Thierryvane Geplaatst 12 december 2023 Share Geplaatst 12 december 2023 1 minuut geleden zei timpy00: Maar geen beste wedstrijd. Toen ik het middenveld Brandes - Gorter - Chourak zag wist ik voldoende. Kaplan wel weer sinds lange tijd 90 minuten gemaakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JanVertonghen Geplaatst 12 december 2023 Share Geplaatst 12 december 2023 Op 11-12-2023 om 11:30 zei cimbomcu: Het gaat niet om de selectie @JanVertonghen maar om je posts tijdens de wedstrijd. Ajax was echt veel beter dan Sparta en dat vond ik zelf al, ik heb dat verschillende commentatoren/analisten horen zeggen en ook bijvoorbeeld Bart Vriends. Dus die negatieve posts tijdens de wedstrijd alsof je Real Madrid bent en hebt verloren van Sparta met 0-3 is een beetje overdreven. 'Aanvallend een sterke eerste helft, verdedigend weer vrij zwak. Had gewoon al 4-2 kunnen staan. Wel erg vermakelijk.' Je creëerde kansen, maar kreeg ook kansen tegen. Tenzij jij vond dat het verdedigend erg overtuigend was, vind ik mezelf hier niet dusdanig negatief dat er moet worden gedaan alsof ik al bijna voor de hoofdingang van de ArenA stond. 'Bizar hè. Wat een zwakke tweede helft zeg. Gebrek aan kwaliteit op bepaalde posities komt weer erg duidelijk naar voren.' Deze is al wat negatiever. Mijn vorige post was een soort onderbouwing van 'gebrek aan kwaliteit op bepaalde posities'. Een te groot deel van de reserves haalt het niveau omlaag en bepaalde basisspelers zijn niet goed genoeg om elke wedstrijd negentig minuten lang op hoog niveau te presteren. Dat vind ik een gebrek aan kwaliteit. Negatief? Ja. Realistisch? Ja. Reden om zo'n absurde vergelijking (Real Madrid, Sparta, 0-3) naar boven te halen? Nee. 'Dan heb je ook nog een coach die de juiste keuzes niet weet te maken. Tactisch is het nog steeds ondermaats. Heb veel sympathie voor Van 't Schip, maar ik hoop dat hij na dit seizoen een andere functie bij de club gaat bekleden en dat we een kundige trainer aanstellen.' Overreactie, met name omdat ik niet op de hoogte was van de afspraken tussen Brobbey (en wellicht Hlynsson) en de staf. Desondanks blijf ik erbij dat Van 't Schip geen geweldige trainer is en dat er na dit seizoen gezocht moet worden naar een andere functie voor de beste man. 'Zegt genoeg dat we de pot eindigen met ... en ... op de flanken. De Portugese kloon van Lesly de Sa en een speler die qua potentie meer in de buurt komt van het niveau subtop/middenmoot Eredivisie. Dan heb je als Bergwijn ook gewoon 0,0 te vrezen van je concurrentie.' 'De Portugese kloon van Lesly de Sa' is natuurlijk flink overdreven, maar ik vind Forbs wel oprecht een blind paard met een gebrek aan (basis)techniek. Die balaannames en dribbels soms joh, hou op hoor. Dat is echt beschamend slecht. Heeft ook geen idee waar en wanneer hij moet lopen. Heb hem een stuk of 3-4 heerlijke balletjes zien geven, maar dat was het dan ook wel. Banel, tja. Nu net goed genoeg voor Jong Ajax en heb sterke twijfels over zijn potentie. Moet wel zeggen dat er verder niet heel veel keus is op de flanken, dus wat dat betreft valt het nog te begrijpen. Verder vind ik het interessant om te zien dat analisten, commentatoren en Bart Vriends zeiden dat Ajax veel beter was en dat dat dan gebruikt wordt om mijn 'ongelijk' te bewijzen. Al zegt Willem-Alexander, Frans Bauer of de lokale kaashandelaar het, ik zie ze zelf negentig minuten spelen. Ik heb hun observaties en meningen dan ook niet nodig om een mening te vormen. Als die analisten en/of commentatoren (herhaaldelijk) dingen zeggen die niet overeenkomen met iemands mening(en), dan worden ze uitgelachen en weggezet als mafketels die er geen verstand van hebben. Zodra ze dingen zeggen die wel overeenkomen met iemands mening(en), dan worden ze gebruikt als onderbouwing van hun standpunt. Dat is niet specifiek op jou gericht, maar het is iets wat me steeds meer opvalt. In wat voor fase we ook zitten, ik vind het oprecht gek dat we schijnbaar blij moeten zijn met het resultaat en een prima helftje tegen Sparta (thuis nota bene). Uiteindelijk draait het inderdaad om de winst, maar je moet ook kijken naar de langere termijn. Het moet gewoon beter, vooral in defensief opzicht. Of mogen we pas weer klagen als we een paar keer tegen puntverlies aan zijn gelopen? Want ondanks dat ik de afgelopen weken een aantal prima dingen gezien heb, is het allemaal niet heel overtuigend. En dan moet je nog geluk hebben dat er niemand wegvalt ook. Op 11-12-2023 om 14:39 zei Rogier.: Er is nog genoeg te doen, maar je staat inmiddels weer vijfde. Tegelijkertijd is de achterpunt op Twente en AZ al maar 9 punten, en had die van Twente zelfs 6 kunnen zijn als Excelsior in minuut 25 niet rood pakte. 2e zie ik ze niet meer worden, want daar is Feyenoord te goed voor, maar AZ en Twente gaan nog genoeg punten verspelen, al dan niet tegen elkaar, dus zelfs met dit materiaal moet je 3e kunnen worden. En dan heb je gewoon voorronde CL te pakken, wat gegeven de situatie echt dikke prima is. Lastige uitdaging om dan in de CL te geraken, maar het is niet onmogelijk. Zeker. In de Eredivisie 5-1-0 onder Van 't Schip. Overwinning tegen RKC tel ik logischerwijs niet mee. De resultaten zijn voorlopig prima. Ik maak me meer zorgen over het spel als in de tweede helft tegen Sparta en het gebrek aan kwaliteit van bepaalde invallers. Dat zijn namelijk wel dingen die beter moeten als je goede resultaten wil blijven boeken. Leuk dat je één helft prima speelt, maar na 55 minuten sta je 'maar' 2-1 voor. Als je dan nog een kleine veertig minuten moet en het lijkt nergens meer op, dan is puntverlies heel dichtbij. Dat vind ik onnodig en bovenal erg slecht. Enfin. We hebben gewonnen, daar gaat het uiteindelijk om. Hopen dat we AEK donderdag ook aan de zegekar binden, levert toch weer wat centen op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 13 december 2023 Share Geplaatst 13 december 2023 Spoiler Ajax moet het donderdag in de cruciale Europa League-wedstrijd tegen AEK Athene zonder Steven Bergwijn stellen. De 26-jarige aanvoerder is niet fit genoeg, zo laat John van 't Schip weten op de persconferentie. Brian Brobbey lijkt wel speelklaar. "Bergwijn ziet er niet goed uit. We gaan ervan uit dat hij het niet haalt", deelt de trainer de Ajax-domper mee. "Brobbey wel, of er moet iets heel raars gebeuren. Negentig minuten moeten we weer gaan managen, maar zoals het er nu naar uitziet is het geen probleem." "Brobbey is heel fit en in vorm, maar hij heeft ook een aantal kleine klachtjes", vertelde Van 't Schip. "Daarom heeft hij het Nederlands elftal afgezegd. We moeten voorzichtig met hem omspringen." Zowel Bergwijn als Brobbey werd in het Eredivisie-duel met Sparta al uit voorzorg naar de kant gehaald. De absentie van Bergwijn is een forse tegenvaller voor Ajax. Met Steven Berghuis is een andere steunpilaar geschorst. Hoe gaat Van 't Schip dat oplossen? "Dat zie je morgen. We moeten daar een oplossing voor vinden. Daar zijn we mee bezig." Ajax moet winnen van AEK Athene om na de winter in de Conference League actief te zijn. Het duel in de Johan Cruijff Arena begint om 21.00 uur. Forbs en Banel dus? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 13 december 2023 Share Geplaatst 13 december 2023 (bewerkt) Taylor rechtsbuiten? Lastige aan Mikautadze is dat hij minder een passer is, zoals Berghuis. Maargoed, dat is Banel ook niet. 13 december 2023 bewerkt door Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 13 december 2023 Share Geplaatst 13 december 2023 Hato dus cappie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 13 december 2023 Share Geplaatst 13 december 2023 Akpom in de punt en Brobbey hangende vanaf rechts, zoals dat die moeizame maanden onder Ten Hag op het einde ook gebeurde? Kan Forbs eindelijk eens op zijn natuurlijke positie op links. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 13 december 2023 Share Geplaatst 13 december 2023 Gaat dit over de wedstrijd van morgen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 13 december 2023 Share Geplaatst 13 december 2023 Nee, ze oefenen vanavond tegen de Creators. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 13 december 2023 Share Geplaatst 13 december 2023 4 minuten geleden zei Keeza: Nee, ze oefenen vanavond tegen de Creators. Zegt me niks bro Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 13 december 2023 Share Geplaatst 13 december 2023 Ik verwacht morgen iets als: Ramaj Rensch, Sutalo, Hato, Sosa Tahirovic, Taylor Akpom Hlynsson, Brobbey, Forbs Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 14 december 2023 Share Geplaatst 14 december 2023 (bewerkt) Edit: Nevermind wellicht wat te provocerend Matchday dan maar. Vond AEK uit maar pover (wij ook natuurlijk), dus als wij voorborduren op de met vlagen goede aanvallende patronen, dan heb ik er wel vertrouwen in. Hoop zelf wel op Sosa op linksback en Forbs linksbuiten. 14 december 2023 bewerkt door Gert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 14 december 2023 Share Geplaatst 14 december 2023 15 uur geleden zei timpy00: Ik verwacht morgen iets als: Ramaj Rensch, Sutalo, Hato, Sosa Tahirovic, Taylor Akpom Hlynsson, Brobbey, Forbs Gaat volgens het AD ook gebeuren, Akpom voor Berghuis en Forbs op links. Toch wel stiekem een beetje zenuwachtig. Laatste potje van Van 't Schip, vertrekt morgen na de wedstrijd naar Australië voor de bruiloft van zijn zoon en mist dus PEC en Hercules. #ValkanisMaduroBakkatiBall Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 14 december 2023 Share Geplaatst 14 december 2023 Wel zin an hoor, gaat denk ik wel de eerste echte test worden voor Schippie waar die moet presteren. Alleen winst telt, Ajax hooligan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 14 december 2023 Share Geplaatst 14 december 2023 4 uur geleden zei Thierryvane: vertrekt morgen na de wedstrijd naar Australië voor de bruiloft van zijn zoon Echt? Naja ik snap het gezien zijn familie omstandigheden wel eigenlijk. Hopelijk wordt het een mooie bruiloft en winnen PEC en Hercules Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 14 december 2023 Share Geplaatst 14 december 2023 7 minuten geleden zei Arezo: Echt? Naja ik snap het gezien zijn familie omstandigheden wel eigenlijk. Hopelijk wordt het een mooie bruiloft en winnen PEC en Hercules Yes, was zijn enige voorwaarde toen hij gevraagd werd om hoofdtrainer te worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 14 december 2023 Share Geplaatst 14 december 2023 Kreeg Brobbey nou geel voor protesteren na een stevige tackle die niet werd beloond met geel en kreeg Sosa 2 minuten later geel voor een tikje en het slachtoffer kreeg geen geel voor het vragen van een kaart? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 14 december 2023 Share Geplaatst 14 december 2023 4 minuten geleden zei Chiemel: Kreeg Brobbey nou geel voor protesteren na een stevige tackle die niet werd beloond met geel en kreeg Sosa 2 minuten later geel voor een tikje en het slachtoffer kreeg geen geel voor het vragen van een kaart? Ik dacht precies hetzelfde! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 14 december 2023 Share Geplaatst 14 december 2023 (bewerkt) Mikautadze er maar ff in voor Hlynsson, veel slechter kan vandaag niet. Tahirovic ook weer matig. Heerlijk hoe het baalgedrag - waar ik echt een hekel aan heb - van die linksback van AEK keihard wordt afgestraft 14 december 2023 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 14 december 2023 Share Geplaatst 14 december 2023 Keepertje hoor bij dat AEK. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 14 december 2023 Share Geplaatst 14 december 2023 Bloemetje naar die gyrosbakker op goal hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 14 december 2023 Share Geplaatst 14 december 2023 Blij dat Onana bij AEK op doel staat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 14 december 2023 Share Geplaatst 14 december 2023 We spelen nu dus met twee backs voorin. #FreeMikautadze Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hakai Geplaatst 14 december 2023 Share Geplaatst 14 december 2023 Wat een beest die Akpom En Rensch beetje dom dat ie daar gaat staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 14 december 2023 Share Geplaatst 14 december 2023 20 minuten geleden zei Thierryvane: We spelen nu dus met twee backs voorin. #FreeMikautadze Die mag er echt nooit in hè? Ongelofelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 14 december 2023 Share Geplaatst 14 december 2023 Apkom Ongelofelijk. Geef 'm gewoon af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten