Jump to content

AFC Ajax

Fabian.

Recommended Posts

1 minuut geleden zei putdus:

1 miljoen verdient die nu. Was een parel geweest op nummer 10. Maargoed, jij ziet blijkbaar liever apkom.

Moet zeggen, dat valt me mee. Ben wel benieuwd naar de tekenbonus; miljoen of 3 lijkt me niet onrealistisch. Tegelijkertijd kun je met zo'n speler niet waarde opbouwen; dus of je daar nou in één jaar 5 miljoen aan moet spenderen..

1 minuut geleden zei putdus:

Denk dat Steijn nog niet heel veel te verwijten valt. Hij weet van gekkigheid niet wie waar te zetten want kent de spelers ook niet. 

Hij doet ook niet echt zijn best hè? Hij is 5 dagen op Ibiza geweest, mag hopen dat je dan alle spelers door je megatv van binnen en buiten kent.

55 minuten geleden zei Elsjorro1990:

En dat baseer je dan op ofwel 1 wedstrijd Twente uit, of 2 wedstrijden (Twente en Fortuna).

Ik ga hier niet verkondigen dat het fantastisch is of dat het stuk voor stuk topspelers in Spe zijn. Dat is net zo overtrokken als stellen dat het brandhout is. In Belgie en Frankrijk waren ze redelijk lyrisch over Mikautadze, ik heb hem in 2 wedstrijden nog geen bal naar de goede kleur zien spelen. Sutalo was een absolute topper, lijkt hier net Bambi on ice. Akpom schiet de hele championship aan flarden, een competitie die vrijwel net zo sterk is als de Eredivisie. 

Hoe kan het dan dat het in 2 wedstrijden lijkt alsof die gasten nog nooit een bal in de voeten gehad hebben? 

Ja, dat is inderdaad gebaseerd op die paar wedstrijden. Als je ziet dat het helemaal nergens op lijkt, dan mag je best je oordeel vellen mijn inziens. Mocht het over vijf wedstrijden beter zijn, dan ben ik de eerste die dat toegeeft. Het zal ongetwijfeld ook wel wat beter worden, maar ik heb vooralsnog stuk voor stuk spelers gezien die het (al niet beste) niveau van Ajax van vorig echt niet op gaan krikken.

45 minuten geleden zei putdus:

1 miljoen verdient die nu. Was een parel geweest op nummer 10. Maargoed, jij ziet blijkbaar liever apkom.

1.1 miljoen netto ja aan salaris, 2.4M bruto en dat met een contract van 2 jaar. Dus 4.8 bruto en 2.2 netto (volgens Spaans belastingstelsel). Geen idee hoe zich dat vertaalt naar het Nederlandse.

Klinkt leuk he?

MAAR! Je vergeet voor het gemak het volgende:

• Tekengeld van 10 miljoen verspreid over 2 seizoenen (maw 5M per seizoen)
  • (simpele) Bonusstructuur dat oploopt tot 2M per seizoen
  • Portretrechten met potentiële waarde van 1M per seizoen

Dus je zegt: hij kost maar 1 miljoen, terwijl in feite die 10M per jaar kost en dus 20 miljoen in totaal ;) 

Bron  :checkit: https://www.capology.com/player/isco-33715/

Kun je nog afvragen of men dat (want bedragen komen overeen ongeveer) dan liever in Akpom steekt of Isco maar dat is hier niet het punt. Gaat erom dat je zegt 'hij kost maar 1 miljoen' wat dus simpelweg niet waar is.

52 minuten geleden zei Rogier.:

Hij doet ook niet echt zijn best hè? Hij is 5 dagen op Ibiza geweest, mag hopen dat je dan alle spelers door je megatv van binnen en buiten kent.

Staat Steijn overigens bekend om he. Ken iemand die onder hem speelde bij ADO. Die klaagde met steen en been over Steijn (ook omdat die niet speelde :P ) dat die er vaker niet was dan wel. Stond vaker óf op de golfbaan in Rijswijk en Wassenaar óf zat op Ibiza zijn eigen zaakjes (dacht iets in de vastgoed) af te handelen.

59 minuten geleden zei putdus:

Denk dat Steijn nog niet heel veel te verwijten valt. Hij weet van gekkigheid niet wie waar te zetten want kent de spelers ook niet. 

Dit is natuurlijk echt totale onzin. Zoals ik al eerder zei. Spelers lijken echt geen idee te hebben  wat er van ze gevraagd wordt. Dat was ook al zo thuis tegen Ludogorets thuis, toen er slechts een handje vol aankopen in stond. Er is echt geen enkel idee zichtbaar op het veld en dat heeft niks te maken met aankopen of de kwaliteit er van. Niemand weet wat er gevraagd wordt. En dat geldt ook voor spelers die al heel de voorbereiding meedoen, zoals Bergwijn. Brobbey, Berghuis, Rensch, Gorter, Hato enz.  Sterker nog, een duidelijke visie en plan zijn noodzakelijk om te kunnen zien wie goed zijn, wie niet en waar je volgend seizoen weer moet door selecteren. 

Hopen dat een mooi thuissfeertje tegen Marseille wat doet.

Wat ik op zijn minst wel even wil zien is echte strijd. En dan kom ik meteen oo het volgende punt; in hoeverre heeft Mislintat gekeken naar persoonlijkheid en strijdvaardigheid. Dit gevoel heb ik alleen nog maar bij Avila, die op de bank zit. 

4 uur geleden zei Lazy:

1.1 miljoen netto ja aan salaris, 2.4M bruto en dat met een contract van 2 jaar. Dus 4.8 bruto en 2.2 netto (volgens Spaans belastingstelsel). Geen idee hoe zich dat vertaalt naar het Nederlandse.

Klinkt leuk he?

MAAR! Je vergeet voor het gemak het volgende:

• Tekengeld van 10 miljoen verspreid over 2 seizoenen (maw 5M per seizoen)
  • (simpele) Bonusstructuur dat oploopt tot 2M per seizoen
  • Portretrechten met potentiële waarde van 1M per seizoen

Dus je zegt: hij kost maar 1 miljoen, terwijl in feite die 10M per jaar kost en dus 20 miljoen in totaal  

Bron   https://www.capology.com/player/isco-33715/

Kun je nog afvragen of men dat (want bedragen komen overeen ongeveer) dan liever in Akpom steekt of Isco maar dat is hier niet het punt. Gaat erom dat je zegt 'hij kost maar 1 miljoen' wat dus simpelweg niet waar is.

Staat Steijn overigens bekend om he. Ken iemand die onder hem speelde bij ADO. Die klaagde met steen en been over Steijn (ook omdat die niet speelde ) dat die er vaker niet was dan wel. Stond vaker óf op de golfbaan in Rijswijk en Wassenaar óf zat op Ibiza zijn eigen zaakjes (dacht iets in de vastgoed) af te handelen.

waar zeg ik dat die maar 1 miljoen kost?

ik zei 1 miljoen aan salaris 

Maar gezien de overige kosten, kan ik snappen dat je er dan vanaf ziet.

4 uur geleden zei ElMarcos:

Dit is natuurlijk echt totale onzin. Zoals ik al eerder zei. Spelers lijken echt geen idee te hebben  wat er van ze gevraagd wordt. Dat was ook al zo thuis tegen Ludogorets thuis, toen er slechts een handje vol aankopen in stond. Er is echt geen enkel idee zichtbaar op het veld en dat heeft niks te maken met aankopen of de kwaliteit er van. Niemand weet wat er gevraagd wordt. En dat geldt ook voor spelers die al heel de voorbereiding meedoen, zoals Bergwijn. Brobbey, Berghuis, Rensch, Gorter, Hato enz.  Sterker nog, een duidelijke visie en plan zijn noodzakelijk om te kunnen zien wie goed zijn, wie niet en waar je volgend seizoen weer moet door selecteren. 

je kunt voetballen of je kunt het niet.

Met name Hato speelt ooj al tijden goed.

Een bal spelen over tien meter heeft niks met tactiek te maken.

Gewoon mee lopen met een man ook niet.

Bergwijn speelt al een jaar slecht. Tijd voor een tribune plek.

4 uur geleden zei Chiemel:

Hopen dat een mooi thuissfeertje tegen Marseille wat doet.

Wat ik op zijn minst wel even wil zien is echte strijd. En dan kom ik meteen oo het volgende punt; in hoeverre heeft Mislintat gekeken naar persoonlijkheid en strijdvaardigheid. Dit gevoel heb ik alleen nog maar bij Avila, die op de bank zit. 

Avila… voor domme tackles kun je beter naar Rotterdam.. waar er om gejuicht wordt 

Vond mansverk wel fel spelen.

Edited by putdus

2 uur geleden zei putdus:

Van der meijde zei ook nog dat isco open stond voor Ajax,  maar Ajax geen interesse had.

Sneijder is bevriend met Sergio Ramos en heeft tegen Mislintat gezegd haal hem, maar helaas had hij weer geen interesse in de 37 jarige spanjaard. 

1 minuut geleden zei Kyrill:

Echt dit topic het is pas 4/34 duels kom op zeg, als je 2x op rij wint heb je gewoon 11 punten na  6 duels al

Als met tante klootjes had gehad, dan was ze mijn oom geweest. Haha.

12 minuten geleden zei Thierryvane:

Nou, heb een passe-partout voor de drie potjes. Dus hopelijk spektakel. #SteijnBall

Geen passpartout, maar wel een kaartje voor Brighton en AEK. Ik hoop niet dat ik spijt ga krijgen.

5 minuten geleden zei Kyrill:

Echt dit topic het is pas 4/34 duels kom op zeg, als je 2x op rij wint heb je gewoon 11 punten na  6 duels al:cab:

Maar niemand heeft het (echt) over de resultaten toch? Kritiek is er op het spel en de prestaties van de spelers. 

39 minuten geleden zei Kelvin:

Mind Blown GIFs | GIFDB.com

38 minuten geleden zei ElMarcos:

Als met tante klootjes had gehad, dan was ze mijn oom geweest. Haha.

Geen passpartout, maar wel een kaartje voor Brighton en AEK. Ik hoop niet dat ik spijt ga krijgen.

37 minuten geleden zei PJHoutman:

Maar niemand heeft het (echt) over de resultaten toch? Kritiek is er op het spel en de prestaties van de spelers. 

Kom op zeg jullie kunnen wel lachen en grappige gifjes posten om ''likes'' te scoren, mijn punt heeft wel kern van waarheid. Ja gaat niet over resultaat maar wordt hier enorme heisha gemaakt alsof er rampen aan de hand zijn en Ajax gaat degraderen zowat. Er is heel veel comotie om niks al , alsof aankopen van Ajax er NU AL DIRECT moeten staan. Iets met wennen, ooit van gehoord?

1 uur geleden zei Kyrill:

Echt dit topic het is pas 4/34 duels kom op zeg, als je 2x op rij wint heb je gewoon 11 punten na  6 duels al:cab:

Helemaal eens, Karel. Ze moeten bij Ajax gewoon alles zetten op het feit dat ze vanaf nu iedere wedstrijd moeten winnen. ©

Kareltje. Gaat het wel goed met je vandaag of zit je er even niet lekker in? Kan gebeuren hé ouwe reus. Je bent weer all over the place en de emoticons vliegen weer van het scherm af. De bijdrage die je post is ook weer van het niveau waar Ajax momenteel laat zien, dus ik zie het door de vingers. Zeker zolang users als Putdus de pagina's maar vol blijft typen.

1 uur geleden zei Kyrill:

Kom op zeg jullie kunnen wel lachen en grappige gifjes posten om ''likes'' te scoren, mijn punt heeft wel kern van waarheid.

Nee, ik ben het totaal niet met je eens om eerlijk te zijn. Je hoort namelijk niemand over resultaten, maar veel meer over het (niet) vertoonde spel. Dat zijn toch wel twee hele verschillende dingen. 

Zucht dat is niet enige waar ik over heb, noch het belangrijkste. Enige waar mij voornamelijk om gaat, pas 4 duels en iedereen of bijna hier, al hele heisha aan het maken om niks, alsof er rampen gebeurt zijn met Ajax. Sommige kijken al niet meer eens. Das enige maar ja ga vooral verder met mij uitlachen hier om helemaal niks, grow up zeg, wat kinderachtig zeg. 

15 minuten geleden zei Kyrill:

Zucht dat is niet enige waar ik over heb, noch het belangrijkste. Enige waar mij voornamelijk om gaat, pas 4 duels en iedereen of bijna hier, al hele heisha aan het maken om niks, alsof er rampen gebeurt zijn met Ajax. Sommige kijken al niet meer eens. Das enige maar ja ga vooral verder met mij uitlachen hier om helemaal niks, grow up zeg, wat kinderachtig zeg. 

Ik lach jou niet uit, ik vind alleen je post een open deur. Overigens wellicht tegen dovemansoren gericht, maar regelmatig als je het ergens niet mee eens bent, dan gebruik je de emoticon van de rollende ogen. Dan vraag je ook een beetje om dit soort reacties, zeker als je eigen post dan zo'n open deur is.

2 minuten geleden zei Kelvin:

Ik lach jou niet uit, ik vind alleen je post een open deur. Overigens wellicht tegen dovemansoren gericht, maar regelmatig als je het ergens niet mee eens bent, dan gebruik je de emoticon van de rollende ogen. Dan vraag je ook een beetje om dit soort reacties, zeker als je eigen post dan zo'n open deur is.

Ik zal mijn best doen rollende ogen emoticon niet meer te posten, mee eens. Bedankt voor het aangegeven, zal je bewijzen niet tegen dovemansoren gericht is(y)