Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

19 minuten geleden zei MetalMichael:

Nee, dat zij het het best begrijpen. Is toch wat anders. En, als je Hato toevoegt, zou het ook moeten kloppen toch?

Ik vind het al vreemd dat als je als aanvoerder zo een slechte wedstrijd speelt en je toch nog ergens een punt vind om jezelf een compliment te geven. Bergwijn laat al 2 jaar niets zien wat lijkt op het Ajax spel dus waar het vandaan komt weet ik niet. Mocht het zijn omdat die in de jeugd heeft gevoetbald is dat prima, dat hebben 6 andere basis spelers ook.

ook vind ik het slecht dat je als aanvoerder over individuele spelers praat als het collectief faalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

1 minuut geleden zei La Pulga:

Ik vind het al vreemd dat als je als aanvoerder zo een slechte wedstrijd speelt en je toch nog ergens een punt vind om jezelf een compliment te geven. Bergwijn laat al 2 jaar niets zien wat lijkt op het Ajax spel dus waar het vandaan komt weet ik niet. Mocht het zijn omdat die in de jeugd heeft gevoetbald is dat prima, dat hebben 6 andere basis spelers ook.

ook vind ik het slecht dat je als aanvoerder over individuele spelers praat als het collectief faalt.

We hadden er vandaag zelfs 7 anderen die in de jeugd gespeeld hebben in de basis naast Bergwijn. Enkel Forbs, Medic en Avila hebben geen tijd in de jeugdopleiding doorgebracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Jeroen.:

We hadden er vandaag zelfs 7 anderen die in de jeugd gespeeld hebben in de basis naast Bergwijn. Enkel Forbs, Medic en Avila hebben geen tijd in de jeugdopleiding doorgebracht.

En Gorter toch? Die is gewoon bij Go Ahead gehaald. Of telt een Jong Ajax jaartje mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei timpy00:

Waarom niet? Ik vind nu ook weer niet dat gedaan moet worden alsof Ajax ineens een selectie heeft die met moeite 5e zou worden.

Laten we eerst eens beginnen met een opbouwplan en een plan qua drukzetten.

Wellicht dan maar Dave Vos tot de winterstop waardoor er tot die tijd is om een nieuwe hoofdtrainer te vinden.

Bedoelde eigenlijk meer dat ik Frank de Boer niet de coach vind om van deze selectie in de huidige situatie van Ajax een goedlopend elftal te maken.

Voor Ajax geldt voor mij een beetje hetzelfde als voor Utrecht. Allebei een selectie die makkelijk in de top 3 of 6 (Ajax - Utrecht) moet kunnen eindigen. Maar dan moet het wel draaien. De ondergrens ligt duideijk heel erg diep. Dat ligt niet alleen aan Steijn. Je maakt mij niet wijs dat bijv. Taylor en Bergwijn onder Frank (of elke andere trainer anders dan Steijn) ineens de werkpaarden en succesverhalen van weleer worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien doet een ander gezicht voor de groep al gewoon wonderen.  

Onderstaand is speculeren, maar je zou hier kunnen zeggen dat Bergwijn geen vertrouwen meer heeft in Steijn. 

Citaat

'Wat moet er met Ajax gebeuren? Ik denk niet dat je die vraag aan mij moet stellen. Ik heb er zeker een mening over, maar dan moet je bij andere mensen zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel echt top dat je een situatie gecreëerd hebt waarin je de trainer eigenlijk zou moeten ontslaan, maar door bepaalde keuzes en de sfeer die er binnen de club hangt je onmogelijk een vervanger kan aanstellen die ook maar enigszins garantie geeft op verbetering. Top management (y)

Dat gezegd hebbende, Steijn heeft nog geen reet opgebouwd. Dus ach, dat boeit ook geen reet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei timpy00:

Waarom niet? Ik vind nu ook weer niet dat gedaan moet worden alsof Ajax ineens een selectie heeft die met moeite 5e zou worden.

Laten we eerst eens beginnen met een opbouwplan en een plan qua drukzetten.

Wellicht dan maar Dave Vos tot de winterstop waardoor er tot die tijd is om een nieuwe hoofdtrainer te vinden.

Maar dus wel met moeite 4e en dat je zelf de 5e positie kiest is al pijnlijk genoeg. Daar staat Excelsior op het moment, de 3e club van Rotterdam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei timpy00:

0,16 xg

Benieuwd welke positieve punten er vandaag weer gezien zijn.

Hoop net als vorig jaar met Schreuder dat Steijn geen interview kan geven na de wedstrijd waardoor we genoeg weten.

Avila en Medic wisten elkaar wel goed te vinden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minuten geleden zei Michaelinho*:

Volgens het AD mag Steijn vooralsnog blijven zitten. Van ‘t Schip zou toetreden tot het technisch hart.

Echt ongelofelijk dit hè. En dan? Ontslaan na Utrecht gaat dan ook niet gebeuren, want dan kan je hem beter nu ontslaan. En daarna krijg je PSV, Brighton 2x. Succes daarmee :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Interim-directeur Jan van Halst voerde de gesprekken met de voormalige rechtsbuiten, die samen met Klaas-Jan Huntelaar en hoofdtrainer Maurice Steijn het Ajax-dna gaan bewaken. Zo moet bijvoorbeeld worden voorkomen dat een passant als Sven Mislintat in staat is voor 115 miljoen euro twaalf Ajax-onwaardige aankopen te verrichten.

Quote van de Telegraaf :cab: Die verbergen het al lang en breed niet meer hè. Teringjantje.

Steijn heeft in de laatste 7 wedstrijden 4x verloren en 3x gelijkgespeeld. Genieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AZ schrok blijkbaar van hoeveel ruimte ze kregen. Weer een record voor slechtste xG ooit. Steijn blijft blijkbaar vasthouden aan een tactiek dit totaal niet werkt. En vervolgens mag hij blijven zitten.

Fuck dit kut-Ajax en alle mensen die dit beleid van de afgelopen 3 maanden gesupport hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het toverwoord van afgelopen maanden is ajax-dna, zoals het jaren terug was dat ajax geen plan-B had, dat bleef ook 1,5 jaar maar gebruikt worden. Maar er is niemand maar dan ook niemand die de termen uberhaupt kan uitleggen wat het nou eigenlijk echt inhoudt. 

Krijg je bij ajax-dna niet veel meer dan ja een verleden bij ajax(met een bepaald succes), en bij plan-B lange ballen op een lang persoon. 

Nou leuk allemaal, maar het stelt niks voor. Plan B is voor als je Plan A helemaal nooit werkt(vrij logisch als het door Koeman de wereld is geholpen, die is tactisch ook drama, leunend op individuele kwaliteiten).

Ajax-dna een goed paard maakt nog geen goede ruiter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rogier.:

Quote van de Telegraaf  Die verbergen het al lang en breed niet meer hè. Teringjantje.

Ook zo irritant die conclusie trekken dat het Ajax-onwaardige aankopen zijn. Dat kan je pas weten aan het einde van het seizoen, of nog later want zelfs bij Zlatan waren lang twijfels. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei AjaciedBart.:

Die bullshit van Ajax-DNA, de tering. Is dat nou echt alleen om die debielen van de Telegraaf rustig te houden en daarmee de F-side zich te laten gedragen? Of zit er ook nog iets van een idee achter?

Woord van het seizoen al dit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Droomde vannacht dat ome Louis het overnam en jongens als Taylor, Rensch en Bergwijn na enkele weken op de tribune zette. Het begon wel wat beter te lopen qua resultaten. Middenmoot.

Werd vervolgens wakker en checkte mijn telefoon om erachter te komen dat Steijn nog niet is ontslagen. Wat een kutzooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei timpy00:

Ben wel benieuwd het is interlandbreak en Steijn zei gisteren 24/7 alles er aan te doen om voor verbetering te zorgen. Zou hij naar Ibiza gaan ja of nee?

En als ie nu naar de Malediven gaat, telt dat als verbetering?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei timpy00:

Ben wel benieuwd het is interlandbreak en Steijn zei gisteren 24/7 alles er aan te doen om voor verbetering te zorgen. Zou hij naar Ibiza gaan ja of nee?

Volgens mij is Ajax vandaag en morgen vrij. Zal me dus verbazen als hij niet al op Ibiza zit eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites