Jump to content

AFC Ajax

Fabian.

Recommended Posts

Zojuist zei rich ruzzian:

Naamloos.png

Maar dat klopt dan toch gewoon wat er staat? 22/23 verhuurt Lommel hem aan Sparta, de huur wordt verlengd voor het seizoen 23/24 en aan het eind van dat seizoen gaat hij terug naar Lommel?

Edit; oh wacht mijn Wiki-quote klopte niet. De huur eindigde niet op juni 2023, maar werd verlengd. Wordt tijd dat een Sparta-medewerker al dan niet anoniem dat gaat aanpassen op zijn Wikipedia pagina.

3 uur geleden zei ElMarcos:

Vraag ik mij ook af. Toen Overmars begon met Neres, Tagliafico enz. kwamen ook alle eerdere miskopen uit zulke landen voorbij. Uiteindelijk gaat het er niet om waar spelers vandaan komen, maar wat ze toevoegen. Voor veel van de aankopen geldt dat zij een mentaliteit meebrengen die wij niet kennen. Daar ga ik juist wel heel goed op. Onze Nederlandse talenten en spelers zoals Hato, Vos, Brobbey, Godts (ja Belgisch, I know), Bergwijn en Branco aangevuld met grinta en passie. 

Tagliafico en in mindere mate Neres waren gewoon vedettes in Zuid-Amerika hoor. Tagliafico speelde tot zn 24e in Argentinië ofzo? Stond op heel veel lijstjes in o.a. de La Liga. Avila is ook een bekende, gezien hij bij Boca zat. Maar niet zo denderende potentie en bekendheid als Tagliafico hoor.

Sowieso zijn Zuid-Amerikanen vaak goede aankopen, maar een Georgiër uit de Ligue 2.. nee. Wel mooie post van Gert overigens. Ik ben zelf geen Ajax-fan, maar vind het wel lekker om allemaal te volgen. Interessant.

Edited by Sanel

9 minuten geleden zei Sanel:

Sowieso zijn Zuid-Amerikanen vaak goede aankopen, maar een Georgiër uit de Ligue 2.. nee.

Kvaratskhelia was maar een Georgiër uit Rusland. En zo zijn er nog talloze spelers uit kleinere landen in niet-topcompetities die interessant kunnen zijn. Tagliafico daarentegen had een volledig mislukt seizoen in Spanje al achter de rug en dat was ook gewoon een flink risico. Wat maakt het uit of een speler wel of niet bekend was bij het publiek? Juist, precies niks.

Edited by Rogier.

1 uur geleden zei Rogier.:

Kvaratskhelia was maar een Georgiër uit Rusland. En zo zijn er nog talloze spelers uit kleinere landen in niet-topcompetities die interessant kunnen zijn. Tagliafico daarentegen had een volledig mislukt seizoen in Spanje al achter de rug en dat was ook gewoon een flink risico. Wat maakt het uit of een speler wel of niet bekend was bij het publiek? Juist, precies niks.

Kvara was bekend joh voordat hij naar Napoli vertrok. Er zijn bepaalde spelers die topclubs om een bepaalde redenen niet willen of aandurven. Ik meen dat er grote twijfels waren aan Kvara. Een ander voorbeeld vind ik zelf Gaya, hoe die kerel niet eerder is opgepikt door Real of Barca is voor mij een wonder maar blijkbaar durven ze het niet aan of wil hij zelf niet.

Konoplyanka is er ook zo een, die is dus keihard gefaald bij Sevilla.

Edited by Sanel

10 uur geleden zei Rogier.:

Dat ben ik echt volledig met je oneens. Het is overduidelijk dat er nog een kwaliteitsinjectie komt als Kudus vertrekt. Wat zijn dan volgens jou redenen om met name negatief te posten?

Ik weet niet waar dat overduidelijke vandaan komt, er zijn nu alleen vage geruchten. Redenen om negatief te mogen zijn:

• Vorig jaar hadden we een slecht jaar nadat we de belangrijkste spelers verkochten. Deze zomer doet Ajax doodleuk hetzelfde.
  • De aankopen tot Sutalo aan toe waren niet overtuigend. Of op zijn minst niet interessant genoeg (geen shirtjesverkoopboosters)
  • Transferbeleid ook niet heel logisch. Door te roepen dat spelers eerst verkocht moeten worden, terwijl je al wel een vervanger vooraf hebt (ruim) voor vertrek Alvarez maar het weken duurt tot je Sutalo hebt nadat Timber en Bassey al lang vertrokken zijn.
  • Aankopen duren veels te lang, nog niet klaar voor start Eredivisie. Terwijl Ajax dat onder Overmars redelijk had afgezworen geloof ik.
  • We hebben achterin bijna geen Ajax-basiswaardige spelers
  • Met Forbs nog weer een keer een linksbuiten halen. Op zich wel interessante speler, maar nog veel vraagtekens.
  • We hebben nu geen fatsoenlijke rechtsbuiten.
  • We missen nog een goede voetballende middenvelder
  • Volgens mij begrijpt niemand echt nog de aankoop van Ramaj. Inclusief Steijn.
  • We hebben ook geen trainer die aantoonbaar de kwaliteit heeft zo'n Ajax naar het volgende niveau te brengen.
  • Klaassen en Taylor worden nog steeds samen opgesteld
  • Denk dat er wat Ajax DNA / cultuurbewaking mist, maar heb ik minder goed een beeld bij.
  • Hebt al puntenverlies geleden

Positief:

• Dit jaar 2e of 3e worden kan op zich genoeg zijn
  • Loopt redelijk wat potentie rond
  • Presentatie van Sven in media
  • Het is financieel gezien allemaal een beetje nodig lijkt het.
Edited by Chiemel

47 minuten geleden zei Chiemel:

Ik weet niet waar dat overduidelijke vandaan komt, er zijn nu alleen vage geruchten. Redenen om negatief te mogen zijn:

• Vorig jaar hadden we een slecht jaar nadat we de belangrijkste spelers verkochten. Deze zomer doet Ajax doodleuk hetzelfde.
  • De aankopen tot Sutalo aan toe waren niet overtuigend. Of op zijn minst niet interessant genoeg (geen shirtjesverkoopboosters)
  • Transferbeleid ook niet heel logisch. Door te roepen dat spelers eerst verkocht moeten worden, terwijl je al wel een vervanger vooraf hebt (ruim) voor vertrek Alvarez maar het weken duurt tot je Sutalo hebt nadat Timber en Bassey al lang vertrokken zijn.
  • Aankopen duren veels te lang, nog niet klaar voor start Eredivisie. Terwijl Ajax dat onder Overmars redelijk had afgezworen geloof ik.
  • We hebben achterin bijna geen Ajax-basiswaardige spelers
  • Met Forbs nog weer een keer een linksbuiten halen. Op zich wel interessante speler, maar nog veel vraagtekens.
  • We hebben nu geen fatsoenlijke rechtsbuiten.
  • We missen nog een goede voetballende middenvelder
  • Volgens mij begrijpt niemand echt nog de aankoop van Ramaj. Inclusief Steijn.
  • We hebben ook geen trainer die aantoonbaar de kwaliteit heeft zo'n Ajax naar het volgende niveau te brengen.
  • Klaassen en Taylor worden nog steeds samen opgesteld
  • Denk dat er wat Ajax DNA / cultuurbewaking mist, maar heb ik minder goed een beeld bij.
  • Hebt al puntenverlies geleden

Positief:

• Dit jaar 2e of 3e worden kan op zich genoeg zijn
  • Loopt redelijk wat potentie rond
  • Presentatie van Sven in media
  • Het is financieel gezien allemaal een beetje nodig lijkt het.

Vorig jaar hadden we een slecht jaar nadat we de belangrijkste spelers verkochten. Deze zomer doet Ajax doodleuk hetzelfde.

Dat is niet zo gek, van Kudus en Alvarez was al duidelijk dat er afspraken lagen dat ze bij een goed bod weg mochten, dat is dan ook gebeurt. Dan kun je nog zeggen dat je Timber hebt laten gaan maar daar hebben we nu ook een goede vervanger voor. Tadic is onverwacht, maar misschien wel goed gezien zijn salaris en leeftijd, daarnaast kun je nu vol inzetten op Bergwijn op links.

Transferbeleid ook niet heel logisch. Door te roepen dat spelers eerst verkocht moeten worden, terwijl je al wel een vervanger vooraf hebt (ruim) voor vertrek Alvarez maar het weken duurt tot je Sutalo hebt nadat Timber en Bassey al lang vertrokken zijn.

Ook niet zo gek, van Sutalo was bekend dat hij zou komen nadat Dinamo de CL had afgerond. Dat is dus nu ook gebeurt.

Aankopen duren veels te lang, nog niet klaar voor start Eredivisie. Terwijl Ajax dat onder Overmars redelijk had afgezworen geloof ik.

Feyenoord en PSV hebben dit ook niet voor elkaar. Het is een ilussie om te denken dat je als Nederlandse club in juli al klaar bent. Daarnaast wacht ik liever tot september voor de juiste aanwinsten ipv haastig mindere spelers.

We hebben achterin bijna geen Ajax-basiswaardige spelers

Hato en Rensch zijn prima. Wijndal was bij AZ gewoon uitstekend. Sutalo, Medic, Kaplan en Avila zijn afwchten. Tel ik al 7 verdedigers die kans op basis hebben.  Je kan mij niet wijsmaken dat ze allemaal te slecht zijn voor Ajax.

Met Forbs nog weer een keer een linksbuiten halen. Op zich wel interessante speler, maar nog eel vraagtekens.

Hierin volg ik je nog, maar wat nou als de scouting hem gewoon een geweldig talent vind en hem daarom alvast wil kopen? Met eventueel de mogelijkhem om hem op rechtsbuiten neer te zetten.

Volgens mij begrijpt niemand echt nog de aankoop van Ramaj. Inclusief Steijn.

Nou anders had je nu met Gorter en Setford gezeten. Ik begrijp hem wel. Er wordt vanuit gegaan dat Rulli zou vertrekken of in de toekomst gaat vertrekken en dan heb je alvast Ramaj. Ook bij hem geloven de mensen binnen Ajax dat het in potentie een hele goede keeper is.

We hebben ook geen trainer die aantoonbaar de kwaliteit heeft zo'n Ajax naar het volgende niveau te brengen

Nou dat heeft die in iedergeval bij zijn vorige clubs wel altijd gedaan, daarnaast met Maduro een talentvolle trainer die op tactisch vlak veel bijdraagt.

Klaassen en Taylor worden nog steeds samen opgesteld

Zowel Klaassen als Taylor hebben allebei al een keer op de bank gezeten, en ook wel eens basis gestaan afzonderlijk van elkaar. Net doen of ze elke keer weer samen basis staan is ronduit niet waar.

Puntverlies geleden

:cab:

Edited by cimbomcu

11 uur geleden zei Sanel:

Tagliafico en in mindere mate Neres waren gewoon vedettes in Zuid-Amerika hoor. Tagliafico speelde tot zn 24e in Argentinië ofzo? Stond op heel veel lijstjes in o.a. de La Liga. Avila is ook een bekende, gezien hij bij Boca zat. Maar niet zo denderende potentie en bekendheid als Tagliafico hoor.

Sowieso zijn Zuid-Amerikanen vaak goede aankopen, maar een Georgiër uit de Ligue 2.. nee. Wel mooie post van Gert overigens. Ik ben zelf geen Ajax-fan, maar vind het wel lekker om allemaal te volgen. Interessant.

Ik zie niet hoe dit aansluit op wat ik zeg. Toen Neres en Nico kwamen waren de media sceptisch. Spelers uit die landen konden vaak niet slagen bij Ajax. Uiteindelijk bleek juist dat ze heel veel toevoegden. Dat kan nu met de aankopen, waar men sceptisch over is, ook zo zijn. Ik denk dat de beste aankoop van de afgelopen jaren Martinez was. Kwam voor een bedrag van niks van een Argentijnse club waar ik de naam niet eens van kende. Kijk hem nu..... 

10 uur geleden zei Chiemel:

Dat heel veel logisch te verklaren is, betekent nog niet dat het positief is.

Maar zegt ook niet per definitie dat het negatief is. 

Niet alles is altijd zwart of wit. Bovendien heb ik soms het idee dat sommige supporters denken dat zo'n transferperiode hetzelfde is als in FM. Zoiets benoemen als dat de selectie niet in juli al op orde is. Dan ben je mijn inziens wel ernstig naïef hoor. Zoals Rogier al aangaf, dat is een illusie om, zeker als Nederlandse club, voor elkaar te krijgen. Er spelen zoveel zaken mee met een transfer. Dat is niet zoals in FM met een druk op de knop gebeurd.

Daarnaast ben ik het enorm eens met de post van @Gert. Verwachtingen zijn bij mij ook niet enorm hoog, maar heb ergens een onderbuikgevoel dat wel weleens verrast kunnen worden dit seizoen. Wat een seizoen was dat ook zeg. Volgens mij met onder andere een 1-7 winst bij Utrecht. We gaan het zien.

Citaat

Ajax en FC Metz zijn bijna akkoord wat betreft de transfer van Georges Mikautadze. Dat meldt transferexpert Fabrizio Romano. De puntjes worden op dit moment op de i gezet en de Georgiër wordt dinsdag in Amsterdam verwacht voor zijn medische keuring. 

Lijkt me een overbodige transfer, maar misschien is hij heel goed. 

Op 27-8-2023 om 15:35 zei Rogier.:

Heel benieuwd hoe ze de aanval voor zich zien met deze jongen erbij. Akpom dan toch achter de spits? Dit lijkt me ook niet het type rechtsbuiten. Wel echt heel interessant waar Sven allemaal mee komt, beetje Dortmund-2013/14-Vibes krijg ik erbij.

Suley van VI heeft hier recent nog een VI scout over gemaakt, noemde hem de nieuwe Kvaratskhelia. https://www.vi.nl/pro/in-de-ligue-2-loopt-een-tweede-kvaratskhelia-rond-

En verder:

image.jpeg.ca3ce34f27723975b3a8ce245ca50cdd.jpeg

17+3 miljoen. Ik vind het een behoorlijk risico wat Sven hier neemt.

2 uur geleden zei Lazy:

Beetje jammer alleen dat 8 van de 10 acties (in deze highlight reel) die hij maakt hij vanaf links naar binnen toe komt… 😑

Ja daarom begrijp ik deze transfer niet echt, hij is wel goed met linkerbeen volgens mij, maar beetje gek als je al al Forbs (die beter is op linksbuiten) en Bergwijn hebt om dan weer een rechtsbenige aanvaller te halen. Willen ze weer ouderwets voorzetten pompen met Forbs en Mikautadze op de vleugels? 

En dat filmpje overtuigt me nog niet echt, zeker lekker allemaal, maar zo'n filmpje kan je ook van Daramy maken en Ligue 2 is schraal niveau. Spertsyan overtuigde me meer in zijn compilaties. 

Ik hoorde Driessen trouwens net de domste uitspraak ooit maken: 'Of je daar nou Sven Mislintat (vol minachting uitgesproken) of Wesley Sneijder hebt, dat maakt een wereld van verschil'

Edited by Hakai

6 uur geleden zei Chiemel:

De geruchten van vandaag;

• Nog een speler erbij die normaliter speelt op de positie waar we nu niet iemand zoeken
  • Dat is dan de laatste aankoop (geen directe vervanger van Kudus dus)
  • Van Halst tijdelijk AD

Het is dat niks hiervan officieel is...

Jeetje Chiemel. Je bent serieus de hele zomer al lekker cynisch over Ajax. Wat is er gebeurd met je? Was de azijn in de aanbieding bij de plaatselijke super? Of solliciteer je naar een functie bij de Telegraaf?

Een tip: laat het lekker over je heen komen. Evalueer het op 1 september en geef het een maandje of twee de tijd en trek dan je conclusies. 

7 uur geleden zei Chiemel:

De geruchten van vandaag;

• Nog een speler erbij die normaliter speelt op de positie waar we nu niet iemand zoeken
  • Dat is dan de laatste aankoop (geen directe vervanger van Kudus dus)
  • Van Halst tijdelijk AD

Het is dat niks hiervan officieel is...

Je vergeet de ergste (al is dat geen gerucht): Sneijder die nog geen maand nadat hij op social media ‘het boek Ajax afsloot’ nu bekend maakt tóch weer wel open te staan voor een rol bij Ajax.. 😫

Die gozer spoort niet joh…

Op 27-8-2023 om 23:08 zei Chiemel:

Leuk dat je het even uiteenzet, zal er als ik meer tijd heb even op reageren (y)

Werd van gisteren ook niet heel vrolijk, want ik zie het plaatje met Mikautadze ook nog niet helemaal voor me. De meeste aankopen bespelen wel allemaal andere ruimtes op een andere manier, maar verder ken ik ze niet goed genoeg om daar echt een oordeel over te vellen.

Heb een vermoeden dat ze gaan voor een spits met schaduwspits die wel technisch goed is, wat zeker in de Eredivisie in 80% van de wedstrijden wel nodig is (i.p.v. een statische Klaassen). Hoop vooral dat het Ajax-spel nog gespeeld kan worden zonder technische 10 (zouden ze Berghuis nog als 10 zien?) - al is een technische schaduwspits op 10 beter dan een lopende diepgaande middenvelder.