Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

44 minuten geleden zei Gert:

Gewoon iedereen in zijn waarde laten. Hoe je het ook wel of niet wil noemen. En nooit geweld gebruiken als reactie op iemands woorden. Lijkt me allemaal niet zo heel ingewikkeld. 

Veel geruchten op Twitter met t skaffa neres account die meer lijkt te weten. Prima tijd komt eraan qua geruchten 😁

Zijn eerste 'BREAKING' is zojuist officieel geworden:

Afbeelding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

7 uur geleden zei Hakai:

Met die logica kan ik ook de toeterende Turken gaan slaan die blij zijn omdat Erdogan aan de macht blijft, net zo irritant als deze Twente-proleet. 

Denk dat Brobbey of Vinicius liever toeterende mensen hadden dan aap of kanker zwarte, denk je niet met je tering slechte vergelijking?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei cimbomcu:

Denk dat Brobbey of Vinicius liever toeterende mensen hadden dan aap of kanker zwarte, denk je niet met je tering slechte vergelijking?

Ik vind juichen voor een Putin-wannabe even erg als racist zijn en toch geen reden om maar te gaan slaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei cimbomcu:

Want als iemand toetert ervaar jij pijn?

Nee, maar ik voel ook geen pijn als willekeurige mensen op straat mij beledigen. Soms zou ik ze ook wel willen slaan, maar ik ben gelukkig stukken volwassener dan Berghuis. 

En urenlang juichen voor een despoot in een liberaal land als Nederland vind ik inderdaad net zo'n beledigend en vervelend gedrag als wat scheldwoorden van een racistische tokkie. 

bewerkt door Hakai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei cimbomcu:

Mensen die uit een iets te net milieu komen en die weinig meemaken in hun leven: "hallo meneer uit Twente, ik ben het niet eens met uw woordkeuze, volgende keer aub niet meer doen, doeggg!"

Mensen die weten dat de wereld soms bikkelhard, oneerlijk en wreed kan zij  en soms de oplossing is dat je niet met je laat sollen: "Berghuis had hem aub op zijn beperkte kut kop geslagen"

Nou ik kies 2, en ik ben er trots op ook nog.

Nogmaals Cim, paar weken geleden ook al gezegd, je weet geen fuck van mij en wat ik meemaak in mijn leven.
Verder totaal achterlijk om te doen alsof dit de enige twee opties zijn. Ik herken me iig in geen van beide.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interview met Mislintat over Van den Boomen. Wat een kundige man lijkt het. 
https://www.ajax.nl/artikelen/mislintat-ik-ben-heel-blij-met-branco/

Voor wie liever wil lezen:

Spoiler

Sven Mislintat is erg blij met het aantrekken van Branco van den Boomen, zo vertelt hij in gesprek met Ajax TV. Hij ziet een middenvelder die trots is om terug te keren bij Ajax en weet dat Van den Boomen zeker niet de enige aankoop van de komende transferperiode zal zijn.

FOTO: AFC Ajax

'Ik ben er erg blij mee, om verschillende redenen', begint de directeur voetbalzaken zijn uitleg. 'Ten eerste halen we met Branco een speler uit de eigen opleiding terug. Het is altijd mooi om te zien dat een jongen uit de opleiding vertrekt, misschien niet met het resultaat dat hij wilde bereiken, maar opstaat en de honger laat zien om hier terug te keren. In onze gesprekken was hij alleen maar gefocust op een terugkeer naar Ajax, terwijl hij transfervrij was en een geweldig seizoen heeft gehad. Hij kon tussen veel clubs kiezen.'

Vervolgens geeft de bestuurder een beschrijving van hoe hij Van den Boomen als voetballer ziet. 'Hij is een echte voetballende acht. Hij is veel aan de bal. Hij heeft veel assists gegeven en goals gemaakt in de afgelopen twee jaar, maar daarnaast is hij echt uitgegroeid tot een persoonlijkheid op en naast het veld. Hij was de vice-aanvoerder van Toulouse. Dat zegt echt iets als je bij een buitenlandse club speelt. Dat hij het karakter heeft om een leider te zijn. Zijn ervaring is belangrijk voor ons team en de kleedkamer.'

In zijn korte tijd bij Ajax heeft Mislintat het imago gekregen dat hij veel met data bezig is. Hij ontkent niet dat hij er waarde aan hecht, maar de Duitser kijkt verder dan dat. 'Het is een van de aspecten, maar zeker niet het enige. Ik wil altijd een 360 graden-perspectief van de speler hebben. Het was ook heel belangrijk om met hem te praten en zijn persoonlijkheid te leren kennen. Dit was een heel belangrijk onderdeel van deze transfer. In onze gesprekken zag ik de honger. Ik zag een speler die heel trots was om terug te keren.'

Mislintat over transferperiode

Tot slot gaat Mislintat in op het vervolg van de transferperiode. Officieel is de transfermarkt nog niet open, maar de directeur zit niet stil. 'Het gaat om het vinden van de juiste persoonlijkheden en spelers voor ons team. En daarnaast zijn we ook afhankelijk van de interesse in onze spelers, zoals afgelopen seizoen. De transferzomer is niet te voorspellen, maar er zullen een aantal dingen gaan veranderen. Branco is onze eerste aanwinst en hij zal niet de laatste zijn, maar hopelijk wordt het geen overkill aan nieuwe spelers. Het is redelijk vroeg, maar ik houd ervan om zoveel mogelijk spelers in te passen voordat de voorbereiding van start gaat.'

Ook meteen duidelijk dat Van den Boomen de concurrent voor Taylor wordt. Die er afgelopen seizoen eigenlijk niet echt was.

Staat nog veel te gebeuren, ben echt heel benieuwd. Het komt in ieder geval over alsof hij al een heel duidelijk plan heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Tim':

Wat een ongelooflijke onzin dit :-D Alleen mensen die niks meemaken in hun leven besluiten niet direct over te gaan tot geweld. Kiezen voor geweld heeft meer te maken met je hersencapaciteit dan uit welk milieu je komt.

Dat is precies hetzelfde als wat cim doet. Ik kies de kant van berghuis en heb toch echt meer dan voldoende hersencapaciteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Rogier.:

Ook meteen duidelijk dat Van den Boomen de concurrent voor Taylor wordt. Die er afgelopen seizoen eigenlijk niet echt was.

Klopt. Vraag is wel wat dat betekent voor Fitz-Jim (en in mindere mate Berghuis). Ik denk dat met Taylor, Fitz-Jim en Berghuis (die je ook ergens anders neer kunt zetten) de '8' niet de slechtst bezette positie bij Ajax was. En ook niet een positie waar je vertrekkende spelers hoeft op te vangen.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prima timing. Organisatie was onthoofd, dan kun je niet als Algemeen Directeur ook nog opstappen. Van der Sar heeft het voor zijn beperkte ervaring prima gedaan, maar ik denk dat dit ook de juiste conclusie is, dat het tijd is om verder te gaan. Benieuwd naar de nieuwe tijden die Ajax ingaat.

De Telegraaf trouwens, wat een lapzwansen :-D Tering zeg, kunnen die gasten niet gewoon die hele sportafdeling opdoeken?

Citaat

'Vooral ook, omdat hij sinds de door zijn strot geduwde komst van chief sports officer Maurits Hendriks steeds minder te vertellen kreeg en aan alles merkte dat de hockeyer op zijn baan aasde.'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heuj das lekker nieuws op dinsdagochtend <3 

Verwacht dat Hendriks op de positie aast en weet niet of we daar nou zo warm van moeten worden. Wel iemand met ervaring en iemand die in staat is om een verhaal te houden zonder 400x UHHH te zeggen in 2 zinnen.

6 minuten geleden zei Chiemel:

Wat vinden we van de timing? Goed dat ie gewacht heeft tot einde van het seizoen of tot er een TD was? Of had dit veel eerder gemoeten?

Had eigenlijk vorig jaar zomer na het debacle met Overmars al op moeten stappen. Maar gedurende het afgelopen seizoen of nu is beetje lood om oud ijzer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-5-2023 om 11:09 zei Lazy:

Op grond van ruim 10 jaar ervaring in diverse rollen in de voetballerij. Heeft gewerkt als trainer, sportief directeur, directeur voetbalzaken en technisch directeur bij verschillende clubs. Laatste 2 jaar samen met Alemany bij Barcelona het technische pakket gedaan en daar goed werk verricht. Het als technisch en sportief directeur (weliswaar op een lager niveau) zijn sporen verdiend en was bij Barca de beoogde opvolger van Alemany als sportief directeur. Een stap naar Algemeen directeur zou dan - net zoals Brands deed bij PSV - een optie kunnen zijn.. Daarnaast, in de interviews die ik van hem gezien heb komt hij bovendien altijd goed en duidelijk over en kan een verhaal - net als zijn vader - goed overbrengen voor een camera. Zeker voor een directeur van Ajax is dat ook belangrijk.

Of hij het echt zou kunnen dat is natuurlijk koffiedik kijken, want ik heb geen idee hoe hij persoonlijk is en hoe hij mensen aanstuurt... maar als Ajax een vervanger voor Van der Sar zoekt, dan zou ik - op basis van hetgeen hierboven - er vrede mee hebben als ze Cruijff in gedachten hebben.

@Jotew Zie hierboven :t:

Weet niet of ze hem als AD beschouwen. Gaan ook verhalen dat hij als Sportief Directeur benaderd zou worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

'Ajax in Zweden op de tribune voor talentvolle Bénie Traoré'
Ajax zou zijn oog hebben laten vallen op de talentvolle Ivoriaanse spits Bénie Traoré (20) van het Zweedse BK Häcken. Het Zweedse medium Aftonbladet schrijft dat een delegatie van de Amsterdamse club op de tribune zat voor de jonge spits, die dit seizoen in elf duels al tien keer trefzeker was. Ook werd de negentienjarige middenvelder Romeo Amane bekeken. Na afloop ging Traoré in op de geruchten omtrent Ajax. 'Het is een grote club met veel goede spelers. Ik denk er nog niet over na, ik speel gewoon. De transferwindow is nog niet open. Je weet nooit wat er gaat gebeuren en we zullen zien wat er gebeurd als de transferwindow opengaat', aldus de Ivoriaan. Clubdirecteur Martin Ericsson bevestigt dat Ajax - net als vele andere buitenlandse clubs - aanwezig was.

We kunnen weer beginnen aan een zomer vol geruchten :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds Eringa er is, gebeurt er in elk geval weer vanalles bij de club. Eringa heeft btw gezegd dat het de ambitie is om iemand met een Ajax-achtergrond toe te voegen in de top. Dus niet per se als AD. Zou dus prima kunnen dat Hendriks doorschuift en een meer voetbal-type zijn rol krijgt. In de tandem met Mislintat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Chiemel:

Neem Peter Bosz nou maar zo snel mogelijk aan. Heeft in ieder genoeg visie en ervaring om mee te denken bij de transfers en wat voor persoonlijkheden de selectie nodig heeft.

In elk geval wel blij om te zien dat ieder die tegen Bosz was zo langzamerhand richting de uitgang gaat of al is.

1 uur geleden zei Hwb:

Sinds Eringa er is, gebeurt er in elk geval weer vanalles bij de club. Eringa heeft btw gezegd dat het de ambitie is om iemand met een Ajax-achtergrond toe te voegen in de top. Dus niet per se als AD. Zou dus prima kunnen dat Hendriks doorschuift en een meer voetbal-type zijn rol krijgt. In de tandem met Mislintat.

Wellicht dat idd Hendriks als AD en zoals ik eerder suggereerde dat Cruyff gepolst gaat worden voor de rol van Sportief Directeur naast Svennie.

Even off topic, maar iets wat maar niet uit mijn hoofd gaat.. :t: Elke keer als ik die Mislintat zie, moet ik denken aan:

Spoiler

david-spade.jpg?quality=75&strip=all&w=1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Chiemel:

Neem Peter Bosz nou maar zo snel mogelijk aan. Heeft in ieder genoeg visie en ervaring om mee te denken bij de transfers en wat voor persoonlijkheden de selectie nodig heeft.

Dit ja, het zou wel tekenend zijn voor hoe het gaat het afgelopen jaar als psv met hem er vandoor gaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Hwb:

Kunnen we die enge Hendriks niet ook gewoon buiten smijten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites