Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

Kans is denk ik ook groter dat hij naar Milan gaat. Vind hem verder ergens nog wel bij Feyenoord passen ofzo. Nergens op gebasseerd verder. Maar beter gevoel bij dan een Oosting of Meijer, die ook voorbij kwamen in wat lijstjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Nom de Guerre:

Fijn dat je zelf alvast de juiste conclusie trekt ;) 

Laten we even dieper ingaan op wat je daadwerkelijk zegt. Is het dan altijd zo dat een assistent-coach vandaag plotseling beroofd is van alle respect en bekwaamheid, simpelweg omdat hij nu de eer heeft om als hoofdcoach benoemd te zijn? Het lijkt me vrij apart dat een verandering van titel iemands competenties zo drastisch kan verminderen.

Zijn vaardigheden als trainer heeft hij nu bij Shakhtar laten zien, dat geef je zelf aan. Het lijkt me een stuk eerlijker om deze man te beoordelen op wat hij werkelijk brengt op het moment suprême. In de uitvoering van zijn strategische aanpak, de ontwikkeling van zijn spelers en zijn tactische vernieuwingen waar zijn ware waarde ligt, niet in de schaduw van de voorganger onder wie hij eens diende. Maakt dat Pusic de juiste man op de juiste plek voor Feyenoord? geen idee, maar om hem al op voorhand af te schrijven vanwege een eerdere rol lijkt me niet fair. De assistent van gisteren kan zomaar de vernieuwer van vandaag zijn, wiens potentieel alleen maar kan worden ontketend door hem de kans te geven zich te bewijzen.

Daarnaast neem je de prestaties van Jansen bij AZ en Van 't Schip bij Ajax, en plotseling, voilà, een universele waarheid wordt geboren uit slechts enkele voorbeelden. Zijn deze voorbeelden werkelijk zo representatief voor de complexe realiteit van sportmanagement? Hoe zit het met de talloze andere assistenten die wel succesvol de sprong hebben gemaakt en hebben bewezen dat ze meer dan geschikt zijn voor de hoofdrol? 

Voor elk voorbeeld dat je aanhaalt, zijn andere voorbeelden denkbaar. Door dergelijke simplistische deducties worden de verhalen van assistenten zoals Will Still bij Reims, Jeroen Rijsdijk bij Sparta, maar ook Zinedine Zidane bij Real Madrid of Pep Guardiola bij Barcelona, begonnen als assistent. 

Opnieuw, dat betekent niet dat Pusic een geschikte kandidaat is, maar om hem nu alleen op basis van een eerdere functie compleet af te schrijven, voelt oneerlijk.

Helemaal mee eens, nota bene Slot zelf was een assistent bij Cambuur en zelfs bij AZ (van Van de Brom)

Haha las ik hier nu echt Iraola? Geweldige trainer natuurlijk, een van de meest veelbelovende trainers op de wereld, maar die is toch compleet onhaalbaar voor Feyenoord. Van de hele PL, plus het linkerrijtje van de Championship kan je als Nederlandse club gewoon geen spelers/trainers weghalen, tenzij ze overbodig zijn, echt onrealistisch. Die acteren met zulke andere budgetten tegenwoordig.

Van Bommel naar Feyenoord zou echt een verschrikking zijn. Vreselijke vent en is gewoon een PSV'er. Verder ook niet overtuigd van zijn trainerskwaliteiten.

bewerkt door The Kerfts
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei MetalMichael:

Jong Sparta in de blessuretijd nog van 2-3 achter naar 4-3 winst. Zouden bij verlies naar plek 11 zijn gezakt...

Wij zakten echt volledig in in de 2e helft. Maarja wij hebben niks meer om te spelen en zo ziet het spel er uit en ook het aantal mensen wat er komt kijken ......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Beppu:

En toch zie ik ons die titel nog pakken kameraden

Over zes jaar komen we erachter dat ze per ongeluk Manuel Da Costa een keer hadden opgesteld en dan krijgen we 'm aan de groene tafel alsnog! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites