Jump to content

Feyenoord

Fabian.
 Share

Recommended Posts

Niemand halen? We hebben drie prima middenvelders en Guus Til. Daarnaast nog João Teixeira waar toch geen interesse voor is, dus dan kan je hem net zo goed inzetten wanneer dat nodig is. Dan heb je daarachter nog Hartjes die prima minuten kan maken als een van die vijf wegvalt. Pas als Kökcu echt deze winter gaat vertrekken moet je een vervanger halen, maar ik neem aan dat dat alleen gebeurt voor een bedrag boven de 10M waardoor dat van dat beperkte TB ook niet direct meer sprake is. En dan kan ik wel echt betere namen verzinnen dan Bazoer, Veerman en Vilhena. 

Feyenoord moet dan wel beter verkopen in het geval van Kökcu. Hoeveel zullen ze voor hem vragen? In het verleden vond ik al bizar hoeveel bijvoorbeeld Ajax voor een speler betaald kreeg en dan Feyenoord. Zeker in de tijd van de Vrij, etc. Toen hadden ze best leuke spelers. Maar ze kunnen zeker betere namen halen, want met alle respect vind ik Bazoer en Veerman niet het niveau dat Feyenoord (of PSV) moet nastreven. En met Vilhena haal je weer een oud speler terug die in de toekomst niets oplevert. Dan moet het iemand van uitzonderlijke klasse zijn, maar dat is Vilhena ook niet he.

19 minuten geleden zei PJHoutman:

Niemand halen? We hebben drie prima middenvelders en Guus Til. Daarnaast nog João Teixeira waar toch geen interesse voor is, dus dan kan je hem net zo goed inzetten wanneer dat nodig is. Dan heb je daarachter nog Hartjes die prima minuten kan maken als een van die vijf wegvalt. Pas als Kökcu echt deze winter gaat vertrekken moet je een vervanger halen, maar ik neem aan dat dat alleen gebeurt voor een bedrag boven de 10M waardoor dat van dat beperkte TB ook niet direct meer sprake is. En dan kan ik wel echt betere namen verzinnen dan Bazoer, Veerman en Vilhena. 

Zoals wie dan?

53 minuten geleden zei Kyrill:

Rustig maar boys ik was niet serieus @MetalMichael @ReneLeBlanc ik maakte maar grapje hoor. Alleen jullie zien allemaal Bazoer en Veerman niet zitten... En ook Vilhena niet. Tja wat moet je dan met beperkte TB van Feyenoord, ik weet het niet.;c:sorry:

Veerman was veel te duur. Hij had van mij best mogen komen, maar zoveel geld uitgeven voor een Eredivisie-speler is al vaker geen goede keuze gebleken, dus zo erg vind ik het nou ook weer niet dat hij richting Eindhoven trekt. Bazoer is een leuke speler uiteraard, maar is het echt een aanwinst die Feyenoord beter maakt? Niet per se in mijn optiek. Vilhena zie ik al helemaal niet zitten. Voetballend nooit de beste geweest, want ik heb me in het verleden groen en geel geërgerd aan de manieren hoe hij de bal telkens inleverde. Een werker is het wel, maar in mijn ogen past Vilhena niet in het huidige spel dat Feyenoord speelt. Voor de rest zijn er inderdaad wel betere spelers om op te pikken, misschien nog eens een oogje werpen op Noorwegen, want daar zijn toch al twee goede spelers vandaan gekomen. Daarnaast zie ik liever een speler als Hartjes speeltijd krijgen. Voor de rest vind ik het wel goed om te zien dat er ingespeeld wordt op een mogelijk vertrek van Kokcü. Dat is ook wel is anders geweest. 

PSV heeft 6 miljoen betaald voor Veerman? Vind dat niet eens zo heel veel (voor de tegenwoordige bedragen die betaald worden). Kun je als topclub best een risico voor nemen. Bij Veerman zou je zelfs nog op een opleving kunnen hopen. En anders kun je hem altijd nog aan Atalanta Bergamo verkopen waar hij wel opeens goed gaat spelen. Als ze een jeugdspeler hebben moet ze die zeker de kans geven. Is Hartjes zo goed?

46 minuten geleden zei MNie:

PSV heeft 6 miljoen betaald voor Veerman? Vind dat niet eens zo heel veel (voor de tegenwoordige bedragen die betaald worden). Kun je als topclub best een risico voor nemen. Bij Veerman zou je zelfs nog op een opleving kunnen hopen. En anders kun je hem altijd nog aan Atalanta Bergamo verkopen waar hij wel opeens goed gaat spelen. Als ze een jeugdspeler hebben moet ze die zeker de kans geven. Is Hartjes zo goed?

Voor Feyenoord-begrippen is zes miljoen natuurlijk veel, met niet echt geslaagde Eredivisie-spelers zoals Haps (discutabel, maar winst heb je er in elk geval niet opgemaakt), Larsson (wel met winst verkocht though), Amrabat, Vejinović, Kramer en Bilal Basacikoglu in het recentere verleden vallen die risico's vaak de verkeerde kant op. Enige spelers waarvan je zou kunnen zeggen dat geslaagd zijn, zijn Toornstra en Botteghin (discutabel). Hoe goed Hartjes precies is, valt moeilijk te zeggen, maar ik denk dat hij prima mee kan, zeker op Eredivisie-niveau. 

8 minuten geleden zei aron24:

Voor Feyenoord-begrippen is zes miljoen natuurlijk veel, met niet echt geslaagde Eredivisie-spelers zoals Haps (discutabel, maar winst heb je er in elk geval niet opgemaakt), Larsson (wel met winst verkocht though), Amrabat, Vejinović, Kramer en Bilal Basacikoglu in het recentere verleden vallen die risico's vaak de verkeerde kant op. Enige spelers waarvan je zou kunnen zeggen dat geslaagd zijn, zijn Toornstra en Botteghin (discutabel). Hoe goed Hartjes precies is, valt moeilijk te zeggen, maar ik denk dat hij prima mee kan, zeker op Eredivisie-niveau. 

Ja, dat laat precies zien dat het beleid van Feyenoord niet goed is. Ik doelde er ook op dat PSV dit gokje wel kan wagen. Feyenoord absoluut niet, die financiële positie hebben zij niet. Dat komt in mijn ogen mede door het te goedkoop verkopen van spelers uit eigen jeugd. Natuurlijk hebben de prestaties in Europa, etc daarmee te maken. Ik zou in dit geval dan eigen jeugd de kans geven met het oog op een toekomstige verkoop. Als je Vilhena haalt weet je in ieder geval zeker dat je er niet op vooruit gaat, sportief en financieel.

1 uur geleden zei Abe:

Djuricic? Ik zou ook wel wat meer van Hartjes en Milambo willen zien. Jammer dat ze bij een relatief ruime voorsprong niet af en toe 15 minuten krijgen. 

Ðuricic is ook de naam die ik in gedachten had ja. Echt een prachtvoetballer. 

Ah ja. Maar punt blijft dat Djuricic ook gewoon geen loopwonder is. Til heeft daar wel zijn waarde in en scoort veel. Ik denk dan dat je beter een ander type kan gebruiken ipv Djuricic. Dat is het type flegmatieke en luie tien die vlugge aanvallers wil wegsteken. 

Maar begrijp wel dat in voetballend opzicht Til niet heel aangenaam is om te zien ja. Type Klaassen, Siem de Jong en De Wit.

4 minuten geleden zei Socrates:

Ah ja. Maar punt blijft dat Djuricic ook gewoon geen loopwonder is. Til heeft daar wel zijn waarde in en scoort veel. Ik denk dan dat je beter een ander type kan gebruiken ipv Djuricic. Dat is het type flegmatieke en luie tien die vlugge aanvallers wil wegsteken. 

Maar begrijp wel dat in voetballend opzicht Til niet heel aangenaam is om te zien ja. Type Klaassen, Siem de Jong en De Wit.

Ik denk dat we al veel te veel loopwonderen hebben en dat dat zeker tegen de wat zwakkere teams geen effect sorteert. Te vaak dit seizoen gered moeten worden door een lucky van Dessers terwijl we 90 minuten lang op de helft van tegenstanders staan.

Een speler die met techniek, inzicht en brille ruimte kan vinden of creëren is m.i. hard nodig. Niet tegen Ajax en PSV, want dan kan je gewoon op Linssen/Sini spelen, maar wel tegen de nr. 6 t/m 18.

Haha nou feit is wel dat er een middenvelder bij moet komen hoor. Leuk hoor zo'n Hartjes, die heeft afgelopen halfjaar handvol wedstrijden gespeeld en niet op een acceptabel niveau. Als je iets van betekenis gedurende de tweede seizoenshelft wilt gaan spelen moet je er gewoon een speler bij halen. Is het niet voor direct de basis dan wel voor de zomer want Orrie is van de zomer wel weg hoor. Perfecte moment voor hem en dat is ook prima.

1 minuut geleden zei ReneLeBlanc:

Haha nou feit is wel dat er een middenvelder bij moet komen hoor. Leuk hoor zo'n Hartjes, die heeft afgelopen halfjaar handvol wedstrijden gespeeld en niet op een acceptabel niveau. Als je iets van betekenis gedurende de tweede seizoenshelft wilt gaan spelen moet je er gewoon een speler bij halen. Is het niet voor direct de basis dan wel voor de zomer want Orrie is van de zomer wel weg hoor. Perfecte moment voor hem en dat is ook prima.

Prima vervanging voor Diemers dus.

Volgens FeyenoordTM is het geld er niet voor Bazoer en moet eigenlijk Texeira eerst weg voordat Bazoer gehaald kan worden. Andere clubs wel interesse in Bazoer. 

Mocht Kökcü niet weggaan deze winter, dan lijkt 't me prima om met Til, Aursnes, Toornstra & Kökcü als middenveld het seizoen af te maken en dan Hartjes eventueel wat speeltijd te geven als 't kan. Nadeel blijft wel dat je dan in de zomer twee van je vier waardige middenvelders moet vervangen. 

5 uur geleden zei Abe:

Volgens FeyenoordTM is het geld er niet voor Bazoer en moet eigenlijk Texeira eerst weg voordat Bazoer gehaald kan worden. Andere clubs wel interesse in Bazoer. 

Mocht Kökcü niet weggaan deze winter, dan lijkt 't me prima om met Til, Aursnes, Toornstra & Kökcü als middenveld het seizoen af te maken en dan Hartjes eventueel wat speeltijd te geven als 't kan. Nadeel blijft wel dat je dan in de zomer twee van je vier waardige middenvelders moet vervangen. 

VI meldt juist weer dat Feyenoord er alles aan doet om Bazoer binnen te halen. Snap het wel, is 24 en kan zowel achterin een optie zijn als op het middenveld. Al zie ik hem zelf niet als CV in een 4-mansachterhoede.

13 minuten geleden zei PJHoutman:

Aliou Baldé is de volgende die wat anders gaat doen; tot de rest van het seizoen op huurbasis bij Waasland-Beveren. 

Ben wel benieuwd hoe hij het daar gaat doen. Is toch een speler die je misschien wel kan gebruiken in wedstrijden waarin je 1-0 voor staat en op de counter gaat spelen. Heeft ook genoeg beperkingen, maar wie weet krijgt hij daar de mogelijkheden om eraan te werken.

Interesse van Newcastle & Brighton voor Senesi. Als je een mooi bod krijgt, sowieso verkopen. Feyenoord is nog al goed in te laat verkopen. 

Qua posities zou Bazoer dan wel logischer zijn, evt ook centraal maar je hebt ook Geertruida. Maakt 'm nog steeds geen makkelijk persoon.

Persoonlijk zou ik er ook voor kiezen om Senesi te laten gaan. Vind hem aan de bal zeer sterk maar ook vaak zeer treuzelend. Was vorig jaar erg goed en eigenlijk had die toen verkocht moeten worden en mocht het seizoen nu als een nachtskaars uitgaan vang je er sowieso niets meer voor. ;c 

Geertruida is natuurlijk geen LCV dus ik verwacht dat er dan wel daadwerkelijk een vervanger voor moet komen. Het is helaas nu wel een beetje stil terwijl de transferperiode zo veelbelovend begon met allemaal geruchten. :D