Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

18 minuten geleden zei PJHoutman:

Keuze voor Linssen pakt ook wel perfect uit. Spits staat constant op een eiland, enige wat hij kan doen is sprinten en dat is tot nu toe twee keer erg goed uitgepakt. Met Jørgensen/Pratto/Bozenik had je hier nog helemaal niets voor elkaar gebokst.

Eens ja. Die 3-0 was ook echt wel een heerlijke counter zeg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekkere overwinning zo hoor. Tweede helft brandde het een beetje op, zag je ook wel aan Linssen en zeker Toornstra die het niet meer kon belopen, maar gewoon meer dan prima zo. Marsman verdient trouwens ook een dikke pluim, paar uitstekende reddingen, waaronder op dat schot van Ihattaren en die van Malen in de korte hoek. 

Achterhoede stond sterk, Fer en Toornstra hadden elke bal, Linssen heel effectief en zelfs Berghuis was goed. Enigen die imo tegenvielen waren Diemers en Haps, die laatste toch weer erg ineffectief als linksbuiten wat mij betreft. Had Sini daar nog wel een kwartier of twintig minuten willen zien om te kijken of we iets met die ruimte konden doen, maar de wissels waren op zich wel begrijpelijk. 

EDIT: Berghuis in dat interview net :D :D :D  "Ik werk elke week hard, Hans." Gast, dit is de eerste keer dit seizoen dat je je eigen achterlijn hebt gezien, lul toch niet. 

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei MetalMichael:

Zou kunnen dat er in het gesprek met Advocaat harde woorden zijn gevallen over zijn defensieve arbeid, dat hij daarom zo gepikeerd reageert. 

Geertruida was vandaag weer ouderwets goed he. Tegen Herenveen echt matig, maar vandaag echt sterk. Die lichaamsschijnbeweging bij de 1-0 en dan het overzicht houden. 

Zou me niets verbazen inderdaad.  Over Geertruida; vond hem heel goed, prima actie + pass bij de goal en achterin eigenlijk niet in de problemen geweest. Mag van mij aanvallend wel nog steeds veel meer brengen, maar wat dat betreft zijn we natuurlijk jaren verwend geweest met Janmaat en Karsdorp. Het is in ieder geval stukken beter dan toen hij begon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Lazy:

Mooie overwinning van Feyenoord. Lekker op ze FM's <3 

Overigens: wat deed Willem van Hanegem in het stadion? Die heeft geen officiële functie toch?

Pers. Gelul natuurlijk, maar ik vermoed dat hij daar zat op de kaart van het AD.

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Lazy:

Mooie overwinning van Feyenoord. Lekker op ze FM's <3 

Overigens: wat deed Willem van Hanegem in het stadion? Die heeft geen officiële functie toch?

Vroeg ik mezelf ook af, alleen ik denk dat hij er zit omdat hij namens het AD wekelijks een column tikt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei PJHoutman:

Lekkere overwinning zo hoor. Tweede helft brandde het een beetje op, zag je ook wel aan Linssen en zeker Toornstra die het niet meer kon belopen, maar gewoon meer dan prima zo. Marsman verdient trouwens ook een dikke pluim, paar uitstekende reddingen, waaronder op dat schot van Ihattaren en die van Malen in de korte hoek. 

Achterhoede stond sterk, Fer en Toornstra hadden elke bal, Linssen heel effectief en zelfs Berghuis was goed. Enigen die imo tegenvielen waren Diemers en Haps, die laatste toch weer erg ineffectief als linksbuiten wat mij betreft. Had Sini daar nog wel een kwartier of twintig minuten willen zien om te kijken of we iets met die ruimte konden doen, maar de wissels waren op zich wel begrijpelijk. 

Fer sterk? Die vond ik echt heel erg tegenvallen, juist ook verdedigend. Diemers was in de eerste helft nog best prima, maar zakte ver weg in de tweede. Malacia viel me verdedigend ook wat tegen, maar aangezien het grootste deel Thomas er tegenover stond was dat geen probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-1-2021 om 22:26 zei 007mark:

Marsman denk ik inderdaad ook. Zou trouwens bovenmatig terecht zijn gezien zijn prestaties dit seizoen. Gewoon heel stabiel. Nieuwkoop twijfel ik over.

In de minuten die hij gisteren speelde heb ik me er weer genoeg aan geërgerd. Zou liever zien dat ze Hall dan doorschuiven als reserve rechtsback.

Verder goede zaak dat vele O21 spelers nu onderdak vinden bij KKD-clubs, die wedstrijdervaring vergroot ook de kans dat zij -bij goede prestaties- komend seizoen de selectie verder opvullen en breder maken. Met een coach die wel op jeugd durft in te zetten, kan er alleen maar gewonnen worden met deze verhuurperiodes.

Ik ben erg benieuwd naar welke verrassingen Arnesen komend periode nog uit zijn hoed tovert, maar ik kan me i.i.g. zeker vinden in jouw voorstel om Doekhi en v.d. Ven te halen. Moderne, jonge verdedigers die passen bij Slot zijn gewenste spel. De vraag is alleen hoe haalbaar dit is, aangezien de concurrentie ook niet stil zal zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Jeffers:

Met een coach die wel op jeugd durft in te zetten, kan er alleen maar gewonnen worden met deze verhuurperiodes.

Het ‘jeugdspelers!!!1’-alarm in mijn keuken ging plots als een gek af, dus bij deze mijn standaardvraag: 

Welke jeugdspelers die op dit moment niet gebruikt worden zou jij graag willen zien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei PJHoutman:

Het ‘jeugdspelers!!!1’-alarm in mijn keuken ging plots als een gek af, dus bij deze mijn standaardvraag: 

Welke jeugdspelers die op dit moment niet gebruikt worden zou jij graag willen zien?

Die vraag laat ik de verhuurde jeugdspelers graag zelf beantwoorden de komende maanden. Ik ga geen invulling geven en hier een lijstje met namen droppen. Ik hoop op doorontwikkeling van de jeugdspelers zodat deze de selectie komend seizoen in de breedte kunnen gaan opvullen. I.m.o. heb je namelijk geen versterkingen zoals Teixeira nodig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jeffers:

In de minuten die hij gisteren speelde heb ik me er weer genoeg aan geërgerd. Zou liever zien dat ze Hall dan doorschuiven als reserve rechtsback.

Verder goede zaak dat vele O21 spelers nu onderdak vinden bij KKD-clubs, die wedstrijdervaring vergroot ook de kans dat zij -bij goede prestaties- komend seizoen de selectie verder opvullen en breder maken. Met een coach die wel op jeugd durft in te zetten, kan er alleen maar gewonnen worden met deze verhuurperiodes.

Ik ben erg benieuwd naar welke verrassingen Arnesen komend periode nog uit zijn hoed tovert, maar ik kan me i.i.g. zeker vinden in jouw voorstel om Doekhi en v.d. Ven te halen. Moderne, jonge verdedigers die passen bij Slot zijn gewenste spel. De vraag is alleen hoe haalbaar dit is, aangezien de concurrentie ook niet stil zal zitten.

Denzell Hall, ja? Die is wellicht nog slechter dan Nieuwkoop. En dat zegt iets.

Denk dat Van de Ven en Doekhi zeker wel haalbaar zijn. Hoeven niet al te veel te kosten, dus Feyenoord kan daarin prima de concurrentie aangaan als andere clubs zich ook melden. Slot als trainer zal dan denk ik wel helpen, en ook de (bijna) garantie op veel speeltijd. Selectie dunt namelijk uit bij ons.

54 minuten geleden zei Jeffers:

Die vraag laat ik de verhuurde jeugdspelers graag zelf beantwoorden de komende maanden. Ik ga geen invulling geven en hier een lijstje met namen droppen. Ik hoop op doorontwikkeling van de jeugdspelers zodat deze de selectie komend seizoen in de breedte kunnen gaan opvullen. I.m.o. heb je namelijk geen versterkingen zoals Teixeira nodig. 

Ik denk zelf dat Teixeira juist een uitstekende speler is om erbij te hebben. Brengt creativiteit op een manier dat geen enkele andere middenvelder bij ons dat kan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind het wel leuk dat er zoveel verhuurd is in ieder geval. Nu zien we ze wat meer in actie, alleen Bannis naar Dordrecht vind ik geen verstandige keuze.

Om even terug te komen op @PJHoutman:

Summerville had ik nooit laten weggaan en actief bij de selectie gebruikt dit jaar, Azarkan had ik ook meer minuten gegeven, Wehrmann, maar daar houdt het eigenlijk wel bij op. Heb Hendriks ook nog wel hoog zitten, maar met Senesi voor zich zal het ook lastiger minuten maken zijn. Skogen (verhuurd aan Excelsior) verwacht ik ook nog wel wat van, en zie ik graag in actie. Hoe sta jij daar tegenover dan? 

Het is lekker cliché maar zolang Feyenoord geen voetbal pyramide speelt zullen de talenten ook lastiger aansluiten. Verhuren is dit seizoen daarom essentieel. 

Lees net op FTM twitter dat Pusic per direct weg mag bij AZ, lekker weekje voor die topclub daar. Iemand die me wat meer kan vertellen over hem? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jeffers:

Dat laatste ben ik zeker met je eens. Matige voetballer die ook niet gaat doorontwikkelen. Datzelfde geldt voor Diemers. Ik denk echter niet dat we binnen de jeugd alternatieven hebben. Had het er toevallig met Mark over gisteren; El Bouchataoui en Splinter de Mooij, daar wordt niemand vrolijk van. Burger komt er bij Sparta al amper aan te pas. 

Van de jongens die nu verhuurd zijn: Burger, Vente, Bannis, Skogen, Johnston, Kelly, Johnsen en Silva zie ik er eigenlijk niet één op korte termijn aanhaken bij Feyenoord 1. Kijk ik dan verder naar de O21 dan zie ik alleen Azarkan als een speler die naar Feyenoord-niveau kan groeien. Hall kan eventueel een leuke back-up zijn. 

Dat je uit ongeveer 22 spelers in totaal anderhalve speler kunt aanwijzen die goed genoeg is voor het eerste is vrij droevig, maar het maakt wel dat ik me afvraag of “een trainer die jeugd inpast” wel nut heeft.

@Goatruida Zie dit bericht ;c Hendriks wel vergeten, ja.

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Teixeira heeft 1,5 leuk potje gespeeld in 't begin maar daarna bar weinig laten zien.

Ben het wel redelijk met je eens over die namen, alleen Skogen twijfel ik dan nog over. Azarkan moet wel echt stappen gaan maken dit halve jaar wil die een rol van betekenis hebben. Onze O21 is gewoon niet goed, de resultaten zeiden voldoende. In de lichtingen eronder komen wel wat leuke spelers aan, die ik in het trainingskamp van de 2021 (winter) wel mee zie gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van mij mag Azarkan ook absoluut meer minuten maken, maar Advocaat durft Berghuis niet te wisselen. 

Over Skogen: Ik heb er ivm corona nog niets van gezien, kijk wel veel Excelsior dus hopelijk gaat hij daar in de basis staan. Maar ik ben altijd een beetje huiverig bij dat soort jongens; bij Rosenborg nooit gedebuteerd en transfervrij vertrokken. Als het een speler is die Feyenoord 1 aankan, dan zou je toch verwachten dat hij bij Rosenborg ook wel zijn minuten had gemaakt. De laatste jaren hebben we best wel veel van die Scandinavische jeugdspelers voorbij zien komen en op een paar invalbeurtjes van Hansson na hebben we daar nooit iets van teruggezien. Hoeft niks over Skogen te zeggen, natuurlijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei PJHoutman:

Weer een linksbuiten? Christian Conteh is alweer aan de kant geschoven dan (niet onterecht waarschijnlijk)?

Groningen wilt hem als reserve spits halen, en wat ik van andere hoor is het iemand die op alle drie de posities voorin uit de voeten kan. Feyenoord volgt hem al langer en schijnt wel een talent te zijn. Ben benieuwd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Goatruida:

Groningen wilt hem als reserve spits halen, en wat ik van andere hoor is het iemand die op alle drie de posities voorin uit de voeten kan. Feyenoord volgt hem al langer en schijnt wel een talent te zijn. Ben benieuwd. 

Zou opzich geen overbodige luxe zijn om een speler te halen die meerdere posities kan bestrijken. Kunnen we Pratto terugsturen ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites