Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

Leuke loting jongens maar kan wel pittig worden. Als je Rangers ziet, kan ik me niet voorstellen Celtic ineens wel super goed is.. 

En "alweer" Lazio Roma man man man. Atletico Madrid is natuurlijk de favoriet maar als meezit kan Feyenoord denk wel 2e worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-8-2023 om 17:02 zei putdus:

Meeste aankopen zijn leuk voor de subtop van Nederland maar als je een stap wilt maken komen ze zwaar te kort.

Stengs, zerrouki vd Belt enz zijn typisch Feyenoord aankopen van een aantal jaar terug. En ze doen het zo weer…

Aankopen:

Ueda: Verbetering t.o.v. Danilo. Investering met het oog op het vertrek van Gimenez volgende zomer.

Ivanusec: Beter dan welke rechtsbuiten we ook hebben, hierdoor kan Paixao naar rechts. 

Stengs: Verwacht dat hij met Timber concurreert voor de nummer 8 en met Lingr voor de nummer 10. Afwachten wat daaruit gaat komen. Verdient wel echt veel geld, dus moet een hoop laten zien wil deze transfer goed uitpakken. 

Nieuwkoop: Op sommige punten beter dan Pedersen, andere punten wat minder.

Zerrouki: Was haast een voorwaarde voor Slot om te blijven leek het haast wel. Ben er niet kapot van, maar zorgt wel voor concurrentie op niveau voor de 6 positie. 

Van de Belt: A-typische Feyenoordtransfer eigenlijk. Voor 850k de beste speler uit de kkd gehaald. Goede transfer wat dat betreft, al kan hij het niveau nu nog (lang) niet aan. Had een verhuur logisch gevonden.

Beelen: Ook van Zwolle, backup achter Trauner, die je in principe niet had. Heeft al wel laten zien dat hij in potentie die 3,5 miljoen zeker wel waard is. 

Van Sas: Tsja, extra doelman was wat mij betreft niet nodig geweest, maar als je over de transfer leest, dan lijkt het haast een soort buitenkansje te zijn. Benieuwd wat zijn rol volgend jaar wordt. 

Ik denk dat je je een beetje vergist in de gaten die Feyenoord in de selectie had, zeker met het vertrek van de huurlingen. Daar heb je er nu nog maar twee van, dus voor de lange termijn is dat prettig. 

Kortom: Veel transfers nodig geweest om gaten in de selectie op te vullen. Met Het vertrek van Hendriks heb je eigenlijk alleen voor Hancko niet echt een gelijkaardige vervanger. 

Selectiebreedte:

GK: Bijlow, Wellenreuter. Zelfde bezetting als vorig jaar, maar dan nu beide onder contract.

DL: Hartman, Lopez. Was prima, blijft prima

DC: Trauner, Hancko en Geertruida als basismateriaal, Beelen als reserve. Gok dat Geertruida in eerste instantie back-up voor Trauner en Hancko zal zijn. 

DR: Geertruida, Nieuwkoop. Prima, je kunt met beiden aankomen denk ik. 

DM: Wieffer, Zerrouki. Beiden op één middenveld wordt denk ik lastig in de tactiek van Slot. Aangezien ik Timber niet echt als 6 zie, heb je hier dus een gat in je selectie opgevuld. Had ik liever iemand anders gezien, ja dat en wie moet genoegzaam bekend zijn hier. Die speelt nu bij Ajax.

CM: Stengs / TImber. Benieuwd wie de strijd gaat winnen. Zou ook nog per tegenstander kunnen verschillen. Je hebt vorig jaar Timber gehaald als toekomstige vervanger voor Kokcü, dus ja... Snap ergens ook wel dat ze die niet verder 1 op 1 hebben vervangen en het geld in de rest van de selectie hebben gestopt. We wachten het af. Wellicht in de loop van het seizoen hier ook kansen voor Milambo en Zechiël?

AM: Lingr/Stengs. Lingr heeft een interessant profiel als ik het zo lees. Veel energie, loopwerk en kan ook nog een beetje voetballen. Erg benieuwd naar, want klinkt als een speler waar ik wel van zou kunnen genieten. Ook wel iets wat de eerste wedstrijden ontbrak. 

AML: Ivanusec, Sauer. Idrissi had, zeker aan het eind van het seizoen prima cijfers. Toch ben ik blij dat ze naar een andere optie hebben gekeken. Dit zou icm Hartman best eens kunnen werken, daar Ivanusec erg de neiging heeft om naar binnen te zwerven. 

AMR: Paixao, Jahanbaksh, Minteh. Paixao is voor de basis een upgrade, waar Ali een goede invaller is. En dan doel ik vooral op dat hij goed in invallen is. Brengt dan altijd wel wat, hoewel het kwalitatief misschien niet helemaal het gewenste niveau is voor de basis. Verder ook echt een mooi mens. Als je op de flimpjes op de socials ziet hoe hij met mensen omgaat, echt een voorbeeldprof. Of je nou de koffiejuffrouw of DtK zelf bent, hij zal altijd netjes even goedemorgen zeggen en een praatje maken. Ik denk dat hij erg belangrijk is om het team heen. Met Minteh heb je een ander type, waarmee je dus kan wisselen naar wat de wedstrijd nodig heeft.

SP: Gimenez, Ueda. Denk dat je hier misschien wel het meest vooruit bent gegaan tov vorig jaar. Gimenez die er vanaf speelronde 1 staat, ondanks zichtbare vermoeidheid na de Goldcup en Ueda is zijn toekomstige vervanger. Upgrade tov Danilo, die het niet slecht gedaan heeft, maar nooit de vaste opvolger van Gimenez ging worden.

Conclusie: Over de gehele linie zie ik niet heel veel "typische Feyenoord aankopen".  Daar zou je Stengs en Zerrouki misschien onder kunnen scharen, maar de rest zit wel iets van visie of idee achter. Je bent wellicht bij de eerste 11 iets zwakker geworden, door het verlies van Kokcu, die vorig jaar echt heel belangrijk was, maar bij de eerste 22 ben je echt veel beter. En, ook belangrijk, meer spelers die je zelf onder contract hebt en dus geld op kunnen gaan leveren. 

Heb Dilrosun uit het overzicht gehouden omdat de verwachting is dat hij nog vertrekt. Dure misser gebleken, maar itt Alireza vind ik hem geen goede invaller. Heeft teveel tijd en ritme nodig om een beetje in zijn spel te komen. Te veel miss, te weinig hit. En dan ook nog eens een negatieve uitstraling in het veld, helpt ook niet mee. 

In de ideale wereld had je Kokcu wel één op één vervangen en een linksbenige back-up achter Hancko gehaald, maar goed, je kunt je salarishuis niet oneindig blijven uitbreiden, zonder dat het financiële risico's met zich meebrengt. Dan had je bijvoorbeeld Ueda niet kunnen halen, en een tweede spits moeten huren, waarna je volgend jaar weer zit qua vervanger voor Santi. Nu kun je Ueda een jaar lang laten wennen en heb je gewoon een goede reserve / invaller / optie, of had je bijvoorbeeld Ivanusec moeten laten lopen. Denk dat dat zo'n beetje de overwegingen zijn geweest, samen met wat ik eerder zei over Timber. 

Bewust geen waardeoordeel aan deze transferpreriode gehangen, want het is altijd afwachten of spelers renderen (weinig mensen die bijvoorbeeld Stengs, Ivanusec en Lingr echt veel hebben zien spelen vorig jaar) binnen onze tactiek en of de individuele puzzelstukjes in elkaar vallen.

bewerkt door MetalMichael
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 31-8-2023 om 19:19 zei himan:

Sevilla wint wel altijd de Europa League hè, dan moet iemand ook 2e worden. Lens of PSV? 

Klopt maar in de CL zijn ze al jaren echt bepaald niet goed met hooguit sporadisch heel soms een laatste 16 maar dat is het dan maar ook....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Matchday 1 | Feyenoord - Celtic FC
dinsdag 19 september 21:00

Matchday 2 | Atlético Madrid - Feyenoord
woensdag 4 oktober 18:45

Matchday 3 | Feyenoord - Lazio
woensdag 25 oktober 18:45

Matchday 4 | Lazio - Feyenoord
dinsdag 7 november 21:00

Matchday 5 | Feyenoord - Atlético Madrid
dinsdag 28 november 21:00

Matchday 6 | Celtic - Feyenoord
woensdag 13 december 21:00

Meh, jammer dat 2 thuiswedstrijden op dinsdag zijn in plaats van woensdag. Dinsdag train ik namelijk zelf. Gelukkig wel alle dinsdagen om 21.00 uur, dus 2e helft lekker in kantine kijken dan.

Gimenez dus geschorst in de thuiswedstrijd tegen Celtic en op bezoek bij Atletico. Eindigen in Glasgow is denk ik ook niet ideaal, doe je liever in de eigen Kuip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-5-2023 om 21:49 zei 007mark:

Aankopen

We beginnen zo ver mogelijk achterin, met een linker centrale verdediger: Johan Bangsbo (IFK Göteborg). Zat ook nog even te denken aan Jarred Brathwaite, die een goede huurperiode bij PSV achter de rug heeft. Maar die gaat natuurlijk nooit op de bank plaatsnemen achter Hancko. Daarom een talentvolle jongen uit Zweden. Vooral heel sterk aan de bal, maar wint ook vaak balbezit terug. Pas 20 jaar en jeugdinternational, dus past wel in het profiel wat Feyenoord tegenwoordig zoekt. Contract tot dec. 2025, maar spelers uit deze regionen kosten meestal alsnog niet veel geld.

Dan richting een rechtsback, waar ik Elias Jelert (FC Copenhagen) naar voren schuif. Heeft zich als 19-jarige daar gedurende het seizoen in de basis gespeeld en doet dat zeer verdienstelijk. Komt van alle U23 rechtsbacks, die niet in de top-5 competities spelen, het meest in de buurt van Geertruida's prestaties. En doet het zelfs verdedigend zelfs beter.

Linksbuiten gaan jullie een naam tegenkomen die waarschijnlijk niet snel verwacht wordt. Dat is namelijk ex FC Twente-speler Keito Nakamura (LASK Linz). Heeft daarna nog gespeeld in Japan en België, maar in zijn tweede seizoen bij LASK Linz is hij vaste basisspeler en doet dat heel verdienstelijk. Speelt alles en is dit seizoen betrokken geweest bij 24 doelpunten. Wat mij betreft indrukwekkende cijfers voor een buitenspeler en daar kwam bij Feyenoord dit seizoen, mede door veel rouleren, niemand aan. Contract tot de zomer van 2025.

Een speler waar we dit seizoen beducht voor waren was Gustav Isaksen (FC Midtjylland), tijdens de ontmoetingen in de Europa League. Speelt wat meer wedstrijden dan de Japanner hierboven, maar is ook eventjes betrokken bij 25 doelpunten dit seizoen. Kunnen we best gebruiken vanaf de zijkant en is pas 22 jaar. Ook in de diverse jeugdelftallen van Denemarken is hij productief geweest, dus dit lijkt mij een top signing voor komend seizoen. Zal ook vast niet heel goedkoop zijn, maar met de Champions League miljoenen en het binnenkomende bedrag voor Kökcü mogen we ook best investeren in dit soort aankopen.

Als 2e spits kun je heel makkelijk Thijs Dallinga roepen, maar dat zie ik eigenlijk niet gebeuren. Dan hadden we maar het lef moeten hebben om hem een jaartje eerder te halen. Zou een kijken en proberen of het mogelijk is Kevin Kelsy (Shakthar Donetsk) te halen. Speelt daar pas sinds de winter, maar als invaller toch al een aantal doelpunten gemaakt. Waaronder de 7-1 tegen ons haha. Jongen van 18 jaar uit Valencia, met ook nog een lang contract. Dus is misschien een long shot, maar wie weet. Anders acht ik de kans vrij groot met de recente berichtgeving dat het Ricardo Pepi gaat worden.

Verder ook nog heel benieuwd wat er uit de hoge Latijnse hoed (sombrero dus) van Te Kloese gaat komen, of vanuit de scouts. Hopelijk hebben ze weer enkele voltreffers. Met mijn 'aankopen' komen we in ieder geval uit op deze squad depth:

image.png.3f46eacc498309cf06a2a1ed4f366778.png

Verder nog in de selectie: Jaimy Kroesen, Mimeirhel Benita, Mohamed Taabouni, Javairo Dilrosun, Antoni Milambo, Patrick Walemark, Danilo

Sommige spelers kwamen wel in het geruchtencircuit van Feyenoord, maar uiteindelijk geen één die heeft getekend in de Kuip. Was zelf toch benieuwd waar ze dan zijn beland.

Johan Bangsbo: Gebleven bij Göteborg en inmiddels 19 wedstrijden gespeeld in het 1e. Speelt ook eigenlijk alles daar, en vertegenwoordigd een transferwaarde van 1,5 miljoen.

Elias Jelert Kristensen: Deze zomer zijn contract verlengd en blijft dus bij FC Kopenhagen. Gaan ook Champions League spelen, dus grote kans dat hij volgende zomer niet meer haalbaar is.

Keito Nakamura: Heeft wel een mooie transfer gemaakt naar Stade Reims. De Fransen betaalden maarliefst 12 miljoen voor de Japanner. Denk te gortig voor Feyenoord, terwijl wij voor een lager bedrag Luca Ivanusec dus hebben gehaald.

Gustav Isaksen: Bleek uiteindelijk ook onhaalbaar, waardoor Yankuba Minteh als rechtsbuiten is gehuurd. Wel gaan we Isaksen wederom tegen komen in een Europees toernooi, want is voor 12 miljoen naar Lazio Roma gegaan.

Kevin Kelsy: Geen transfer gemaakt en speelt dus nog voor Shakthar. Staat daar nog niet in de basis. Met Ueda hebben wij denk ik een duurdere, maar ook betere speler gehaald. Die er dus ook direct staat als het nodig is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bas huijsmans:

Volgende week zaterdag dus de verkoop voor Passe-Partouts voor legioenkaarthouders. Helaas wel maar 1 per legioen kaart....

Als je er meer aan wilt schaffen mag je ook haast een tweede hypotheek afsluiten tegenwoordig. Wat een bedragen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites