Elsjorro1990 Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 27 minuten geleden zei Arezo: Als je Ajax vergelijkt met Feyenoord dan kun je toch concluderen dat Feyenoord het op 2 vlakken wint. Ten eerste mentaliteit en karakter. Als het even tegenzit gaan de spelers voor elkaar door het vuur. Wil in het bijzonder Kokcu hier noemen. Die is veranderd van een niet fitte (zegt ie zelf laatst in VI) luie 10 naar een hardwerkende 8. Achterin heb je met Hancko en Trauner no nonsene verdedigers die ook nog eens aardig kunnen voetballen. Gimenez die binnenkwam als een redelijke verwende spits maar onder leiding van Slot veranderd is in een moderne spits. Daarmee noem ik meteen het 2e vlak. De trainer. Slot is echt goed. Een trainer die people management combineert met tactische kunde. Ik denk echt dat de selectie van Ajax met Slot kampioen zou worden. Ik denk (en weet dat niet zeker) dat er veel valt aan te merken op de werklust van spelers als Wijndaldum, Brobbey, Bergwijn en Taylor. Alvarez heeft opzich wel die mentaliteit maar verliest vaak de controle. Sanchez en Bassey zijn gewoon niet goed genoeg voor Ajax. Eigenlijk verwacht ik ook meer van Berghuis. Klaassen werkt hard en levert maar is ook niet (meer) van het niveau. Eigenlijk is met elke speler wel iets aan mis. Conclusie: Ajax is niet goed genoeg (meer). Wanneer je dan bedenkt dat er 0 technische/voetbal no how in de RVC zit, er geen technisch directeur is en geen trainer is er een hoop werk te doen. Dit vooral ja. Leuk dat je elf goede spelers op het veld hebt staan ( Al kun je daar bij Ajax ook wel over twijfelen) als je een trainer hebt die er geen kloten van snapt, dan gaat het gewoon niet. Feyenoord heeft misschien qua kwaliteit in de selectie intrinsiek niet de kwaliteit die Ajax heeft, maar er zit zoveel meer een plan achter wat Feyenoord doet dan wat er nu bij Ajax gebeurd. Tel daarbij op dat je voor 120 miljoen aankopen binnen haalt, en er niet eentje rendeert, en je hebt wel redelijk een fijne mix voor een seizoen als dit ja. Wat mij betreft wordt Feyenoord met 15 punten verschil kampioen. Ik vind ze er met kop en schouders bovenuit steken dit seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 Ik vind het toch wel bizar wat er nu in Amsterdam gebeurd. Het heeft een beetje wat weg van de jaren van bestuurlijke chaos bij Feyenoord. Dure spelers, slechte coach, geen beleid. Als het zo doorgaat zie ik Ajax niet eens tweede worden... Nou dan is het feestje compleet hoor. En om nog even op Wijndal terug te komen. Van de beste linkerflank naar de beste linkerbank van Nederland. Wat vind ik het heerlijk voor die droeftoeter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 4 minuten geleden zei ReneLeBlanc: En om nog even op Wijndal terug te komen. Van de beste linkerflank naar de beste linkerbank van Nederland. Wat vind ik het heerlijk voor die droeftoeter. Ik heb werkelijk geen idee waar hij het vandaan haalt dat er op enige wijze sprake van is of was. Als er twee spelers zijn die er dit seizoen echt helemaal geen klote van bakken, dan zijn het toch Bergwijn en meneer Wijndal wel. Wat mij betreft verkopen we ze deze zomer. 2voor de prijs van 1. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 Hebben die Duitse TD en Peter Bosz eerder samengewerkt? Lees ju in ieder geval dat Bosz Twente heeft afgezegd, in dezelfde week dat die Duitser is aangekondigd. Of, zal Ajax alsnog voor Ward gaan als vd Sar niet in staat is om voor de zomer een nieuwe TD te vinden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 4 minuten geleden zei Chiemel: Hebben die Duitse TD en Peter Bosz eerder samengewerkt? Lees ju in ieder geval dat Bosz Twente heeft afgezegd, in dezelfde week dat die Duitser is aangekondigd. Of, zal Ajax alsnog voor Ward gaan als vd Sar niet in staat is om voor de zomer een nieuwe TD te vinden? Zeker! Zaten in 2017 alle twee bij Dortmund. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 (bewerkt) Zat gisteren in het stadion. Ongeveer halverwege de helft van GAE (eerste helft). Mijn eerste reactie was 'Buitenspel'. Op de beelden lijkt het anders te zijn, maar door de hoek vertekend dat mogelijk. Kunt imo op basis van de beelden niet met zekerheid zeggen dat het buitenspel is. Lijnen konden niet getrokken worden, omdat het lijf van Kudus nauwelijks te zien is. Dus blijft de beslissing van de scheidsrechter (op aangeven van de grensrechter) staan. Ik snap de grensrechter. Vind het van Heitinga ook zwak dat iets zei als "bij twijfel moet je niet vlaggen", maar waarop baseert hij dat de grensrechter twijfelde? Verder is Sanchez echt gruwelijk slecht. Ik lees (vooral elders) veel kritiek op Tadic, maar die was in die korte tijd in de spits veel nuttiger dan Brobbey. Taylor was verdienstelijk. Opvallend: Kudus zat volledig in de zak van Oppegard. Al met al heeft Ajax veel te weinig opties, vooral voorin. Als je Kudus-Tadic-Bergwijn als uitgangspunt neemt, zijn de enige spelers die je met enig fatsoen in kunt laten vallen Conceicao en Brobbey. Een alternatief voor Bergwijn is er simpelweg niet. En verder zien we hier de eeuwige cyclus van Ajax in werking. Goede prestaties met talenten (+ kwalitatief sterke ervaring) --> veel geld (CL+verkoopopbrengsten) --> slechte aankopen --> weinig geld (geen CL + minder verkoopopbrengst) --> kansen voor eigen jeugd. 3 april 2023 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 48 minuten geleden zei Hwb: maar waarop baseert hij dat de grensrechter twijfelde? Omdat de VAR gevraagd werd te kijken. De grens heeft blijkbaar te kennen gegeven dat hij niet 100% achter zijn beslissing stond en daarom is men gaan kijken… althans dat de gedachtegang van Heitinga. Wat mij hierin opvalt is de mate van inconsequentie bij de knvb (of het voetbal in het algemeen) en de regelgeving. De goal staat om men de eerste beslissing volgt van de grens omdat niet met zekerheid gezegd kan worden dat het geen buitenspel was. OK. Helder tot dusver. Maar, als die grens NIET vlagt wordt de goal wél gegeven want dan kan met niet met zekerheid gezegd worden dat het buitenspel is… Das gek.. Wat ik vooral gek vind en eigenlijk nog gekker vind is dat daar gisteren echt niemand op tv iets over zei, is dat de KNVB dus een systeem toepast dat niet in alle 18 stadions hetzelfde werkt.. In de Arena staan meer camera’s en dus kan men meer zien. In Deventer staan minder camera’s, dus ziet men minder. 🤨🤨🤨🤨 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 30 minuten geleden zei Lazy: Omdat de VAR gevraagd werd te kijken. De grens heeft blijkbaar te kennen gegeven dat hij niet 100% achter zijn beslissing stond en daarom is men gaan kijken… althans dat de gedachtegang van Heitinga. Dan snapt Heitinga niet hoe de var werkt na een goal. Of hij wil de aandacht afleiden van zijn eigen falen. 30 minuten geleden zei Lazy: Wat mij hierin opvalt is de mate van inconsequentie bij de knvb (of het voetbal in het algemeen) en de regelgeving. De goal staat om men de eerste beslissing volgt van de grens omdat niet met zekerheid gezegd kan worden dat het geen buitenspel was. OK. Helder tot dusver. Maar, als die grens NIET vlagt wordt de goal wél gegeven want dan kan met niet met zekerheid gezegd worden dat het buitenspel is… Das gek.. Nee, dat is hoe het werkt met deze regel. En dat weet iedereen. Althans, iedereen zou dat inmiddels wel moeten weten. 30 minuten geleden zei Lazy: Wat ik vooral gek vind en eigenlijk nog gekker vind is dat daar gisteren echt niemand op tv iets over zei, is dat de KNVB dus een systeem toepast dat niet in alle 18 stadions hetzelfde werkt.. In de Arena staan meer camera’s en dus kan men meer zien. In Deventer staan minder camera’s, dus ziet men minder. 🤨🤨🤨🤨 Voor complotten hebben we het coronatopic he. @Hwbik weet dat je (hier) geen kritiek mag hebben op Tadic, want goals en assists enzo, maar het deel van de wedstrijd dat ik heb gezien ging echt alles fout bij hem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 1 uur geleden zei MetalMichael: Dan snapt Heitinga niet hoe de var werkt na een goal. Of hij wil de aandacht afleiden van zijn eigen falen. Nee, dat is hoe het werkt met deze regel. En dat weet iedereen. Althans, iedereen zou dat inmiddels wel moeten weten. Voor complotten hebben we het coronatopic he. @Hwbik weet dat je (hier) geen kritiek mag hebben op Tadic, want goals en assists enzo, maar het deel van de wedstrijd dat ik heb gezien ging echt alles fout bij hem. Hij was ook zeker niet sterk. Maar zodra hij in de spits kwam te spelen, hield hij ballen vast en legde hij die neer. Leverde vervolgens niet veel op, maar dat heeft wel echt enorme waarde. Brobbey deed imo echt veel te weinig, al had hij natuurlijk die ene goede actie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 (bewerkt) 2 uur geleden zei Lazy: Omdat de VAR gevraagd werd te kijken. De VAR kijkt toch gewoon altijd altijd bij doelpunten? Heeft niets te maken met gevraagd worden. En nee, het is niet gek dat het wel een goal was als de grens niet had gevlagd. De VAR is er namelijk om foute beslissingen te herstellen als duidelijk is dat het een foute beslissing is. Daarvoor zijn twee aspecten nodig: 1) Een beslissing van de scheidsrechter. 2) Duidelijkheid dat die beslissing fout is. Als, zoals hier, 2 niet mogelijk is (welke kant op dan ook), dan blijft 1 dus gewoon staan. 3 april 2023 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 26 minuten geleden zei Hwb: Hij was ook zeker niet sterk. Maar zodra hij in de spits kwam te spelen, hield hij ballen vast en legde hij die neer. Leverde vervolgens niet veel op, maar dat heeft wel echt enorme waarde. Brobbey deed imo echt veel te weinig, al had hij natuurlijk die ene goede actie. Wat me bij Brobbey vooral verbaasde is dat de commentator aan het begin van de wedstrijd een verhaal had dat hij op de training er schijnbaar de kantjes vanaf loopt en dat hij daardoor fysiek (anders dan zijn spiermassa) enorm tekort komt en het daardoor dus ook nooit 90 minuten volhoudt. Dat moet toch al bekend zijn geweest bij Ajax toen hij in de jeugd speelde en voordat hij naar Duitsland vertrok. Kan me niet voorstellen dat ze na een half jaar dachten: Goh, nu hebben we het gouden ei gevonden en gaan we van hem een trainingsbeest maken. Hij zou eens met Kokcu moeten gaan praten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 58 minuten geleden zei MetalMichael: Wat me bij Brobbey vooral verbaasde is dat de commentator aan het begin van de wedstrijd een verhaal had dat hij op de training er schijnbaar de kantjes vanaf loopt en dat hij daardoor fysiek (anders dan zijn spiermassa) enorm tekort komt en het daardoor dus ook nooit 90 minuten volhoudt. Dat moet toch al bekend zijn geweest bij Ajax toen hij in de jeugd speelde en voordat hij naar Duitsland vertrok. Kan me niet voorstellen dat ze na een half jaar dachten: Goh, nu hebben we het gouden ei gevonden en gaan we van hem een trainingsbeest maken. Hij zou eens met Kokcu moeten gaan praten. Matig idee. Die Kokcu vindt juist dat Ajacieden teveel praten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 Iemand die net Rondo heeft gekeken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 3 minuten geleden zei Gert: Matig idee. Die Kokcu vindt juist dat Ajacieden teveel praten. De Ajacied in deze zou er dan ook goed aan doen om vooral te luisteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 7 minuten geleden zei Thierryvane: Iemand die net Rondo heeft gekeken? Wel mooi dat 'ie ook gewoon even dropt dat hij die assistenten weg wilde, met naam en toenaam Ik hoop eigenlijk wel dat ze Bosz gaan peilen. Je hebt iemand nodig die meer meebrengt, gegeven de chaos die er heerst. De technische staf is ook aan vervanging toe, dus dat zou geen probleem moeten zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hakai Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 Ik ben zo allergisch voor professor Peter Bosz. Qua topclubs heb ik het meeste sympathie voor Ajax maar als ze hem halen dan ben ik weer neutraal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 Heeft Bosz z'n hand hier niet overspeeld? Na niet echt succesvolle periodes bij Leverkusen en Lyon lijkt het mij niet dat de clubs in de rij zullen staan, en vooral niet gezien zijn kamikaze-achtige stijl die niet echt prijzen op lijkt te leveren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 3 april 2023 Share Geplaatst 3 april 2023 Peter Bosz vindt zichzelf al heel zijn leven veel intelligenter dan hij daadwerkelijk is. Wat een lamlul. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 4 april 2023 Share Geplaatst 4 april 2023 Lekkere open sollicitatie. Twente een paar jaar te vroeg.. Als in ik moet ergens de kans krijgen om mijn carrière verder de vernieling in te helpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 4 april 2023 Share Geplaatst 4 april 2023 Morgen weer 90 minuten scheel ergeren aan onze Mexicaanse back. Rensch geblesseerd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 4 april 2023 Share Geplaatst 4 april 2023 51 minuten geleden zei Thierryvane: Morgen weer 90 minuten scheel ergeren aan onze Mexicaanse back. Rensch geblesseerd. Ach ergeren aan Rensch of Sanches is lood om oud ijzer wat dat betreft Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 4 april 2023 Share Geplaatst 4 april 2023 Zet Regeer er maar neer. Kan nooit slechter gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 4 april 2023 Share Geplaatst 4 april 2023 Ja of spelen met Baasje - Bassey - Alvarez - Timber. Van het voetbal moet je het morgen toch niet hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 4 april 2023 Share Geplaatst 4 april 2023 Gewoon lekker 3 man achterin. Timber - Alvarez - Bassey Kan Grillitsch op 6 spelletje verdelen... Maar Heitinga kennende wordt het Sanches - Timber - Bassey - .... en Alvarez op 6. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 4 april 2023 Share Geplaatst 4 april 2023 2 uur geleden zei Gert: Zet Regeer er maar neer. Kan nooit slechter gaan. Dit is dus onbegrijpelijk hè. Heitinga is trainer geweest van Regeer, die moet toch zijn kwaliteiten toch goed in kunnen schatten. Om dan nog steeds te kiezen voor Sanchez is echt bizar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten