Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei La Pulga:

omdat het nu 2 verschillende wedstrijden zijn, 2 verschillende tactieken en zit er er ook meer dan een kwartier rust nodig. 

er van uitgaande dat de spelers in die 35 alles hebben gegeven  zouden ze vanavond wel iets minder goed spelen

Omdat het een andere wedstrijd is mag je ook andere spelers opstellen en mag tot hopen dat spelers in een verlenging ook alles geven. En toch alleen maar beter dat ze dan niets meer rust hebben. Maar goed was een hersenspinsel wat ff de kop opstak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

Zojuist zei Djurovski:

Omdat het een andere wedstrijd is mag je ook andere spelers opstellen en mag tot hopen dat spelers in een verlenging ook alles geven. En toch alleen maar beter dat ze dan niets meer rust hebben. Maar goed was een hersenspinsel wat ff de kop opstak

gaat hem denk ik ook puur om de voorbereiding. Steijn heeft dan maar een paar uur om ze spelers goed voor te bereiden ;c en ze te motiveren ;c voor Volendam. 

overigens mag hij gewoon tot de interland periode gewoon blijven rondhangen :-D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wellicht is het al genoemd, heb even snel de laatste 6 pagina’s gescand. Maar dat interview met Steijn en Branco op de persco vond ik pas pijnlijk. Steijn die uitlegt dat ze vooral niet de lange bal gingen spelen en Branco die echt precies het tegenovergestelde zegt. 

Alleen dat lijkt me al reden om hem per direct te ontslaan :classic_blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei La Pulga:

gaat hem denk ik ook puur om de voorbereiding. Steijn heeft dan maar een paar uur om ze spelers goed voor te bereiden  en ze te motiveren  voor Volendam. 

overigens mag hij gewoon tot de interland periode gewoon blijven rondhangen  

Hmmm als ze dat meteen hadden besloten kon hij ze ruim genoeg voorbereiden. ( op misschien een speler met blessure of schorsing na )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei himan:

Maar goed zo'n Steijn en selectie moeten ook in een veilige omgeving kunnen opereren. Als dat er niet is, kan je zoveel tactische dingen roepen die je wil, maar dan gaat het toch op je benen slaan. Ik denk niet dat Mislintat die veilige omgeving heeft gecreëerd en daarom ben ik het nu nog niet eens met Steijn ontslaan. Dat kan over een paar maanden anders zijn hoor, maar ik denk dat dit het verhaal voor nu is, naast dat je niet nog meer ontslagen wil gaan doen in het bestuur. Zet Huntelaar(die zit er toch nog?) Dan maar even als TD en ga zo verder werken.

Je weet dat inmiddels spelers die onder Steijn hebben gewerkt en nu onder hem werken hier en daar laten vallen tactisch totaal niet onder de indruk van hem te zijn?

Buiten alle al vaker benoemde argumenten.

Hij lijkt ook bij spelers draagvlak te verliezen, dat is sowieso al zorgelijk.

Maar heb je twee goede redenen wat je tot nu toe ziet om hem te laten zitten? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei timpy00:

Je weet dat inmiddels spelers die onder Steijn hebben gewerkt en nu onder hem werken hier en daar laten vallen tactisch totaal niet onder de indruk van hem te zijn?

Buiten alle al vaker benoemde argumenten.

Hij lijkt ook bij spelers draagvlak te verliezen, dat is sowieso al zorgelijk.

Maar heb je twee goede redenen wat je tot nu toe ziet om hem te laten zitten? 

Kijk bij Ajax is voorlopig natuurlijk alles in de soep gelopen. Dus als je me vraagt over de afgelopen 8 wedstrijden is het nee. Maar dat zou je ook na 1 nederlaag soms kunnen zeggen. De vraag is, zijn er verzachtende omstandigheden, waardoor het mis is gegaan en moet je iemand dan nog een kans geven. Ik denk persoonlijk van wel.

1. Mislintat was overduidelijk een idioot die de sfeer negatief bepaalde, met spelers en mentaal. Hij is overduidelijk een data analist die volledig zijn eigen idee wilde doordrukken, en dat werkt niet als het om mensen gaat, dan speelt emotie en tijd ook een factor.

2. Het lijkt er op dat hij in ieder geval nog redelijk de kansen van zijn groep gaat krijgen.

3. Zijn verleden bij verschillende clubs(wel lager niveau) die hij altijd goed heeft laten doen spelen.

Ik zou persoonlijk nog 3 a 5 wedstrijden aankijken en mocht dat goed gaan(Niet 5 nederlagen of zo), dat in de winterstop nog een keer doen, wanneer er iets meer rust is en iets minder druk is, sta je dan in de top 5 met potentie voor top 3 en zit je nog in Europa, kan je het misschien nog een halfjaar aankijken. Want wie gat nu beslissen wie de nieuwe trainer moet gaan worden? Jan van Halst? De aandeelhouders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Hwb:

Is de harde kern zo enthousiast over de afgelopen anderhalf jaar dat ze die stuurloze periode graag verlengen?

De harde kern heeft liever een trainer van het kaliber Guardiola/Klopp en een Technische Directeur die talenten haalt die iets kunnen. Willen het liefst in de UCL elk jaar, en elke potje winnen, en dronken worden want dan is hun week weer goed. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei himan:

1. Mislintat was overduidelijk een idioot die de sfeer negatief bepaalde, met spelers en mentaal. Hij is overduidelijk een data analist die volledig zijn eigen idee wilde doordrukken, en dat werkt niet als het om mensen gaat, dan speelt emotie en tijd ook een factor.

Allereerst is hij daar natuurlijk ook voor aangesteld, om zijn idee in de organisatie te krijgen, want die lag voetbaltechnisch op zijn gat. Als je dan mensen hebt die niet meewerken omdat ze aan hun water voelen dat hun makkelijke en leuke baantje in het geding komt, is niet zijn probleem. Dan moet je als RvC en directie je TD steunen, en niet de makkelijke weg naar buiten zoeken. 

Daarnaast heeft de media dit natuurlijk compleet aangedikt, voor eigen gewin (sensatie verkoopt) en die van hun lijntjes tot informatie (want met Mislintat was die er niet, zie ook artikel AD) via zaakwaarnemers als Rob Jansen en interne scouts bij Ajax (zie eerste argument).

7 uur geleden zei himan:

2. Het lijkt er op dat hij in ieder geval nog redelijk de kansen van zijn groep gaat krijgen.

Je bedoelt; alleen Van den Boomen heeft het voor hem opgenomen? Van de buitenlandse spelers hoor je niks, maar die heeft hij stuk voor stuk publiekelijk afgevallen, dus ik zou het zeer bijzonder vinden als zij hem nog steunen.

7 uur geleden zei himan:

3. Zijn verleden bij verschillende clubs(wel lager niveau) die hij altijd goed heeft laten doen spelen.

Kan hier te weinig over zeggen. Maar ik denk persoonlijk dat Steijn er een te groot potje van heeft gemaakt dat dit niet meer goed kan gaan komen en er een onhoudbare situatie is gecreëerd.

7 uur geleden zei himan:

Ik zou persoonlijk nog 3 a 5 wedstrijden aankijken en mocht dat goed gaan (Niet 5 nederlagen of zo), dat in de winterstop nog een keer doen, wanneer er iets meer rust is en iets minder druk is, sta je dan in de top 5 met potentie voor top 3 en zit je nog in Europa, kan je het misschien nog een halfjaar aankijken. 

Heb je het programma gezien? Als je RKC niet wint, ga je gewoon tot Almere City (laatste wedstrijd voor interlandperiode ná de aankomende) alles verliezen. Wellicht nog Utrecht uit (i.v.m. vorm) en Heerenveen thuis, maar dat zijn allebei potjes die ik niet zomaar goed zie komen (Jans en Van Wonderen weten wel raad met dit gatenkaas van Ajax). Het is echt heel slecht.

7 uur geleden zei himan:

Want wie gat nu beslissen wie de nieuwe trainer moet gaan worden? Jan van Halst? De aandeelhouders?

Jan van Halst ja. Daarom is het ook zo megadom dat ze ervoor hebben gekozen Mislintat te ontslaan. Je kiest een koers, het werkt niet meteen, dan moet je eerst de uitvoerende poppetjes vervangen, en niet meteen de directie zodat je daarna niet meer in de uitvoering dingen kan redden.

Overigens kan het best zo zijn dat Mislintat zich ook onhoudbaar heeft gemaakt, laat ik dat vooropstellen. Maar als dat zo is, zijn dat allemaal externe redenen (kapot gemaakt door de media, geen steun van binnenuit, geen steun van de trainer, etc.).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei himan:

Kijk bij Ajax is voorlopig natuurlijk alles in de soep gelopen. Dus als je me vraagt over de afgelopen 8 wedstrijden is het nee. Maar dat zou je ook na 1 nederlaag soms kunnen zeggen. De vraag is, zijn er verzachtende omstandigheden, waardoor het mis is gegaan en moet je iemand dan nog een kans geven. Ik denk persoonlijk van wel.

Waaruit blijkt dat? In die laatste twee dagen kun je dat zeker zeggen met voorval Gorter en voorval trainerskamer. Verder is er nooit bericht geweest dat hij mentaal spelers of staf beïnvloed. Dus of heb jij bronnen die ik niet heb of gemist heb, of je doet nu alsof wat er in zijn laatste werkdagen gebeurde structureel gebeurde op eigen gevoel.

Er is inmiddels ook al iets meer duidelijk waarom hij zo zijn eigen pad ging toch (in het midden gelaten of dat goed is). Gezien scouts niet met elkaar wilde praten. Hij een transfer met die van Tahirovic samen met een handjevol mensen had besproken en er niks naar buiten kwam, en namen die vervolgens met scoutingsteam gedeeld werden steeds overal op tafel lagen. Hij heeft toen ook gezegd samen met de nieuwe hoofdscout na de transferperiode flink werk te maken van de scoutingsafdeling.

7 uur geleden zei himan:

Waaruit blijkt dat? Interview vd Boomen? Daar kun je interview Berghuis tegenover zetten? En de andere spelers is gissen natuurlijk hoe ze erin staan? Wel als je bijvoorbeeld FC Afkicken regelmatig luistert of de Pantelic podcast hoor je regelmatig dat spelers die hij in het verleden getraind heeft en spelers die nu onder hem trainen totaal niet onder de indruk van hem zijn als tacticus. En dat hij veel minder people manager is als de opinie doet geloven. Dat soort signalen vind ik niet op kansen vanuit de groep lijken.

7 uur geleden zei himan:

Hangt van je definitie van goed af. Met meeste clubs goede gepresteerd niet goed gevoetbald. Dat is wel een beetje de algemene tendens rond hem toch?

7 uur geleden zei himan:

Ik zou persoonlijk nog 3 a 5 wedstrijden aankijken en mocht dat goed gaan(Niet 5 nederlagen of zo), dat in de winterstop nog een keer doen, wanneer er iets meer rust is en iets minder druk is, sta je dan in de top 5 met potentie voor top 3 en zit je nog in Europa, kan je het misschien nog een halfjaar aankijken. Want wie gat nu beslissen wie de nieuwe trainer moet gaan worden? Jan van Halst? De aandeelhouders?

Dit is het programma: 

RKC - Ajax

AEK Athene - Ajax

Ajax - AZ

FC Utrecht - Ajax

Brighton - Ajax

PSV - Ajax

Ajax - Heerenveen

Ajax - Brighton

Hoelang moeten we dan wachten dat er een fase is met minder druk en we hem goed kunnen beoordelen? Bij een topclub hoort het toch om onder druk te presteren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ogen.

Valt me ook op dat, zoals ik al eerder zei, Hato en Sutalo heel dicht bij elkaar staan steeds tegen 1 spits. Alsof ze hem steeds beiden dekken. Maar ook lijkt er 0 communicatie tussen beiden en zie ik ze soms beiden richting een hoge bal gaan om die weg te koppen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Maurice':

Lees alweer de naam van Ten Cate in de T. Die man moest bondscoach worden en zou nu de verlosser moeten zijn voor dit Ajax; ik begrijp niet waarom veel mensen zo'n hoge pet op hebben van Ten Cate.

Wat Gert zegt, is het uberlek van de Telegraaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Thierryvane:

Nu in de bioscoop: 'Wieffer in de speeltuin.' Die jongen heeft volgens mij nog nooit zoveel tijd en ruimte gekregen als gisteren.

Helaas speelde Wieffer ook alsof die lekker in de speeltuin aan het spelen was, want die was behoorlijk slordig. Als je af en toe zag wat voor ruimte Feyenoord kreeg, dan is het gek dat het 'maar' 0-4 is geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bas huijsmans:

Helaas speelde Wieffer ook alsof die lekker in de speeltuin aan het spelen was, want die was behoorlijk slordig. Als je af en toe zag wat voor ruimte Feyenoord kreeg, dan is het gek dat het 'maar' 0-4 is geworden.

Wieffer was inderdaad niet geweldig gisteren. Verdedigend haalt hij altijd wel een voldoende, maar z'n steekpasses zijn echt nog te vaak net of veel te hard, zoals gisteren bij Ueda te zien was. Dat had gezien de ruimte gewoon de 0-5 moeten zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Gert:

Mijn ogen.

Valt me ook op dat, zoals ik al eerder zei, Hato en Sutalo heel dicht bij elkaar staan steeds tegen 1 spits. Alsof ze hem steeds beiden dekken. Maar ook lijkt er 0 communicatie tussen beiden en zie ik ze soms beiden richting een hoge bal gaan om die weg te koppen. 

En dan alsnog 3x scoren. Wat een beetje een probleem is, is dat er achterin geen leidersfiguur is. Daar heeft Mislintat dan ook wel echt een fout mee gemaakt. 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Chiemel:

En dan alsnog 3x scoren. Wat een beetje een probleem is, is dat er achterin geen leidersfiguur is. Daar heeft Mislintat dan ook wel echt een fout mee gemaakt. 

Vind een leidersfiguur wel een beetje een leeg begrip

Feyenoord speelt vorig seizoen lange tijd met:

Pedersen - Geertruida - Hancko - Hartman

Vind ik net zo veel of weinig leidersfiguren als:

Rensch/Gaaei - Sutalo - Hato - Sosa/Avila

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk ook wel dat hij dit is/kan zijn. Maar die is echt in een teringbende terechtgekomen. Geen enkel tactische lijn opbouwend. En dan in een nieuwe omgeving met een jonkie naast hem (die overigens wel prima het doet natuurlijk) en een zenuwpees keeper achter hem. En weken terug las ik dat de voertaal Nederlands is en de trainingen ook. Die Sutalo weent zich in een slechte film denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites