Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

Citaat

'Feyenoord wil linksback Bjørkan huren'

Fredrik André Bjørkan was zaterdagavond aandachtig toeschouwer bij Feyenoord. De 24-jarige verdediger zat volgens het Algemeen Dagblad op de tribune in De Kuip. De Noor lijkt de volgende aanwinst te gaan worden van de Rotterdammers.

Bjørkan moet op huurbasis overkomen van Hertha BSC. De linksback was in het verleden ook al een target van Feyenoord, maar koos toen voor een overstap naar de Duitse club. Bjørkan speelde in Noorwegen voor Bodø/Glimt.

De mogelijke komst van Bjørkan is opvallend. Feyenoord heeft met Quilindschy Hartman en Marcos Lopez twee opties voor de linksback. Al heeft de Peruaan een blessure opgelopen in de oefenwedstrijd tegen Willem II. Ook Dávid Hancko heeft bewezen tegen FC Emmen prima te kunnen spelen op die plek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeau. Op een gegeven moment ging het even best lekker. Wat een ongekende weelde zo´n brede diverse selectie. Hancko is qua mentaliteit wel een eindbaas. Bjorkan had afgelopen winter transfervrij kunnen komen maar is echt een prima back. Als Grillitsch ook nog komt heb je gewoon op elke positie een dubbele bezetting. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind Feyenoord echt een toffe ploeg hebben qua namen dit jaar. Slot moet er nog ff een team van maken en alle automatismen inslijpen. Maar ik denk dat Feyenoord qua dubbele bezetting en de potentie van spelers in jaren niet zo’n ploeg gehad heeft. 

Als Slot het echt aan de praat krijgt zie ik het ze PSV en misschien zelfs Ajax echt wel lastig maken. Leuk voor de competitie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei MetalMichael:

Huur met koopoptie van 3 miljoen wordt nu gemeld. Dus nadat er een nieuwe Marcos kwam na het vertrek van Senesi, komt er nu een nieuwe Fredrik na het vertrek van Aursnes :D

4 uur geleden zei cimbomcu:

Vond Slot alleen niet zo positief over Gimenez Wat liep hij te draaien daarover gisteren, eigenlijk zegt die voorlopig gaat hij nog lang geen basisspits zijn.

Ging voornamelijk over zijn fitheid en niet over zijn talent. Gaf aan dat hij wel veel kwaliteit heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hoeveel gaten hadden we in de selectie? 

In één transferperiode door de grote inkomsten flinke stappen gezet in het meerjarenplan.

Hoop wel dat dit betekent dat ze Hartman gaan verhuren. Zou mooi zijn als die in 1/2 jaar net als Azarkan richting basisplaatsniveau gebracht kan worden. 

bewerkt door MetalMichael
Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei MetalMichael:

Waarom zie je dat als kritiek dan?

Omdat Feyenoord uit een benarde financiële situatie komt en nu alles op alles lijkt te zetten om maar bij Ajax aan te haken. Dat is een groot risico en ik ben dan ook bang voor een herhaling an het 2005-2011 scenario.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei PJHoutman:

Omdat Feyenoord uit een benarde financiële situatie komt en nu alles op alles lijkt te zetten om maar bij Ajax aan te haken. Dat is een groot risico en ik ben dan ook bang voor een herhaling an het 2005-2011 scenario.

Ah zo. Ik zie dat risico iets minder. Mede doordat er nu veel meer doordacht wordt aangekocht en in een andere leeftijdscategorie wordt gezocht. Heb ik laatst een keer een post aan geweid in dit topic. Daar haalde ik die transferzomer met Makaay, Hofland enzo aan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het wel opmerkelijk dat je eerst die Peruaan haalt, en dan nu die Bjorkan. 2 aankopen voor een backpositie. Dan is het excuus ''Lopez moet nog wennen'' maar dan haal je die Bjorkan niet met een optie tot koop.  Dan heb je ook nog die jeugdspeler en Hancko die daar kunnen spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei cimbomcu:

Ik vind het wel opmerkelijk dat je eerst die Peruaan haalt, en dan nu die Bjorkan. 2 aankopen voor een backpositie. Dan is het excuus ''Lopez moet nog wennen'' maar dan haal je die Bjorkan niet met een optie tot koop.  Dan heb je ook nog die jeugdspeler en Hancko die daar kunnen spelen.

Toch zit er logica achter: 

Na het vertrek van Malacia had Feyenoord geen linksbacks in de selectie. 

Voor de basis werd eerst die back van Roma genoemd, op huurbasis (bleek te duur). Lopez als zijn back-up die het evt volgend jaar kan overnemen. Bjorkan stond vorig jaar al op de radar van de scouting. Huur met optie tot koop lijkt me in zijn geval juist slim, want dan kun je de ontwikkeling van Lopez en Hartman bekijken en op basis daarvan overgaan tot het lichten van de optie of niet.

Zou het gaan om het invullen van de back-up positie, dan zou de noodzaak van een extra linksback minder hoog zijn, maar het gaat om (in principe) de basisplaats. Dan zou je kunnen zeggen: Waarom is Lopez dan gehaald als je Hartman hebt lopen? Die komt terug van een lange knieblessure en heeft, denk ik, de staf positief verrast. Wellicht hadden ze nu een andere keuze gemaakt, maar dat is koffiedik kijken.

Hancko zou ik niet meetellen als back-up. Hij kan daar inderdaad spelen, en prima ook hebben we gezien, maar hij is je eerste keus op LCV.  

bewerkt door MetalMichael
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je serieus wil meedoen voor de titel + een ploeg wil zijn om rekening mee te houden in Europa is het heel normaal dat je elke positie dubbel bezet wil hebben. Niet op elke positie zal jeugd in te passen zijn. Veel verhuren is een goede optie, op termijn heb je allicht een beter opstapje met een ploeg in de KKD. 

Belangrijk is wel dat een club als Feyenoord spelers haalt die je ook nog door kan verkopen. Dat was in vroegere periodes met het terughalen van 3 veteranen in één window wel anders. Nu haal je toch een stuk jongere gasten, beetje scouten.. Net geen toptalenten, maar wel bepaalde kwaliteiten en onbenut potentieel. Twee spelers vallen tegen en verkoop je voor dezelfde prijs of iets minder, maar een Sinisterra en Aursnes zwaai je uit met dikke winst. Prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei MetalMichael:

Toch zit er logica achter: 

Na het vertrek van Malacia had Feyenoord geen linksbacks in de selectie. 

Voor de basis werd eerst die back van Roma genoemd, op huurbasis (bleek te duur). Lopez als zijn back-up die het evt volgend jaar kan overnemen. Bjorkan stond vorig jaar al op de radar van de scouting. Huur met optie tot koop lijkt me in zijn geval juist slim, want dan kun je de ontwikkeling van Lopez en Hartman bekijken en op basis daarvan overgaan tot het lichten van de optie of niet.

Zou het gaan om het invullen van de back-up positie, dan zou de noodzaak van een extra linksback minder hoog zijn, maar het gaat om (in principe) de basisplaats. Dan zou je kunnen zeggen: Waarom is Lopez dan gehaald als je Hartman hebt lopen? Die komt terug van een lange knieblessure en heeft, denk ik, de staf positief verrast. Wellicht hadden ze nu een andere keuze gemaakt, maar dat is koffiedik kijken.

Hancko zou ik niet meetellen als back-up. Hij kan daar inderdaad spelen, en prima ook hebben we gezien, maar hij is je eerste keus op LCV.  

Ik ben zelf gewoon niet zo'n fan van 2 aankopen voor 1 positie, waarvan de 1 de back-up moet zijn van de ander.

Laat ik voorop stellen dat ik absoluut geen idee heb van de financiën van Feyenoord, ze geven iig een stuk meer uit dan ik had verwacht. Dus een back kopen voor paar miljoen plus salaris om dan erachter te komen dat hij nog niet zo ver is, en dan nog 1 huren en evt volgend jaar voor 3/4 miljoen te kopen lijkt mij gewoon teveel van het goede.

Is Feyenoord in staat om voor een back-up enkele miljoenen uit te geven?

Ik ben alweer vergeten wie vorig jaar LB stond als Malacia er een keer niet was.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei cimbomcu:

Dus een back kopen voor paar miljoen plus salaris om dan erachter te komen dat hij nog niet zo ver is, en dan nog 1 huren en evt volgend jaar voor 3/4 miljoen te kopen lijkt mij gewoon teveel van het goede.

Lees dat tweede stukje van me nog eens. Volgens mij leg ik het toch best duidelijk uit. Er is dus ook geen sprake van erachter komen dat hij nog niet zo ver is. 

Verder raad ik de post van Socrates aan, die tweede alinea is zo ongeveer de samenvatting van de post waar ik richting PJ op doelde. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei MetalMichael:

Lees dat tweede stukje van me nog eens. Volgens mij leg ik het toch best duidelijk uit. Er is dus ook geen sprake van erachter komen dat hij nog niet zo ver is. 

Verder raad ik de post van Socrates aan, die tweede alinea is zo ongeveer de samenvatting van de post waar ik richting PJ op doelde. 

Jawel, dat is duidelijk wat Slot zegt.  Maar goed als het financieel blijkbaar uit kan.

Kijk bij Ajax ging Nico weg en komt Wijndal als vervanger, ik zou het gek vinden als Ajax nog een back zou kopen omdat Wijndal verdedigend nog niet goed genoeg is (bijvoorbeeld)

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei cimbomcu:

Jawel, dat is duidelijk wat Slot zegt.  Maar goed als het financieel blijkbaar uit kan.

Slot zegt dat hij nog niet zo ver is, maar jij gaat er van uit dat ze daar nu pas achterkomen in plaats van dat hij 'op de groei' gekocht is. Michael denkt dat dat wel bewust zo is en dat ze nu met Bjørkan dat gat gaan vullen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Socrates:

Als je serieus wil meedoen voor de titel + een ploeg wil zijn om rekening mee te houden in Europa is het heel normaal dat je elke positie dubbel bezet wil hebben. Niet op elke positie zal jeugd in te passen zijn. Veel verhuren is een goede optie, op termijn heb je allicht een beter opstapje met een ploeg in de KKD. 

Belangrijk is wel dat een club als Feyenoord spelers haalt die je ook nog door kan verkopen. Dat was in vroegere periodes met het terughalen van 3 veteranen in één window wel anders. Nu haal je toch een stuk jongere gasten, beetje scouten.. Net geen toptalenten, maar wel bepaalde kwaliteiten en onbenut potentieel. Twee spelers vallen tegen en verkoop je voor dezelfde prijs of iets minder, maar een Sinisterra en Aursnes zwaai je uit met dikke winst. Prima.

Dat valt allemaal nog maar te bezien natuurlijk. Gimenez, Hancko en Szymanski lijken basiswaardige spelers te zijn, maar dat is op basis van een handjevol minuten tegen vrij zwakke tegenstanders. Lopez, Paixaõ, evt. Bjørkan en Bullaude heeft nog niemand in actie gezien. Het is nog veel te vroeg om te zeggen dat dit een goede transferstrategie is gezien de kwetsbare financiële positie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites