Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei 007mark:

Rode Ster vliegt eruit, dus dat is slecht nieuws. Hierdoor moeten Rangers, Dinamo Zagreb en FC Kopenhagen allemaal de CL-groep halen én moet Olympiakos eruit gaat in de EL. Alleen dan komt Feyenoord in Pot 1 terecht. Het is dus een stuk realistischer dat het Pot 2 gaat worden.

Laten we hopen dat het pot 2 wordt. Dan is Rangers uitgeschakeld en PSV door ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Beppu:

Wordt wel weer een vreemdelingenlegioen zo. Doet me een beetje denken aan die jaren onder Gullit/Erwin Koeman dat we de ene na de andere onbekende buitenlander haalde. Het probleem was toen echter dat ze er geen klote van konden. Hopelijk is dat nu beter.

Is ook een beetje de markt in Nederland. Feyenoord heeft over het algemeen ook niet zo'n geluk met spelers van subtoppers. Als een scout twee gelijkwaardige spelers vindt, zal als eerste de voorkeur uitgaan naar een Nederlander of speler uit de eredivisie. Maar goed, dan betaal je inmiddels een hoop extra, zie Zerroukki. Je krijgt vaak gewoon meer waar voor je geld.
Voertaal bij de grote clubs is toch ook al Engels, dus ook dat is het probleem verder niet. 

Snap wel dat het voor Toornstra een extra reden was om een transfer te overwegen, maar denk dat de jongere jongens niet anders gewend zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Beppu:

Wordt wel weer een vreemdelingenlegioen zo. Doet me een beetje denken aan die jaren onder Gullit/Erwin Koeman dat we de ene na de andere onbekende buitenlander haalde. Het probleem was toen echter dat ze er geen klote van konden. Hopelijk is dat nu beter.

Haha, ik heb wel iets meer vertrouwen in de huidige scouting dan in de scouting van destijds. Verder heb je straks natuurlijk gewoon nog steeds een best wel grote Nederlandse kern met Bijlow, Geertruida, Kökcu, Timber, Dilrosun en dan nog op de bank ook de nodige Nederlandse spelers. 

3 minuten geleden zei 007mark:

Is dit zo'n goeie?

Denk eigenlijk dat hij te goed is voor de Eredivisie ja. Zou wel kunnen verklaren waarom ze Toornstra ook zo makkelijk hebben laten gaan, zeker nadat Utrecht ons de hoofdprijs voor Timber heeft laten betalen. Schijnt dat deze beste man best wel wat salaris vraagt en dat heb je door Toorney zo makkelijk te laten gaan toch wat meer ruimte in gekregen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar staat die geldboom in Rotterdam? ;c Allemachtig wat een transfergeweld zeg! Hopen dat het ook toekomstbestendig is en Slot er snel een goed draaiend geheel van weet te maken.

Ik hoop van wel in ieder geval. Een sterkere top van de Eredivisie levert meer strijd op. En dat is nou eenmaal leuker én ook beter voor het Nederlands voetbal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Beppu:

Verschil is ook wel dat er nu nog wat serieuze gasten gescout worden. En dat ze - zo komt het wel over - ook passend bij de speelvisie van de trainer moeten zijn. Daarom vind ik het wel leuk om dit Feyenoord te volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk dezelfde boom als in Eindhoven. Daar vraag ik me ook elk jaar af hoe ze dat voor elkaar krijgen, ondanks het mislopen van CL voetbal. Maar toch kan het blijkbaar allemaal verantwoord, want de club is de afgelopen jaren financieel niet in de problemen geraakt lijkt het.

Leuk dat Feyenoord zich zoveel versterkt en veel breedte in de selectie lijkt te gaan hebben. Daar gaat Slot wel weer een machine van de smeden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zal m.i. beslissend zijn of Kökcu, die zonder Linssen en Toornstra nu waarschijnlijk de leiding gaat krijgen in het druk zetten, die rol goed oppakt. Is van nature natuurlijk best lui. Ging vorig jaar beter met Til, Linssen, Toornstra en Dessers om zich heen, maar die zijn allemaal weg en nu moet hij het doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Gert:

Denk dezelfde boom als in Eindhoven. Daar vraag ik me ook elk jaar af hoe ze dat voor elkaar krijgen, ondanks het mislopen van CL voetbal. Maar toch kan het blijkbaar allemaal verantwoord, want de club is de afgelopen jaren financieel niet in de problemen geraakt lijkt het.

Leuk dat Feyenoord zich zoveel versterkt en veel breedte in de selectie lijkt te gaan hebben. Daar gaat Slot wel weer een machine van de smeden.

Valt toch wel mee laatste jaren? Over het algemeen veel meer ver- dan aankoop. Dit seizoen is het ook best wat huur bijvoorbeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Erwin.:

Valt toch wel mee laatste jaren? Over het algemeen veel meer ver- dan aankoop. Dit seizoen is het ook best wat huur bijvoorbeeld.

Vond het gewoon een mooie gelegenheid om ff op psv te bashen.

Maar voor mijn gevoel komen er de afgelopen jaren wel veel spelers naar psv op vaste en huurbasis. Dat eerste jaar onder Schmidt bijv werd er wel veel geïnvesteerd en dan zonder resultaat. Jongens als Sangare en Max werden voor best wat miljoenen gehaald. Dan dacht ik vooraf waar doen ze het van, maar blijkbaar was er dan wel de ruimte voor, want Psv  kan het financieel, zonder de CL gelden, toch wel bolwerken blijkbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Fabian.:

Nou nou nou, @Kelvin doet ook een goede duit in het zakje hoor

Ik wordt al een paar jaar enkel herinnerd om een schwalbe, dus dat zegt genoeg over de indrukken die ik voetballend heb achtergelaten, denk ik. Maar met terugwerkende kracht hebben we tactisch ook wat steekjes laten vallen, want volgens mij hadden we iets meer voor de lange bal moeten kiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Gert:

Vond het gewoon een mooie gelegenheid om ff op psv te bashen.

Maar voor mijn gevoel komen er de afgelopen jaren wel veel spelers naar psv op vaste en huurbasis. Dat eerste jaar onder Schmidt bijv werd er wel veel geïnvesteerd en dan zonder resultaat. Jongens als Sangare en Max werden voor best wat miljoenen gehaald. Dan dacht ik vooraf waar doen ze het van, maar blijkbaar was er dan wel de ruimte voor, want Psv  kan het financieel, zonder de CL gelden, toch wel bolwerken blijkbaar.

Doe eens lief! ;c. Op zich wel eens hoor. Maar dit jaar gaat Feyenoord toch wel echt los. Dat zijn we natuurlijk helemaal niet gewend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 23-8-2022 om 23:03 zei 007mark:

Rode Ster vliegt eruit, dus dat is slecht nieuws. Hierdoor moeten Rangers, Dinamo Zagreb en FC Kopenhagen allemaal de CL-groep halen én moet Olympiakos eruit gaat in de EL. Alleen dan komt Feyenoord in Pot 1 terecht. Het is dus een stuk realistischer dat het Pot 2 gaat worden.

16 uur geleden zei Michaelinho*:

Laten we hopen dat het pot 2 wordt. Dan is Rangers uitgeschakeld en PSV door ;c

Alle uitslagen gunstig voor Feyenoord vanavond. Op korte termijn dan, in verband met EL-loting. Op lange termijn hadden de bonuspunten van PSV misschien wel belangrijk kunnen zijn in de strijd om plek 6 met Portugal.

Morgen enkel nog hopen dat Apollon Limassol weet te winnen van Olympiacos. Reken er niet op, maar zou mooi cadeautje zijn. Pot 1 is namelijk enorm sterk met AS Roma, Arsenal, Man United, Lazio Roma, Sporting Braga, Rode Ster en Dynamo Kiev tot nu toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei 007mark:

Alle uitslagen gunstig voor Feyenoord vanavond. Op korte termijn dan, in verband met EL-loting. Op lange termijn hadden de bonuspunten van PSV misschien wel belangrijk kunnen zijn in de strijd om plek 6 met Portugal.

Morgen enkel nog hopen dat Apollon Limassol weet te winnen van Olympiacos. Reken er niet op, maar zou mooi cadeautje zijn. Pot 1 is namelijk enorm sterk met AS Roma, Arsenal, Man United, Lazio Roma, Sporting Braga, Rode Ster en Dynamo Kiev tot nu toe.

De kampioen speelt sowieso groepsfase dus ik zou niet weten wat dat uitmaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zat ik in de Ticketshop van Feyenoord te kijken en begrijp ik ineens waar al dat geld vandaan komt wat ze kunnen uitgeven aan nieuwe spelers (jaja, ook uitgaande transfers). Is dus bij Twente-thuis gewoon een vak waar ze 78 euro per ticket voor durven te vragen. Goedkoopste wat nog over is ook 38,- of 44,-. En de wedstrijdjes tegen Sparta en Fortuna zijn niet veel goedkoper. Zijn nog tijden geweest dat ik voor 20,- op zo'n parterrevak zat, niet al te lang geleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-8-2022 om 23:43 zei 007mark:

Apollon dwong door een treffer in minuut 89 nog verlenging en uiteindelijk pingels af. Missen er alleen 3 van de 4. Dit is dus de potindeling:

image.thumb.png.473536595c74d35953ceeb2f6009bbf2.png

Heb een naar voorgevoel dat we dat Roma weer gaan krijgen, maar hoop eigenlijk op: Arsenal, Ferencvaros & Sturm Graz. Haalbare kaart met 1 hele mooie tegenstander. 

EDIT: En niet hele verre awaydays zou ook wel lekker zijn voor de selectie. Dan doel ik vooral op Moldavie of de poolcirkel van Bodo Glimt.

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei 007mark:

Apollon dwong door een treffer in minuut 89 nog verlenging en uiteindelijk pingels af. Missen er alleen 3 van de 4. Dit is dus de potindeling:

image.thumb.png.473536595c74d35953ceeb2f6009bbf2.png

Heb een naar voorgevoel dat we dat Roma weer gaan krijgen, maar hoop eigenlijk op: Arsenal, Ferencvaros & Sturm Graz. Haalbare kaart met 1 hele mooie tegenstander. 

EDIT: En niet hele verre awaydays zou ook wel lekker zijn voor de selectie. Dan doel ik vooral op Moldavie of de poolcirkel van Bodo Glimt.

Doe mij maar Sporting Braga/Rode Ster, Freiburg/Union Berlin en Zürich/Helsinki/Sturm Graz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites