Jump to content

Feyenoord

Fabian.
 Share

Recommended Posts

Gaat hoe dan ook een interessante zomer worden. Zou mooi zijn als er wat jongens doorschuiven vanaf Varkenoord, misschien zelfs noodgedwongen. Laat Slot er maar mee aan de gang zijn.

Zal net als na andere seizoenen nog wel eens mijn licht schijnen over de selectie die er na de zomer komt te staan.

Gemengde gevoelens. Boeit me geen flikker eigenlijk dat hij bij Ajax vandaan komt, maar is wel hun 3e spits natuurlijk.

Goed jaar gehad bij Twente, dus hopelijk zien ze dingen in hem dat goed in het systeem past. Anders snap ik er niet zoveel van. Zeker omdat ze selectie bij elkaar willen houden (Sinisterra, Kokcu niet verkopen) om te bouwen aan een team die zich 'kan plaatsen voor de CL'. Als je daar naar streeft denk ik niet aan Danilo.

2 minuten geleden zei Tim':

Omdat hij van Ajax komt?

Wat is dit nou weer voor vreemde vraag? Kan er helemaal niks van (inb4 Sooc die leuk gaat doen met een vergelijk met v. Wolfswinkel) en is vooral geen versterking t.o.v. Dessers, die sowieso al hooguit als tweede spits zou moeten fungeren. 

Dit is nou precies zo’n nutteloze subtopaankoop waar je niets mee opschiet.

11 minuten geleden zei PJHoutman:

Wat is dit nou weer voor vreemde vraag? Kan er helemaal niks van (inb4 Sooc die leuk gaat doen met een vergelijk met v. Wolfswinkel) en is vooral geen versterking t.o.v. Dessers, die sowieso al hooguit als tweede spits zou moeten fungeren. 

Nou ja, als je alleen met krachttermen gooit zonder enige vorm van onderbouwing, dan is het niet voor iedereen duidelijk lijkt me zo. Nu snap ik waar je op doelt (y) 

Danilo is toch wel een prima supersub voor in de breedte, en misschien wordt het meer, je weet het maar nooit (ik meen me te herinneren dat er hier ook een aantal waren, die dachten wat moeten we nou met Dessers, maar dat verhaal kennen we immers ook). Met een beetje geluk verkoop je hem voor een leuk bedragje door (het blijft immers een Braziliaan). 

18 goals in 1 seizoen voor die boeren toch? Was toen een prima spits. Zonde dat hij een jaar stilstond in zijn ontwikkeling daar in Duivendrecht. In principe geen slechte versterking. Ben benieuwd. Hoop dat het legioen een beetje normaal doet vooral.

15 uur geleden zei PJHoutman:

Dat waren Linssen, Til en Dessers wat mij betreft ook. 

Hij past wel in de speelstijl van Slot. Iets technischer, bij Ajax gewend om hoog te spelen, wat druk te zetten.. Vraag is alleen of hij nog een stapje kan maken of het een wat anoniem spitsje blijft.

1 uur geleden zei Socrates:

Dat waren Linssen, Til en Dessers wat mij betreft ook. 

Hij past wel in de speelstijl van Slot. Iets technischer, bij Ajax gewend om hoog te spelen, wat druk te zetten.. Vraag is alleen of hij nog een stapje kan maken of het een wat anoniem spitsje blijft.

Nog steeds. We zijn ook niet voor niets derde geworden op 12 punten achterstand. 

True, maar tegelijkertijd zijn het wel spelers die hun waarde bewijzen; die redelijk effectief blijken te zijn in de huidige speelstijl.

Je gaat ook (nog) niet kunnen concurreren met clubs als Ajax en PSV voor de iets grotere vissen, al kan je natuurlijk wel veel nadruk leggen op (goede/creatieve) scouting. Maar het voordeel is wel met zo'n Danilo dat je hem gratis haalt, hij nog jong is en qua reputatie met talenten (Santos, Ajax, nu Feyenoord) aardige clubs op zijn CV heeft staan. Zelfs al valt het tegen kan je nog wel minimaal een miljoentje voor hem vangen als je niet al te lang wacht. 

Beter hij dan een type Linssen transfervrij of een type Til huren. Zeker vanuit financieel oogpunt.

Zometeen Roma - Torino kijken. Als Roma wint dan zijn we zeker van EL-groepsfase, onafhamkelijk van resultaat in de finale. Zou toch fijn zijn als dat binnen is. Mag Roma deze winnen, en wij woensdag ;c

1 uur geleden zei 007mark:

Zometeen Roma - Torino kijken. Als Roma wint dan zijn we zeker van EL-groepsfase, onafhamkelijk van resultaat in de finale. Zou toch fijn zijn als dat binnen is. Mag Roma deze winnen, en wij woensdag

Dat gaat voorlopig zeer voerspoedig! Lekker zeg.

Door de winst van Roma gisteren, is poulefase EL zeker. Meer gegarandeerd inkomen voor volgend seizoen op voorhand, dus ook meer budget voor komend seizoen. 

Zag een tweetje voorbijkomen van een Belgisch account dat Feyenoord ook dacht aan het lichten van de optie op Dessers, om hem direct door te verkopen. Dan zou alleen nog 40% naar Genk gaan. Dat laatste lijkt me erg vreemd, want dan zou je bij ongeveer 7 miljoen pas op hem verdienen.

Doordat de transfer pas zo laat geregeld was ligt er ook geen getekend contract klaar, dus dat bemoeilijkt de zaak ook weer. Dessers zal nu hoger in de boom zitten dan voor het seizoen. Ben benieuwd hoe het uiteindelijk gaat lopen. Aan de ene kant heb je nu een spits die weet hoe het werkt en wat je er aan hebt. Om nou met twee nieuwe spitsen het seizoen in te gaan is toch een gokje. Aan de andere kant zou dit ook een uitzonderlijk seizoen van Dessers kunnen zijn. Iemand een idee hoe hij presteert tov xG en hoe die verhouding in het verleden lag bij hem? 

image.png.58c20b5916bf092e5e79da860831cfd2.png

Feyenoord ook virtueel in Pot 1 voor de groepsfase. Bij winst a.s. woensdag zitten we sowieso in Pot 1.

Bij verlies, moet je hopen dat ploegen met hogere coëfficient in CL-voorronden niet verliezen (Benfica, Glasgow Rangers, Dinamo Zagreb, Olympiakos, Dynamo Kiev).

58 minuten geleden zei MetalMichael:

Waar was Bassett? Gemiste kans om die mee te laten doen. Snap dat je de jongens die goede kans hebben op een invalbeurt woensdag niet wil riskeren, maar hij is niet eens speelgerechtigd. 

Mee op trainingskamp, ‘groepsproces’.