Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei cimbomcu:

Was wel tevreden hoor met gisteren. Het is dat PSV vanuit standaardsituaties/voorzetten De Jong heeft en daardoor ook 2 keer een grote kans heeft gehad. Maar als je kijkt naar open spel hadden wij absoluut de grootste kansen met 1 kans voor Brobbey, 2 voor Taylor en 1 voor Bergwijn.   

Daar tegenover was PSV wel vaster aan de bal. Henderson prima. Je ziet dat je nu met Tahirovic erin ook gelijk in de breedte een stuk sterker bent.  Had ook graag Forbs erin gewild op het laatst maar goed.

Hoop dat Rensch meevalt, maakte op mij een prima indruk. Ook Sutalo en Hato deden het niet slecht tegen De Jong, Rensch/Sosa hadden Bakayoko ook in het zakkie meestal.  Hlynsson gewoon goed.

Ik vond Sutalo helemaal niet zo goed. Pure paniek bij die jongen als hij aan de bal is. Bij die tegengoal stond hij ook volledig verkeerd gepositioneerd.

bewerkt door Thierryvane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

4 uur geleden zei Thierryvane:

Ik vond Sutalo helemaal niet zo goed. Pure paniek bij die jongen als hij aan de bal is. Bij die tegengoal stond hij ook volledig verkeerd gepositioneerd.

Dat vind ik opportunistisch.

Die jongen speelde vrij sterk tegen De Jong en won veel duels. Ook aan de bal, geen gekkigheid.

Dan valt er zo'n goal waar iedereen gewoon wordt uitgespeeld, en dan gaan we met z'n allen roepen gvd Sutalo. Nee makkelijk scoren doe ik niet graag aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei cimbomcu:

Dat vind ik opportunistisch.

Die jongen speelde vrij sterk tegen De Jong en won veel duels. Ook aan de bal, geen gekkigheid.

Dan valt er zo'n goal waar iedereen gewoon wordt uitgespeeld, en dan gaan we met z'n allen roepen gvd Sutalo. Nee makkelijk scoren doe ik niet graag aan.

Wat een onzin. Hij komt voor de man terwijl die dat totaal niet moet doen. 
Verder had die overigens hele goede statistieken dus behalve die fout bij de goal speelde die prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei putdus:

Wat een onzin. Hij komt voor de man terwijl die dat totaal niet moet doen. 
Verder had die overigens hele goede statistieken dus behalve die fout bij de goal speelde die prima.

.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat wel het moment vd waarheid voor Taylor worden nu. Als vd Boomen er zo ook weer bij is en straks Manssverk, dan is het echt strijden om 2 plekken op het middenveld. De andere plek voor Henderson lijkt me wel vergeven. Vond hem tegen Psv wel weer ongelukkig spelen.

Mannsverk speelt vanavond trouwens met Jong mee. Als ik tijd heb, dan ga ik dat wel even bekijken :) 

bewerkt door Gert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Gert:

Het gaat wel het moment vd waarheid voor Taylor worden nu. Als vd Boomen er zo ook weer bij is en straks Manssverk, dan is het echt strijden om 2 plekken op het middenveld. De andere plek voor Henderson lijkt me wel vergeven. Vond hem tegen Psv wel weer ongelukkig spelen.

Mannsverk speelt vanavond trouwens met Jong mee. Als ik tijd heb, dan ga ik dat wel even bekijken :) 

Denk dat Hlynsson niet zo zeker is hoor. Uiteindelijk zou dit een tactisch element kunnen worden en dus afhankelijk van de tegenstander. Als er in de kleine ruimte gespeeld moet worden dan neig ik meer naar Taylor en Hlynsson. vd Boomen kan je weer meer gebruiken voor oa de langere pass. Qua verdedigende kwaliteiten en werklust heb ik eigenlijk nog geen goed beeld van vd Boomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Chiemel:

Denk dat Hlynsson niet zo zeker is hoor. Uiteindelijk zou dit een tactisch element kunnen worden en dus afhankelijk van de tegenstander. Als er in de kleine ruimte gespeeld moet worden dan neig ik meer naar Taylor en Hlynsson. vd Boomen kan je weer meer gebruiken voor oa de langere pass. Qua verdedigende kwaliteiten en werklust heb ik eigenlijk nog geen goed beeld van vd Boomen.

Nee dat denk ik ook niet. Daarom zeg ik dat er 2 plekken beschikbaar zijn voor veel poppetjes. En 1 plek me zeker lijkt, namelijk: Henderson.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Gert:

Mannsverk speelt vanavond trouwens met Jong mee. Als ik tijd heb, dan ga ik dat wel even bekijken  

Denk dat Nekketh dan nog steeds de voorkeur gaat krijgen boven Hlynsson. Niet omdat die beter is, maar wel omdat die ouder is en net ff wat meer ervaring heeft. Denk dat Nekketh op korte termijn wel een transfer gaat maken (komende zomer) en dan kan Hlynsson die plek overnemen. Uiteindelijk is het voor de balans beter om Nekketh niet op 8 te hebben en die positie aan Henderson of van de Boomen te gunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Lazy:

Denk dat Nekketh dan nog steeds de voorkeur gaat krijgen boven Hlynsson. Niet omdat die beter is, maar wel omdat die ouder is en net ff wat meer ervaring heeft. Denk dat Nekketh op korte termijn wel een transfer gaat maken (komende zomer) en dan kan Hlynsson die plek overnemen. Uiteindelijk is het voor de balans beter om Nekketh niet op 8 te hebben en die positie aan Henderson of van de Boomen te gunnen.

Snap de Nekketh niet? :cab:

Verder denk ik er wel hetzelfde over ja.

6. Henderson

8. VD Boomen

10. Taylor

Maar mocht Mannsverk een echte 6 blijken te zijn en een meerwaarde, dan zie ik dit ook wel zitten:

6. Mannsverk

8. Henderson

10. Taylor

Taylor - Brobbey connectie met hem op 10 zou wel het beste zijn imo. Bij Jong Oranje was Taylor ook dikke prima op 10. Maar wel jammer dat hij zo dik choked als hij een schietkans krijgt, terwijl met zijn 2 benigheid hij op 10 echt ideale kwaliteiten zou moeten hebben. 

Taylor op 8 brengt te weinig, maar wat ik wel van hem zal missen als hij daar niet staat, dat is die loopactie diep. Dat zie ik een VD Boomen niet maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Gert:

Snap de Nekketh niet?

Nekketh.. zo noemen zijn bro’s hem binnen Ajax.

21 minuten geleden zei Gert:

Taylor op 8 brengt te weinig, maar wat ik wel van hem zal missen als hij daar niet staat, dat is die loopactie diep. Dat zie ik een VD Boomen niet maken. 

Die loopactie kan hij ook vanaf 10 maken toch? Dan heeft meer de vrijheid om dat te doen in plaats van dat hij een gapend gat achter laat. Met Boomen heb je dan een extra wapen omdat die Taylor wel weg kan steken in de diepte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Lazy:

Nekketh.. zo noemen zijn bro’s hem binnen Ajax.

Die loopactie kan hij ook vanaf 10 maken toch? Dan heeft meer de vrijheid om dat te doen in plaats van dat hij een gapend gat achter laat. Met Boomen heb je dan een extra wapen omdat die Taylor wel weg kan steken in de diepte.

Ja al denk ik dat vanaf 10 de kans dat je vrij loopt minder groot is, dan wanneer je dat vanuit 8 doet. Op 10 staat er toch een VMC tegenover je en op 8, als je geluk hebt, een type Taylor tegenover je die dus niet meeloopt ;) Maar je hebt wel gelijk dat het ook wel op 10 kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei joostmakaay:

Nettekh is de bijnaam van Taylor binnen de spelersgroep dacht ik

Kwam uit het Potcastje toch? Dat Vriends Brobbeast hem heel de tijd zo noemde?

Vind het verre van een 10. Gaat ook nooit de voorkeur boven Hlynsson. Die laatste hoeft aan de bal niet eens goed te spelen, om van zo'n meerwaarde te zijn met zijn positiespel en loopjes. Kwaliteit hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Dansmeister:

Vind het verre van een 10. Gaat ook nooit de voorkeur boven Hlynsson. Die laatste hoeft aan de bal niet eens goed te spelen, om van zo'n meerwaarde te zijn met zijn positiespel en loopjes. Kwaliteit hoor.

Inderdaad ja, dacht zelf dat hij uit een item van Ziggo Sport kwam, maar Cor Podcast dus;

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/vriends-onthult-opvallende-bijnaam-die-brobbey-voor-taylor-heeft-een-trend/425742

"Nu speelt bij ons Kian Fitz-Jim. Hij wordt op de training ‘Naki’ genoemd.”, die is misschien nog wel beter :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Dansmeister:

Weinig steun van en voor #teamtaylor. Jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Dansmeister:

Dit inderdaad. Denk dat Hlynsson er niet meer zo snel uit gaat, sinds hij er in staat loopt het aanvallend zo gemakkelijk. Wisselwerking met Berghuis en Brobbey daar is echt goed. Zal met Taylor wellicht ook wel lukken, maar Hlynsson is voor mijn gevoel wat effectiever.

Heb het ook al eerder genoemd, maar vermoed dat Taylor kind van de rekening gaat worden. Zie Tahirovic (die echt steeds beter begint te spelen, wil hem echt graag naast Henderson zien) of Mannsverk die plek daar pakken. Wellicht dat Vos en/of Fitz-Jim nog een rol gaan spelen. Zie Van de Boomen er nog wel in komen als Henderson niet kan spelen, maar vermoed dat hij niet zoveel meer gaat spelen.

Blijft een overvol middenveld zo, ongelofelijk. Henderson, Mannsverk, Tahirovic, Van de Boomen, Taylor, Vos, Fitz-Jim. En dat voor 2 plekken :cab: Gaan toch harde keuzes worden aankomende zomer, wellicht een Vos en Fitz-Jim (opnieuw) verhuren op een hoog niveau.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Dansmeister:

Op Insta noemen ze elkaar allemaal zo. Brobbey, Taylor, Hato, Bergwijn.

Blijf het opmerkelijk vinden dat Ajax Fitz-Jim teruggehaald heeft. Die eindigt dit seizoen met 0 minuten in Ajax 1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites