Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

1 uur geleden zei cimbomcu:

Maar het lijkt er nu op dat het wel mis is hoor.

Ook dit is nog een veel te voorbarige conclusie.

In het artikel van de NOS staat nergens dat Mislintat verdiend heeft aan de transfer van Sosa en wordt ook niet die suggestie gewekt. Dat is de conclusie van die knip en plak sites en domme analisten zoals Andy van der Meyde (dus niveau tokkie) en dat wordt klakkeloos overgenomen door jan en alleman zonder dat er bewijs voor is dat het ook daadwerkelijk zo is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei cimbomcu:

Nou boys, ik heb net als de meeste van jullie hier Mislintat verdedigt en ik vind vooral Steijn de oorzaak van de slechte competitiestart. Maar dit gaat echt een grens te ver en dit kan gewoon niet, wat mij betreft einde Mislintat. 

Hoe goed Sosa ook mag zijn, een TD die er privé op verdient wanneer hij de speler naar zijn eigen club haalt is gewoon crimineel.

Ja en natuurlijk moeten we het afwachten bla bla, maar dit lijkt op gedegen onderzoek van de NOS en de rest van de media.

Het is je natuurlijk al gezegd, maar wilde het toch nog even herhalen. Heb je het stuk 'gedegen onderzoek' namelijk wel gelezen? Daar wordt alleen gesproken over dat de zaakwaarnemers die betrokken waren, ook een belang hadden in zijn eigen bedrijf. De rioolmedia heeft er vervolgens wat anders van gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei putdus:

Ja want die heeft ook een Ajax achtergrond 

Heb je niet veel liever een goede bestuurder dan iemand die ooit twee jaar bij Ajax heeft gespeeld en investeerder is?

Dat is net zo'n soort conclusie als denken dat spelers die ouder zijn veel meer ervaring hebben op bepaalde facetten dan spelers die jonger zijn, dat is ook een misvatting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Lazy:

Ook dit is nog een veel te voorbarige conclusie.

In het artikel van de NOS staat nergens dat Mislintat verdiend heeft aan de transfer van Sosa en wordt ook niet die suggestie gewekt. Dat is de conclusie van die knip en plak sites en domme analisten zoals Andy van der Meyde (dus niveau tokkie) en dat wordt klakkeloos overgenomen door jan en alleman zonder dat er bewijs voor is dat het ook daadwerkelijk zo is.

Goed gesproken. Ik ben helemaal voorstander dat het onderzocht wordt, maar hoe Mislintat al aan de galg wordt gehangen, is echt te schandalig voor woorden. Laten we eerst maar afwachten of hij echt iets verkeerd heeft gedaan of  bepaalde regels heeft overtreden. 

Juist na vorig jaar waar de zaakwaarnemer van de huidige trainer verantwoordelijk was voor werkelijk alle transfers en het beleid, dat was pas schimmig. Daar hoorde ik mensen nauwelijks over.

Ongeacht wat we van het technisch beleid van afgelopen zomer vinden, is de persoonlijke hetze vanuit bijvoorbeeld de Telegraaf echt heel naar. 

Let wel. Als hij wel schuldig wordt bevonden, vind ik ook dat hij eruit moet. Maar wacht eerst af, voordat je moord en brand schreeuwt. Zal dat advies ook willen meegeven voor bepaalde aangekochte spelers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei timpy00:

Heb je niet veel liever een goede bestuurder dan iemand die ooit twee jaar bij Ajax heeft gespeeld en investeerder is?

Dat is net zo'n soort conclusie als denken dat spelers die ouder zijn veel meer ervaring hebben op bepaalde facetten dan spelers die jonger zijn, dat is ook een misvatting.

volgens mij heeft de Zeeuw het bedrijf opgericht.

tuirlijk liever een goede bestuurder. Maar het mooiste is allebei ( zoals overmars)

https://m.voetbalzone.nl/nieuws/messen-worden-geslepen-f-side-schreeuwt-in-statement-om-vertrek/424401

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei putdus:

volgens mij heeft de Zeeuw het bedrijf opgericht.

tuirlijk liever een goede bestuurder. Maar het mooiste is allebei ( zoals overmars)

https://m.voetbalzone.nl/nieuws/messen-worden-geslepen-f-side-schreeuwt-in-statement-om-vertrek/424401

De Zeeuw is dan ook een zakenman, maakt hem totaal niet per se een goede bestuurder. Kan net zo goed wel zijn. Maar om een probleem op te lossen helpt het niet om zomaar oud Ajacieden neer te zetten in de hoop dat ze een functie kunnen.

Waarschijnlijk ben je ook al vergeten hoeveel kritiek Overmars heeft gehad in zijn eerste jaren. En als je nu achteraf terug kijkt kun je wel stellen als Overmars uit Frankrijk was gekomen en niet bij Ajax had gespeeld dat hij waarschijnlijk veel eerder geslachtofferd was. Dus om nu maar iedere positie op te offeren omdat er iemand zit die niet bij Ajax heeft gespeeld lijkt me ook niet per se de beste weg als er geen aantoonbare verbetering te verwachten is van die mensen.

Edgar Davids bijvoorbeeld of dat hele fiasco met Louis van Gaal als voorbeeld te nemen.

Of de huidige RvC goed of slecht werk verricht vind ik lastig te oordelen. Wellicht dat iemand daar meer inhoud over heeft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei timpy00:

De Zeeuw is dan ook een zakenman, maakt hem totaal niet per se een goede bestuurder. Kan net zo goed wel zijn. Maar om een probleem op te lossen helpt het niet om zomaar oud Ajacieden neer te zetten in de hoop dat ze een functie kunnen.

Waarschijnlijk ben je ook al vergeten hoeveel kritiek Overmars heeft gehad in zijn eerste jaren. En als je nu achteraf terug kijkt kun je wel stellen als Overmars uit Frankrijk was gekomen en niet bij Ajax had gespeeld dat hij waarschijnlijk veel eerder geslachtofferd was. Dus om nu maar iedere positie op te offeren omdat er iemand zit die niet bij Ajax heeft gespeeld lijkt me ook niet per se de beste weg als er geen aantoonbare verbetering te verwachten is van die mensen.

Edgar Davids bijvoorbeeld of dat hele fiasco met Louis van Gaal als voorbeeld te nemen.

Of de huidige RvC goed of slecht werk verricht vind ik lastig te oordelen. Wellicht dat iemand daar meer inhoud over heeft?

Dit ook vooral ja. Driessen en Verweij zijn gewoon bezig hun eigen hachje te redden, want als er niemand meer binnen Ajax lekt, dan moeten ze daadwerkelijk moeite gaan doen om aan informatie te komen. Dat kan natuurlijk niet. 

Ik heb het altijd al gek gevonden hoe een Valentijn " Die Moura scoort werkelijk nooit" Driessen serieus genomen werd. Die man heeft 0,0 verstand van voetbal. Maar dit gaat wel heel erg ver. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het er in ieder geval serieus gekeken moet worden naar alle plekken binnen Ajax. Want het is wel heel erg vreemd dat je een goed lopen bedrijf zo snel naar de afgrond kunt helpen. Sinds het vertrek van Overmars wordt er niet meer echt een beleid gevoerd. Er is niet een bepaald plan. Zo lijkt het althans. Overmars heeft zeker ook niet alles goed gedaan, maar daar had je wel het idee of zat er een plan achter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei misterhille:

Ik denk dat het er in ieder geval serieus gekeken moet worden naar alle plekken binnen Ajax. Want het is wel heel erg vreemd dat je een goed lopen bedrijf zo snel naar de afgrond kunt helpen. Sinds het vertrek van Overmars wordt er niet meer echt een beleid gevoerd. Er is niet een bepaald plan. Zo lijkt het althans. Overmars heeft zeker ook niet alles goed gedaan, maar daar had je wel het idee of zat er een plan achter. 

Overmars was wel het begin van het kaartenhuis qua salarishuishouding enzo wat niet houdbaar blijkt te zijn als je niet letterlijk altijd CL speelt. Dat lijken mensen voor het gemak vaak te vergeten.

Niet dat Overmars alles slecht heeft gedaan hoor.

Maar puur uit interesse wat was het duidelijke plan van Overmars dan? Die kocht toch ook gewoon jaarlijks 6-8 spelers voornamelijk talenten waar de helft goed van was en de andere helft faalde?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei timpy00:

Overmars was wel het begin van het kaartenhuis qua salarishuishouding enzo wat niet houdbaar blijkt te zijn als je niet letterlijk altijd CL speelt. Dat lijken mensen voor het gemak vaak te vergeten.

Niet dat Overmars alles slecht heeft gedaan hoor.

Maar puur uit interesse wat was het duidelijke plan van Overmars dan? Die kocht toch ook gewoon jaarlijks 6-8 spelers voornamelijk talenten waar de helft goed van was en de andere helft faalde?

Daar vind ik ook echt wat van. Dat je exceptionele spelers, Tadic en bijvoorbeeld Ziyech, hoog in je huishouding zet, dat snap ik. Dat een speler ala Conceicao ook al 3 miljoen krijgt per jaar, dat is niet houdbaar lijkt me. En dat vind ik best kwalijk, als je weet dat we nog niet zo bijzonder lang geleden er heeeeeeeeel slecht voor stonden, omdat we juist een begroting voerden die rekende op elk jaar CL. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei timpy00:

uiteindelijk zijn zij de verantwoordelijke ook van de afgelopen twee jaar, vind je dat goed gaan?

In de hele organisatie moeten mensen lopen die voetbal uitademen, nu loopt er nauwelijks wat rond. Wordt het puur gerund als een bedrijf.

Buiten dat hebben oud topspelers vaak een enorm netwerk.

En naast voetbal mensen kun je mensen met zakelijk verstand zetten, mochten de voetbal mensen daarin te kort schieten. 

Nu wordt de club geleid door mensen die niks met voetbal hebben.

Citaat

Daar vind ik ook echt wat van. Dat je exceptionele spelers, Tadic en bijvoorbeeld Ziyech, hoog in je huishouding zet, dat snap ik. Dat een speler ala Conceicao ook al 3 miljoen krijgt per jaar, dat is niet houdbaar lijkt me. En dat vind ik best kwalijk, als je weet dat we nog niet zo bijzonder lang geleden er heeeeeeeeel slecht voor stonden, omdat we juist een begroting voerden die rekende op elk jaar CL. 

blijkbaar is het wel haalbaar, of is Ajax nu failliet?

Je bent een topclub dus je MOET cl halen , dat als doelstelling is niks mis mee. Je hoort als Ajax freewheelend door de eredivisie te gaan.

bewerkt door putdus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei putdus:

uiteindelijk zijn zij de verantwoordelijke ook van de afgelopen twee jaar, vind je dat goed gaan?

In de hele organisatie moeten mensen lopen die voetbal uitademen, nu loopt er nauwelijks wat rond. Wordt het puur gerund als een bedrijf.

Buiten dat hebben oud topspelers vaak een enorm netwerk.

En naast voetbal mensen kun je mensen met zakelijk verstand zetten, mochten de voetbal mensen daarin te kort schieten. 

Nu wordt de club geleid door mensen die niks met voetbal hebben.

Wie leiden de club volgens jou? Want volgens mij heb je daar al een misvatting te pakken. Daar gelaten of dat goed of slecht gaat.

Nou ik ga weer een poging wagen:

https://www.ajax.nl/club/organisatie/

Hier kun je zien wie er in de directie zitten en wie in de rvc. 

In het bestuur zitten nu dus: Jan van Halst, Menno Geelen, Maurits Hendriks, Susan Lenderink en Sven Mislintant.

Daarvan hebben twee mensen geen achtergrond in de sport dat zijn Menno Geelen en Susan Lenderink. Nu zitten zij ook aan een kant van de directie waar mij dit minder belangrijk is. Beide lijken hun sporen wel verdient te hebben en zeker Menno Geelen heeft binnen de wereld een goede naam.

In de RvC zitten:

Pier Eringa, Annete Mosman, Cees van Oevelen, Georgette Schlick hiervan heeft alleen Cees van Oevelen bij Ajax gespeeld en later Jan van Halst als hij weer terugkomt. Daarbij is de RvC juist een orgaan waar vooral bestuurlijke kennis en dergelijke moet zitten dan voetbalervaring in mijn optiek.

Maar dat er geen sport/voetbal ervaring is dat is dus niet waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei misterhille:

Dat is dus juist wat er nu gebeurt. Sinds vertrek Overmars is de RvC vernieuwd, bestuursraad Ajax is vernieuwd, directie heeft een aantal nieuwe namen, en dat allen met het doel om de organisatie te vernieuwen. Het naar de afgrond helpen is vorig jaar al gebeurd, alleen het lek op het veld is nog niet boven (mede doordat Steijn niet genoeg kwaliteit als trainer lijkt te hebben). Als je kijkt naar de organisatie heb ik er echter wel veel vertrouwen in dat dat goed gaat komen, omdat dat juist hetgeen is waar zij op focussen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei timpy00:

Wie leiden de club volgens jou? Want volgens mij heb je daar al een misvatting te pakken. Daar gelaten of dat goed of slecht gaat.

Nou ik ga weer een poging wagen:

https://www.ajax.nl/club/organisatie/

Hier kun je zien wie er in de directie zitten en wie in de rvc. 

In het bestuur zitten nu dus: Jan van Halst, Menno Geelen, Maurits Hendriks, Susan Lenderink en Sven Mislintant.

Daarvan hebben twee mensen geen achtergrond in de sport dat zijn Menno Geelen en Susan Lenderink. Nu zitten zij ook aan een kant van de directie waar mij dit minder belangrijk is. Beide lijken hun sporen wel verdient te hebben en zeker Menno Geelen heeft binnen de wereld een goede naam.

In de RvC zitten:

Pier Eringa, Annete Mosman, Cees van Oevelen, Georgette Schlick hiervan heeft alleen Cees van Oevelen bij Ajax gespeeld en later Jan van Halst als hij weer terugkomt. Daarbij is de RvC juist een orgaan waar vooral bestuurlijke kennis en dergelijke moet zitten dan voetbalervaring in mijn optiek.

Maar dat er geen sport/voetbal ervaring is dat is dus niet waar.

Ik weet wie er in het bestuur zitten, behalve Jan van halst dus niemand met een voetbal achtergrond. En dus al helemaal niemand met internationale aanzien.

Hendriks gezien zijn verleden (dertien jaar technisch directeur van NOC*NSF) wil ik het voordeel geven.

susan Lenderink heeft natuurlijk niks bij Ajax te zoeken.

Over mislinat ga ik geen woorden meer aan vuil maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei putdus:

Ik weet wie er in het bestuur zitten, behalve Jan van halst dus niemand met een voetbal achtergrond. En dus al helemaal niemand met internationale aanzien.

Begrijp jij überhaupt wat de rol van een RvC is en wat die binnen een organisatie als Ajax doet? Volgens mij niet he. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei putdus:

Hendriks gezien zijn verleden (dertien jaar technisch directeur van NOC*NSF) wil ik het voordeel geven.

susan Lenderink heeft natuurlijk niks bij Ajax te zoeken.

Over mislinat ga ik geen woorden meer aan vuil maken. 

Waarom doe ik dit eigenlijk.

Je hebt dus Jan van Halst. Die heeft een voetbal en Ajax verleden

Je hebt dus Menno Geelen, geen voetbalervaring, meest gewaardeerde bestuurslid denk ik. Heeft volgens mij zijn zaakjes prima op orde want zijn tak loopt goed.

Maurits Hendriks, vond ik altijd overkomen als een enorme lul. Geen idee of hij goed in zijn werk is kan ik niet beoordelen. Maar hij is sinds 1995 actief in topsport.

Sven Mislintat is al een jaar of 20 actief in het voetbal, waarbij hij best wel een aardig cv heeft opgebouwd.

Dan kom je op het punt Susan Lenderink en dan maak je jezelf helemaal idioot. Maar goed, waarom zou ze niks bij Ajax te zoeken hebben? Heeft namelijk een mooi cv in haar tak. In de goede tijd aangesteld, toen meermaals credits van overige directieleden gekregen en daardoor ook in 2021 verlengt.

Kun je nu ook met iets van inhoud komen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites