Socrates Geplaatst 27 juli 2022 Share Geplaatst 27 juli 2022 2 minuten geleden zei ReneLeBlanc: Je doet net alsof het een schande is dat je gepasseerd wordt door de opkomst van een tiener, maar dat is natuurlijk een mogelijkheid. Nah, Zalewski heeft zeker talent, maar kwam toch een beetje vanuit het niets. Het was toch echt wel door de zeer matige optredens van Viña zelf dat hij nu de derde man is. 3 minuten geleden zei ReneLeBlanc: Zeker gezien het feit dat de speelstijl van Mou nogal verschilt van de speelstijl van Slot. Bij AS Roma speelde hij veelal als linker-wingback, haast als LM. Dan heb je zelfs onder Mourinho de taak om ook offensief wat bij te dragen. Daarin was hij ronduit matig (Zalewski beduidend een stuk beter) en zelfs ondanks het gegeven dat hij kon leunen op drie CV's was hij gewoon erg kwetsbaar in defensief opzicht. Het 'ergste' vond ik vooral ook dat je het had over Zuid-Amerikaans temperament terwijl Viña juist een zeer flegmatieke voetballer is met een gebrek aan agressiviteit. Het tegendeel is waar. 8 minuten geleden zei ReneLeBlanc: Wij kunnen het niet veroorloven om de beste spelers van een club als Roma te halen Uiteraard niet, maar er zijn weinig clubs die beter worden van de geflopte afdankertjes van subtoppers. Ik denk juist dat Feyenoord vrij goed bezig was met gerichte scouting (de Noren, Trauner, Senesi, Sinisterra) en dan valt dit mij toch wel tegen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 27 juli 2022 Share Geplaatst 27 juli 2022 Szymanski is wel een heerlijk voetballertje zeg. Huur met koopoptie toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 27 juli 2022 Share Geplaatst 27 juli 2022 2 minuten geleden zei Dansmeister: Szymanski is wel een heerlijk voetballertje zeg. Huur met koopoptie toch? 10 miljoen als ik het goed heb. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 27 juli 2022 Share Geplaatst 27 juli 2022 Oh joh, 6-1 winst. Zijn gewoon klaar voor het seizoen dus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 27 juli 2022 Share Geplaatst 27 juli 2022 10 minuten geleden zei Socrates: Nah, Zalewski heeft zeker talent, maar kwam toch een beetje vanuit het niets. Het was toch echt wel door de zeer matige optredens van Viña zelf dat hij nu de derde man is. Bij AS Roma speelde hij veelal als linker-wingback, haast als LM. Dan heb je zelfs onder Mourinho de taak om ook offensief wat bij te dragen. Daarin was hij ronduit matig (Zalewski beduidend een stuk beter) en zelfs ondanks het gegeven dat hij kon leunen op drie CV's was hij gewoon erg kwetsbaar in defensief opzicht. Het 'ergste' vond ik vooral ook dat je het had over Zuid-Amerikaans temperament terwijl Viña juist een zeer flegmatieke voetballer is met een gebrek aan agressiviteit. Het tegendeel is waar. Uiteraard niet, maar er zijn weinig clubs die beter worden van de geflopte afdankertjes van subtoppers. Ik denk juist dat Feyenoord vrij goed bezig was met gerichte scouting (de Noren, Trauner, Senesi, Sinisterra) en dan valt dit mij toch wel tegen. Dat is toch ook hoe het gebeurd in de voetbalwereld? Talenten komen altijd uit het niets en dan is de vraag hoe ze zich staande houden. Kijk bijvoorbeeld naar dezelfde positie waar we nu over praten, linksback. Malacia moest er ook opeens staan en was ook niet één van de allergrootste talenten in de jeugd. Ja, talent had die zeker maar het schommelde heel veel. Speelde een dijk van een wedstrijd tegen Napoli, viel weer wat terug en speelde vervolgens een van de duurste aankopen van Feyenoord (mede door blessures) uit de basis en verlaat ons voor een prachtig bedrag naar een prachtige club. Ik weet niet zo goed wat er precies erg aan is, ik heb beelden gezien van zijn tijd in Brazilië, nog niet eens zo heel lang geleden, en beelden gezien van interlands die die gespeeld heeft. Wat ik daar heb gezien is een ontzettend felle linksback die een sterke tackle heeft en niet bang is om een duel in te gaan. Dat hij dat misschien in Italië niet heeft laten zien, dat zou kunnen. Feyenoord is wel een club die beter kan worden van dat soort geflopte afdankertjes. Ja, vorig jaar heeft de scouting zichzelf overtroffen met de gescoute spelers maar je kan niet altijd zulke toppers blijven scouten en zeker niet voor die prijzen. Toch ben ik van mening dat we straks weer een kwalitatief maar ook kwantitatief sterke selectie zullen hebben en of deze Vina daarbij zit is natuurlijk nog de vraag. Als elke spelers waarmee wij in verband zijn gebracht zou komen zouden we namelijk drie elftallen kunnen opstellen, maar ik vind het een verademing om met dit soort namen in verband gebracht te worden in plaats van bijvoorbeeld Jetro Willems. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RicardoKaka8 Geplaatst 27 juli 2022 Share Geplaatst 27 juli 2022 Vanmiddag ff op Varkenoord geweest. Szymanski en Aursnes staken er echt met kop en schouders bovenuit eerste helft. Geertruida zoals altijd sterk, maar die eerste twee wisten zich echt te onderscheiden. Alireza vond ik niet slecht vandaag, heeft echt wel een goede aanname maar zijn keuze voor de goal is echt verschrikkelijk. Kijkt soms niet eens voor 't schieten. Walemark ook wel een aardig potje. Tweede helft veel wisselingen, waarin Bassett, Taabouni en met name Dermane mij positief opvielen. Dermane heel erg aanwezig. Leuk potje gezien wel, waar we nul waarde aan moeten hechten. Behalve de goal van Hartjes, die was erg geil. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 27 juli 2022 Share Geplaatst 27 juli 2022 7 minuten geleden zei ReneLeBlanc: Ik weet niet zo goed wat er precies erg aan is, ik heb beelden gezien van zijn tijd in Brazilië, nog niet eens zo heel lang geleden, en beelden gezien van interlands die die gespeeld heeft. Wat ik daar heb gezien is een ontzettend felle linksback die een sterke tackle heeft en niet bang is om een duel in te gaan. Dat hij dat misschien in Italië niet heeft laten zien, dat zou kunnen. Ah, compilatiefilmpjes. Dat maakt een hoop duidelijker. Nou, op basis van meerdere wedstrijden op wat hoger niveau dan in Brazilië kan ik je dus wel zeggen dat hij helemaal niet zo agressief maar juist vrij flegmatiek is. Maar goed, zelf weten dan. 15 minuten geleden zei ReneLeBlanc: Jetro Willems Heeft wel een betere voorzet! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 27 juli 2022 Share Geplaatst 27 juli 2022 Hij zal vast niet slechter kunnen voetballen dan Malacia, dus het lijkt me in alle scenarios een versterking. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RicardoKaka8 Geplaatst 27 juli 2022 Share Geplaatst 27 juli 2022 .... Primaire taak van een linksback is toch echt verdedigen, en zonder die jongen te kennen, was Malacia daar ontzettend goed in. Vond hem ook voetballend niet zo slecht als sommige doen voorkomen, maar dat daar genoeg winst te behalen haalt voor hem, kan ik niet ontkennen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 27 juli 2022 Share Geplaatst 27 juli 2022 1 minuut geleden zei RicardoKaka8: .... Primaire taak van een linksback is toch echt verdedigen, en zonder die jongen te kennen, was Malacia daar ontzettend goed in. Vond hem ook voetballend niet zo slecht als sommige doen voorkomen, maar dat daar genoeg winst te behalen haalt voor hem, kan ik niet ontkennen. Als je 90% van de wedstrijden op de helft van de tegenstander staat vind ik dat niet. En al helemaal niet als je, zoals Malacia vorig jaar, vaak eindstation/gever eindpass bent in een aanval. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RicardoKaka8 Geplaatst 27 juli 2022 Share Geplaatst 27 juli 2022 13 minuten geleden zei PJHoutman: Als je 90% van de wedstrijden op de helft van de tegenstander staat vind ik dat niet. En al helemaal niet als je, zoals Malacia vorig jaar, vaak eindstation/gever eindpass bent in een aanval. Wat vind je precies zo slecht aan een voetballende Malacia dan? Snap dat je d'r (waarschijnlijk) een beetje in overdrijft, maar vind 't echt meevallen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 27 juli 2022 Share Geplaatst 27 juli 2022 Zojuist zei RicardoKaka8: Wat vind je precies zo slecht aan een voetballende Malacia dan? Snap dat je d'r (waarschijnlijk) een beetje in overdrijft, maar vind 't echt meevallen. Het voornaamste is dat Malacia bijna nooit iets anders kan bedenken dan de dichtstbijzijnde speler aanspelen. Zag je vorig jaar met Sinisterra vaak. Die kreeg dan ettelijke ballen waar hij niets anders mee kon doen dan terugspelen, terwijl tien meter verder Dessers of Kökcu vrij stond in een veel betere positie. Als aanvallende back is hij veel beter in wedstrijden waar hij ruimte heeft om een snelle rush te maken en dan terug te trekken. Valt nog maar zeer te bezien of hij die ruimte bij United gaat krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RicardoKaka8 Geplaatst 27 juli 2022 Share Geplaatst 27 juli 2022 15 minuten geleden zei PJHoutman: Het voornaamste is dat Malacia bijna nooit iets anders kan bedenken dan de dichtstbijzijnde speler aanspelen. Zag je vorig jaar met Sinisterra vaak. Die kreeg dan ettelijke ballen waar hij niets anders mee kon doen dan terugspelen, terwijl tien meter verder Dessers of Kökcu vrij stond in een veel betere positie. Als aanvallende back is hij veel beter in wedstrijden waar hij ruimte heeft om een snelle rush te maken en dan terug te trekken. Valt nog maar zeer te bezien of hij die ruimte bij United gaat krijgen. Ja, dat eerste ben ik wel met je eens. Wat mij altijd bij staat is dat die dan aan de bal staat, naar voren kijkt, nonchalant terughaalt en de bal vervolgens terugspeelt. Zijn voorzetten vind ik ook matig, al lees ik daar bij United (zowel analyses als pre season) weer goede dingen over. Maar verder vind ik hem voetballend wel sterk. Zijn balaanname is prima, rechterbeen is ok, en heeft een goede trap. Volgend jaar zullen we met denk ik vaak genoeg Pedersen op rechts spelen en die is voetballend echt stukken minder imo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 27 juli 2022 Share Geplaatst 27 juli 2022 1 minuut geleden zei E2E: Nou omdat 'ie bij Palmeiras bijvoorbeeld in een hele andere rol speelde dan bij Roma als hij mee mocht doen Veel meer in lijn met hoe hij in het systeem van Slot zou spelen. En je op basis daarvan veel nuttigere dingen zou kunnen zeggen dan wat jij nu doet. Hartstikke leuk kerel, mooi niveau'tje ook daar. Maar sorry, LWB/LM met drie CV's in je rug is een positie waarop je 1) niet finaal door de ondergrens hoeft te zakken in defensief opzicht en 2) best wat ruimte krijgt om eventuele offensieve en voetballende kwaliteiten te etaleren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RicardoKaka8 Geplaatst 27 juli 2022 Share Geplaatst 27 juli 2022 10 minuten geleden zei Socrates: Hartstikke leuk kerel, mooi niveau'tje ook daar. Maar sorry, LWB/LM met drie CV's in je rug is een positie waarop je 1) niet finaal door de ondergrens hoeft te zakken in defensief opzicht en 2) best wat ruimte krijgt om eventuele offensieve en voetballende kwaliteiten te etaleren. Haha, je doet 't overkomen alsof het een eenvoudige positie is als wingback om te verdedigen. In Italië, waar het tactische niveau een stuk hoger ligt dan in de Eredivisie, en waar Mourinho in defensief opzicht echt veel en veel meer tactisch niveau vereist dan Slot het doet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 27 juli 2022 Share Geplaatst 27 juli 2022 3 minuten geleden zei E2E: Nouja, ik probeerde dus uit te leggen dat 'ie in een systeem vergelijkbaar met dat van Slot én op een hoger niveau dan in de Eredivisie echt een periode heel constant heeft gepresteerd als linksback. Want je hebt het over het niveau in Brazilië, maar dat ligt in de breedte hoger dan in Nederland. Ook niet gek als je ziet wat daar betaald wordt. Maar jij gaat nu weer uitleggen dat het als wing-back zo slecht was bij Roma. Dan heb je de slag dus even gemist, want ik vroeg juist of je hem ook daarvoor had zien spelen. Waarvan akte, maar ik heb het louter gehad over hoe zijn niveau bij AS Roma was, in eerste instantie doordat iemand hem iets toeschreef waarover hij nu juist niet beschikt. En inderdaad, thuis tegen Volendam hoef je ook niet veel te kunnen, dus dan maakt het niet uit. Prima. Maar ik hoop toch dat Feyenoord de lat iets hoger legt en ook tegen PSV, Ajax en in Europa met een stabiel en goed elftal voor de dag wil komen. 2 minuten geleden zei RicardoKaka8: Haha, je doet 't overkomen alsof het een eenvoudige positie is als wingback om te verdedigen. In Italië, waar het tactische niveau een stuk hoger ligt dan in de Eredivisie, en waar Mourinho in defensief opzicht echt veel en veel meer tactisch niveau vereist dan Slot het doet. Haha, want Zalewski is zo'n geweldige verdediger vol met tactisch inzicht. Dat valt in dit AS Roma nog best mee. Mist dus eerder de agressiviteit die Mourinho wil bij het omschakelen. Ik zei ook helemaal niet dat het 'eenvoudig' is, maar dat je niet finaal door de ondergrens hoeft te zakken. Zit nog heel wat tussen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 27 juli 2022 Share Geplaatst 27 juli 2022 1 minuut geleden zei E2E: Ik zeg ook niet dat Viña het sowieso goed gaat doen omdat hij het twee jaar geleden een periode erg goed heeft gedaan, dat zou te makkelijk zijn zijn. Maar roepen dat het sowieso niets is omdat hij vijftien wedstrijden bij AS Roma matig heeft gespeeld in een ander tactisch systeem is ook erg simpel. Niet slechts matig. Maar ja, ik vind het een slechte voetballer. En met mij nog een heleboel volgers van Italiaans voetbal, inclusief de eigen achterban van AS Roma. Maakt verder niet uit, maar als je terugleest zie je dat ik vooral bepaalde uitspraken over hem tegenspreek. Ik zeg niet dat het sowieso niks gaat worden bij Feyenoord, enkel dat ik in een andere vijver gezocht zou hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 27 juli 2022 Share Geplaatst 27 juli 2022 4 minuten geleden zei E2E: Deze is dat wel weer leuk als ik terug aan het teruglezen ben Je hebt 5% van zijn minuten als profvoetballer gezien en de supporters van Roma roepen dat het kut is, dus het is een zwakke verdediger. What the fuck, man. Als je op basis van pak 'm beet 20+ hele wedstrijden van iemand pas uitspraken over een speler mag maken, kan je dit hele board wel opheffen, inclusief jezelf en je beste forumvriendjes. Wat een onzinnige stemmingmakerij. Mensen baseren zich hier op compilatiefilmpjes - ook heel vaak op amper één of twee wedstrijden - en jij gaat nota bene de enige die hem daadwerkelijk langer dan dat heeft zien spelen aanvallen op te weinig basis om iets te zeggen. Wat een klucht, de wereld op z'n kop. En ook nog eens invullen dat meningen van anderen meespelen in mijn mening, lekker verkeerd interpreteren. Je intentie is duidelijk. Ga lekker een ander lastigvallen, amehoela met je kolderieke ongein. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RicardoKaka8 Geplaatst 27 juli 2022 Share Geplaatst 27 juli 2022 5 minuten geleden zei Socrates: What the fuck, man. Als je op basis van pak 'm beet 20+ hele wedstrijden van iemand pas uitspraken over een speler mag maken, kan je dit hele board wel opheffen, inclusief jezelf en je beste forumvriendjes. Wat een onzinnige stemmingmakerij. Mensen baseren zich hier op compilatiefilmpjes - ook heel vaak op amper één of twee wedstrijden - en jij gaat nota bene de enige die hem daadwerkelijk langer dan dat heeft zien spelen aanvallen op te weinig basis om iets te zeggen. Wat een klucht, de wereld op z'n kop. En ook nog eens invullen dat meningen van anderen meespelen in mijn mening, lekker verkeerd interpreteren. Je intentie is duidelijk. Ga lekker een ander lastigvallen, amehoela met je kolderieke ongein. Vind je 't gek? Je hebt een houding alsof je een Roma watcher bent van 't 1e uur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 27 juli 2022 Share Geplaatst 27 juli 2022 1 minuut geleden zei RicardoKaka8: Vind je 't gek? Je hebt een houding alsof je een Roma watcher bent van 't 1e uur. Misschien eerst eens specifiek maken waar je op reageert, want hier kan ik net zoals je vorige post weer helemaal niets mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 27 juli 2022 Share Geplaatst 27 juli 2022 In principe natuurlijk een speler met een prima profiel. 24, de linksback van Uruguay. Voor 13 miljoen gehaald door Roma. Dat het er daar niet helemaal uitkomt schetst @Socrates, ik neem aan dat hij daar goede bronnen voor heeft. Toch heeft hij wel 26 wedstrijden gespeeld en de Conference League gewonnen , dat is onze vorige linksback niet gelukt. Ik ben benieuwd. Ga nu de hele avond compilatiefilmpjes kijken. In dat eerste filmpje komt ie best snel, fysiek sterk en lijkt ie een goede voorzet te hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 27 juli 2022 Share Geplaatst 27 juli 2022 Benieuwd of Gnonto nu snel vastgelegd zal worden nu Zürich uit de vCL liggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 27 juli 2022 Share Geplaatst 27 juli 2022 Zojuist zei Mordurette: Benieuwd of Gnonto nu snel vastgelegd zal worden nu Zürich uit de vCL liggen. Zat het scoreverloop ook al met belangstelling te volgen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 27 juli 2022 Share Geplaatst 27 juli 2022 Wanneer de transfer van Gimenez afgerond is heb je 6 spelers voor 3 posities. Dan lijkt de aanval rond, denk ik? Dilrosun en Idrissi als linksbuiten Gimenez en Danilo als spits Alireza en Walemark als rechtsbuiten Dilrosun heeft volgens mij aangegeven het liefs als rb te spelen, er zijn wat geluiden dat Alireza weg mag, dan komt er weer een plekje vrij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 27 juli 2022 Share Geplaatst 27 juli 2022 Gnonto nu laten schieten omdat je Idrissi huurt zou wel dom zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten