Hwb Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 7 minuten geleden zei cimbomcu: Die kansen die hij krijgt, krijgen andere spitsen niet. Zeker niet de spitsen bij Ajax nu. Volgens mij is dat juist de kritiek op de trainers. ;-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 7 minuten geleden zei cimbomcu: In een idealiter scenario was hij nu je 2de spits geweest, maar goed. Die kansen die hij krijgt, krijgen andere spitsen niet. Zeker niet de spitsen bij Ajax nu. Dat vind ik een kwaliteit van hem. @Chiemel Eerste helft fungeerde de linkerkant anders prima. Dit ben ik met je eens ja. Brobbey zou er ook bij baten als er wel een killer omheen staat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 8 minuten geleden zei cimbomcu: In een idealiter scenario was hij nu je 2de spits geweest, maar goed. Die kansen die hij krijgt, krijgen andere spitsen niet. Zeker niet de spitsen bij Ajax nu. Dat vind ik een kwaliteit van hem. @Chiemel Eerste helft fungeerde de linkerkant anders prima. Niet gekeken dus, maar las een 3.5 en 2x 4.5 voor Avila, Taylor en Bergwijn. Of stond Hato links? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 Zojuist zei Chiemel: Niet gekeken dus, maar las een 3.5 en 2x 4.5 voor Avila, Taylor en Bergwijn. Of stond Hato links? Avila was erg slecht ja. Maar aanvallend ging het best prima op links. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 Het ging prima, totdat Bosz zijn middenveldbezetting omgooide, om de omzettingen van Maduro's basiself dan weer te omzeilen. Taylor stond bewust aan Veerman gekoppeld, omdat die laatste moeite heeft met diepgaande in zijn rug. Van den Boomen stond bewust op om de opbouw meer vorm te geven en Tilman was niet sterk in het afstoppen van Branco. Na rust kwamen Saibari en Til en werd het middenveld van Ajax lamgelegd. Saibari was veel taakbewuster in het terugverdedigen en hij maakte het Taylor lastig mijn zijn diepgang, aangezien Taylor en Van den Boomen allebei niet uitblinken in het terugverdedigen. Ongekend dat ik deze zin ga typen, maar Til heeft Van den Boomen uit de wedstrijd gespeeld. Bosz zag in dat het de eerste helft niet goed ging, kudo's naar Maduro daarvoor, maar hij schakelde goed door en daar had Maduro dan weer geen antwoord op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 Nom vat het goed samen denk ik. Denk dat je tevreden mag zijn na vandaag. Met name het vertoonde spel had er heel anders uit kunnen zien, alleen in de 2e helft werd je gewoon overklast door een team dat al langer aan hun speelwijze heeft kunnen sleutelen. Tegen een Volendam zou dit echter geen problemen moeten kunnen opleveren. 1e helft biedt veel perspectief, daar stond het opbouwend goed, werden kansen gecreëerd met vlot positiespel (die ene die Brobbey over schoot was echt fantastisch) en had PSV zelfs moeite om aanvallend potten te breken. Wie had dat gedacht, na 3 maanden Steijn? Ongelofelijk wat Maduro en Vos in een paar trainingen voor elkaar hebben gekregen. Er lijkt zelfs weer vertrouwen en durf in het spel te komen (ondanks dat het de tweede helft in elkaar klapte natuurlijk). Ondanks dat je nu laatste staat, mag je als Ajacied tevreden terugkijken op deze week, en prima kans dat je in de winterstop op plek 5 te vinden bent. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 Kon het eigenlijk niet geloven die eerste helft. Best dankbaar daarvoor. Je zou haast denken laat Maduro-Vos nog even doorgaan nu. Ben blij dat we donderdag op herkansing mogen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 Ik had trouwens gedacht dat Schip min of meer als papiertje naast Maduro op de bank zou komen zitten, maar hij wil een assistent meenemen. Blijkbaar echt als hoofdcoach dus. Heeft wat dat betreft nog niet een heel indrukwekkend track record. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 Eerlijk? Iedere degradatiekandidaat kan zo spelen als tegen PSV, zeker in Nederland. Laat het maar zien straks tegen Volendam thuis dat je echt boven plek 16 hoort. Dat 'het gaat ons wel lukken' mentaliteit van Brobbey, kan je echt mee degraderen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 (bewerkt) 14 minuten geleden zei himan: Eerlijk? Iedere degradatiekandidaat kan zo spelen als tegen PSV, zeker in Nederland. Aangezien PSV zo ongeveer al het hele rechterrijtje heeft gehad, welke tegenstander heeft tegen PSV de kansen gehad die Ajax vandaag heeft gehad? Volgens mij (incl. CL) alleen Arsenal. Alleen gaven die wat minder weg. 29 oktober 2023 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 "Wat minder weg". Ajax heeft, sinds dat Opta is beginnen met meten, nooit zoveel schoten tegen gehad als vanmiddag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 Aanvallend zag het er bij vlagen best aardig uit, maar dan doet zo'n beroerde verdediging dat volledig teniet. Drie van de vier gasten achterin zijn Ajax onwaardig. Zo'n Avila zou bij PEC Zwolle al niet zeker zijn van een basisplaats. Ik vraag me oprecht af hoe dat soort gasten gescout zijn. Sutalo heb ik ook nog geen fatsoenlijke pot zien spelen. Zou zo'n Medic nou echt zoveel slechter zijn dan hem? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wolf_pd Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 12 minuten geleden zei Grote Ree: Aanvallend zag het er bij vlagen best aardig uit, maar dan doet zo'n beroerde verdediging dat volledig teniet. Drie van de vier gasten achterin zijn Ajax onwaardig. Zo'n Avila zou bij PEC Zwolle al niet zeker zijn van een basisplaats. Ik vraag me oprecht af hoe dat soort gasten gescout zijn. Sutalo heb ik ook nog geen fatsoenlijke pot zien spelen. Zou zo'n Medic nou echt zoveel slechter zijn dan hem? Systeem van Mislintat is niks anders dan FM en een linkje met een paar researchers? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 1 uur geleden zei Hwb: Aangezien PSV zo ongeveer al het hele rechterrijtje heeft gehad, welke tegenstander heeft tegen PSV de kansen gehad die Ajax vandaag heeft gehad? Volgens mij (incl. CL) alleen Arsenal. Alleen gaven die wat minder weg. Geen, alleen heeft Ajax er nu ook de meeste in liggen tegen PSV en ook in totaal met RKC meegerekend. Als je alles met 2-3 verliest kom je ook nergens, behalve in Helmond natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 Zit net ff naar de stand te kijken, en je hebt nu dus oprecht de nummers 1 t/m 8 gehad (uitgezonderd nr. 6 Sparta). Kijk, je verliest natuurlijk ook punten tegen Utrecht en Fortuna, maar je hebt ook wel echt een lastig programma gehad wat de stand wel vertekent - nog los van het aantal wedstrijden - in hele slechte vorm verliezen van AZ, Twente, Feyenoord en PSV is niet dramatisch. Stand is natuurlijk leuk voor de clicks, maar het valt dus eigenlijk allemaal wel mee. Maar je mag hier natuurlijk onder geen enkele omstandigheid staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 Echt een hele gare post @Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 Schipie naar Ajax, @neva kan je nog even wat woordgrappen gooien of laat je dat vandaag varen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 7 minuten geleden zei La Pulga: Schipie naar Ajax, @neva kan je nog even wat woordgrappen gooien of laat je dat vandaag varen? Neva is een mast er in woordgrappen over Ajax Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 Zojuist zei ElPrincipito: Neva is een mast er in woordgrappen over Ajax Daarom vind ik het ook echt een schat, wel kijken of John een beetje schoon schip gaat maken in de winter. Al deze grappen zullen vast al geweest zijn, dus ik peer hem want anders zink ik nog dieper door een dal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 9 minuten geleden zei La Pulga: Schipie naar Ajax, @neva kan je nog even wat woordgrappen gooien of laat je dat vandaag varen? Grappig. Ik denk dat het tegen de stroom in gaat, want het is nogal offtopic. Desondanks kan ik eventueel wel wat water bij de wijn doen, maar niet teveel. Ik wil natuurlijk zeeker niet de indruk wekken dat ik van twee walletjes eet. Anyway, leuk geweest zo. We gaan geen huisregels overboord gooien, dus lekker over Ajax kletsen weer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 (bewerkt) 18 minuten geleden zei Bolderbast: Echt een hele gare post @Rogier. Bedoelde meer te zeggen dat je met het puntgemiddelde uit alle wedstrijden tegen de niet-top-4 (als je RKC al mee zou tellen) in de afgelopen vorm op 42 punten zou komen. En ik betwijfel sterk of het slechter kan dan afgelopen 3 maanden. Je moet toch ergens hoop uit putten als je laatste staat 29 oktober 2023 bewerkt door Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 Nou nieuwe stelling dan voor hier: het is jammer dat Maduro niet gewoon het seizoen mag afmaken als trainer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 27 minuten geleden zei La Pulga: Nou nieuwe stelling dan voor hier: het is jammer dat Maduro niet gewoon het seizoen mag afmaken als trainer. Eens! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 (bewerkt) 40 minuten geleden zei La Pulga: Nou nieuwe stelling dan voor hier: het is jammer dat Maduro niet gewoon het seizoen mag afmaken als trainer. Ook eens, maar Maduro wil dit zelf niet, en je moet nog maar even afwachten wat er van gaat komen de komende tijd. Het is vooral hopen dat Van ‘t Schip een beetje samenwerkt met Maduro en dat die niet op het tweede plan terechtkomt, na alles dat we de afgelopen maanden hebben gezien. Edit: ik vind het vooral jammer dat ze niet deze kans hebben gepakt om een moderne en vooruitstrevende trainer à la Knutsen hebben aangetrokken. Maarja, wat moet je met die conservatieve Ajax-kliek waarin nog steeds (!) alles lekt. 29 oktober 2023 bewerkt door Rogier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 29 oktober 2023 Share Geplaatst 29 oktober 2023 Heb de 2e helft op de radio mee gekregen, dus heb net even de samenvatting teruggezien. Valt op dat Brobbey er echt vier had moeten maken. Maar wat ik me nog meer afvraag is wat Gaaei in Godtsnaam deed bij die 5-2?! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten