Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

52 minuten geleden zei Urbeto:

Wanneer je in eigen huis punten laat liggen tegen Sparta, Twente, tien Heraclieden en op bezoek bij RKC terwijl de meeste topwedstrijden nog moeten komen kan je moeilijk spreken over resultaten die niet tegenvallen. Toegegeven, dit is afhankelijk van je verwachtingspatroon maar ik vind dat je ook met een realistische blik mag verwachten dat Feyenoord in deze wedstrijden meer punten had gepakt. Enkel tegen Twente was het een wonder dat je niet won, verder was een puntendeling telkens een redelijke afspiegeling van de wedstrijd. Dat moet echt beter kunnen en dat kun je Advocaat toch wel aanrekenen. 

Allereerst; 'eigen huis' vind ik geen argument als je zonder publiek speelt. Uit of thuis maakt niets uit dan. 

Tevens vind ik niet dat 'een puntendeling een redelijke afspiegeling was' van twee van die wedstrijden. Enkel bij Sparta kun je zeggen dat een gelijkspel terecht was (waren de statistieken zelfs in het voordeel van Sparta, behalve balbezit).  

RKC - Feyenoord: 2-2, xG 0.50-1.50, schoten 9-18. 
Feyenoord - Heracles, 0-0, xG 2.50-0.52, schoten 10-4. 

Het heeft er vooral mee te maken dat we geen spits hebben (Jørgensen even niet meetellend) en dat Berghuis het hele seizoen geen interesse heeft getoond. De laatste jaren hebben zijn specifieke kwaliteiten veel verbloemd, als hij dan niet thuisgeeft is er weinig over van onze aanval. Maar omdat we defensief normaliter weinig in de problemen komen verliezen we weinig wedstrijden. Ik vind dat juist een verdienste van Advocaat, geen manco. Ik denk dat we met een goed renderende spits tegen de eerste plek aan zouden hangen, maar dat is speculatie. Wel ben ik met je eens dat we normaal gesproken te defensief spelen, maar je kunt imo niet zeggen dat we tegen counterploegen als Sparta en Heracles aanvallender moeten spelen en dan achteraf zeggen dat we tegen AZ niet zo aanvallend moeten spelen, want AZ is nu juist het toonbeeld van een counterploeg. 

Hoe dan ook ben ik absoluut niet van mening dat je Advocaat nu eruit moet gooien. Ten eerste omdat ik niet weet wie je dan binnen brengt die het beter doet - het lijkt me wat onfair om Slot op een elftal te gooien waar hij geen voorbereiding mee kan doen -, ten tweede omdat dat me voor de continuïteit helemaal niet verstandig lijkt. 

Citaat

In de EL was het echt een kwestie van "In het land der blinden is één oog koning" en zelfs daar bleven we op vrij kansloze wijze gedesillusioneerd achter. 

Als je daar tegen Wolfsburg en Zagreb normale scheidsrechters hebt wordt je groepswinnaar. 

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei PJHoutman:

Maar goed, @007markals je dan toch gelooft dat het niks wordt, wil je dan zo sportief zijn om je vaccin aan mij af te staan? Ik wil namelijk gewoon lekker naar de Coolsingel dit jaar. 

Nee, want ik wil wel nog graag naar het promotiefeest van FC Volendam, het Anton Hendrikse Toernooi en Benidorm.

8 uur geleden zei cimbomcu:

Nee hoor, ik steun je Mark. Ik ben al langer kritisch op Dick zoals je weet en eindelijk zien een aantal Feyenoorders dat hier nu ook in.

Als je wat beter had gelezen, dan was niemand hier enorm positief over Dick, en werden er al kanttekeningen geplaatst. Dus heeft helemaal geen zin om je gelijk te proberen te halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei 007mark:

Dick out.

Dit meen je toch niet serieus hé?

Ik bedoel, Dickie heeft het lang uitstekend gedaan, laatste tijd hier en daar wat foutjes, maar denk je echt dat het iets op gaat lossen als Dick vertrekt? Slot komt pas na dit seizoen.

Natuurlijk werkt Haps op linksbuiten niet, maar Linssen is ook geen optie, Sinisterra mocht blijkbaar nog geen 90 min. Dan blijft er ook erg weinig over.

Enige wat je Dickie kan kwalijk nemen is A. dat hij te weinig wisselt/rouleert. Waarom zou Haps niet doordeweeks kunnen starten ipv Malacia die gisteren echt op zijn tandvlees liep en B. dat hij in wedstrijden tegen ploegen hoger in het klassement teveel inzakt, waardoor je tegen Ajax en AZ heel onnodig op achterstand komt. 

Verder is het echt niet Dickie zijn schuld dat Toornstra alles fout doet, Diemers constant balverlies lijdt en gewoon het tempo niet aan kan, Berghuis al weken in verschrikkelijke vorm is en dat Pratto gewoon echt helemaal niks kan.

Ondanks dat ik een AZ en een PSV over de gehele linie heen echt geen betere teams vind hebben, zijn ze wel constanter, hebben ze een bredere selectie en hoeven ze ook niet constant allerlei non-factoren op het veld te zetten. (Pratto, Linssen, Diemers, Botteghin)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-1-2021 om 15:03 zei The Kerfts:

Dit meen je toch niet serieus hé?

Ik bedoel, Dickie heeft het lang uitstekend gedaan, laatste tijd hier en daar wat foutjes, maar denk je echt dat het iets op gaat lossen als Dick vertrekt? Slot komt pas na dit seizoen.

Natuurlijk werkt Haps op linksbuiten niet, maar Linssen is ook geen optie, Sinisterra mocht blijkbaar nog geen 90 min. Dan blijft er ook erg weinig over.

Enige wat je Dickie kan kwalijk nemen is A. dat hij te weinig wisselt/rouleert. Waarom zou Haps niet doordeweeks kunnen starten ipv Malacia die gisteren echt op zijn tandvlees liep en B. dat hij in wedstrijden tegen ploegen hoger in het klassement teveel inzakt, waardoor je tegen Ajax en AZ heel onnodig op achterstand komt. 

Verder is het echt niet Dickie zijn schuld dat Toornstra alles fout doet, Diemers constant balverlies lijdt en gewoon het tempo niet aan kan, Berghuis al weken in verschrikkelijke vorm is en dat Pratto gewoon echt helemaal niks kan.

Ondanks dat ik een AZ en een PSV over de gehele linie heen echt geen betere teams vind hebben, zijn ze wel constanter, hebben ze een bredere selectie en hoeven ze ook niet constant allerlei non-factoren op het veld te zetten. (Pratto, Linssen, Diemers, Botteghin)

Volgens mij is dat precies hetgeen wat je Dick kwalijk kunt nemen, hij vraagt nu om de creativiteit te laten komen van spelers die dat niet aan kunnen. Toen Toornstra op de positie van Fer voetbalde ging dat veel beter, ook voetballend, simpelweg omdat hij in die rol meer ruimte heeft. Nu zeg ik niet dat we dat per se moeten willen, maar er zijn wel meer mogelijkheden denkbaar om de creativiteit iets naar achter te halen en niet dat gepriegel tussen Berghuis/Diemers/Toornstra hoeven aan te zien. 

Wat betreft het inzakken, dat gaat in fases: in principe zakken ze in tot de kop cirkel, maar af en toe zwengelen ze de druk aan. Dit doen ze minder tegen AZ en Ajax, omdat die (1) daar makkelijker onderuit voetballen en (2) minder in die situatie terecht komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is het schrijnende resultaat van het opstellen van drie passieve middenvelders. Ik zie overigens echt niet hoe Advocaat het nog op de rails moet gaan krijgen. Er is al weken geen enkel tactisch plan te ontdekken (wellicht op de Klassieker na) en de resultaten blijven ook uit. Spelers lopen er totaal verloren bij, zien het duidelijk zelf ook niet meer zitten. PSV gaat je zondag ook gewoon een dreun geven, wij kunnen de beweeglijkheid van fucking Heerenveen niet eens belopen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Urbeto:

Het is het schrijnende resultaat van het opstellen van drie passieve middenvelders. Ik zie overigens echt niet hoe Advocaat het nog op de rails moet gaan krijgen. Er is al weken geen enkel tactisch plan te ontdekken (wellicht op de Klassieker na) en de resultaten blijven ook uit. Spelers lopen er totaal verloren bij, zien het duidelijk zelf ook niet meer zitten. PSV gaat je zondag ook gewoon een dreun geven, wij kunnen de beweeglijkheid van fucking Heerenveen niet eens belopen. 

Dat middenveld is echt driewerf kut ja. Echt 0 creativiteit en 0 tempo. Al heb je met de blessures op het middenveld ook niet echt keus nu, zo'n Wehrmann is ook materiaal voor Dordrecht.

Ik zou wel eens Teixeira - Fer - Kokcu willen zien, jammer dat dat er even niet in zit.... En dat Dickie dat ook toch nooit gaat doen ook. 

Wel jammer dat de sleet zo op Toornstra lijkt te gaan zitten trouwens. Dat is altijd een van mijn favoriete spelers geweest. Toffe gast en een echte Feyenoorder ook nog eens. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei RicoV1989:

Wel jammer dat de sleet zo op Toornstra lijkt te gaan zitten trouwens. Dat is altijd een van mijn favoriete spelers geweest. Toffe gast en een echte Feyenoorder ook nog eens. 

Die speelt inderdaad al weken achter elkaar heel slecht, erg jammer. Is ook wel een verklaring voor: Hij moest het eigenlijk altijd hebben van zijn loopvermogen, inzet en diepgang richting de 16 van de tegenstander. Daar ligt zijn kracht, om zo ook goals te maken, kansen te creëren en overtal te krijgen in aanvallende zone. Lijkt sowieso wel alsof dat er een beetje uit is, maar Advocaat speelt het liefst wat conservatiever en schuift Jens wat meer naar achteren op het middenveld. Op die plek heeft hij eigenlijk dan net niet die startsnelheid om fouten van anderen te herstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, dat interview bij ESPN... Zowel van Advocaat als van de interviewer die niet kritisch door durft te vragen. 

Schreeuwde nog net niet tegen m'n scherm: Als je ziet dat je spelers het in het veld niet kunnen oplossen, waarom doe je dan na 15/20 iets vanaf de kant?!?

bewerkt door MetalMichael
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei MetalMichael:

Goh, dat interview bij ESPN... Zowel van Advocaat als van de interviewer die niet kritisch door durft te vragen. 

Schreeuwde nog net niet tegen m'n scherm: Als je ziet dat je spelers het in het veld niet kunnen oplossen, waarom doe je dan na 15/20 iets vanaf de kant?!?

Interview van die engnek op de rechterflank was net zo erg. Net als tegen AZ kom je tegen een middenvelder extra te staan. Is er dan in 180 minuten echt NIEMAND die iets kan bedenken om dat op te lossen? De coach zelf, één van zijn assistenten, of wellicht de aanvoerder zelf? En is er dan na afgelopen zondag niet een evaluatie geweest? Hoe gaan we in het vervolg dit soort strijdplannen van tegenstanders aanpakken? Lijkt gewoon helemaal nergens op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Veerman kan zich niet herinneren wanneer hij voor het laatst zoveel ruimte kreeg van een tegenstander. "Het was wel lekker, het is even geleden dat ik geen tegenstander heb gezien. Het was wel weer even wennen. Ik keek om me heen: waarom gaan ze inzakken? Voor ons was dat alleen maar lekker, dus ik vond het prima."

Werkelijk de enige speler die je bij Heerenveen vol onder druk moet zetten laat je de hele wedstrijd ronddartelen als een vrije vogel. Onbegrijpelijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites