Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei Lazy:

Favre is qua spel wel een interessante trainer. Wel enorm vlakke uitstraling, beetje sukkelig.. 

Verder op de lijst weinig interessants of niet bekend mee, zoals die Australiër van Celtic… 

Las overigens dat Cruyff mogelijk vertrekt bij Barcelona. Zou dat niet iets voor Ajax zijn in een directie rol..? 

Ange Postecoglou is een leerling van de Cruyff en Guardiola-school. In Australië zijn ze helemaal gek van hem!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

33 minuten geleden zei Thierryvane:

Leuk artikel: 

Dit draadje is wel positief stemmend hoor. Zegt natuurlijk niks, maar zou het wel leuk vinden als er een keer zo'n trainer langskomt. Benieuwd wat Mislintat uit de hoge hoed tovert, Heitinga is er natuurlijk nog lang niet klaar voor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Nom de Guerre:

Waarom neig je dan naar deze managers? Oprechte vraag.

Daarbij heb ik het idee, van de namen die ik enigszins ken, tactische trainers zijn. En dat zie ik het liefste bij Ajax (een Ten Hag)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei PJHoutman:

Kleine kanttekening is dat je met Celtic natuurlijk kan doen wat je wil in Schotland. ;c 

Tuurlijk het niveauverschil tussen Celtic/Rangers en de rest is groter dan het verschil tussen Ajax/PSV/Feyenoord maar zou je in Nederland met Ajax ook niet gewoon kunnen doen wat je wilt? Zie wat een Slot bijvoorbeeld nu in twee jaar al opbouwt met een compleet nieuwe selectie dit seizoen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Arezo:

Denk dat hij wel op de plek van Kudus gaat spelen. Want het artikel impliceert indirect wel dat hij als vervanger van gehaald gaat worden.

Het is nog niet eens bekend wie de coach volgend jaar is. En het lijkt mij dat die gaat bepalen welke speler waar speelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Lazy:

Ziyech werd in het seizoen na Bosz toen uitgejouwd. Daarna is het allemaal goed gekomen. In zijn laatste twee seizoenen was een van de meest geliefde en beste Ajacieden.

Zou van mij absoluut terug mogen komen. Soortgelijk als Blind en Tadic toen. En mag al helemaal komen als Kudus vertrekt… Ik zie de link met Bergwijn wel zitten. Ziyech met de voorzet, Bergwijn loopt in.

Mag jij vinden maar in mijn beleving is het veel langer doorgegaan en eerder ook al. Ook in die zogenaamd laatste twee seizoenen als meest geliefde heb ik nog heel veel negatieve berichten over hem gelezen, overal. Is niet geheel onlogisch dat men denkt om hem terug te halen, bij Chelsea is uitzicht op speeltijd al heellang vrij kansloos./

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja of nee wat betreft oud-spelers? Aangezien ze het hier nu veel over hebben. Sommige zijn niet helemaal serieus te noemen. Meer voor de compleetheid.

Verdedigers

Denswil

Riedewald

Tete

Blind

D. Sanchez

Dest (las dat deze naar Union gaat, waarom dan geen Ajax?)

Veltman (wil zelf niet geloof ik)

Sinkgraven

Zeefuik

Middenvelders

Vd Beek

Eiting

Ziyech

De Wit

Gudelj

Ekkelenkamp

Aanval

Noa Lang

Dolberg

Cerny

Kluivert

Becker

Milik

Traore

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verdedigers ja:

Veltman: kan goed voetballen van achteruit, kan zowel goed CV als back staan en kan ook evt prima op de bank. Zou in dit Ajax gewoon easy basisspeler zijn.

Dest: Ja, kan niet verdedigen maar wel heerlijk aanvallen. En beter dan Sanchez uiteraard.

Middenveld ja:

Vd Beek: ja, missen gewoon zo'n speler op het middenveld. Technisch onderlegd, diepgang en scorend vermogen.

Ziyech: Yes please, sowieso easy vervanger van Kudus als die vertrekt en ook missen we iemand aan de rechterkant

Aanval ja:

Kluivert: altijd geloof in die jongen gehouden. Snelheid, diepgang, actie, scorend vermogen. Denk dat hij verder zou zijn als die was gebleven. Wel gezeik omdat je Bergwijn ook op links hebt maar goed, die laat toch te weinig zien.

Dolberg: zou eigenlijk volle focus willen op Brobbey op 9, liet zien tegen PSV weer dat het echt een jongen is met veel mogelijkheden. Alleen achter Brobbey heb je niks.. Ik vind dat je dan Dolberg niet kan laten lopen. Qua talent de beste spits die we hebben gehad van de laatste jaren.

@Chiemel

Welke Traore?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-5-2023 om 08:36 zei PJHoutman:

0 berichten tijdens de wedstrijd, is dat wel eens eerder voorgekomen?  

Je kunt er verder ook weinig woorden aan vuil maken. Dit seizoen was al over met de aanstelling van Schreuder. Alles daarna was 1 grote clusterfuck. 

Opzich is het niet eens zo heel erg gek, je ziet bij veel meer ploegen die een tijdje de wind in de zeilen hebben dat het op een gegeven moment minder gaat lopen. Andere beleidsbepalers, verkeerde aankopen, verkeerde trainer. Noem het maar op. Ploegen waar ik zo even aan denk: het Lyon van Juninho, het Fenerbahce van Alex. Allemaal ploegen die vaak nationaal overheersden en in de CL ver kwamen. Op een gegeven moment loopt dat dan toch een keer mis. 

Dat is nu bij Ajax het geval: Te lang gewacht met door selecteren, teveel de hand gegeven aan een passant die het niet kan. En dan zullen we het nog maar niet hebben over die zaakwaarnemer die een hand had in de transfers.

Laten we als Ajax-supporters hopen dat die duitser een schot in de roos blijkt te zijn en laten we ALSJEBLIEFT Bosz terug halen. Die is ook geen garantie voor prijzen, maar ik kijk toch liever naar die wedstrijden van hem, dan deze ellende. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kop op jongens, 1 minder seizoen. Dit kan een keer gebeuren :) Volgend jaar zullen jullie heus wel weer kampioen worden. Blijf wel achter je club staan.

mvg,

een ervaringsdeskundige

PS: hoe moet ik me zondag gedragen? ik heb dit pas 2x in mijn (voetbal)leven meegemaakt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei Arezo:

Kop op jongens, 1 minder seizoen. Dit kan een keer gebeuren :) Volgend jaar zullen jullie heus wel weer kampioen worden. Blijf wel achter je club staan.

mvg,

een ervaringsdeskundige

PS: hoe moet ik me zondag gedragen? ik heb dit pas 2x in mijn (voetbal)leven meegemaakt

1 minder seizoen is prima, maar de vooruitzichten zijn ook niet echt best. Verder mag je best kritisch zijn toch over het spel, zondag word er helaas gewoon weer gekeken tegen Grunn. Ook lopen er echt spelers rond die een uitstraling hebben dat ze liever een 9 tot 5 kantoorbaantje hadden gehad en ze het helemaal niet leuk vinden om te voetballen. 

Ergste vind ik wel de arrogante uitspraken (beste linkerkant van Nederland) maar letterlijk het hele seizoen geen bal raken. 

O ja, Hato _O_

Link naar opmerking
Deel via andere websites