Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

Bij VI werken ze ook wel is met cijfers van Opta, begin van het seizoen hadden hun een podcast over de cijfers en waarom er zoveel verschillen in zitten tussen cijfers van bijv. een Opta of WhoScored & wanneer een persoon iets doet. 

Dickie lijkt wel (eindelijk) te leren met Sinisterra. Vorige weken miste die telkens de belangrijkste pot omdat die die wedstrijd ervoor basis begon. Nu doet hij het andersom. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Goatruida:

Bij VI werken ze ook wel is met cijfers van Opta, begin van het seizoen hadden hun een podcast over de cijfers en waarom er zoveel verschillen in zitten tussen cijfers van bijv. een Opta of WhoScored & wanneer een persoon iets doet. 

Voor de mensen met VI PRO: een interessant stuk over de verschillen tussen cijfers op basis van data en cijfers die gegeven worden door de verslaggever ter plaatse. Linkie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk dat hij het in Spanje zo goed doet! Bij Feyenoord grossierde hij echter in dom balverlies en fouten op dure momenten. Laat maar weer eens zien dat er in de Eredivisie op tactisch gebied meer van je wordt verwacht dan in Spanje, waar je lekker kan aanmodderen.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei PJHoutman:

Leuk dat hij het in Spanje zo goed doet! Bij Feyenoord grossierde hij echter in dom balverlies en fouten op dure momenten. Laat maar weer eens zien dat er in de Eredivisie op tactisch gebied meer van je wordt verwacht dan in Spanje, waar je lekker kan aanmodderen.  

Bij Willem II deed die het ook best behoorlijk. Dat in de Eredivisie op tactisch gebied meer verwacht wordt is een grapje toch? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei PJHoutman:

Volgens die cijfers deed Tapia het, oa wat betreft balverlies, in Nederland beter dan in Spanje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 duels voor Feyenoord in 4 jaar vind ik niet per se ''uitkotsen'' zkr gezien ie in 3 jaar voor Twente ook ''maar'' tot 31 duels kwam. Zou ik eerder denken aan Soyfan Ambrat die 21 duels speelde voor Feyenoord in 1 seizoen tijd en daarna alweer weg was...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Werd bij Feyenoord ook niet uitgekotst. Fans waren relatief pro-Taap, club wilde enkel van hem af omdat hij te duur was voor wat hij bracht. Was gewoon simpelweg niet goed genoeg, dus dan mag je weg. Uitgekotst vind ik heel andere lading hebben. 

Amrabat is een ander verhaal, die wilde zelf weg omdat hij basisspeler wilde zijn. El Ahmadi vertrok en Ayoub zou komen, dus Amrabat zou eerste reserve blijven op het middenveld, dat zag hij niet zitten. Tja. Dan donder je maar op hoor. 

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Kyrill:

45 duels voor Feyenoord in 4 jaar vind ik niet per se ''uitkotsen'' zkr gezien ie in 3 jaar voor Twente ook ''maar'' tot 31 duels kwam. Zou ik eerder denken aan Soyfan Ambrat die 21 duels speelde voor Feyenoord in 1 seizoen tijd en daarna alweer weg was...

Had jij verwacht dat Amrabat zich zo stormachtig zou ontwikkelen ja? Sommige dingen zijn gewoon niet te voorspellen, zoveel factoren die daarin meespelen. Amrabat kwam op dat moment gewoon te kort, so be it dan. Hetzelfde als dat Idrissi destijds weggestuurd was, omdat het een lastige gast bleek te zijn, dezelfde reden waarom Summerville afgelopen zomer is weggegaan. Dat gebeurt zo vaak, de ene keer ontwikkelt een speler zich daarna heel snel, de andere keer wordt het niks. Totaal niet te voorspellen. 

Denk je dat iemand ook maar had verwacht dat Amrabat het nu beter zou doen dan laten we zeggen een Vilhena?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Amrabat heeft bij Feyenoord nooit de juiste kansen gekregen en misschien ook wel niet zelf verdiend, want een slechte voetballer was het nochtans niet. Bij Tapia is het er daarentegen gewoon nooit uitgekomen bij Feyenoord, want bij de wedstrijden bij zijn land en andere clubs die ik van hem gezien heb, speelde hij toch wel redelijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei The Kerfts:

Meer dat Vilhena overschat was, dan Amrabat onderschat was denk ik dan, of bedoel je dat niet?

Combinatie. Waarom Vilhena zo hoog ingeschat werd heb ik nooit begrepen, vond het een domme voetballer die veel te veel liep met de bal, afstandsschoten probeerde waar het niet nodig was/niet kon en vaak de verkeerde keuzes maakte in balbezit. Wat dat betreft lijkt Kökcu in aanvallend opzicht wel een kopie. 

Amrabat vond ik best wel wat hebben eigenlijk. Kwam er niet echt uit maar vond hem voor een nieuwe speler die pas 19 was helemaal niet slecht. Had zeker het idee dat hij kon uitgroeien tot een sterkhouder. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei aron24:

Amrabat heeft bij Feyenoord nooit de juiste kansen gekregen en misschien ook wel niet zelf verdiend, want een slechte voetballer was het nochtans niet. Bij Tapia is het er daarentegen gewoon nooit uitgekomen bij Feyenoord, want bij de wedstrijden bij zijn land en andere clubs die ik van hem gezien heb, speelde hij toch wel redelijk. 

Dit is zeker waar, trouwens. Amrabat viel eigenlijk een beetje in een rare spagaat; Vilhena schermde met een vertrek (ik meen Olympiakos?) maar bleef uiteindelijk toch, terwijl El Ahmadi de leider was op het middenveld en dus praktisch zeker was van een basisplaats. Daardoor kreeg Amrabat eigenlijk weinig kansen. Maar El Ahmadi zou vertrekken en dan kon Amrabat het seizoen erop doorschuiven.

Toen kwam daar ineens het buitenkansje (of dat werd vooraf toch zeker gedacht) om Ayoub, toen één van de toonaangevende middenvelders in de Eredivisie, gratis binnen te halen. Dus kon Amrabat zich weer een jaar opmaken voor de bank, dat was hem blijkbaar te veel. Vind het echt heel zonde, des te meer omdat ik een middenveld Ayoub - Amrabat - Toornstra echt heel erg zag zitten, maar is er door verscheidene redenen nooit uitgekomen. Hoop toch dat we ooit eens in een autobiografie of een interview gaan lezen wat er nou met Ayoub gebeurd is bij Feyenoord, want dat die jongen het met zijn kwaliteiten en vooral zijn impact in de wedstrijden dat hij wél speelde niet heeft gehaald vind ik onbegrijpelijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites