Jump to content

Feyenoord

Fabian.
 Share

Recommended Posts

1 minuut geleden zei PJHoutman:

Wat jullie, was die assist van Dessers bij de 5-2 bewust? Commentator was wel heel zeker van zijn zaak maar wij zaten met een man of vijf te kijken en dachten unaniem van niet.

Twijfel een beetje door de herhaling, daar lijkt het hakje wel bewust. Maar hij krijgt de bal niet onder zich vandaan, dus kan ook een soort wanhoopspoging zijn geweest die gelukkig goed uitpakt. 

Dit zijn wel de avonden waarom je Feyenoorder blijft, zelfs in tijden dat het helemaal kut gaat zo nu en dan.

Zelf helaas nog niks gezien, maar hopelijk komt er zo ergens een uitgebreide samenvatting online.

Pff wat een wedstrijd weer. Zo onnodig die twee goals weggeven maar eigenlijk nooit het gevoel gehad dat het fout zou gaan. We hadden eigenlijk echt de volledige controle over Partizan. Nelson was echt dramatisch, maar toch beter dan Alireza. ;c Schrijnend om te zien. Ben blij dat Walemark weer mag spelen in zowel de competitie als in Europa nu want die heeft in die schamele minuten die die heeft gespeeld meer laten zien dan die twee pamfluiten bij elkaar. Toch lekker dat volgende week donderdag voor de Klassieker er een relatief eenvoudige wedstrijd voor de boeg staat en niet dat we met 2-1 ten onder zijn gegaan hier. :D 

Altijd beter dan Linssen na de winterstop. Die presteert gewoon helemaal niets.

Verder kan ik er niets aan doen maar heb echt een zwak voor Dessers. Komt misschien ook door het gebrek aan beter maar het is wel gewoon een echte spits, niet teveel nadenken maar uithalen. Verder vraag ik me echt oprecht af hoe die Nelson profvoetballer is geworden en ook zoveel duels in de Premier League/Bundesliga heeft gespeeld. Die vent kan er echt helemaal niets van. Gisteren werd ook maar weer eens pijnlijk duidelijk dat onze linksback echt niets goed kan doen met de bal aan de voet. Man wat heb ik me kapot geërgerd als hij een voorwaartse pass moest geven, echt zwaar ondermaats.

Op 29-7-2021 om 22:12 zei cimbomcu:

Over Kokcu ook steeds maar roepen ''het komt er niet uit'', ''je ziet wel dat hij talent heeft'', ''het zou er toch een keer moeten uitkomen?''?  

Nee, hou ermee op jongens. Het is gewoon een slechte en overschatte speler. Wordt nooit meer beter.

:D

Sowieso sinds Drita (pagina 180) erg stil met de ramptoeristen.

Edited by MetalMichael

Ben blij dat Kokcu het goed doet hoor, Turks international he ;)  Gelukkig maar dat hij onder Slot het vrij goed doet.

Voor de rest staan jullie gewoon 3de, wat niks bijzonders is en vrij normaal als Feyenoord. De hoeveelheid lof die Feyenoord krijgt vind ik dan ook iets wat overdreven.  @MetalMichael

Wil best na zondag terugkeren als ramptoerist hoor ;)

Heb het idee dat Kökcu vooral fysiek er op vooruit is gegaan en daarvan ook profiteert in zijn algehele spel. Voor het eerst vind ik hem nu wel een prima middenvelder die zich ook steeds meer weet te onderscheiden. Nog steeds vraag ik mij wel af waar zijn plafond ligt, maar datzelfde heb ik ook met spelers als Bijlow, Senesi, Malacia en Sinisterra. Allemaal een goed niveau voor Feyenoord - en kunnen ook zeker nog wel een stapje maken - maar ik zie ze niet zomaar bij de absolute top spelen. Maar goed, dat hoeft ook niet. 

16 minuten geleden zei Socrates:

Heb het idee dat Kökcu vooral fysiek er op vooruit is gegaan en daarvan ook profiteert in zijn algehele spel.

Dit is precies wat het is. Hij kan nu in de 80e minuut doen wat hij normaal tot een half uur volhield. Heeft hij zelf in een interview ook benoemd. Kan het nu ook op een hoger tempo.

Zojuist zei MetalMichael:

Dit is precies wat het is. Hij kan nu in de 80e minuut doen wat hij normaal tot een half uur volhield. Heeft hij zelf in een interview ook benoemd. Kan het nu ook op een hoger tempo.

Ja, dat maakt ook een groot verschil. Je kan technisch goed zijn, maar als je als middenvelder al heel snel in ademnood zit, lever je gewoon op alle fronten in. Meeverdedigen, duels, voor een afvallende bal gaan, druk zetten, een loopactie maken.. Zelfs met enige soepelheid de beste pass geven die je in je mars hebt. Met een lage conditie en wat vet te veel doe je eigenlijk constant alles maar op 70/80% van je kunnen als middenvelder. Als spits kan je nog wat doseren in energie. Als vleugelspeler ook nog enigszins. Maar als technische middenvelder moet je constant aan staan.

Zulk verval zie je dus ook als puur technische middenvelders wat ouder worden bijvoorbeeld. Goed voorbeeld is Pjanic, die kan al een paar seizoenen ineens niets bijzonders meer, terwijl het intrinsiek een geweldige voetballer is.

Denk je overigens dat het puur door de andere begeleiding komt, of dat hij nu zelf ook echt iets anders is gaan doen? Het is immers redelijk makkelijk om alles te gooien op de wisselingen in de technische staf, maar zelfs met de waarschijnlijk wat gedateerde trainingen van vorig seizoen waren er spelers die nog steeds een stuk fitter leken dan Kökcu. Lijkt mij toch ook wel een verandering in persoonlijk besef en daaropvolgend arbeid.

9 minuten geleden zei Socrates:

Ja, dat maakt ook een groot verschil. Je kan technisch goed zijn, maar als je als middenvelder al heel snel in ademnood zit, lever je gewoon op alle fronten in. Meeverdedigen, duels, voor een afvallende bal gaan, druk zetten, een loopactie maken.. Zelfs met enige soepelheid de beste pass geven die je in je mars hebt. Met een lage conditie en wat vet te veel doe je eigenlijk constant alles maar op 70/80% van je kunnen als middenvelder. Als spits kan je nog wat doseren in energie. Als vleugelspeler ook nog enigszins. Maar als technische middenvelder moet je constant aan staan.

Zulk verval zie je dus ook als puur technische middenvelders wat ouder worden bijvoorbeeld. Goed voorbeeld is Pjanic, die kan al een paar seizoenen ineens niets bijzonders meer, terwijl het intrinsiek een geweldige voetballer is.

Denk je overigens dat het puur door de andere begeleiding komt, of dat hij nu zelf ook echt iets anders is gaan doen? Het is immers redelijk makkelijk om alles te gooien op de wisselingen in de technische staf, maar zelfs met de waarschijnlijk wat gedateerde trainingen van vorig seizoen waren er spelers die nog steeds een stuk fitter leken dan Kökcu. Lijkt mij toch ook wel een verandering in persoonlijk besef en daaropvolgend arbeid.

Wederom dat laatste, maar wel icm Slot. Die heeft natuurlijk een intensieve speelstijl, waarbij hij echt niet wegkomt met temporiseren. Heeft lang op zijn techniek/talent denken te kunnen teren, zeker de afgelopen seizoenen. Kan me voorstellen dat ze in de zomer wel hebben gezeten: Joh Orkun, nu ben je wel een keer talent af. We zien voor jou een leidende rol op het middenveld in ons spel. Daar hoort wel dit en dit bij. Ben je daartoe bereid?  

Plus, bedenk ik me nu, kwam hij natuurlijk ook later binnen ivm EK. En bij Turkije lag de intensiteit van de trainingen dusdanig laag dat hij zelf ook al vond dat hij eerder achteruit dan vooruit was gegaan op dat vlak. Dan is het aanhaken of afhaken in zo'n voorbereiding. 

Plus dat natuurlijk het resultaat van het harde werk al vrij vroeg zichtbaar was en dat plezier en motivatie oplevert om het vol te houden.

Edited by MetalMichael

Het "exclusieve" full support shirt is dus deze week te koop in de fanshop als je voor full support heb gekozen (?). Ik heb mooi via een vriend van mij dit gruwelijke shirt weten te bemachtigen. :D:D Ondanks dat ik het weer typisch Feyenoord vind ben ik wel blij dat ik m heb kunnen kopen. :D 

7 uur geleden zei PJHoutman:

Begrijp ik goed dat we nu Aursnes naar achteren gaan halen in plaats van Hendriks gewoon een kans te geven? 

Die mag sowieso alleen een paar minuutjes invallen wanneer Feyenoord ruim voor staat, volgens mij vertrouwt Slot compleet niet op Hendriks. Blijft vreemd, ook gezien het feit dat hij zo ongeveer je enige back-up is achterin. Jammer dat hij niet verhuurd is.