Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

Hoelang mag vd Sar nog blijven zitten? Dat er zo traag gereageerd word met een opvolger van Overmars kun je hem aanrekenen lijkt mij? Schreuder had ook eerder ontslagen moeten worden. Nu zet je daar Heitinga neer die het voetbal niet verbeterd. Een groot drama. Zou de doodsteek zijn als je niet eens 2e kunt worden, kun je alles vergeten wat er opgebouwd was....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei joostmakaay:

Grillitsch geblesseerd? Kan toch haast niet anders dan dat hij deze zomer zal vertrekken lijkt me.

Hij heeft volgens mij de dochter van Heitinga lastiggevallen. Kan niet anders. Gewoon wéér 90 minuten op de bank.

Gelukkig mocht onze Italiaanse goalgetter wel invallen. Al was hij 2 meter 50, hij kan echt he-le-maal niks met zijn lengte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Thierryvane:

Hij heeft volgens mij de dochter van Heitinga lastiggevallen. Kan niet anders. Gewoon wéér 90 minuten op de bank.

Gelukkig mocht onze Italiaanse goalgetter wel invallen. Al was hij 2 meter 50, hij kan echt he-le-maal niks met zijn lengte.

Die eerste bal die die krijgt, stuitert vier meter van 'm af. 'Aanspeelpunt'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Thierryvane:

Is Lucca niet gewoon stiekem al gekocht door Ajax (of moet overgenomen worden), dat ze hem nog zoveel minuten geven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei joostmakaay:

Is Lucca niet gewoon stiekem al gekocht door Ajax (of moet overgenomen worden), dat ze hem nog zoveel minuten geven?

Waren wat geruchten, ja. Maar volgens mij gaat hij gewoon terug naar Italië. 

4 uur geleden zei PJHoutman:

Die eerste bal die die krijgt, stuitert vier meter van 'm af. 'Aanspeelpunt'.

Iets daarna een kopduel waarbij ‘ie de bal volledig mist en Nauber omver kegelt. ‘Maakt goed gebruik van zijn lengte, sterk in de lucht’.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Thierryvane:

Waren wat geruchten, ja. Maar volgens mij gaat hij gewoon terug naar Italië. 

Iets daarna een kopduel waarbij ‘ie de bal volledig mist en Nauber omver kegelt. ‘Maakt goed gebruik van zijn lengte, sterk in de lucht’.

Hij heeft ook wel een paar goals gemaakt natuurlijk zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry ik kom hier niet om uit te lachen....
Maar Ocampos, Bassey, Lorenzo Lucca , zijn de Dark Ages voor Ajax en fans in werking gesteld?

Oh nee dat was er al met Schreuder......PSV is ook niet veel beter maar met 35 miljoen voor Bassey en WIjnaldum samen, gaan die CL gelden toch wel snel leeg, als niet al leeg is/was?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Thierryvane:

Ik dacht eerst dat dit over Brobbey ging, maar die trekt ook zijn kop nog in...... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Kyrill:

Sorry ik kom hier niet om uit te lachen....
Maar Ocampos, Bassey, Lorenzo Lucca , zijn de Dark Ages voor Ajax en fans in werking gesteld?

Oh nee dat was er al met Schreuder......PSV is ook niet veel beter maar met 35 miljoen voor Bassey en WIjnaldum samen, gaan die CL gelden toch wel snel leeg, als niet al leeg is/was?

Wijnaldum hoef ik niet bij Ajax te zien hoor ;)

Maar Bassey heeft heus nog wel restwaarde en misschien bij de nieuwe trainer toch nog toekomst. Bergwijn is natuurlijk ook veel beter, dan hij de laatste maanden toont. En anders ook nog voldoende transferwaarde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraag me nu wel een beetje af wat er binnen de technische staf, de selectie en in de koppies misgaat. Toen Heitinga begon was er nieuwe hoop. Maar Wijndal en Bergwijn zitten gewoon nog steeds in een dip / lijken er nog steeds niet helemaal voor te gaan, baltempo is weer om niet aan te zien en worden in de opstelling gewoon weer matige keuzes gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit dan vooral met plaatsvervangende schaamte te kijken naar dat interview van Heitinga. Tuurlijk is het schandalig dat die goal afgekeurd wordt, een blinde ziet nog dat dit geen buitenspel was. Maar godverdomme zeg, HOE haal je het in je dikke kale kletser dat een seizoen afhangt van 1!!!!!!! afgekeurd doelpunt tegen Go Ahead. Om te janken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

"Als je mij kan aantonen dat het buitenspel is, hoor je mij niet. Anders is het een schandalige beslissing", zei een boze Heitinga in gesprek met ESPN. "Zo kan je geen prijzen pakken. Helaas hebben we dit vaker gezien bij zulke beslissingen van de VAR. Het valt niet in ons voordeel uit."

:-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja daar schaam ik me echt wel kapot voor. Precies hetgeen ik bijvoorbeeld haat aan bepaalde supporters van andere clubs, dat tettert onze hoofdcoach en aanvoerder gewoon eruit. En dat na een wanprestatie op het scherm. Dat stukje geluk met wel of niet buitenspel komt je niet eens toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit soort teksten vallen me echt tegen van Heitinga. Althans, een half jaar geleden had het perfect gepast in het beeld dat ik van hem had, maar sinds z'n aanstelling als hoofdtrainer heeft hij mij qua voorkomen in de media positief verrast.

Maar jongens wat een kutclub hebben we toch eigenlijk. Dramatisch voetbal, een trainer met calimero teksten, een directeur met de assertiviteit van een goudvis, geschreeuw op twitter dat Overmars terug moet komen (hoe verzin je het?) en ga zo maar door. Geen idee wie dit op moet lossen en hoe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Petterson:

Dit soort teksten vallen me echt tegen van Heitinga. Althans, een half jaar geleden had het perfect gepast in het beeld dat ik van hem had, maar sinds z'n aanstelling als hoofdtrainer heeft hij mij qua voorkomen in de media positief verrast.

Maar jongens wat een kutclub hebben we toch eigenlijk. Dramatisch voetbal, een trainer met calimero teksten, een directeur met de assertiviteit van een goudvis, geschreeuw op twitter dat Overmars terug moet komen (hoe verzin je het?) en ga zo maar door. Geen idee wie dit op moet lossen en hoe.

Deze mensen snappen het echt niet, hè?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heitinga is in vrijwel niets een hoofdtrainer van Ajax. Die man heeft het intelligentieniveau van een krop sla en dat merk je aan die teksten die hij uitkraamt. Allemaal containerbegrippen die ze op de mediacursus van de KNVB leren... Tactisch ziet hij het ook niet. Het is tikkie schuif, met 10 man een fuik in en dan klagen dat er zo weinig ruimte is....

Ik zat gisteren naar Real Madrid te kijken en die lieten zien hoe je een 4-3-3 (of beter gezegd 4-2-3-1) moet uitvoeren als voorwaartsen. Continu wisseling van positie tussen Rodrygo, Vinicius, Benzema en Asensio. Gaten trekken voor elkaar, zodat er ruimte ontstaat. Benzema die gewoon 30-40m wegtrekt uit de spits om ruimte te maken voor een inkomende Rodrygo of naar binnenkomende Asensio. Zo hóór je het te doen en niet zoals Ajax gisteren wéér liet zien voor de 400e keer. Die dikke Brobbey in de spits die in een cirkel van 5 meter beweegt en eigenlijk 9 van de 10 keer gewoon stil staat. Tadic die je beter Static kunt noemen en geen enkel gat trekt of maakt voor een ander en Taylor die het gros van de ballen teveel wil brengen om zich vervolgens vast te lopen, stil te staan en tikkie breed te doen. Het is allemaal zo voorspelbaar... echt niet te geloven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Gert:

Wijnaldum hoef ik niet bij Ajax te zien hoor

Maar Bassey heeft heus nog wel restwaarde en misschien bij de nieuwe trainer toch nog toekomst. Bergwijn is natuurlijk ook veel beter, dan hij de laatste maanden toont. En anders ook nog voldoende transferwaarde.

Was moe sorry bedoelde natuurlijk Wijndal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je Ajax vergelijkt met Feyenoord dan kun je toch concluderen dat Feyenoord het op 2 vlakken wint. Ten eerste mentaliteit en karakter. Als het even tegenzit gaan de spelers voor elkaar door het vuur. Wil in het bijzonder Kokcu hier noemen. Die is veranderd van een niet fitte (zegt ie zelf laatst in VI) luie 10 naar een hardwerkende 8. Achterin heb je met Hancko en Trauner no nonsene verdedigers die ook nog eens aardig kunnen voetballen. Gimenez die binnenkwam als een redelijke verwende spits maar onder leiding van Slot veranderd is in een moderne spits. Daarmee noem ik meteen het 2e vlak. De trainer. Slot is echt goed. Een trainer die people management combineert met tactische kunde. 
Ik denk echt dat de selectie van Ajax met Slot kampioen zou worden. Ik denk (en weet dat niet zeker) dat er veel valt aan te merken op de werklust van spelers als Wijndaldum, Brobbey, Bergwijn en Taylor. Alvarez heeft opzich wel die mentaliteit maar verliest vaak de controle. Sanchez en Bassey zijn gewoon niet goed genoeg voor Ajax. Eigenlijk verwacht ik ook meer van Berghuis. Klaassen werkt hard en levert maar is ook niet (meer) van het niveau. Eigenlijk is met elke speler wel iets aan mis. Conclusie: Ajax is niet goed genoeg (meer). Wanneer je dan bedenkt dat er 0 technische/voetbal no how in de RVC zit, er geen technisch directeur is en geen trainer is er een hoop werk te doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites