu:

Interessante kwestie inderdaad. Ik denk dat dan alsnog geen penalty wordt gegeven omdat er een overtreding op een speler wordt gemaakt die zich in buitenspelpositie begeeft. Als is dit wel heel vreemd, want dan krijg je natuurlijk een situatie waarin een speler een tikkie uit kan delen aan een ander wanneer hij buitenspel staat en er in theorie mee weg kunnen komen.

Of een andere situatie inderdaad als dezelfde bal wordt gegeven als nu alleen Paixao schiet de bal en hij schiet hem naast of over ofzo. Dan krijg je ook een rare situatie haha

3 minuten geleden zei Beppu:

Mocht je hier achter komen of contact hebben gezocht met Roeloef Luinge, laat het even weten

Zodat ik de professionele hulp kan krijgen die ik dan nodig zal hebben?:classic_tongue:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bas huijsmans:

9 minuten geleden zei Beppu:

Ah ja, je hebt gelijk ja! Vreemde situatie was dat.

Mocht je hier achter komen of contact hebben gezocht met Roeloef Luinge, laat het even weten;c

In dit hypothetische geval is het een penalty, want buitenspel is pas een overtreding als de bal naar die speler toegaat, of hij een poging doet om de bal te spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Renato:

Al verloor PSV vorig seizoen wel van de ploegen die degradeerde, dus zo makkelijk is dat blijkbaar niet;)

En dat is nu totaal ook het geval 0-4 winst bij Almere, 1-3 bij Vitesse, 2-0 op Utrecht etc :classic_ninja:

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites