Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei MetalMichael:

Hoe had je dat gehad willen hebben?

Je reserves dus, zoals in mijn vorige post staat.

Nogmaals, het gaat om speelminuten en speelritme van de reserves, aangevuld met o21 spelers.

Daarna moet de club kampioen worden van de Tweede Divisie en hopen dat een Jong-ploeg in de Eerste Divisie in het rechterrijtje komt. Dan komt die club in aanmerking voor een promotie/degradatie-duel.

Lukt alles direct, dan heeft Feyenoord vanaf 2023/2024 een Jong-ploeg in de KKD.

bron:  https://sportnieuws.nl/voetbal/binnenland/dit-moet-voorjaarskampioen-feyenoord-onder-21-doen-om-jong-feyenoord-in-kkd-te-krijgen/

Duidelijk nog niet gelukt helaas, hoop snel wel :)

Ik staak de strijd verder reserves kunnen natuurlijk ook veranderen in basisspelers, daar laat ik het bij. Nee laat ik niet bij jullie zijn/worden genaaid in deze hele Ajax mallaise.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei neva:

En dan mag je spelers ouder dan 23 niet opstellen, dus die kunnen dan alsnog geen speelminuten maken. 

Serieus? Wordt toch altijd al jarenlang geklaagd bijvoorbeeld Jong Ajax te goed is? Dat is dus altijd met 23 jarigen of jonger geweest, interessant... 

Ik zie net wel keepers wel 25 of jonger mogen zijn op de site van KNVB. 

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Kyrill:

Serieus? Wordt toch altijd al jarenlang geklaagd bijvoorbeeld Jong Ajax te goed is? Dat is dus altijd met 23 jarigen of jonger geweest, interessant... 

Ik zie net wel keepers wel 25 of jonger mogen zijn op de site van KNVB. 

Nee, want die leeftijdsregels zijn tussendoor geregeld aangepast. Het klagen blijft, maar het is lang niet meer zo erg als in de beginjaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei MarcFR:

01-11 pas uitspelen is keihard in het nadeel van Feyenoord. Daarmee zeg je als KNVB: prima, gooi maar meerdere keren wat op het veld. We staken en plannen en later moment voor het restant. Dan word het heel ongeloofwaardig en uitnodigend om de boel te saboteren. Het had vanmiddag 0-6, 0-7 kunnen worden. In november kan de vlag er heel anders bij hangen bij ajax.

Morgen 12.00 uitspelen en woensdagavond 21.00 tegen Volendam was gewoon een optie geweest maar houd de driehoek in Amsterdam weer tegen. Belachelijk.

Zo’n pot als Ajax Feyenoord moet je vandaag gewoon uitspelen. Dan wachten de teams maar 1,5 tot 2 uur totdat al het publiek weg is. Nu wordt Feyenoord behoorlijk benadeeld. Stel die pot van Volendam maar lekker uit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Vitesse88:

Zo’n pot als Ajax Feyenoord moet je vandaag gewoon uitspelen. Dan wachten de teams maar 1,5 tot 2 uur totdat al het publiek weg is. Nu wordt Feyenoord behoorlijk benadeeld. Stel die pot van Volendam maar lekker uit. 

Nog los van het blessurerisico, wat denk je precies dat er gaat gebeuren als de Ajax-hooligans erachter komen dat er weer gevoetbald wordt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Feyenoord eist dat de 0-3 tegen Ajax de eindstand is van de gestaakte Klassieker. Vandaag voert de KNVB topoverleg over de afhandeling van de kraker, waarbij directeur Dennis te Kloese opnieuw stevig zal aandringen dat Feyenoord tegen het uitspelen van het restant in november is.

Gisteravond hebben de Rotterdammers dat orgaan al luid en duidelijk laten weten dat het wat Feyenoord betreft gewoon 0-3 wordt. Feyenoord vindt een Rotterdamse terugkeer naar de Arena deze week onwenselijk en wil het duel ook niet later dit seizoen hervatten. Als het competitiebestuur dat wel een prima oplossing zou vinden, komt Feyenoord hoe dan ook in het verweer. Desnoods via de rechter, fluisteren ze in Rotterdam.

Heel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei MarcFR:

Feyenoord eist dat de 0-3 tegen Ajax de eindstand is van de gestaakte Klassieker. Vandaag voert de KNVB topoverleg over de afhandeling van de kraker, waarbij directeur Dennis te Kloese opnieuw stevig zal aandringen dat Feyenoord tegen het uitspelen van het restant in november is.

Gisteravond hebben de Rotterdammers dat orgaan al luid en duidelijk laten weten dat het wat Feyenoord betreft gewoon 0-3 wordt. Feyenoord vindt een Rotterdamse terugkeer naar de Arena deze week onwenselijk en wil het duel ook niet later dit seizoen hervatten. Als het competitiebestuur dat wel een prima oplossing zou vinden, komt Feyenoord hoe dan ook in het verweer. Desnoods via de rechter, fluisteren ze in Rotterdam.

Heel goed.

Prima toch. 0-3 en klaar is kees. Alles en iedereen identificeren die binnen een straal van 50 meter bij de hoofdingang stond, levenslang stadionverbod en weer door. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Nom de Guerre:

0-3 is nog netjes. Ik sluit niet uit dat de score hoger was uitgevallen als er door was gespeeld in de tweede helft. 

Ik had een schokeffect verwacht van de beste Ajax coach allertijden en dat er een mooie 4-3 overwinning zou komen. Feyenoord komt zoals altijd weer goed weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Nom de Guerre:

0-3 is nog netjes. Ik sluit niet uit dat de score hoger was uitgevallen als er door was gespeeld in de tweede helft. 

Even een mindfuck: als slot praat over " pure competitievervalsing" omdat Ajax normaliter dat laatste half uur "kapot" zou zijn, omdat ze die wedstrijd van donderdag nog in de benen hebben, is dat dan niet per definitie überhaupt competitievervalsing dat die wedstrijd gespeeld wordt, terwijl beide ploegen niet dezelfde rust gehad hebben?

Is even een lolletje overigens en niet heel erg serieus bedoeld, maar die hele competitievervalsing opmerking wordt wel heel erg snel getrokken en vind ik wat overdreven. 

Neemt niet weg dat ik Feyenoord een 0-6 of 0-7 overwinning zo zou geven. Alleen al om die Jan van fucking halst die roept dat ze er alles aan gedaan hebben: bullshit. Dan hang je netten op. 

En het is idd belachelijk dat je daar als Feyenoord nu de dupe van wordt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Even een mindfuck: als slot praat over " pure competitievervalsing" omdat Ajax normaliter dat laatste half uur "kapot" zou zijn, omdat ze die wedstrijd van donderdag nog in de benen hebben, is dat dan niet per definitie überhaupt competitievervalsing dat die wedstrijd gespeeld wordt, terwijl beide ploegen niet dezelfde rust gehad hebben?

Is even een lolletje overigens en niet heel erg serieus bedoeld, maar die hele competitievervalsing opmerking wordt wel heel erg snel getrokken en vind ik wat overdreven. 

Wat is de mindfuck? Het is de realiteit. Een realiteit waar Feyenoord overigens al jarenlang haar wedstrijden na een Europese speelronde mee werkt. Het is nu voor het eerst in tijden dat die rollen eens zijn omgedraaid. Dat gegeven heeft natuurlijk niets met competitievervalsing te maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Urbeto:

Wat is de mindfuck? Het is de realiteit. Een realiteit waar Feyenoord overigens al jarenlang haar wedstrijden na een Europese speelronde mee werkt. Het is nu voor het eerst in tijden dat die rollen eens zijn omgedraaid. Dat gegeven heeft natuurlijk niets met competitievervalsing te maken. 

:classic_laugh: Als het competitievervalsing is, dat Feyenoord niet gebruik kan maken van de, ja hoe zullen we het noemen, "vermoeidheidsperiode" van Ajax, dan is het per definitie competitievervalsing dat Feyenoord gebruik KAN maken van die "vermoeidsheidsperiode".  Dat dat de "realiteit" is waar Feyenoord ook jaren mee te maken heeft gehad, begrijp ik. Dat het geen excuus is, had ik volgens mij in mijn vorige post wel redelijk duidelijk gemaakt. Mocht die niet over komen, dan nog maar een keer voor de zekerheid: In geen geval probeer ik goed te praten wat er gebeurd is of dat Feyenoord niet in zijn recht staat om bepaalde dingen te eisen.

Ik stipte alleen even, in deze vorm, de hypocrisie van de opmerking "competitievervalsing" aan. 

Dat jij daar dan weer een Pro-Feyenoord mening over hebt, daar was ik me 8 discussies geleden al bewust van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Als het competitievervalsing is, dat Feyenoord niet gebruik kan maken van de, ja hoe zullen we het noemen, "vermoeidheidsperiode" van Ajax, dan is het per definitie competitievervalsing dat Feyenoord gebruik KAN maken van die "vermoeidsheidsperiode".  Dat dat de "realiteit" is waar Feyenoord ook jaren mee te maken heeft gehad, begrijp ik. Dat het geen excuus is, had ik volgens mij in mijn vorige post wel redelijk duidelijk gemaakt. Mocht die niet over komen, dan nog maar een keer voor de zekerheid: In geen geval probeer ik goed te praten wat er gebeurd is of dat Feyenoord niet in zijn recht staat om bepaalde dingen te eisen.

Ik stipte alleen even, in deze vorm, de hypocrisie van de opmerking "competitievervalsing" aan. 

Dat jij daar dan weer een Pro-Feyenoord mening over hebt, daar was ik me 8 discussies geleden al bewust van. 

Het staat Ajax volledig vrij zich niet te plaatsen voor Europees voetbal als ze dat niet willen. De regels en gevolgen voor het schema zijn vooraf bekend. Competitievervalsing zou ik dat dan ook niet willen noemen. Wat wel competitievervalsing is, en dit punt heb ik al gelijk aangehaald toen destijds deze stakingsregels werden geintroduceerd, is dat je als fans een wedstrijd stil kan laten leggen als het even niet loopt/je beste speler geblesseerd is/er een jandoedel aan het roer staat en je wil wachten op een betere trainer.

Dat is de omgekeerde wereld, want de macht komt nu bij de fans te liggen. Daar doelt Slot ook vooral op. Zonder externe invloeden had deze wedstrijd gewoon uitgespeeld en had Ajax inderdaad misschien nadeel gehad van het feit dat ze nu op donderdag spelen. Maar dat laatste is toch echt een keuze van de club zelf geweest. 

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei PJHoutman:

Het staat Ajax volledig vrij zich niet te plaatsen voor Europees voetbal als ze dat niet willen. De regels en gevolgen voor het schema zijn vooraf bekend. Competitievervalsing zou ik dat dan ook niet willen noemen. Wat wel competitievervalsing is, en dit punt heb ik al gelijk aangehaald toen destijds deze stakingsregels werden geintroduceerd, is dat je als fans een wedstrijd stil kan laten leggen als het even niet loopt/je beste speler geblesseerd is/er een jandoedel aan het roer staat en je wil wachten op een betere trainer.

Dat is de omgekeerde wereld, want de macht komt nu bij de fans te liggen. Daar doelt Slot ook vooral op. Zonder externe invloeden had deze wedstrijd gewoon uitgespeeld en had Ajax inderdaad misschien nadeel gehad van het feit dat ze nu op donderdag spelen. Maar dat laatste is toch echt een keuze van de club zelf geweest. 

Dit is zeker waar.

Denk alleen dat Feyenoord het nooit voor elkaar krijgt reguliere zege te krijgen. Groningen heeft al die wedstrijden vorig jaar ook uit moeten spelen. Willem II - NAC is ook uitgespeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei timpy00:

Dit is zeker waar.

Denk alleen dat Feyenoord het nooit voor elkaar krijgt reguliere zege te krijgen. Groningen heeft al die wedstrijden vorig jaar ook uit moeten spelen. Willem II - NAC is ook uitgespeeld.

Het enige verschil dat ik kan bedenken is dat Feyenoord als uitspelende club zonder bezoekende supporters nu 0,0 schuld aan deze situatie heeft.

Maar ik denk ook dat het sportieve argument niet op gaat en dat de KNVB gewoon gaat inzetten op uitspelen wedstrijd om de competitie zo eerlijk mogelijk te houden om gezeik aan het eind te voorkomen.

Zou mijn voorkeur trouwens ook hebben, ongeacht de gevolgen voor Feyenoord. Als je dit nu als precedent neerzet trek je weer een beerput open. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei PJHoutman:

Het enige verschil dat ik kan bedenken is dat Feyenoord als uitspelende club zonder bezoekende supporters nu 0,0 schuld aan deze situatie heeft.

Maar ik denk ook dat het sportieve argument niet op gaat en dat de KNVB gewoon gaat inzetten op uitspelen wedstrijd om de competitie zo eerlijk mogelijk te houden om gezeik aan het eind te voorkomen.

Zou mijn voorkeur trouwens ook hebben, ongeacht de gevolgen voor Feyenoord. Als je dit nu als precedent neerzet trek je weer een beerput open. 

Had Ajax bij FC Groningen ook toch vorig jaar? Konden de supporters die er wel waren niks aan doen, was al vrij snel dat dat gebeurde en moest toen ook later uitgespeeld worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Elsjorro1990:

:classic_laugh: Als het competitievervalsing is, dat Feyenoord niet gebruik kan maken van de, ja hoe zullen we het noemen, "vermoeidheidsperiode" van Ajax, dan is het per definitie competitievervalsing dat Feyenoord gebruik KAN maken van die "vermoeidsheidsperiode".  Dat dat de "realiteit" is waar Feyenoord ook jaren mee te maken heeft gehad, begrijp ik. Dat het geen excuus is, had ik volgens mij in mijn vorige post wel redelijk duidelijk gemaakt. Mocht die niet over komen, dan nog maar een keer voor de zekerheid: In geen geval probeer ik goed te praten wat er gebeurd is of dat Feyenoord niet in zijn recht staat om bepaalde dingen te eisen.

Eigenlijk verwoordt PJ al de strekking van wat ik anders geantwoord had, dus ik zal het enkel nog even aanvullen. Het is inderdaad geen excuus. Feyenoord won afgelopen seizoen in Amsterdam nadat het drie dagen daarvoor nog tegen Shakhtar Donetsk speelde terwijl Ajax de hele week vrij was geweest. Feyenoord moest vervolgens diep gaan in Amsterdam, maar sleepte op basis van uitstekend opgetrainde fitheid tóch de overwinning uit het vuur. Nu waren de rollen qua speelschema enigszins omgedraaid. Niet alleen speelde Ajax gisteren een al verloren wedstrijd, ook zou nu de fase aanbreken waarbij Feyenoord naast de mentale tikken die Ajax al te verduren kreeg vóór rust, ook fysiek er overheen kon klappen.

Die unieke kans is Feyenoord door deze onbeschaafde en moedwillige staking ontnomen. Dát is competitievervalsing. De voetbalagenda waar we in Europa al decennialang mee werken nu opeens aangrijpen en aanstippen als competitievervalsing, hoe gekscherend je dat ook al dan niet bedoelt, is dat natuurlijk niet. Dat heeft echt niets met hypocrisie te maken. Of met mijn clubvoorkeur, daar je dat steeds maar aan blijft halen. 

Het zou je sieren om als Ajax(supporter) écht hand in eigen boezem te steken, in plaats van deze als 'dit is geen excuus' verpakte klaagzucht over hoe de beginsituatie ook al competitievervalsing was. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei timpy00:

Had Ajax bij FC Groningen ook toch vorig jaar? Konden de supporters die er wel waren niks aan doen, was al vrij snel dat dat gebeurde en moest toen ook later uitgespeeld worden.

Klopt, maar Ajax wilde toen zelf door omdat het 0-0 stond. Dat bedoel ik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei PJHoutman:

Klopt, maar Ajax wilde toen zelf door omdat het 0-0 stond. Dat bedoel ik. 

Ah zo snap je punt. Deze hele situatie geeft ook wel aan dat de vervolgstappen ook niet helemaal doordacht zijn door de KNVB. Want dit soort dingen hadden ze natuurlijk vast kunnen leggen, dat in dit geval Feyenoord als meest benadeelde ploeg zeggenschap heeft over in leeg stadion uitspelen of stand wordt uitslag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites