Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

58 minuten geleden zei Elsjorro1990:

En terecht: eindelijk eens een spits die in dat soort duels van zich afbijt. Moet je eens zien hoe vaak dat shirtje trekken van verdedigers niet afgestraft wordt. Overigens vind ik het prima als je dat door laat gaan, maar dan moet je het de andere kant ook door laten gaan.

Overigens heb ik het dan nog niet eens over dat shirtje vast houden. Het gaat me bijvoorbeeld om die actie waarbij iemand hem gewoon op de hakken trapt, of bijvoorbeeld die actie met sandler in de 16 meter in de 1e helft. Prima dat je daar niet voor fluit voor zon duw van een verdediger in de 16, maar Brobbey doet vervolgens precies hetzelfde op de middenlijn waar die 1 op 1 gaat komen, en wordt dan teruggefloten.

Daar heb ik moeite mee. Over het algemeen genomen kan een spits fysiek nooit mee met een centrale verdediger. Nu hebben we iemand die dat wel kan,  en die wordt om het minste of geringste afgefloten, terwijl verdedigers wel van alles mogen. Dan moet je consequent fluiten.

Maar goed, dat is vechten tegen de bierkaai: je weet dat je bij Nijhuis nooit precies weet wat hij nou wel vindt kunnen of niet vindt kunnen. 

Het probleem is dat zoals bij die situatie met Sandler Brobbey het shirt van Sandler overduidelijk vast heeft en zodra hij loslaat naar de grond gaat. Prima als je het duel fysiek aan gaat en ik ben het compleet eens dat hij vaker verdient om in zijn voordeel te worden gefloten maar hij moet daar zelf ook gewoon slimmer in zijn. Als je een hand vol van de verdediger zijn shirt vast heb kan je roepen en schreeuwen dat je het niet meekrijgt maar maak je zelf ook gewoon een gelijke overtreding. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

6 uur geleden zei Thierryvane:

Kenneth Taylor today:

• 0 key passes
• 0 crosses
• 0 long balls completed
• 0 shots on target
• 0 shots off target
• 0 dribbles completed
• 0 ground duels won
• 0 tackles
• 6 times possession lost

image.thumb.jpeg.77577a9763df85e9e5240c64fcb05956.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Jeroen.:

Het probleem is dat zoals bij die situatie met Sandler Brobbey het shirt van Sandler overduidelijk vast heeft en zodra hij loslaat naar de grond gaat. Prima als je het duel fysiek aan gaat en ik ben het compleet eens dat hij vaker verdient om in zijn voordeel te worden gefloten maar hij moet daar zelf ook gewoon slimmer in zijn. Als je een hand vol van de verdediger zijn shirt vast heb kan je roepen en schreeuwen dat je het niet meekrijgt maar maak je zelf ook gewoon een gelijke overtreding. 

Maar dat is het punt toch niet? Ik snap wat je zegt hoor, maar het is gewoon een kwestie van hoe consequent fluit je. Waarom zou een verdediger standaard shirtje trekken mogen, en een spits niet? Waarom mag een verdediger zijn tegenstander " van de bal zetten", maar wordt het een probleem als de spits de verdediger van de bal zet?

Daar gaat mij het om: als je als scheidsrechter vindt dat die actie van Brobbey op de middellijn een overtreding is, waar best iets voor te zeggen valt, dan is die actie van Sandler op Brobbey een minuut of wat daarvoor een penalty. Dat Brobbey net zo goed aan zijn tegenstanders hangt als dat de verdedigers dat andersom doen, dat zie ik zelf ook wel. Echter, waarom zou een verdediger wel op deze manier mogen verdedigen, maar een aanvaller niet op die manier aanvallen? Omdat normaal gesproken de aanvaller niet op kan boksen tegen die verdediger. Kijk nou eens hoeveel beuken van verdedigers niet afgestraft worden, puur omdat ze het af doen als verschil in fysiek? Nu lukt ze dat met Brobs niet en dan moeten ze ineens geholpen worden?

Het is te gek voor woorden, imo, dat dit elke wedstrijd een keer of 4/5 gebeurd en dat we bijna elke week wel dit soort kanttekeningen plaatsen kunnen bij de scheids. Ik vind daar wat van. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Thierryvane:

Kenneth Taylor today:

• 0 key passes
• 0 crosses
• 0 long balls completed
• 0 shots on target
• 0 shots off target
• 0 dribbles completed
• 0 ground duels won
• 0 tackles
• 6 times possession lost

Tja. Dat men er nog over verrast is. Roep al twee jaar dat die het niveau dat Ajax nastreeft bij lange na niet heeft. Het is treurig dat die jongen wordt uitgefloten, want hij kan er zelf niets aan doen dat die niet goed genoeg is. Je moet eerder de trainers staf uitfluiten die hem wekelijks op blijven stellen terwijl hij gewoon stelselmatig het niveau van je team omlaag haalt. Je mag toch verwachten dat zo’n geprezen tactisch super wonder als Maduro het doorheeft dat de reden dat je defensie zo’n gatenkaas is het middenveld is en dan met name de linkerkant van dat middenveld, waar gewoon 40-50 meter ruimte valt voor tegenstanders.

Overigens gisteren ook weer gezien waarom Rensch het nooit zal gaan halen. Die man mist simpelweg het urgentie besef en gaat teveel duels in met het idee ‘komt wel goed’. Grijpt bij de 1-1 halfbakken in op de voorzet, terwijl je die met iets meer meedogenloosheid gewoon had kunnen hebben. Tegen Bodo had hij ook weer paar van die acties.

Zonde, want hij zou echt een hele goede inschuivende verdediger kunnen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei ReneLeBlanc:

Dat moment van tijdrekken van Henderson was ook wel heeeeeeeeel tenenkrommend hoor. Mijn god. 

Als meerdere Ajacieden dat hadden gedaan dan hadden we tenminste de drie punten gepakt. Tijdrekken in de blessuretijd loont (bijna) altijd. Het is triest thuis tegen NEC, 100% waar, maar had toch liever drie punten ingelopen op Twente.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei ReneLeBlanc:

Dat moment van tijdrekken van Henderson was ook wel heeeeeeeeel tenenkrommend hoor. Mijn god. 

Je bedoelt dat die daar op de grond ging liggen? Die had toch gewoon oprecht last, je zag hem een aantal minuten daarvoor al een aantal keren voelen aan zijn lies. 

Nog los van het feit dat je daar gewoon tijdrekken moet ja. Ik kan me nog een Feyenoord tegen PSV herinneren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt alles wat Hendootje doet komt onder een vergrootglas hé:mrgy:. Ook niet hele gek natuurlijk als je een veelvoud verdiend van de eerstvolgende onder je op de loonlijst. Hij moet wel echt goede wedstrijden gaan spelen de komende weken, anders kan het wel eens een ding gaan worden onder de supporters. De grootverdieners zijn toch altijd als eerste de gebeten hond. Het krediet dat je in je beginfase hebt is dan ook vrij snel snel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Beppu:

Echt alles wat Hendootje doet komt onder een vergrootglas hé:mrgy:. Ook niet hele gek natuurlijk als je een veelvoud verdiend van de eerstvolgende onder je op de loonlijst. Hij moet wel echt goede wedstrijden gaan spelen de komende weken, anders kan het wel eens een ding gaan worden onder de supporters. De grootverdieners zijn toch altijd als eerste de gebeten hond. Het krediet dat je in je beginfase hebt is dan ook vrij snel snel.

Mwoah, ik heb het idee dat dat vooral een issue is onder de niet Ajax supporters. En Falentijn. 

Henderson doet toch precies waarvoor je hemt ophaalt en wat die ook jarenlang bij Liverpool gedaan heeft? 90 minuten lang vol gas geven, balans proberen te bewaren, anderen aansturen, aanspeelbaar zijn, goede keuzes maken. 

Er wordt nu een soort van narrative gecreerd dat Henderson DE oplossing zou zijn voor alle problemen. Dat is natuurlijk onzin. Als hij op dat middenveld constant tegen 2 man blijft komen te staan, wordt het voor elke topper erg lastig om in die zin uit te blinken. Maar hij is wel constant bezig met waar staat iedereen, inschatten van gevaar. Die kans van de rooij waar banel compleet kansloos zijn man laat lopen, dat pakt hij direct aan, waardoor banel de rest van de wedstrijd wel met zijn mee liep. Dat is, imo, de toegevoegde waarde van Henderson. Als je verwacht dat hij 10x per wedstrijd iemand alleen voor de keeper zet, dan zijn je verwachtingen verkeerd, niet zijn prestaties. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Thierryvane:

maar had toch liever drie punten ingelopen op Twente.

Mag ik je een tip geven? Als ervaringsdeskundige? Niet naar Twente kijken. Eerst zorgen dat je GAE ver achter je laat, dan focussen op AZ. Dan naar Twente kijken. Denk ook qua team dat Twente op dit moment een maatje te groot is voor Ajax.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Arezo:

Mag ik je een tip geven? Als ervaringsdeskundige? Niet naar Twente kijken. Eerst zorgen dat je GAE ver achter je laat, dan focussen op AZ. Dan naar Twente kijken. Denk ook qua team dat Twente op dit moment een maatje te groot is voor Ajax.

Mag ik je een tip geven? Als ervaringsdeskundige? Niet teveel in het Ajax-topic kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Thierryvane:

Mag ik je een tip geven? Als ervaringsdeskundige? Niet teveel in het Ajax-topic kijken.

Nou ja, hij heeft op zich wel een punt hè. Leuk en aardig dat we redelijk binnen schotsafstand van plek 4 en 5 staan, we moeten nog az thuis, Utrecht thuis, Twente thuis, Feyenoord uit. En we staan dichter bij de Eagles dan bij az. 

Nu is az niet zo heel lekker bezig, maar oprecht heb ik op basis van de laatste wedstrijden ook niet dat vertrouwen dat we dat gaan halen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Elsjorro1990:

Nou ja, hij heeft op zich wel een punt hè. Leuk en aardig dat we redelijk binnen schotsafstand van plek 4 en 5 staan, we moeten nog az thuis, Utrecht thuis, Twente thuis, Feyenoord uit. En we staan dichter bij de Eagles dan bij az. 

Nu is az niet zo heel lekker bezig, maar oprecht heb ik op basis van de laatste wedstrijden ook niet dat vertrouwen dat we dat gaan halen. 

Heeft hij zeker. Ik was ook niet serieus. Ben blij als dit seizoen over is. Plek 3/4/5 boeit me oprecht geen ene moer meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Thierryvane:

Geachte heer Vane, 

Dank voor uw feedback. Dat stel ik vanzelfsprekend erg op prijs. Ik ben bang dat ik er alleen geen tyfus mee doe, dit omdat ik nogal eigenwijs ben. Hopende op uw begrip en met vriendelijke groet,

Arezo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Elsjorro1990:

Je bedoelt dat die daar op de grond ging liggen? Die had toch gewoon oprecht last, je zag hem een aantal minuten daarvoor al een aantal keren voelen aan zijn lies. 

Zei Van 't Schip na de wedstrijd niet dat Henderson geblesseerd was en onzeker voor Bodo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe slecht moeten die staf en spelers wel niet zijn zeg. Vraag me elke pot weer af waar ik naar zit te kijken. Het staat ook altijd weer anders. Stel nou eens gewoon de beste elf op en laat die staan joh. Dit schiet totaal niet op.

Zo. Het simpele deel van m'n hersenen heeft ook weer gesproken. Zit natuurlijk wel een kern van waarheid in, maar het heeft niet alleen met de spelers te maken die opgesteld worden. Het lijkt wel alsof helemaal niemand meer weet wat hij in het veld moet doen. Was vooraf al duidelijk, waarna het bij Ajax natuurlijk ook snel zichtbaar was, maar Van 't Schip is compleet ongeschikt als hoofdcoach. Althans, als hoofdcoach van Ajax sowieso. Gun het niemand wat hij heeft moeten doorstaan, maar Ajax is geen liefdadigheidsinstelling. Wekelijks duimen dat we nog vierde worden en dan heel gauw een capabele trainer aanstellen.

Aan de selectie moet ook genoeg gebeuren natuurlijk, maar ik heb er de energie niet voor om daar nog over te beginnen. Zelden zo'n ongebalanceerde selectie gezien bij Ajax.

bewerkt door JanVertonghen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zou wel gelijk een groot risico van Kroes zijn. Als hij Jansen aanstelt en hij presteert niet dan za Kroes daar ook buitenproportioneel op aangerekend worden denk ik. Dat is een stuk minder als je iemand haalt waar hij nog geen werkverleden mee heeft lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites