Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

8 uur geleden zei cimbomcu:

Redelijke 2de helft.

Kut pot, redelijke 2e helft. Naar welke wedstrijd heb jij zitten kijken dan? :cab:  Net zo'n zuurpruim als Mario v/d Ende op Twitter. 

Ajax speelde gewoon weer prima, meer dan dat zelfs. Goed druk zetten, agressief, durfden te voetballen. Klote hoe je die goal dan tegen krijgt. Slechte organisatie, maar laten we ook die fantastische vooractie van Mandzukic niet vergeten. Iedereen heeft het wel over CR, maar Mandzukic trekt het hele centrum open door zijn loopactie.

Tweede helft goede start, daarna hele sterke periode. Kom je nog goed weg met dat schot van Costa op de paal. Ekkelenkamp natuurlijk een eindbaas. Mooi ook dat EtH die jongens "gewoon" in laat vallen. Nog prima kans op de winnende ook.

Domme, domme kaart van Nico. Als je weet dat je op scherp staat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi dat Ajax een puntje pakt. Daarmee is voor 95% zeker gesteld dat de kampioen van 2019/2020 weer direct de CL in mag. Komende zomer wel weer onwijs belangrijk omdat alle ploegen nog vroeg moeten beginnen. Zou enorm helpen als zowel PSV als Ajax weer alle voorrondes weten te overleven. Komende 3 jaar heeft Nederland namelijk telkens meer punten te verdedigen dan concurrent Oostenrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie iemand praten over een kutpot? Was toch gewoon een heerlijke wedstrijd om te kijken? Een controlerend Ajax tegen een georganiseerd verdedigend Juventus. Het was soms net een handbalverdediging. Dat kunnen die gasten wel. Ik snap die wissel

van ekkelenkamp niet echt. Je standaard wissel is al een tijdje Dani de wit er bij gooien en dan kom je nu met een debutant aanzetten? Gedurfd. Pakte niet verkeerd uit ofzo, had hij die bal iets meer richting mee kunnen geven dan had hij zichzelf onsterfelijk gemaakt. Ik lees vandaag veel over Ziyech en tadic, maar zo goed waren die toch niet? Tadic had nog een paar goede acties, wat balletjes die die goed neerlegde, maar zat vooral in de tang bij Bonucci en rugsni. Ziyech vond ik dus echt niet goed he. Veel ballen verkeerd gespeeld, paar schoten die nergens op sloegen. 

Ik heb er een hard hoofd in voor de uitwedstrijd. Geen tagfliafico is echt een vreselijk gemis. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Ik zie iemand praten over een kutpot? Was toch gewoon een heerlijke wedstrijd om te kijken? Een controlerend Ajax tegen een georganiseerd verdedigend Juventus. Het was soms net een handbalverdediging. Dat kunnen die gasten wel. Ik snap die wissel

van ekkelenkamp niet echt. Je standaard wissel is al een tijdje Dani de wit er bij gooien en dan kom je nu met een debutant aanzetten? Gedurfd. Pakte niet verkeerd uit ofzo, had hij die bal iets meer richting mee kunnen geven dan had hij zichzelf onsterfelijk gemaakt. Ik lees vandaag veel over Ziyech en tadic, maar zo goed waren die toch niet? Tadic had nog een paar goede acties, wat balletjes die die goed neerlegde, maar zat vooral in de tang bij Bonucci en rugsni. Ziyech vond ik dus echt niet goed he. Veel ballen verkeerd gespeeld, paar schoten die nergens op sloegen. 

Ik heb er een hard hoofd in voor de uitwedstrijd. Geen tagfliafico is echt een vreselijk gemis. 

Die wissel was logisch toch? Gewoon niet willen schuiven in je verdediging dus en de rest van het team.  Dan was Dani de Wit ook geen optie  geweest. 

Gister echt een prima Ajax gezien. Niet zoveel druk naar voren als tegen Real of de eerdere CL duels, gelukkig ook maar anders was Juve er nog wel een paar keer gevaarlijker uitgekomen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kavinos:

Kut pot, redelijke 2e helft. Naar welke wedstrijd heb jij zitten kijken dan? :cab:  Net zo'n zuurpruim als Mario v/d Ende op Twitter. 

Ajax speelde gewoon weer prima, meer dan dat zelfs. Goed druk zetten, agressief, durfden te voetballen. Klote hoe je die goal dan tegen krijgt. Slechte organisatie, maar laten we ook die fantastische vooractie van Mandzukic niet vergeten. Iedereen heeft het wel over CR, maar Mandzukic trekt het hele centrum open door zijn loopactie.

Tweede helft goede start, daarna hele sterke periode. Kom je nog goed weg met dat schot van Costa op de paal. Ekkelenkamp natuurlijk een eindbaas. Mooi ook dat EtH die jongens "gewoon" in laat vallen. Nog prima kans op de winnende ook.

Domme, domme kaart van Nico. Als je weet dat je op scherp staat. 

Haha iets te veel verwend he, nee prima Ajax gezien. Vond Juve alleen ook gewoon prima. Zie het somber in dinsdag. Zet je Blind neer linksback heb je problemen met de snelheid.  Ik had wel Dolberg of Huntelaar zien invallen gisteren, Ziyech vond ik matig vooral 2de helft en dan kun je hem eraf halen. Een echte scherpe 9 erin en Tadic op de flank, maar snap wel dat je in zo'n wedstrijd niet 1 van de 3 gaat wisselen.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gedurfd van Ten Hag om zo'n Ekkelenkamp te brengen. Viel wat onwennig is met een paar keer slordig balverlies maar wel een prima actie bij dat schot op goal en op Ronaldo. Wissel vind ik ook logisch want de Wit kan er toch helemaal niets van?

Prima resultaat verder. Ik was bang dat Ajax door hun spel te kwetsbaar was op de counter maar dat viel eigenlijk wel mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer er dinsdag zonder teveel gedachte in te gaan. Tegen Real Madrid werden we ook kansloos geacht en was de uitslag nog slechter ook. Gewoon zelfde spelletje spelen en hopen dat de bal keer goed valt. Kansen ga je toch wel krijgen.

Gemis van Nico is klote, wellicht ervoor kiezen Nous linksback te laten spelen. Al paar keer gedaan dit seizoen natuurlijk. Daarbij verdiend Veltman die basisplaats ook gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Elsjorro1990:

Helemaal met je eens over Ziyech. Had 1 goed schot die gepakt werd. Verder waren het voornamelijk weer wanhoopspogingen om zichzelf een mooie transfer te gunnen.

Sinkgraven linksback denk ik in Turijn.

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijke pot weer. Wat een team ? zelfs die kutvent van een Veltman speelde een redelijke pot (tegen het einde wel wat vaak afgetroefd door Costa). 

Fingers crossed voor de return, het is mogelijk! 

Edit: wat een verschikkelijk team heeft Juve trouwens. Ajax 100x mooier.

bewerkt door Niels
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Veltman speelde gewoon een prima pot, net zoals de rest. Had 1 Veltmannetje met zijn balletje breed en 1 mindere verdedigende actie die resulteerde in het schot op de paal van Costa. Nu is een speler als Costa in staat om de grootste verdedigers ter wereld dol te draaien als die het op zijn heupen heeft, dus dat neem ik Veltman niet kwalijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites