Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

6 uur geleden zei Gert:

Nu al zenuwachtig voor morgen. Vooral ook omdat ik wel vertrouwen heb dat het mogelijk kan zijn als we het CL niveau van dit seizoen halen.

Dit vind ik juist het gevaar dat dit ook in de kopjes gaat zitten van de spelers zelf. 'We hebben Real en Juve verslagen, dus als we hetzelfde niveau halen dan winnen we wel'. Ik hoop dat ze dat uiteraard doen, maar ben bang voor een bepaalde misplaatste onderschatting. 

Wel fijn dat ze meerdere spelers missen door blessures, vallen er wat automatismen weg bij hun. 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Chiemel:

Dit vind ik juist het gevaar dat dit ook in de kopjes gaat zitten van de spelers zelf. 'We hebben Real en Juve verslagen, dus als we hetzelfde niveau halen dan winnen we wel'. Ik hoop dat ze dat uiteraard doen, maar ben bang voor een bepaalde misplaatste onderschatting. 

Agreed, dit is 'maar' Spurs. Aan de andere kant blijven ze in de Eredivisie ook vrij scherp, ondanks de nipte overwinning tegen Groningen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me ook niet nee. Denk eerder dat ze extra zenuwachtig zullen zijn omdat het toch de halve finale is, dan dat er onderschatting/gemakzucht is.

Wat ik niet zo snap. Die Sissoko is er niet bij en in de media wordt er gedaan alsof dat een enorm gemis is van Spurs. Maar dit is toch 1 vd zwakke schakels. Vind dat zelf zo'n renpaard zonder overzicht. Hoe zien jullie hem?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Dysproz:

Blijkbaar is het toch een van de betere spelers dit seizoen

Vanwaar deze conclusie? Omdat de media het zegt?

Mijn broertje is fanatiek BPL volger en die gaf aan dat het inderdaad niet zo heel bijzonder is, en dat zijn vervanger zelfs voetballend beter is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Pino:

Vanwaar deze conclusie? Omdat de media het zegt?

Mijn broertje is fanatiek BPL volger en die gaf aan dat het inderdaad niet zo heel bijzonder is, en dat zijn vervanger zelfs voetballend beter is.

Op basis van reacties van mensen die wekelijks Spurs kijken. Voetballend is ook niet waar zijn kracht ligt. Is gewoon een tank die heel het middenveld kapot loopt door zijn kracht en loopvermogen en daardoor heel veel bijdraagt aan het spel van Spurs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Dysproz:

Op basis van reacties van mensen die wekelijks Spurs kijken. Voetballend is ook niet waar zijn kracht ligt. Is gewoon een tank die heel het middenveld kapot loopt door zijn kracht en loopvermogen en daardoor heel veel bijdraagt aan het spel van Spurs.

Daar ligt ook zijn kracht. Niet kapot te krijgen die vent en in het snelle omschakelen in de Premier League is hij van grote waarde omdat hij simpelweg blijft gaan. Gekke is dat hij gekocht is van Newcastle, toen eigenlijk uit beeld verdween bij Poch en ineens 'belangrijk' is... 

Ben zelf vooral blij dat Son en Kane er niet bij zijn vanavond. :)  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prima tussenstand natuurlijk, maar gelukkig wel rust. Ajax leek controle steeds meer te verliezen. En de verdedigende tactiek bij dode spelsituaties is ook twijfelachtig, ze proberen zover mogelijk van de goal te blijven, maar achteruit lopen en dan proberen een kopduel te winnen is er lastig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat verdedigen bij die standaardsituaties gaat nog wel fout. Blind heeft ook erg veel

moeite met llorente. Staat constant verkeerd. Maar goed 0-1 is natuurlijk meer dan prima. Scheids irriteer ik me wel vreselijk aan. Moet die gekke sissoko en trippier gewoon geel geven, maar

verzuimt het. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blessure van Vertonghen brak het ritme en de wissel veranderde de tactiek, waardoor Ajax wat zoekend is. Komt in de rust wel goed.

Maar Vd Beek bij die tweede. Dat is wel een geval afleggen of hij moet erin.

433? Volgens mij 442 met een ruit. Flanken liggen helemaal open. Llorente en Moura voorin, Alli daarachter, Sissoko en Erik en met de dynamiek en Wanyama voor het verdedigingsduo.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites