Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei Thierryvane:

IMG_8447.thumb.jpeg.5574f9e9615e45ef1570647f6854f950.jpeg

Gevoelsmatig weet hij allang wat er gaat gebeuren. Dat antwoord op de vraag kwam er zo ongemakkelijk uit. 

Je kan je toch eigenlijk niet voorstellen dat ze met elkaar doorgaan. Wel benieuwd wat er dan op zijn pad zal komen. In de Eredivisie is er verder weinig beschikbaar (vooralsnog).

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

3 minuten geleden zei Michaelinho*:

Je kan je toch eigenlijk niet voorstellen dat ze met elkaar doorgaan. Wel benieuwd wat er dan op zijn pad zal komen. In de Eredivisie is er verder weinig beschikbaar (vooralsnog).

Fortuna heeft nog een plekje vrij @Nom de Guerre;c

Heitinga heeft sowieso nog veel te leren, stap in de KKD zou beter bij hem passen. Hij kan goed met gasten omgaan, zeker met jeugdige jongens die daardoor vrijer kunnen ballen, wat goed is voor de ontwikkeling. Hoofdtrainer van 1 is echter heel wat anders natuurlijk. Zie veel meer een rol als assistent voor hem weggelegd, in tegenstelling tot een Reiziger die nu maar vertrekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Rogier.:

Fortuna heeft nog een plekje vrij @Nom de Guerre

Heitinga heeft sowieso nog veel te leren, stap in de KKD zou beter bij hem passen. Hij kan goed met gasten omgaan, zeker met jeugdige jongens die daardoor vrijer kunnen ballen, wat goed is voor de ontwikkeling. Hoofdtrainer van 1 is echter heel wat anders natuurlijk. Zie veel meer een rol als assistent voor hem weggelegd, in tegenstelling tot een Reiziger die nu maar vertrekt.

Wel een goede analyse denk ik. Ik betwijfel alleen of hij dat zelf ook zo ziet. 

Reiziger lijkt in potentie een mooi carrièrepad uit te stippelen. Resultaten halen met Jong Oranje en daarna wellicht een club als Heerenveen/Sparta etc. En daarna doorgroeien. Die werd met Jong kampioen in de KKD ook toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Arezo:

Ik vertel kinderen dagelijks dat iedereen gelijk is en we geen onderscheid mogen maken tussen mensen en dat het heel lelijk en verwerpelijk om iemand met een donkere huidskleur een kankerzwarte te noemen. Laat duidelijk zijn: geweld lost nooit iets op, ik snap zijn reactie alleen wel. 

Ik snap zijn reactie ook. Maar dat betekent niet dat het de juiste reactie is. Een opmerking als "beste actie van het seizoen", vind ik dan ook nogal misplaatst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Rogier.:

Fortuna heeft nog een plekje vrij @Nom de Guerre;c

Mensen met een Ajaxverleden voelen zich veelal te groot voor provincieclubjes zoals Fortuna. In dit geval lijkt me dat niet echt een probleem voor Fortuna. Ik zou het leuk vinden als Fortuna probeert om Rob Penders weg te halen bij Eindhoven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Rogier.:

Fortuna heeft nog een plekje vrij @Nom de Guerre

Op basis waarvan? Jong Ajax was beter voor zijn komst en is beter sinds zijn vertrek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Hwb:

Op basis waarvan? Jong Ajax was beter voor zijn komst en is beter sinds zijn vertrek.

“Goed met de jongens zijn” betekent mijns inziens niet dat de resultaten beter zijn ;) Ook als je 18 bent, en in de Jong-teams nog niet voor de echte knikkers speelt, is plezier, vertrouwen en de vrijheid om fouten te maken nog steeds belangrijk. Voor de individuele ontwikkeling een groot goed. 

Een goede trainer kan echter ook resultaten halen. Dat heeft Heitinga nooit gedaan nee. Verwacht veel van Vos overigens, lijkt heel veel facetten van het trainersschap goed te beheersen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen die uit een iets te net milieu komen en die weinig meemaken in hun leven: "hallo meneer uit Twente, ik ben het niet eens met uw woordkeuze, volgende keer aub niet meer doen, doeggg!"

Mensen die weten dat de wereld soms bikkelhard, oneerlijk en wreed kan zij  en soms de oplossing is dat je niet met je laat sollen: "Berghuis had hem aub op zijn beperkte kut kop geslagen"

Nou ik kies 2, en ik ben er trots op ook nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei Hwb:

Ik snap zijn reactie ook. Maar dat betekent niet dat het de juiste reactie is. Een opmerking als "beste actie van het seizoen", vind ik dan ook nogal misplaatst.

Moet ik nou weer uitleggen dat ik zoiets gekscherend bedoel? Zoals je weet vind ik Berghuis niet de meest sympathieke Ajax speler, heeft hij niet zo'n best seizoen achter de rug. 

Ik blijf het moeilijk vinden dat ik in een groep vrienden 100x zo'n grap kan maken maar dat op een forum de context, intonatie en mimiek ontbreekt om een grap te doen slagen. Ik krijg dan opmerkingen dat de maatschappij veel te leren heeft naar mijn hoofd geslingerd, prima dat mag en ik kan best incasseren. Ik spreek alleen mijn walging uit tegen discriminatie en leef me in in een situatie waarbij dit tegen een collega gezegd wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei cimbomcu:

Mensen die uit een iets te net milieu komen en die weinig meemaken in hun leven: "hallo meneer uit Twente, ik ben het niet eens met uw woordkeuze, volgende keer aub niet meer doen, doeggg!"

Mensen die weten dat de wereld soms bikkelhard, oneerlijk en wreed kan zij  en soms de oplossing is dat je niet met je laat sollen: "Berghuis had hem aub op zijn beperkte kut kop geslagen"

Nou ik kies 2, en ik ben er trots op ook nog.

Wat een ongelooflijke onzin dit :-D Alleen mensen die niks meemaken in hun leven besluiten niet direct over te gaan tot geweld. Kiezen voor geweld heeft meer te maken met je hersencapaciteit dan uit welk milieu je komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Tim':

Wat een ongelooflijke onzin dit :-D Alleen mensen die niks meemaken in hun leven besluiten niet direct over te gaan tot geweld. Kiezen voor geweld heeft meer te maken met je hersencapaciteit dan uit welk milieu je komt.

Jij bent het prototype van 1, geen gekke reactie verwacht idd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het management van Berghuis ontkent trouwens dat het niets met discriminatie te maken heeft. Zij zeggen dat Berghuis constant werd uitgescholden tijdens de handtekeningen uitdelen en dat hij daarna die klap uitdeelde. Het is hoe dan ook een domme actie van hem. Geweld lost niets op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Arezo:

Ik blijf het moeilijk vinden dat ik in een groep vrienden 100x zo'n grap kan maken maar dat op een forum de context, intonatie en mimiek ontbreekt om een grap te doen slagen.

Moet wel zeggen dat ik je wat dit soort dingen betreft ook echt een interessante kerel vind, Paul. Volgens mij ben je echt een welbeschaafde man met echt een passie voor het mooie werk dat je doet, maar als er voetbal bij betrokken is (m.n. Ajax-gerelateerd) heb ik af en toe het gevoel dat je verandert in een Feyenoord-tokkie uit Charlois :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei delichris:

Het management van Berghuis ontkent trouwens dat het niets met discriminatie te maken heeft.

Ontkent dat het er niets mee te maken heeft, betekent toegeven dat het zo is. Dat strookt niet helemaal met de rest van je bericht, dus vandaar de vraag wat je bedoelt? Het management van Berghuis ontkent dat het met discriminatie te maken heeft of geven ze toe dat het er mee te maken heeft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Nom de Guerre:

Ontkent dat het er niets mee te maken heeft, betekent toegeven dat het zo is. Dat strookt niet helemaal met de rest van je bericht, dus vandaar de vraag wat je bedoelt? Het management van Berghuis ontkent dat het met discriminatie te maken heeft of geven ze toe dat het er mee te maken heeft?

Het management heeft te kennen gegeven dat die klap niets met discriminatie te maken heeft. Zo beter?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei cimbomcu:

Jij bent het prototype van 1, geen gekke reactie verwacht idd.

Met die logica kan ik ook de toeterende Turken gaan slaan die blij zijn omdat Erdogan aan de macht blijft, net zo irritant als deze Twente-proleet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Michaelinho*:

Wel een goede analyse denk ik. Ik betwijfel alleen of hij dat zelf ook zo ziet. 

Reiziger lijkt in potentie een mooi carrièrepad uit te stippelen. Resultaten halen met Jong Oranje en daarna wellicht een club als Heerenveen/Sparta etc. En daarna doorgroeien. Die werd met Jong kampioen in de KKD ook toch?

Klopt, al was het moeilijker om geen kampioen te worden met dat team.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Rogier.:

Moet wel zeggen dat ik je wat dit soort dingen betreft ook echt een interessante kerel vind, Paul. Volgens mij ben je echt een welbeschaafde man met echt een passie voor het mooie werk dat je doet, maar als er voetbal bij betrokken is (m.n. Ajax-gerelateerd) heb ik af en toe het gevoel dat je verandert in een Feyenoord-tokkie uit Charlois :D

Dat eerste klopt. Prima opvoeding gehad, mooie baan. Leuk gezin.

Ik ben al veel minder fanatiek dan vroeger. Sinds ik een dochter heb kan alles mij in het leven gestolen worden. Net onder haar komen 2 dingen die mij heilig zijn. Feyenoord en de band Dream Theater (van mijn profielfoto). Beide liefdes heb ik overgehouden aan de opvoeding van mijn vader. 

Om een lang verhaal kort te maken, ik ben sinds het overlijden van mijn vader nier meer in de Kuip geweest, dus zo'n fanatieke supporter ben ik niet. Een waarde die mijn vader mij meegegeven heeft is dat iedereen het gelijk is, en dat je opkomt voor mensen die onheus behandeld worden. Ik vind discriminatie echt oprecht het walgelijkste wat er in de wereld bestaat, maar dat heb ik denk ik nu wel duidelijk gemaakt. In die zin neem ik het dus op voor een Ajaxspeler en ook nog eens voor Berghuis. In mijn ogen heeft hij iets gedaan wat ik niet begrijp (qua gevoel, rationeel wel) maar vind ik het dus te prijzen dat hij een kleine corrigerende tik uitdeelt. 

Lang, persoonlijk verhaal. Totaal offtopic maar dat mag de pret niet drukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Arezo:

Dat eerste klopt. Prima opvoeding gehad, mooie baan. Leuk gezin.

Ik ben al veel minder fanatiek dan vroeger. Sinds ik een dochter heb kan alles mij in het leven gestolen worden. Net onder haar komen 2 dingen die mij heilig zijn. Feyenoord en de band Dream Theater (van mijn profielfoto). Beide liefdes heb ik overgehouden aan de opvoeding van mijn vader. 

Om een lang verhaal kort te maken, ik ben sinds het overlijden van mijn vader nier meer in de Kuip geweest, dus zo'n fanatieke supporter ben ik niet. Een waarde die mijn vader mij meegegeven heeft is dat iedereen het gelijk is, en dat je opkomt voor mensen die onheus behandeld worden. Ik vind discriminatie echt oprecht het walgelijkste wat er in de wereld bestaat, maar dat heb ik denk ik nu wel duidelijk gemaakt. In die zin neem ik het dus op voor een Ajaxspeler en ook nog eens voor Berghuis. In mijn ogen heeft hij iets gedaan wat ik niet begrijp (qua gevoel, rationeel wel) maar vind ik het dus te prijzen dat hij een kleine corrigerende tik uitdeelt. 

Lang, persoonlijk verhaal. Totaal offtopic maar dat mag de pret niet drukken.

Waarom is iemand van kleur uitschelden met zijn kleur per definitie racisme? Iemand uitschelden voor takkewijf is toch ook geen seksisme? Of iemand uitschelden voor teringrooie of teringbril. Wat ben je dan? Gingerfoob? Brillofoob? We moeten eens ophouden om het altijd maar racisme te noemen. Het woord racisme verliest zijn kracht door al die kaarten die meteen getrokken worden.

Overigens blijkt er dus geen hout van die hele racismebewering te kloppen gezien de verklaring van Berghuis zijn management. Berghuis is gewoon een zielig gefrustreerd mannetje.

En mag volgens de vele moraalridders die de klap goed aan het praten waren, Berhuis nu zelf een stuiter ontvangen? Of is het nog steeds prima dat de klap is uitgedeeld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon iedereen in zijn waarde laten. Hoe je het ook wel of niet wil noemen. En nooit geweld gebruiken als reactie op iemands woorden. Lijkt me allemaal niet zo heel ingewikkeld. 

Veel geruchten op Twitter met t skaffa neres account die meer lijkt te weten. Prima tijd komt eraan qua geruchten 😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites