Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

Dick out.

Dat Diemers de bal zowel bij de 2e, als bij de 3e AZ goal verliest vind ik tot daar aan toe (dat zijn we inmiddels wel gewend), maar dan heb je dus nog 75 meter om het te herstellen. Gebeurt keer op keer niet. Had nog een veel grotere afstraffing kunnen zijn vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei MetalMichael:

Wat een KUT tweede helft zeg. Iedere peun naar voren van AZ was zo ongeveer een grote kans...

Of, zoals de commentator beweerde, "AZ laat zien wat goed voetbal is". :cab:

Rennen is het enige wat die gasten kunnen, dan ben je met Senesi en vooral Spajic niet in het voordeel. Vond het ook oliedom dat Feyenoord bij 2-2 op zoek ging naar een derde goal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je verliest vandaag puur op basis van tactische naïviteit. Je laat AZ precies zo spelen zoals vorig seizoen. Tweede ballen verlies je, zeker na rust, constant en je verdediging staat te hoog voor de snelheid van de AZ-aanvallers. 

Echt gênant hoe je je bij vlagen onder de voet laat lopen. Het einde van Advocaat bij Feyenoord kan mij niet snel genoeg komen. Wat een ongekende naïviteit. Alsof je je totaal niet bezig hebt gehouden met wie je tegenstander is. 

Tot slot: laat Berghuis nooit meer vrije trappen nemen svp. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Dickie kan echt niet meer. Lang werd het hand boven zijn hoofd gehouden, vanwege de ogenschijnlijk goede resultaten. Viel allemaal echter wel mee, aangezien hij vrijwel geen topwedstrijden heeft hoeven spelen. Desondondanks zelfs thuis tegen FC Twente, Sparta, FC Utrecht en Heracles niet kunnen winnen. Op bezoek bij RKC ook niet, en nog een paar narrow escapes (Emmen en Fortuna). 

Nu krijgen we wat tegenstand en verlies je van Vitesse, Ajax en AZ. Eerder ook al 5 van de 6 EL-wedstrijden niet weten te winnen. Nou, die resultaten zijn dus helemaal niet zo geweldig. Tel daar het verschrikkelijk voetbal bij op en dan ben ik er eigenlijk wel over uit. De groeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het nu ineens de schuld van Dickie. Wat moet een trainer met dit elftal anders gaan doen dan?

En als jullie spreken over defensieve naïviteit neem ik dus aan dat jullie graag een buitenlandse trainer willen, want die ziekte hebben zo'n beetje alle Nederlandse trainers. Arne Slot is nou ook niet de meest defensieve trainer. Die zal straks vast á la Stam gaan proberen te voetballen met dit zooitje doorsnee FC Utrecht-voetballers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Zeus:

Is het nu ineens de schuld van Dickie. Wat moet een trainer met dit elftal anders gaan doen dan?

En als jullie spreken over defensieve naïviteit neem ik dus aan dat jullie graag een buitenlandse trainer willen, want die ziekte hebben zo'n beetje alle Nederlandse trainers. Arne Slot is nou ook niet de meest defensieve trainer. Die zal straks vast á la Stam gaan proberen te voetballen met dit zooitje doorsnee FC Utrecht-voetballers.

Ik wens dat je je waar nodig aanpast aan je tegenstander, iets wat Slot tegen Napoli heeft aangetoond wel te doen. Je hoeft geen buitenlandse trainer te zijn om bij vlagen realistisch te spelen. Tegen dit AZ weet je dat ze willen counteren en toch geef je ze daar, met een open liggend middenveld, alle ruimte toe. Dat mag je Dick absoluut wel aanrekenen. 

Tegen kleine ploegen staat hij te terughoudend en nu moet je het staan en dan sta je helemaal open. Speeltuin. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mja, ging met AZ er ook kansloos af tegen een berekenend Dinamo Kiev. Zag je van mijlenver al aankomen, liepen gewoon in de val. Die hele speelstijl van op de middenlijn opbouwen met zorgvuldig en gecontroleerd positiespel is allang vreselijk gedateerd en heel simpel te verdedigen. Exact waar al die ultra-defensieve ploegen tegenwoordig om in hun vuistje lachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei PJHoutman:

Niet per se oneens hoor, maar wat moet je doen als je vroeg achterstaat? Lekker terughangen?

Uiteraard niet, maar je moet het wel faseren. Dat deden we niet. 

@ZeusIk zeg natuurlijk ook nergens dat Slot een perfecte en foutloze trainer is. Was hij dat wel, had hij niet voor Feyenoord getekend natuurlijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Zeus:

Bedoelde meer dat ook hij last heeft van de Hollandse (naïeve) ziekte. 

Wat dat betreft snap ik sowieso de keuze niet zo. Zelfs types als Fräser en Buijs, die wat voorzichtiger denken, had ik logischer gevonden voor het huidige materiaal van Feyenoord. 

Met dergelijke trainers ga je, zeker tegen kleine clubs, aanvallend helemaal niets meer klaarspelen natuurlijk. Veel te behoudend in hun speelstijl.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Zeus:

Wat dat betreft snap ik sowieso de keuze niet zo. Zelfs types als Fräser en Buijs, die wat voorzichtiger denken, had ik logischer gevonden voor het huidige materiaal van Feyenoord. 

Als je altijd doet wat je altijd deed, dan krijg je wat je altijd kreeg. Dat willen ze dus niet meer. Er is eindelijk eerst nagedacht over een bepaald speltype, daar is een trainer bij gezocht. Aangezien er een hoop contracten aflopen, wordt er ook naar een andere invulling van de selectie gekeken. Feyenoord heeft genoeg spelers vastliggen die daar in meekunnen. Ben ik van overtuigd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Zeus:

dit zooitje doorsnee FC Utrecht-voetballers.

Een defensief blok met Fer ervoor werd een week geleden nog heel goed gevonden. De backs worden nog net niet het Nederlands Elftal ingeschreven en voorin heb je Berghuis lopen. Is totaal uit vorm (en gaat Dickie denk ik ook niet meer aan de praat krijgen), maar heeft toch echt periodes gehad waarin hij erg sterk speelde. Lijkt me dat je met zo'n elftal (heb de beste Nederlandse keeper nog niet eens benoemd) toch prima mee kan doen voor de bovenste 3 plekken.

Hoe je het dan moet neerzetten vind ik overigens niet zo interessant om een hele lange discussie over te gaan voeren. Zou het allerliefst een trainer zien die de spelers ook individueel beter gaat maken en op die manier waarde op het veld kan creëren.

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei 007mark:

Een defensief blok met Fer ervoor werd een week geleden nog heel goed gevonden. De backs worden nog net niet het Nederlands Elftal ingeschreven en voorin heb je Berghuis lopen. Is totaal uit vorm (en gaat Dickie denk ik ook niet meer aan de praat krijgen), maar heeft toch echt periodes gehad waarin hij erg sterk speelde. Lijkt me dat je met zo'n elftal (heb de beste Nederlandse keeper nog niet eens benoemd) toch prima mee kan doen voor de bovenste 3 plekken.

Hoe je het dan moet neerzetten vind ik overigens niet zo interessant om een hele lange discussie over te gaan voeren. Zou het allerliefst een trainer zien die de spelers ook individueel beter gaat maken en op die manier waarde op het veld kan creëren.

En als je naar Malacia, Geertruida kijkt dan zie je dat niet terug? Ik wel namelijk. Dit is altijd zo'n cliché dat mensen er uitgooien als ze niet weten hoe ze moeten uitdrukken dat een trainer niet voldoet. "Maakt de spelers niet beter." Ik heb werkelijk geen idee waar dat op gebaseerd is. Sinisterra kunnen we weinig over zeggen, maar heeft zijn beste periode gehad vlak voor zijn blessure, onder Advocaat. In hoeverre dat aan Advocaat ligt weet ik niet, maar je kan hem niet verwijten dat Sinisterra stil is blijven staan in zijn ontwikkeling. 

Driekwart van het elftal is boven de 25, die maak je over het algemeen sowieso niet 'beter'. Met wie wil je 'waarde creëren'? Senesi, Sinisterra, Kökcu, Malacia. Twee van die vier zijn onder Advocaat uitblinkers geworden, één is een heel jaar eruit geweest, de vierde is gewoon een lapzwans die nul interesse heeft in voetbal. Dat kan aan Advocaat liggen, maar onder Gio en Stam was het ook drie keer niks. 

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei MetalMichael:

Als je altijd doet wat je altijd deed, dan krijg je wat je altijd kreeg. Dat willen ze dus niet meer. Er is eindelijk eerst nagedacht over een bepaald speltype, daar is een trainer bij gezocht. Aangezien er een hoop contracten aflopen, wordt er ook naar een andere invulling van de selectie gekeken. Feyenoord heeft genoeg spelers vastliggen die daar in meekunnen. Ben ik van overtuigd. 

Wie denkt na over een bepaald speltype? Het bestuur? En hoezo is nu ineens wel de tijd rijp? Stam kreeg deze selectie ook voorgeschoteld. Ik vind ook dat behoudens Berghuis er niemand is die werkelijk mee zou kunnen in wat combinatievoetbal hoog op het veld. Moet je toch ook meer druk vooruit gaan zetten bijvoorbeeld. 

36 minuten geleden zei 007mark:

Door wie? De media? Niet door mij in elk geval. Dat het een zooitje FC Utrecht-spelers zijn was natuurlijk wel wat gechargeerd, maar ik vind wel dat het nou niet een imponerend collectief is, nee. Gewoon prima om competitief mee te zijn in een competitie als de Eredivisie. Maar geen titelmateriaal en al zeker geen materiaal waar je in Europa ook maar iets te zoeken hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Zeus:

Wie denkt na over een bepaald speltype? Het bestuur? En hoezo is nu ineens wel de tijd rijp?

Arnesen, in opdracht van het bestuur. Zijn een hoop zaken gaande in de volgende stap voor Feyenoord. Organisatiestructuur, jeugdopleiding etc, alles wordt bekeken. Hele verhaal van de high potentials en de extra begeleiding van die spelers komt daar ook vandaan. https://www.rijnmond.nl/nieuws/201898/Op-deze-manier-wil-Engels-bedrijf-Feyenoord-op-de-schop-nemen 

Citaat

Stam kreeg deze selectie ook voorgeschoteld. Ik vind ook dat behoudens Berghuis er niemand is die werkelijk mee zou kunnen in wat combinatievoetbal hoog op het veld. Moet je toch ook meer druk vooruit gaan zetten bijvoorbeeld. 

Geertruida verhuist naar het centrum. Dan heb je Bijlow, Malacia, Kökcü, Berghuis, Toornstra, Sinisterra en toch ook Jorgensen. Die moeten dat allemaal, al dan niet als dragende speler in die spelwijze meekunnen. Fer voor de balans voor de verdediging. Je zal het er wel weer niet mee eens zijn, maar soit. 

Zal niet direct 100% zijn allemaal, maar je kunt met een gerenoveerde selectie met wat transferbudget en een hoop salarisruimte echt wel het een en ander doen. Ik ga er even vanuit dat mensen als Senesi en Haps worden verkocht en een aantal contracten niet worden verlengd (Botteghin, Nieuwkoop, Spajic, Van Beek, Narsingh, Pratto).

bewerkt door MetalMichael
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei PJHoutman:

En als je naar Malacia, Geertruida kijkt dan zie je dat niet terug? Ik wel namelijk. Dit is altijd zo'n cliché dat mensen er uitgooien als ze niet weten hoe ze moeten uitdrukken dat een trainer niet voldoet. "Maakt de spelers niet beter." Ik heb werkelijk geen idee waar dat op gebaseerd is. Sinisterra kunnen we weinig over zeggen, maar heeft zijn beste periode gehad vlak voor zijn blessure, onder Advocaat. In hoeverre dat aan Advocaat ligt weet ik niet, maar je kan hem niet verwijten dat Sinisterra stil is blijven staan in zijn ontwikkeling. 

Driekwart van het elftal is boven de 25, die maak je over het algemeen sowieso niet 'beter'. Met wie wil je 'waarde creëren'? Senesi, Sinisterra, Kökcu, Malacia. Twee van die vier zijn onder Advocaat uitblinkers geworden, één is een heel jaar eruit geweest, de vierde is gewoon een lapzwans die nul interesse heeft in voetbal. Dat kan aan Advocaat liggen, maar onder Gio en Stam was het ook drie keer niks. 

Geef in mijn vorige post ook aan dat ik vind dat Advocaat niet genoeg punten pakt. Zijn winstpercentage over alle officiële wedstrijden ligt dit seizoen onder de 50%.

13 minuten geleden zei Zeus:

Wie denkt na over een bepaald speltype? Het bestuur? En hoezo is nu ineens wel de tijd rijp? Stam kreeg deze selectie ook voorgeschoteld. Ik vind ook dat behoudens Berghuis er niemand is die werkelijk mee zou kunnen in wat combinatievoetbal hoog op het veld. Moet je toch ook meer druk vooruit gaan zetten bijvoorbeeld. 

Door wie? De media? Niet door mij in elk geval. Dat het een zooitje FC Utrecht-spelers zijn was natuurlijk wel wat gechargeerd, maar ik vind wel dat het nou niet een imponerend collectief is, nee. Gewoon prima om competitief mee te zijn in een competitie als de Eredivisie. Maar geen titelmateriaal en al zeker geen materiaal waar je in Europa ook maar iets te zoeken hebt.

De titel gaan zeker te ver, daar ben ik het mee eens. Wel vind ik dat er meer uit deze selectie te halen valt dan wat er nu gebeurt. Zoals ik ook tegen PJ zeg: zijn winstpercentage is echt laag.

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei 007mark:

Geef in mijn vorige post ook aan dat ik vind dat Advocaat niet genoeg punten pakt. Zijn winstpercentage over alle officiële wedstrijden ligt dit seizoen onder de 50%.

Ja, maar daar neem je wel de Europa League in mee waar we enorm dicht bij kwalificatie waren. Ondertussen staan we nog steeds binnen handbereik van de tweede plaats. Probleem is dat er veel te weinig gescoord wordt, waardoor we veel gelijke spelen hebben en daardoor het winstpercentage laag uitvalt. Advocaat zal daar zeker medeverantwoordelijk voor zijn, maar ik vind de resultaten echt niet tegenvallen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer je in eigen huis punten laat liggen tegen Sparta, Twente, tien Heraclieden en op bezoek bij RKC terwijl de meeste topwedstrijden nog moeten komen kan je moeilijk spreken over resultaten die niet tegenvallen. Toegegeven, dit is afhankelijk van je verwachtingspatroon maar ik vind dat je ook met een realistische blik mag verwachten dat Feyenoord in deze wedstrijden meer punten had gepakt. Enkel tegen Twente was het een wonder dat je niet won, verder was een puntendeling telkens een redelijke afspiegeling van de wedstrijd. Dat moet echt beter kunnen en dat kun je Advocaat toch wel aanrekenen. 

In de EL was het echt een kwestie van "In het land der blinden is één oog koning" en zelfs daar bleven we op vrij kansloze wijze gedesillusioneerd achter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites